گزیده خبرهای 15 خرداد 91. قسمت -2
تلفات انفجار عراق به 23 کشته و 100 زخمی رسید.خبرگزاری فارس: انفجار امروز عراق در مقابل اداره اوقاف، تاکنون ۲۳ کشته و 100 زخمی برجای نهاده است.
 
اکنون جریانات سیاسی و پار لماتی  عراق به توافق رسیده اند تا که  نخست وزیر عراق نوری مالکی مزدور ودست نشانده بر کنار شود . بنابراین عوامل حاکمان ایران ونفوذی های درون دولت عراق دست به اینگونه اقدامات تروریستی زده می شود به امید  آنکه منجر به خنثی کردن تلاش مخالفان نوری مالکی دست نشانده شود.
به گزارش فارس، رویترز لحظاتی پیش آمار تلفات انفجار مقابل اداره اوقاف شیعیان در مقابل باب المعظم شهر بغداد را 23 کشته و 100 زخمی ذکر کرد.خبرگزاری فرانسه پیش‌تر به نقل از منابع پزشکی و پلیس عراق اعلام کرده بود که شمار تلفات انفجار امروز در شهر بغداد به 18 کشته و بیش از 60 زخمی افزایش یافته است.منابع پزشکی پیش از این از کشته شدن هشت تا 11 نفر و زخمی شدن 35 تا 45 نفر در این انفجار خبر داده بودند.یک منبع وزارت کشور عراق گفت: یک بمب‌گذار انتحاری خودروی خود را جلوی اداره اوقات شیعه منفجر کرده است.
همه اقدامات و امکانات وپیام های حاکمان رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی  مدعی وارونه ی امن و آزاد ت رین کشور جهان می باشد مرک آفرین است حتی اگر جز وو سایل  بازی ترن هوایی در شهریار حوالی تهران باشد .
دختر 17 ساله بر اثر سقوط از ترن هوایی شهربازی جان خود را از دست داد.دختر نوجوان شامگاه جمعه همراه خانواده اش برای تفریح به شهربازی در ورامین رفته بود که بر اثر سقوط از ترن هوایی جان خود را از دست داد.  پس از اطلاع ماجرا به قاضی کوهپایه- بازپرس جنایی ورامین- وی دستور پلمب دستگاه ترن و بازداشت متصدی آن را صادر کرد. همچنین به گروهی از کارشناسان کار ماموریت داد با تحقیق در این رابطه  علت حادثه و میزان قصور مقصران حادثه را مشخص کند.
70معدن در شرف تعطیلی هستند
پاسدار سرباز جو حسین شریعتمداری که  همچون علی خامنه ای و پاسداران کودتا گر مدافع سر سخت  پروژه ی هسته ای ودست یابی به سلاح هسته ای می باشد .مدعیست که تحریم ها برروی اقتصاد کشور تأثیر نداشته است .ایلنا: پس از انتشار خبري درخصوص وضعيت بلاتكليف فعالان معدني در حوزه سنگ‌هاي تزئيني به واسطه لغو مصوبه ممنوعيت دريافت عوارض 70 درصدي براي صادرات سنگ‌هاي تزئيني در سال جاري، وزارت صنعت، معدن و تجارت پاسخي ارائه داد مبني بر اينكه به دستور وزير مربوطه، پيشنهاد لغو عوارض در سال 91 ارائه شده تا موجبات نگراني فعالان اين حوزه برطرف شود. اين درحالي است كه تاكنون هيچ اقدامي در اين راستا به صورت عملي صورت نگرفته است.كامران وكيل، دبير اتحاديه توليدكنندگان و صادركنندگان محصولات معدني، در اين خصوص به ايلنا گفت: امروز از ميان 70 معدني كه به واسطه سياست اخير به شدت تحت‌الشعاع قرار گرفته بودند، تعداد زيادي تعطيل شده و باقي نيز در شرف تعطيلي قرار گرفته‌اند. بر اين اساس در استان فارس، معادني از قبيل؛ معدن شرکت پرشین ماربل، آفاق فاطر، شایان مرمریت شیراز، قطرویه و نی ریز شرکت آی ام اس، معدان گروه آرین در بوانات، معدن سنگ مرمریت زارعی از آن جمله محسوب مي‌شوند
.وزيردفاع: پرونده اس-300 در مرحله داوري است
 پیگیری این موضوع در ابن برهه از زمان که ادامه ی مذاکرات هسته ای بغداد در مسکو می باشد .گواه بر این واقعیت می تواند باشد که حاکمان ایران زیاد خوش بین به نتایج  این مذاکره  ی هسته ای با گروه 5+1 در مسکو ندارند. 
 ایسنا : وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با اشاره به آخرين وضعيت دادگاه رسيدگي‌كننده به شكايت ايران از روسيه به دليل تحويل ندادن سامانه موشكي S300 به ايران گفت: اين موضوع در دادگاه مربوطه در مرحله داوري استسردار احمد وحيدي درباره احتمال صدور حكم پرداخت غرامت از سوي روسيه به ايران اظهار كرد: مراجع داوري بايد درباره اين موضوع تصميم‌گيري كنند. وي همچنين درباره آخرين وضعيت سامانه بومي جايگزين S300 گفت: اين كار در حال پيگيري است و ما در حال كار بر روي اين پروژه هستيم. 
رئیس اتحادیه چایکاران : چایکاران به گدایی افتاده‌اند!
وقتی روند واردات کالاها هرروز بیش از گذشته  فزونی گرفته است. همچنین  رشد لجام گسیخته ی تورم و گرانی همراه با فقر وبیکاری بیداد می کند . از سوی دیگر هر روز وتعطیلی کارخانه ها وواحدهای  تولیدی و بیکاری کار گران  گزارش می شود .مشخص است که چایکااران شمال می بایست گدایی کنند . زیرا که باندهای مافیایی وارد کنندگان چای و سایر محصولات  پادشاهی می کنند .
رئیس اتحادیه چایکاران کشور با اعلام افت 20 درصدی برداشت چای در سالجاری، خواستار آن شد که دولت در کنار بازنگری در قیمت خرید تضمینی، هرچه زودتر مطالبات چایکاران را پرداخت کند.ایرج هوسمی در گفتگو با مهر درخصوص پرداخت مطالبات چایکاران در سال جاری اظهار داشت: متاسفانه تاکنون دولت مطالبات چایکاران را پرداخت نکرده است.وی تصریح کرد: انتظار داریم دولت هرچه زودتر مطالبات چایکاران را در سال جاری پرداخت کند چون با توجه به شرایط اقتصادی موجود، چایکار چاره ای جز گدایی کردن نخواهد داشترئیس اتحادیه چایکاران کشوردرباره میزان بهره برداری چایکاران از مزارع چای خود در سالجاری عنوان کرد: در دوره اول بهره برداری در حدود یک پنجم محصول برداشت شده است.وی با ابراز تاسف از اینکه کشاورزان چایکاربه دلیل فقر و تنگدستی امسال نتوانستند عملیات فنی را در مزارع چای‌شان اجرا کنند، گفت: این مسئله موجب شد که برداشت محصول نسبت به سال قبل 20 درصد کاهش پیدا کند.
ذخایر ۷ سد کشور در شرایط نامطلوب
وقتی اوضاع رژیم ضد بشری و قرون وسطایی شرایط آنگونه  آشفته بازار وخرت وخر شده است که با بارندگی هایی که در فصل بهار بوده است . به جای اینکه ذخیره و مهار شود یا تبدیل به سیل در متروی تهران و تبدیل به رود خانه شد . یا اینکه تبدیل به جاری شدن سیل های مخرب با تلفات مالی و جانی شده است . اکنون نیز خبر از کم آبی سدهای آبی شده است که موجب خشک شدن در یاچه ها و رود خانه شده است . چون پیمانکارانش پاسداران وبسیج بوده است .
 مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران از شرایط نامطلوب هفت سد کشور خبر داد و گفت: ۵۱ درصد حجم مخازن سدهای کشور دارای آب هستندکه تقریبا معادل سال گذشته هستند.محمد حاج رسولی‌ها در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، افزود: از مجموع 147 سد کشور هفت سد در استان‌های خوزستان، اصفهان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، میناب و ایلام نسبت به سال گذشته دارای شرایط مطلوبی نیستند.وی اضافه کرد: در حال حاضر شرایط مخازن سدهای کشور این‌گونه است که 51 درصد حجم مخازن سدهای کشور دارای آب هستند که حدود 24 میلیارد مترمکعب می‌شود و نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است.به گفته مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران ،سدهای کرخه و دز در خوزستان، زاینده‌رود اصفهان، پیشین سیستان و بلوچستان، استقلال هرمزگان، میناب و ایلام هفت سدی هستند که دارای شرایط نامطلوب از لحاظ حجم مخازن هستند