گزیده خبرهای زندان وسسرکوب و سانسور. 11 فروردین-91
محکومیت محمد حردانی، فعال فرهنگی عرب به ده سال حبس
عملکرد تناقض آمیز آشکار زیرا از یک سو که اشک تمساح برای ملت های فلسطین وعراق وسوریه ریخته می شود. از طرف دیگر با عرب زبان خوزستانی معترض این چنین سر دژخیمان زندان و دستگاه فاسد قضاییه رفتار ضد انسانی  می شود؟
دادگاه عمومی و انقلاب شهرستان اهواز در اوایل فروردین ماه سال نود و یک، "محمد حردانی" شهروند عرب اهوازی را به دلیل فعالیت فرهنگی در محله ملاشیه به ده سال زندان محکوم کردبه گزارش هرانا،  ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر ، حردانی در طول بازداشت مورد شکنجه جسمی و روحی قرار گرفته و پس از تحمل زندان انفرادی اکنون برای گذراندن ده سال محکومیت به زندان کارون منتقل شده است.اواخر اسفند ماه سال نود نیز تعدادی از فعالان عرب به زندان و اعدام محکوم شده بودند. طه حیدریان فرزند رحیم (۲٨ ساله) از محله ملاشیه، ناصر حیدریان فرزند رحیم (۲۱ ساله) از منطقه ملاشیه، عباس حیدریان فرزند جاسم (۲۴ ساله) از منطقه ملاشیه، علی شریفی (۲۵ساله) از ملاشیه، هر کدام به ۱۰ سال زندان و اعدام محکوم شدند.امیر معاوی (۲۴ ساله) از محله گلستان اهواز به ٣٨ سال زندان در تبعید در استان مازندران محکوم شد. عباس حیدری (۲۶ ساله) فرزند عبدالحسن از اهالی ملاشیه نیز به ۱٨ سال زندان در تبعید در استان مازندران محکوم شد.قبل از این رخداد، بیش از هفتاد تن از فعالان سیاسی عرب در شهرهای شوش، اهواز و حمیدیه دستگیر شدند. سازمان های جهانی فعال در زمینه حقوق بشر همچون دیده بان حقوق بشر و عفو بین الملل با انتشار بیانیه هایی خواستار برگزاری محکامات عادلانه برای بازداشت شدگان بودند
احسان هوشمند تحت فشار برای مصاحبه ها
از رژیم جنایتکاری که مفتخر و معروف به قصاب مطبوعات  در جهان شده است .می بایست که برای حفظ این جایگاه روزنامه نگاران  ووبلاگ نویسان  در بند وزنجیر کشیده شوند
همسر احسان هوشمند، روزنامه نگار زندانی با اظهار اینکه تحت فشار شدید برای عدم اطلاع رسانی و مصاحبه با رسانه ها است به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت:« احسان در آخرین تماسش که در تاریخ ۶ فروردین ماه صورت گرفت تحت فشار شدیدتری از بارهای قبل بود و به او مرتب گفته می شد که جملاتی را به ما منتقل کند به طوریکه من احساس کردم هدف از این تماس تبریک سال نو نبوده بلکه فقط این بوده که به ما بگوید بابت مصاحبه های ما در زندان تحت فشار است. من هم با اشاره به اینکه حتما بازجویش هم صدای من را می شنود، گفتم ما چاره ای نداریم تا درباره وضعیتش اطلاع رسانی کنیم تا بلکه از او در داخل زندان خبری بشنویم، گفتم با وضعیتی که برای او پیش آورده اند این مصاحبه ها اجتناب ناپذیر استناهید کوه شکاف گفت:« علیرغم اینکه احسان از انفرادی خارج شده و الان با دو نفر دیگر هم بند است اما عملا هیچ تغییری در شرایطش مانند حق تماس تلفنی و ملاقات به وجود نیامده است و با این شرایط ما هم مدام تهدید می شویم که هیچ مصاحبه ای نکنیم. او در تماسش خیلی برای من نگران بود و احتمال می دهم که شاید من هم تهدید به بازداشت شده باشم چون احسان مدام تاکید می کرد که به خاط بچه ها من باید احتیاط بیشتری بکنم
رضا اکوانیان ممنوع الخروج شد
سیاست سانسور موازی با سیاست سرکوب وضرب وشتم وبازداشت و شکنجه و اعتراف گیری وپرونده سازی ادامه دارد . آنگونه که به یک شاعر و وبلاگ نویس این چنین  هدیه نو روزی داده شده است.
رضا اکوانیان،شاعر،وبلاگ نویس و عضو سابق مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران ممنوع الخروج شد.بنا به گزارشها، رضا اکوانیان که روز نهم فروردین ماه امسال قصد سفر به ترکیه را داشته در فرودگاه به مدت 4 ساعت بازداشت و پس از ضبط پاسپورت به وی اعلام می شود که اجازه سفر به خارج از کشور را ندارد و ممنوع الخروج شده است. رضا اکوانیان، وبلاگ نویس اهل دهدشت و عضو سابق مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در تاریخ 12 بهمن سال 88 و در جریان اتفاقات پس از انتخابات در یاسوج نیز دستگیر شده بود و در تاریخ 20 فروردین سال 90 از طرف قاضی طهماسبی رئیس دادگاه دادگاه انقلاب یاسوج به جرم تبلیغ و تبانی علیه نظام از طریق همکاری با گروههای ضد نظام و همکاری با گروههای حقوق بشری و همچنین شرکت در اغتشاشات تهران،به یک سال حبس تعزیری و شش سال حبس تعلیقی و محرومیت از ادامه کار محکوم شده بود."
مقام‌های ایران همچنان به روند سه ساله‌ی سرکوب مطبوعات ادامه می‌دهند
" مشخص است که رژیم ضد بشری و قرون وسطایی  کودتایی نا متعارف بدون سرکوب وزندان واعدام و سانسو قادر به بقای حکوت ننگین اش نمی باشد.
کمیته‌ی حفاظت از روزنامه‌نگاران در بیانیه‌ی جدید خود بار دیگر مقام‌های جمهوری اسلامی ایران را به اِعمال فشار علیه مطبوعات متهم کرد.به گزارش رادیو فردا، در این بیانیه با اشاره به تازه‌ترین موارد بازداشت روزنامه‌نگاران، از جمله نازنین خسروانی و تهمینه منزوی، از قول مدیر بخش خاورمیانه‌ی این نهاد مدافع حقوق بشر آمده است: «مقام‌های ایران تمامی روش‌ها، و از همه بیشتر روش‌های بی‌رحمانه را به کار می‌گیرند تا صدای روزنامه‌نگاران منتقد را خاموش کننددر این بیانیه همچنین از وضعیت سلامت شماری از روزنامه‌نگاران زندانی، از جمله محمد داوری، کیوان صمیمی، حسین رونقی ملکی و احسان هوشمند، ابراز نگرانی شده است.
محمد توسلی نه آزاد می شود و نه به بند عمومی منتقل می شود
فراموش نشده آن زمانی که خمینی شیاد پیام نوروزی داد که به جای اجرای مراسم جشن نوروزی مردم ایران باید  بر سر گورستان ها و قبرهای کشته شدگان جنگ حضور یابند . بنابراین می بایست که از سوی جانشین وی این چنین هدیه ی نوروزی به افراد مسن  زندانی واعضای خانواده شان  داده شود.
کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران: دکتر مهدی نوربخش، از اقوام نزدیک محمد توسلی، زندانی ۷۴ ساله ای که خانواده اش در هفته اول تعطیلات نوروزی در نامه ای خطاب به رییس قوه قضاییه و وزیر اطلاعات آزادی او شده اند، به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت:« خانواده محمد توسلی به شدت نگران وضعیت او هستند، آقای توسلی در دوران زندان بسیار لاغر و تکیده شده است. آنها طی نامه ای به رییس قوه قضاییه خواسته اند تا او را از بند ۲۰۹ خارج و به بند عمومی کنند چون این بند فشارها و سختی های زیادی دارد و آقای توسلی با سن زیادش توان تحمل آنها را ندارد. همچنین خانواده او خواسته اند تا زودتر ایشان از زندان آزاد شود چون بازپرس پرونده اش برای او قرار وثیقه صادر کرده و وثیقه نیز تودیع شده است اما او هنوز در زندان است. در واقع محمد نه آزاد می شود و نه بند عمومی منتقلمحمد توسلی، رییس دفتر سیاسی نهضت آزادی ایران در تاریخ ۱۲ آبان سال ۱۳۹۰ در منزلش توسط نیروهای امنیتی و در ارتباط با نامه ۱۴۳ فعال سیاسی و اجتماعی خطاب به محمد خاتمی بازداشت شد.