گزیده خبرهای 2 فروردین 91
شمار کشته شدگان انفجارهای امروز عراق به 43 نفر رسید.خبرگزاری فارس: در حالیکه نشست سران کشورهای عربی هفته آینده در بغداد برگزار می شود، امروز در بزرگترین موج خشونت ها، انفجار خودروهای بمبگذاری شده و بمب های کنار جاده ای در عراق، دست کم 43 کشته و 232 مجروح برجای گذاشت.
 
گذشته از اینکه این انفجارات زنجیره ای در شهرهای عراق ارتباط مستقیم به برگزاری اجلاس اتحادیه  عرب در بغداد دارد که پیرامون اوضاع بحرانی سوریه می باشد . البته  ایران به این اجلاس دعوت نشده است در صورتی که  هم پیمان سوریه می باشد . همچنین از طرف دیگر مرتبط به  اقدامات تروریستی وانفجاری در گرجستان وههند وتایلند و فرانسه وارمنستان وسوریه دارد که مشخص است سر نخ آن کجاست؟
 به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، نشست سران کشورهای عربی در عراق، اولین حضور این کشور در منطقه پس از خروج نیروهای آمریکایی از عراق در دسامبر گذشته محسوب می شود و دولت عراق تلاش می کند نشان دهد که امکان تامین امنیت برای میزبانی از همسایگانش را دارد.اما امروز عراق با موجی از اقدامات خشونت آمیز مواجه شد؛ در همین راستا "جمال مهدی"، سخنگوی بخش بهداشت کربلا  که در جنوب عراق واقع شده و اکثریت شیعه نشین دارد، اعلام کرد که حملات در این شهر 13 کشته و 48 مجروح برجای گذاشت.پلیس و منابع پزشکی در شهر کرکوک در شمال عراق نیز اعلام کردند که اتومبیلی بمب گذاری شده در نزدیکی مقر پلیس این شهر 9 کشته و 42 مجروح برجای گذاشت؛ در بغداد نیز یک مهاجم انتحاری با هدایت یک اتومبیل بمبگذاری شده موجب شد تا 4 نفر کشته و 11 نفر مجروح شوند.همچنین انفجارهایی در "بیجی"، "سامراء"، "طوزخورماتو"، "داقوق"، "الضلوعیه" ، "الرمادی"، "الحلة"، و "المحمودیه" عراق رخ داد.برغم اینکه از زمان اوج درگیریهای طایفه ای در عراق در سالهای 2006 و 2007 ، خشونت ها در این کشور کاهش یافته است، اما همچنان نگرانی هایی درباره توان قدرت عراق برای تامین امنیت این کشور وجود دارد
.ادعای العربیه.وزیر علوم جمهوری اسلامی مسیحی شده است!خبرگزاری فارس: شبکه العربیه در گزارشی مدعی شد "کامران دانشجو" وزیر علوم جمهوری اسلامی با تغییر دین خود مسیحی شده است.
 
 گفته می شود شغال بیشه مازندران را ندرد جز سگ مازندرانی . مگر امکان دارد دو برادر کامران وفرهاد دانشجو آلت دست طراح تلاش گر اشغال دانشگاه آزاد شوند که 250 میلیا رد دلار ثروت ودارایی دارد. ولی رفسنجانی به سادگی تسلیم شود وآن را دو دستی تقدیم رقیب کند وچوب وپیاز را با هم بخورد وهیچ واکنشی نشان ندهد و عواملش دست به اینگونه اقدامات افشاگرانه ی علیه وزیر علوم کامران دانشجو نزنند وبیوگرافی وی را فاش نسازند؟
به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس  به نقل از جام نیوز، شبکه العربیه (Alarabiya) با پخش مستندی به نام زیر خاکستر درباره "کامران دانشجو" وزیر علوم و تحقیقات جمهوری اسلامی ایران، مدعی شد: «وی با تغییر دین مسیحی شده است.»"حسن عباسی" از اپوزیسیون در گفتگو با نجاح محمد علی گفت: «تو به یونان سفر کردی و این مرد تائید کرد که او مسیحی شده است!»نجاح محمد علی مدعی شد: «شخصیت دانشجو فارق از اینکه وی مسیحی شده است یا خیر، در انگلیس جنجال زیادی بوجود آورد، زیرا وی متهم به تلاش برای قتل "سلمان رشدی" نویسنده کتاب آیات شیطانی بود که موجب اخراج وی از لندن پایتخت انگلیس شد.»نجاح گفت: «دانشجو پس از بازگشت به تهران، دارای مسئولیت های متعددی شد، که گفته شده مهمترین آن ها مشارکت وی در فعالیت های هسته ای ایران بوده است، ولی آنچه کامران دانشجو را مهم جلوه داد مسئولیت وی در ستاد انتخابات کشور در انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم بود که منشاء اختلافات و ایجاد شک و شبهه در صحت آن شد و موجب بروز بحرانی که در ایران شد که همچنان ادامه دارد.زمانی که دانشجو به تهران بازگشت از دوستان نزدیک محمود احمدی نژاد شد. وی مدتی مدیر مرکز پرواز بود مرکزی که کارشناسان غربی معتقدند تبدیل به یکی از موسسات فرعی وزارت دفاع به نام (فدات) شده است و گفته شده، قلب مخفی و محرمانه ایران برای تولید سلاح های هسته ای می باشد.آنچنان که روزنامه "اشپیگل" (Spiegel) (منبع این اطلاعات) نوشته است شخصیت دیگری که نقش مهمی داشت، "محسن فخری زاده" بوده که در پنجم ماه فوریه سال 2010 ترور شد.این روزنامه مدعی شده است که وی همکار کامران دانشجو در برنامه 111 بوده و گروهی که در ساخت و تولید موشک شهاب3 شرکت داشته نیز با آن ها همکاری داشته اند.»در اواخر سال 2009مدارکی از سوی یکی از سایت های ایرانی منتشر شد که معلوم می کرد کامران دانشجو وزیر علوم و تحقیقات در اواخر سال 1978و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مسیحی شده است.حکومت ایران این داستان را نه تکذیب کرد و نه تائید و تنها این داستان منجر به ایجاد مناقشاتی در فضای اینترنتی بین ایرانی ها شد.نجاح مدعی شد: «دانشجو زمانی که جانشین وزیر کشور بوده است نقش بسیار مهمی در پیروزی احمدی نژاد در انتخابات سال 2009 داشته است.پس از شکست تلاش های ما در پاریس و لندن به یونان رفتیم تا مدارک اصلی را در آن جا مورد جستجو قرار دهیم. زمانی که به دنبال مکانی که کامران دانشجو در آن جا غسل تعمید داده شده بود رفتیم به شخص سالخورده ای برخورد کردیم که شاهد غسل های تعمید بوده است.وی مدعی شد که دانشجو در سال 78 غسل تعمید داده شده بود.»
سازمان عفو بین الملل خواستار لغو حکم شش سال زندان برای نرگس محمدی شد
این سازمان ضمن اینکه اقدام مناسبی کرده است . ولی بهتر این است که بدون استثناء  وتبعیض خواهان آزادی همه زندانیان سیاسی وعقیدتی در ایران شود.
سازمان عفو بین الملل روز سه شنبه با انتشار بیانیه‌ای خواستار لغو حکم ۶ سال زندان برای نرگس محمدی، مدافع حقوق بشر، در ایران شد.به گزارش رادیو فردا، خانم محمدی، نايب رئيس کانون مدافعان حقوق بشر ايران، نیمه اسفند ماه در دادگاه تجدید نظر به ۶ سال زندان محکوم شد. او پیشتر با حکم یازده سال زندان روبرو شده بود.عفو بین الملل همچنین به وضعیت چند وکیل ایرانی از جمله نسرین ستوده، عبدالفتاح سلطانی و محمد سیف زاده اشاره کرده است که با احکام طولانی مدت زندان مواجه شده اند. این سازمان خواستار پایان فشار بر آنها شد
اتحادیه اروپا ناقضان حقوق‌بشر در ایران را تحریم می‌کند
این تصمیم گیری آن سوی معادله پیام نوروزی ولی وقیح علی خائنه ای است که طرفین برخورد واکنشی پیرامون پروژه ی هسته ای کرده اند .چون یک طرف تأکید بر ادامه ی فعالیت  غنی سازی گرده چون اهداف هسته ای را دنبال می کند وطرف دیگر چون  مخالف است تصمیم بر شدت عمل تحریم گرفته است.
دویچه وله : اتحادیه اروپا به خاطر نقض‌حقوق بشر تحریم‌های خود علیه ایران را بزودی تشدید خواهد کرد. وزیر دفاع آلمان در دیدار با همتای اسرائیلی خود ضمن اشاره به خطر بروز جنگ خواستار تنش‌زدایی در مناقشه اتمی ایران شد.شورای اتحادیه اروپا در روز سه‌شنبه (۲۰ مارس/۱ فروردین) اعلام کرد که بزودی تحریم‌های جدیدی را علیه ایران به خاطر ادامه نقض حقوق‌بشر در این کشور وضع خواهند کرد. به گفته‌ی مقامات اتحادیه اروپا در نشست آتی وزیران خارجه کشورهای اروپایی "۱۸ تن که مسئول نقض شدید حقوق‌بشر در ایران" هستند، مورد تحریم قرار خواهند گرفت.این تحریم‌ها شامل منع مسافرت این افراد به اروپا و انسداد دارایی‌های آنان خواهد بود. وزیران خارجه اروپا از روز پنج‌شنبه (۲۲ مارس) اجلاسی دو روزه را در بروکسل برگزار خواهند کرد. در حال حاضر نام ۶۱ مقام ایرانی بر روی فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار دارد. به گفته تحلیل‌گران سیاسی این تحریم‌ها از این جهت دارای اهمیت هستند زیرا که اتحادیه اروپا بار دیگر نقض حقوق‌بشر توسط جمهوری اسلامی را در مرکز توجهات خود قرار داده ‌است.در کنار تحریم افراد و مقامات ایرانی قرار است که ارسال تجهیزات و برنامه‌های کامپیوتری به ایران نیز ممنوع شوند. به گفته مقامات اروپایی این ممنوعیت شامل تجهیزات و نرم‌افزارهایی می‌شود که به کمک آنان دولت ایران می‌تواند دست به شنود مکالمات تلفنی و کنترل ایمیل‌ها زند. از سوی دیگر اتحادیه اروپا اعلام کرد که تمامی تحریم‌های پیشین در ارتباط با نقض حقوق‌بشر در ایران به مدت یک ‌سال دیگر تمدید شده‌اند.اتحادیه اروپا بر سر مناقشه اتمی با ایران خرید نفت‌خام از این کشور را در ژانویه امسال نیز متوقف کرده بود. تمامی قراردادهای جاری تنها تا اول ژوئن ۲۰۱۲ اعتبار داشته و کشورهای عضو موظفند که نیازهای خود را از این تاریخ به بعد از کشورهای دیگر تامین کنند.در نشست آتی وزیران خارجه اروپا تحریم‌هایی نیز علیه سوریه و بلاروس وضع خواهد شد. ۱۲ مقام سوری و دو شرکت نفتی سوریه به لیست تحریم‌های اروپا افزوده خواهند شد. به گفته مقامات اروپایی هر سه کشور ایران، سوریه و بلاروس به خاطر نقض حقوق‌بشر و سرکوب مخالفان مورد تحریم‌های جدید قرار می‌گیرندوزیر دفاع آلمان: آلمان و اسرائيل بر سر برخورد با ایران اختلاف دارندتوماس دمزیر، وزیر دفاع آلمان در روز سه‌شنبه (۲۰ مارس/۱ فروردین) اعلام کرد که آلمان و اسرائیل بر سر برخورد با برنامه اتمی ایران با یکدیگر اختلاف نظر دارند.