گزیده خبرهای 9 روردین -91
در رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی نا متعارف که سابقه ی تیر باران کاپیتان تیم ملی فوتبال حبیب خبیری دارد .اکنون که پرونده سازی همراه با تهدید برای عبدالرضا عابده زاده دروازه بان سابق تیم ملی فوتبال تشکیل داده است .برای زهر چشم گرفتن از وی وسایر ورزشکاران به خصوص فوتبالیست ها  اراذل اوباشان وابسته به بیت جماران یا پرورش یافتگان رژیم جهلو جنگ وخرافات بربرمنش وتاریک اندیش مرتکب چنین قتل خیابانی شده اند تا بهانه برای سرکوب زیر چتر مبارزه با اراذل اوباش وجوانان شرور برای ارگان های سرکوب گر وجود داشته باشد.
فرزند بازیکن قدیمی تیم ملی و باشگاه استقلال به قتل رسیداوج: علیرضا جباری پسر علی جباری هافبک توانمند سال‌های دور فوتبال کشورمان در آستانه آغاز سال ۹۱ در یک نزاع خیابانی به قتل رسیداین در حالی است که نیروی انتظامی بلافاصله ۶ متهم به قتل وی را دستگیر کرده و تحقیقات در این باره ادامه داردخانواده جباری به دلیل همزمانی این اتفاق با سال نو مراسم درگذشت آن مرحوم را به پس از تعطیلات نوروز موکول کرده است.
بر اساس اعلام روابط عمومی نیروی زمینی سپاه.یک تیم تروریستی در جنوب شرق کشور متلاشی شد.خبرگزاری فارس: رزمندگان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه، یک تیم تروریستی ضد انقلاب را که با نفوذ به خاک جمهوری اسلامی قصد انجام عملیات تروریستی داشت، متلاشی کردند.
رقابت شدید در شیوه ی خبررسانی  بین ارگان های اطلاعاتی ونظامی  محوریک خبر که فعالانه دست به تبلیغات جنگ روانی زده شده است .چونکه پس از ادعای  وزارت  بد نام اطلاعات اکنون نوبت ارگان فاشیستی پاسداران گودتاگر رسیده است تا که  پیرامون   این خبر گرد و خاک بر پاکند و مانور تبلیغاتی دهد که آری مقابل دشمن بیگانه وعوامل نفوذی شان در داخل کشور به خصوص نوار مرزی کشور  هشیار ودر حال آماده باش است وهمه چیز را به خوبی کنترل می کند.
به گزارش خبرگزاری فارس، روابط عمومی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد که رزمندگان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه، یک تیم تروریستی ضد انقلاب را که با نفوذ به خاک جمهوری اسلامی قصد انجام عملیات تروریستی داشت، متلاشی کردند.این تیم تروریستی که طی چند روز گذشته با هدایت سازمان های جاسوسی دشمن و گروهک های تروریستی مورد حمایت استکبار جهانی وارد کشور شده بود، با انجام اقدامات اطلاعاتی ویژه شناسایی و طی عملیات تعقیب، گریز و انهدام در دام رزمندگان اسلام گرفتار شد.دو نفر از عناصر مزدور این تیم بازداشت و یک نفر دیگر از آنان نیز به هلاکت رسید.در این عملیات، مقدار قابل توجهی تجهیزات ارتباطی، مهمات و مواد منفجره از جمله نارنجک و کمربندهای انفجاری کشف شد.نیروی زمینی سپاه در این اطلاعیه اعلام کرد: این نیرو تلاش همه جانبه و مستمر خود را برای حفظ امنیت پایدار در جنوب شرق کشور و مقابله با هر گونه اقدامی که آرامش مردم و عرصه خدمتگذاری و محرومیت زدایی و پیشرفت منطقه را به مخاطره بیاندازد، ادامه خواهد داد.
آخرین اخبار سوریه/ دستگیری خرابکار انگلیسی؛ سوء استفاده مخالفان از کودکان
وقتی سانسور موازی سرکوب وترور وشکنجه واعدام  در رژیم ضد بشری وقرون وسطایی کودتایی مدعی آزززاد وامن ترین کشور جهان حرف اول وآخر را می زند .مشخص است که شیوه ی خبررسانی هم باید با نادیذده گرفتن جنایات روز مره ارتش ونیروهای سرکوبگر رئیس جمهور خونریز وجنایتکار سوریه بشار اسد مشابه خبررسانی خبر گزاری دروغ پرداز پاسداران فارس باشد.
دستگیری یک فرد مسلح انگلیسی که درصدد ورود به سوریه از خاک ترکیه بود و کشته شدن یک تبعه دیگر انگلیس و بازدید رئیس جمهوری سوریه از منطقه باباعمرو حمص از جمله خبرهای مربوط به این کشور است.به گزارش خبرگزاری مهر، منابع موثق در گروههای مخالف سوری اذعان کردند نظامیان سوری یک فرد مسلح انگلیسی را کشته و یک فرد دیگر را که تابعیت انگلیسی داشت، دستگیر کردند که این دو فرد در مرزهای ترکیه و سوریه تردد می کردند و قصد ورود به سوریه برای شرکت در اقدامات تروریستی را داشتند. این منابع افزودند این دو فرد الجزایری الاصل بودند که تابعیت انگلیسی داشتند و به همراه دهها سلفی عرب از لیبی، فرانسه و انگلیس به سوریه آمده بودند.منابع سوری مخالف فاش کردند که از آنها درخواست شده بود که اعلام کنند دو فرد مذکور، خبرنگار بوده اند، اما آنها این مسئله را رد کرده اند و با نشریه الانتقاد لبنان تماس گرفته اند تا این مسئله را افشا کنند. بر اساس این گزارش، خبرهایی در خصوص کشته شدن اتباع اروپایی در سوریه که با هماهنگی و توافق مقامات اروپایی برای شرکت در اقدامات تروریستی به ترکیه و از آنجا به لبنان و سپس سوریه اعزام می شوند، منتشر شده است که این خبرها به اقدام شبکه های سلفی فرانسوی، انگلیسی و ایتالیایی در اعزام افراد مسلح تروریست به سوریه اشاره می کند.همچنین یک منبع امنیتی در گفتگو با الانتقاد از تلاشهای یکی از نمایندگان وابسته به جریان 14 مارس برای انتقال جعبه های مهمات جنگی به داخل سوریه پرده برداشت تا گروههای مسلح از این مهمات برای انجام اقدامات تروریستی استفاده کنند.بشار اسد به بابا عمرو رفت.خبر دیگر اینکه تلویزیون سوریه از بازدید بشار اسد رئیس جمهوری این کشور از منطقه باباعمرو در شهر حمص خبر داد که اخیرا از وجود گروههای مسلح تروریستی پاکسازی شده بود.بر اساس تصاویری که تلویزیون سوریه پخش کرد، اسد با حضور در منطقه باباعمرو با برخی از شهروندان سوری به گفتگو پرداخت، نکته جالب، ابراز احساسات مردم این منطقه به هنگام دیدن اسد بود.البته العربیه در ادامه خبرسازی علیه سوریه مدعی شد اسد مجبور شد بازدید خود از باباعمرو در پی تیراندازی به کاروان حامل وی نیمه تمام بگذارد.تازه ترین تحرک خطرناک گروههای مسلح در سوریهیک مسئول سازمان ملل متحد از وجود گزارشهایی پرده برداشت که تاکید می کند گروه موسوم به ارتش آزاد از کودکان برای انجام اقدامات تروریستی خود و بی ثبات کردن سوریه استفاده می کند.بر اساس گزارش رویترز، رادیکا کومارسوامی نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور کودکان و درگیریهای مسلحانه در یک کنفرانس مطبوعاتی در نیویورک گفت ما گزارشها و اتهاماتی را در خصوص استفاده آنچه به ارتش آزاد موسوم است، از کودکان به عنوان اعضای مسلح خود، دریافت کرده ایم که این اقدامات نقض آشکار توافقنامه های بین المللی است که بر ممنوع بودن استفاده از کودکان در درگیریها تاکید می کند.ابراز نگرانی سازمان ملل متحد از اقدامات خطرناک گروه موسوم به ارتش آزاد که مورد حمایت گسترده تبلیغاتی، سیاسی،  مالی و نظامی رژیمهای عربی همچون قطر و عربستان هستند، یک هفته پس از انتشار گزارش دیده بان حقوق بشر اعلام می شود که در این گزارش تاکید کرده بود گروههای مسلح وابسته به مخالفان سوری، مرتکب نقض گسترده حقوق بشر از طریق عملیات ربودن، شکنجه و اعدام غیرنظامیان و نظامیان سوری می شوند.
چرا خاوری پیش از فرار، بازداشت نشد؟
جواب این چرا بر می گردد به اعدام هویدا وسایر مقامات وابسته به حکومت شاه به خصوص رئیس ساواک چون اگر در دااگاه علنی محاکوه می شدند خیلی از واقعیات پشت پرده در گور به خاک سپرده وبایگانی نمی شد . بنابراین فراری دان محمود خاوری برای فاش نشدن پرونده ی متهمان اصلی ودانه درشت های در گیر اختلاس بانکی 3 هزار میلیارد تومانی وسایز اختلاس های دیگر فاش ناشده می باشد.
محمودرضا خاوری، مدیرعامل سابق بانک ملی ایران و یکی از مدیران ارشد دولتی متهم در پرونده فساد مالی 3هزار میلیارد تومانی، غایب بزرگ دادگاه است. او چگونه از ایران فرار کرد؟ مصطفی پورمحمدی، رییس سازمان بازرسی کل کشور در این باره به خبرآنلاین گفت: "فکر می‌کردند که حالا آقای خاوری رئیس بانک ملی است و اگر بنا باشد یک دفعه دستگیر شود، یک شوک بزرگ ایجاد می‌کند، دولت هم حساس بود، دولت کلی مقاومت می‌کرد برای اینکه اصلاً پرونده مطرح نشود، علنی نشود، این‌جور پیگیری جدی نشود." به گفته او استدلال دولت برای مقاومت دربرابر بازداشت خاوری، احتلال در نظام اقتصادی کشور بود: "با این استدلال که نظام اقتصادی مختل می‌شود، نظام بانکی و پولی کشور آسیب می‌بیند و جبرانش سخت است؛ از این دست استدلال‌ها که کردند و می‌کنند. تلقی این که ایشان ناگهان فرار کند، نبود، اگر کوچک‌ترین اطلاعی در این جهت مطرح می‌شد؛ حتماً ممانعت می‌شد، البته ما که درگیر نبودیم، بازپرسی درگیر بود آنها باید انجام می‌دادند، ولی من احساسم این است که حدس نمی‌زدند که ایشان به این سرعت فرار کند." پورمحمدی همچنین درباره فرار خاوری از ایران گفت: "ایشان رفته بوده اهواز، سؤال جواب شده بود، حس کرده بود که دیگر سؤالات بازپرسی جدی است، و به او رسیده‌اند. حتی آن موقع هم بحث این که برای وی قرار صادر شود، حتی بازداشت و ... هم بود. ولی مقامات قضایی گفتند که حالا مقداری آهسته حرکت کنید که اوضاع به هم نریزد، ما آقای خاوری را می‌خواهیم و دو باره بازجویی‌اش می‌کنیم در فضای آرام‌تری، پس از این او از اهواز که برمی‌گردد، نصف شب همان شب می‌رود، به این بهانه که من آنجا سمیناری دارم و برنامه‌ای برای سخنرانی دارم و باید بروم، ولی ایشان بلیت داشته و ویزا داشته و همه چیزش آماده بوده، البته ویزا هم که نمی‌خواسته، همه چیز آماده بوده و با غافلگیری عمل کرد." رییس سازمان بازرسی کل کشور درباره اطلاع نداشتن سیستم قضایی از ماموریت خارج از کشور خاوری هم گفت: "ظاهراً اینها را کسی نمی‌دانسته، البته من الآن نمی‌دانم دوستان بازپرس ما می‌دانستند یا نمی‌دانستند. ببینید چون ما، تازه رفته بودیم، حادثه را در بانک صادرات کشف کرده بودیم و نصفش تو بانک ملی، سؤال این بود که آیا آقای خاوری می‌داند؟‌ چقدرمی داند؟ و... اینها حرف‌های اولیه بود، البته آقای خاوری از قبل پرونده‌های دیگری داشت، در سازمان بازرسی دراطلاعات، در حد تخلف، یا سوءاستفاده، اما این سوء‌استفاده‌اش چقدر است، حجمش چقدر است، آیا حاضر است به خاطر این از ریاست بانک ملی برود، فرار کند؟ چون او خیز برای مقاصد بالاتر داشت، یعنی تلقی ما این بود که به خیلی‌ها امتیاز و رانت می دهد. همچون تصوری بود از آقای خاوری. این تحلیل دیگر دوستان هم بود که بعیداست این یک دفعه این بساط را بهم بزند، ولی خب چون هنوز میزان تخلف و فساد وی کشف نشده بود، این حدس زده نمی‌شد که شاید به سرعت بیرون برود. او هم طبق یک اصل غافلگیری عمل کرد؛ از بازپرسی که در غروب که تو اهواز تمام شده آمده تهران، نصف شب هم از ایران خارج شده. در فاصله چند ساعت از کشور خارج شده است