گزیده خبرهای 12 فروردین -12 فروردین 91
اختصاصی فارس.۵ زائر ایرانی آزاد‌شده تا ساعتی دیگر وارد تهران می‌شوند.خبرگزاری فارس: پنج زائر ایرانی که حدود 2 ماه پیش توسط اغتشاش‌گران و مخالفان دولت سوریه ربوده شده بودند، پس از آزادی و انتقال به ترکیه ساعتی پیش استانبول را به مقصد تهران ترک کردند.
بالاخره ورود نخست وزیر ترکیه با دختر وهیأت همراه وی وبستن قرار دادهای میلیاردد لاری و ایفای نقش  محلل ومیانجی گری چند جانبه پر باربوده است  از جمله منتهی به  آزاد کردن تروریست های اعزامی به سوریه  شده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ترکیه، پنج زائر ایرانی که تقریبا 2 ماه پیش برای زیارت حرم زینب(س) عازم سوریه شده و درآنجا توسط اغتشاش‌گران و مخالفان دولت سوریه ربوده شده بودند، ساعاتی قبل آزاد و وارد مرز ترکیه و سوریه شده و توسط مسئولان ترکیه ازشهر«هاتای» به فرودگاه آتاتورک شهر استانبول منتقل شدند.این پنج زائر ایرانی توسط مسئولان کنسولگری ایران در استانبول تحویل گرفته شدند و پس از آنجام امور لازم توسط مسئولان ایرانی، ساعتی قبل از فرودگاه شهر استانبول به مقصد کشورمان حرکت کردند.مسئول دفتر خبرگزاری فارس، در ترکیه در فرودگاه استانبول حضور یافته و همراه مسئولان کنسولگری ایران از این پنج هموطن کشورمان استقبال کرد.اسامی این پنج زائر حرم مطهر حضرت زینب(س) عبارتند از:1. چراغعلی عالی پور 2. درویشعلی فتحی پور 3.  حسن بازیگر 4. نورالدین بهاوند 5. حجت الله میرزا .گفتنی است این پنج هموطن اهل شهر خرم آباد هستند و تا ساعتی دیگر وارد فرودگاه بین المللی حضرت امام خمینی(ره) می شوند.اخبار تکمیلی متعاقبا به اطلاع خواهد رسید.
چین: مخالفان سوریه به خشونت‌ها پایان دهند.خبرگزاری فارس: وزارت امور خارجه چین از مخالفان دولت سوریه خواست هر چه سریعتر به خشونت ها پایان داده و روند مذاکرات را آغاز کنند.
چگونه است که خبر گزاری دروغ پرداز پاسداران فارس سخنگو وبلندگوی تبلیغاتی چین در دفاع از بشار اسد خونریز وجنایتکار رئیس جمهور سوریه شده است. در صورتی که پرونده ی نقض حقوق بشر وآمار اول جهانی ا عدام در چین مشابه ی پرونده ی ننگین و سنگین نقض حقوق بشر حاکمان ایران است. آنگونه که چند روز پیش بود که با ورود رئیس جمهور چین بههند یک تبتی بعوان اعتراض دست به خود سوزی زد.  بنابراین اکنون عجیب نیست که چرا  با با فراموش کردن جنایات ضد بشری که روزانه در سوریه به وقوع می پیوندد .ولی نقل شده که چین  با متهم کردن قربانیان مظوم از ظالم جنایتکار دفاع کرده است؟
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری سوری "سانا"، چین روز جمعه از مخالفان دولت سوریه خواست تا خشونت‌ها را پایان داده و روند مذاکرات را آغاز کنند.همچنین پکن بار دیگر از موافقت دولت سوریه با طرح صلح شش ماده‌ای "کوفی عنان" فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب استقبال و ابراز امیدواری کرد که این طرح در سریعترین وقت ممکن اجرایی شود."هونگ لی" سخنگوی وزارت امور خارجه چین که در کنفرانس مطبوعاتی صحبت می‌کرد، تاکید کرد: مخالفان سوریه باید هر چه سریعتر پاسخ معینی به طرح صلح سازمان ملل بدهند و شرایطی را برای پایان خشونت‌ها و آغاز گفت‌وگوها فراهم کنند.وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که جامعه جهانی از تلاش‌های کوفی عنان حمایت کرده و نقشی سازنده در حل مسالمت‌آمیز بحران سوریه ایفا کنند.
گزارش فارس از برگزاری راهپیمایی جهانی الی بیت‌المقدس در لبنان.قلعه غرور صهیونیست‌ها مکان همبستگی با بیت‌المقدس شد/قدس پایتخت ابدی فلسطین است.خبرگزاری فارس: راهپیمایی جهانی الی بیت‌المقدس امروز در لبنان در قلعه‌ای برگزار شد که زمانی تحت اشغال صهیونیست‌ها بود و امروز با بیت‌المقدس اعلام همبستگی کرد.
اعزام سپاه قدس در کنار حزب الله لبنان وبرپا کردن تجمع نمایشی و فرمایشی در لبنان ووصل کردن به کاروان جهانی بیت القدس که از سوی سفیر تروریست رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی نا متعارف تدارک دیده شده و در پوشش دفاع واشک تمساح برای ملت فلسین ریختن دنبال می شود .  در صورتیکه پیگیری اهداف دشمنی با طرح آشتی ملی فلسطین ودشمنی با روند مذاکرات صلح و تلاش جنگ افروزی از سوی  حاکمان ایران در منطقه برای گریز از بحران هسته ای و منزوی در منطقه وجهان می باشد .
به گزارش خبرنگار فارس در کاروان جهانی الی بیت‌المقدس، راهپیمایی جهانی الی بیت‌المقدس ظهر امروز در قلعه شقیف در چند کیلومتری مرزهای فلسطین اشغالی برگزار شد.بنابراین گزارش در این مراسم که هزاران نفر از آوارگان فلسطینی و مردم لبنان به همراه اعضای شاخه آسیایی کاروان جهانی الی بیت‌المقدس و برخی نمایندگان کشورهای اروپایی از جمله اعضای تیم یهودیان ضد صهیونیستی ناتوریکارتا حضور داشتند پرچم‌های کشورهای حاضر در کاروان و پرچمهای فلسطین و لبنان به همراه پرچم حزب‌الله لبنان به اهتزاز درآمد.
ترکیه واردات نفت از ایران را کاهش می‌دهد
به نظر می رسد که سفر نخست وزیر ترکیه که پس از سفر اوباما رئیس جمهور آمریکا به ترکیه به ایران سفر نمود تا با دیداری  که با رئیس جمهور وورهبر علی خائنه ای  دارد پس از انتقال پیام در جواب موافقت  توقف غنی سازی اورانیوم را  دریافت نماید . اما معلوم شده است که این سفر  نخست وزیر ترکیه به تهران  جواب  مثبت وقانع کننده  برای آمریکا در بر نداشته است که منتهی به فشار آمریکا برروی ترکیه وکاهش واردات نفت از ایران شده است . در مجموع نباید این سفر بازده ی زیادی برای حاکمان ایران داشته باشد. 
وزیر انرژی ترکیه اعلام کرد کشورش قصد دارد واردات نفت خود از ایران را حدود ۱۰ درصد که معادل ۲۰ هزار بشکه در روز می شود کاهش دهد.وزیر انرژی ترکیه گفت کشورش واردات نفت از ایران را حدود ۱۰ درصد کاهش می دهد.آمریکا فشار زیادی را به مقامات ترکیه وارد آورده است تا برای مستثنی شدن از قانون جدید تحریم های ایران واردات نفت از این کشور را کاهش دهند.بر اساس قانون جدید تحریم های ایران کشورهایی که با ایران مراوده مالی داشته باشند از دستیابی به نظام مالی آمریکا محروم می شوند. اما کشورهایی که همکار آمریکا در تحریم ایران تشخیص داده شوند از شمول این قانون مستثنی می شوند.بر همین اساس با توجه به اهمیت نفت ایران برای اقتصاد جهان و نبود امکان حذف کامل آن از بازار، دولت آمریکا به کاهش ۱۰ تا ۲۰ درصدی واردات نفت متحدان خود از ایران قانع شده اند.بر اساس گزارش رویترز، تانر ییلدیز که روز جمعه در جمع خبرنگاران سخن می گفت افزود  ترکیه انتظار دارد تاحدودی این رقم را با خرید نفت از لیبی جبران کند. این کشور همچنین با عربستان در حال مذاکره است.وی در ادامه گفت ما در نظر داریم به منابع و مسیرهای تامین نفت مورد نیاز خود تنوع ببخشیم.ترکیه روزانه ۲۰۰ هزار بشکه نفت از ایران وارد می کند که در صورت کاهش ۱۰ درصدی این رقم صادرات نفت ایران به این کشور به ۱۸۰ هزار بشکه در روز می رسد.