گزیده خبرهای 12 فروردین 91 . قسمت – 3
شایعه کودتا در چین؛ دولت چند وب سایت را تعطیل کرد
مشخص است کودتا گران سرکوبگر میدان تین آن مین 90 در چین نمی توانند بیش از این  زیر چتر ر شد اقتصادی که موجب رشد  سیستم سرمایه داری و فاصله طبقاتی و بیکاری در چین شده است . همچنان در فضای خفقان وسانسور وسرکوب بدون تنش و اختلاف و رقابت به  حفظ قدرت خود ا دامه دهند.
یورو نیوز : با بالاگرفتن شایعات درباره کودتا در چین، پلیس این کشور شش نفر را بازداشت و بیش از ده وب سایت را تعطیل کرد.دو وب سایت میکروبلاگینگ که همانند توییتر کار می کنند موقتا سیستم نظردهی خود را متوقف کرده اند. این دو وب سایت اعلام کرده اند که تا روز سوم آوریل سیستم نظردهی بسته می ماند تا مانع از بروز شایعات بشونددولت چین می گوید وب سایتهای بسته شده و کاربران آنها اخبار دروغی را شایعه کرده بودند مبنی بر این که خودروهای نظامی وارد پکن، پایتخت چین شده اند.شماری از کاربران این وب سایتها عکس خودروهای نظامی را منتشر کرده بودند که گفته می شد در خیابانهای پایتخت مستقر شده اند.این تحولات در حالی رخ می دهد که به نظر بسیاری از تحلیلگران، حزب کمونیست حاکم بر این کشور با یکی از بزرگترین بحرانهای خود در دهه های اخیر روبرو است. این بحران پس از آن آغاز شد که دو هفته قبل بو شیلای، از رهبران منطقه ای حزب کمونیست و از سیاستمداران برجسته این کشور از مقامش برکنار شد.
رییس پیشین سرویس اطلاعاتی کا گ ب در ایران و هند خودکشی کرد
جنگ قدرت وحذف کردن در سیستم های استبدادی ومنقبض روسیه وچین چه خبر است .چون در چین شایعه کودتا شده است ودر روسیه هم این چنین خبر خودکشی رییس پیشین سرویس اطلاعاتی جاسوسی اطلاعاتی روسیه بازتاب داده شده است؟ بیچاره ملت های جهان که چگونه اسیر سیستم های گوناگون با ادعاهای متضاد قرار گرفته اند . طوریکه در برخی از کشور ها زیر پوشش آزادی ودفاع ازحقوق بشر حق وحقوق مردم به خصوص محرومان پایمال می شود . در برخی از کشورهای دیگر زیر چتر  دفاع از کارگران  و اختناق و سرکوب و سانسور  عریانحق وحقوق مردم فدای رهبر قدرتمند عاشق قدرت وانحصاری کردنش می  گردد.
یورو نیوز : پیکر بی جان لیونید شبارشین، یکی از مقامات بلندپایه سازمان اطلاعات شوروی سابق، کا گ ب، در خانه اش در مسکو پیدا شد.به گفته پلیس مسکو، این فرد با شلیک گوله در سرش خودکشی کرده است.وی بین سالهای 1971 تا 1983 به عنوان رییس سرویس اطلاعاتی کا گ ب در ایران و هند خدمت کرده بود.وی همچنین به مدت دو روز رییس کل تشکیلات کا گ ب بود.
یک قاضی فدرال آمریکا ایران به پرداخت بیش از 2 میلیارد دلار غرامت به قربانیان انفجار سال ۱۹۸۳ بیروت محکوم کرد.
دستآوردی دیگر از سیاست بیش از 3 دهه ی ادعای مبارزه با آمریکا  که موازی آن سیاست اقدامات تروریستی وانفجاری علیه ی کماندوها نیروی در یایی آمریکا در بیروت به پیش برده شد  وافتخار  شد که هم چاشنی وهم ایدئولوژی این عملیات انفجاری از ایران به لبنان  رفته بود. اما  اکنون باید اینگونه غرامت سنگین آن اعتراف وافتخارات پوشالی ضد آمریکایی پرداخته شود.
در آمریکا، قاضی فدرال رویس لامبرت Royce Lamberth، حکم داد که بیش از ۲میلیارد دلاراز سوی ایران به عنوان غرامت به بازماندگان قربانیان انفجار انتحاری سال ۱۹۸۳ در بیروت، پرداخت شود.به گزارش رادیو فردا ، این قاضی فدرال هفته گذشته نیز دو حکم متوالی ِ پرداخت ِ ۴۴ و ۳۳ میلیون دلار غرامت به ۴ نفر مجروحان این انفجار و خانواده آن‌ها را صادر کرد.در جریان انفجار سال ۸۳ میلادی در مقر تفنگداران دریایی آمریکایی در بیروت، ۲۴۱ نظامی کشته شدند. جمهوری اسلامی ایران هر گونه دست داشتن در این انفجار را رد می‌کند.بنا بر گزارش‌ها بازماندگان قربانیان این حادثه امیدوارند، غرامت آن‌ها از دارایی‌های مسدود شده ایران در آمریکا پرداخت شود.
رئیس دانشگاه آزاد عضو هیئت امنای دانشگاه پیام نور نیز است
نقش  فامیل سالاری  در حکومت قرون وسطایی  ضد بشری و برجسته کردن  جایگاه دو برادر ان دانشجو که آلت دست باندهای مافیایی کودتایی غالب علیه رفسنجانی واقع شده اند .زیرا که هدف از چنگ رفسنجانی خارج نمودن دانشگاه آزاد و2500 میلیارد د لار سرمایه  و دارایی آن می باشد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان رئیس کمیسیون دائمی دانشگاه پیام نور در هیئت امنای این دانشگاه عضویت دارد.به گزارش  مهر، علاوه بر اینکه کامران دانشجو – وزیرعلوم دولت دهم ، رئیس هیئت امنای دانشگاه پیام نور به شمار می‌آید، برادر وی – فرهاد دانشجو- که به تازگی به  سمت ریاست دانشگاه آزاد اسلامی منصوب شده است، ریاست کمیسیون دائمی دانشگاه پیام نور را بر عهده دارد.