گزیده خبر های 20 خرداد 91. قسمت-4
50هكتار از جنگل هاي كرمانشاه در آتش سوخت
وقتی که سیاست 33 ساله چوب حراج بر منابع وذخایر کشور زده شده  و سرمایه  ملی بهدر رفته است .همچنین  مراتع سبز و رودخانه ها ودر یاچه ها  کشور خشک می شود. چرا نباید نهضت جنگل سوزان فعال نباشد؟
50 هكتار از جنگل هاي ثلاث باباجاني در استان كرمانشاه دچار حريق شد كه طي دو بار عمليات اطفاء حريق، آتش كنترل شده است.به گزارش مهر، رستگار يوسفي فرماندار شهرستان ثلاث باباجاني گفت: اين آتش سوزي در محلي رخ داده است كه پوشش جنگلي متراكمي نداشته و به همين دليل خسارت وارده زياد نيست.در همين رابطه رئيس اداره منابع طبيعي شهرستان ثلاث باباجاني از سوختن سطحي 50 هكتار از جنگل هاي شهرستان ثلاث باباجاني خبر داد.جزا كريمي افزود: اين آتش سوزي از صبح روز سه شنبه شروع شد كه بلافاصله نيروهاي اين اداره خود را به محل آتش سوزي رساندند و موفق شدند طي عملياتي كه تا نيمه شب ادامه داشت آتش را مهار كنند.وي ادامه داد: متأسفانه به دليل وزش شديد باد در روز بعد آتش سوزي دوباره شروع شد كه اطفاء دوباره آتش تا ساعت 5 عصر روز چهارشنبه به طول انجاميد.كريمي تأكيد كرد: آتش مهار شده ولي نيروهاي ما در حالت آماده باش هستند تا در صورت تكرار آتش سوزي به منطقه اعزام شوند.وي وسعت جنگل ها و مراتع شهرستان ثلاث باباجاني را 191 هزار هكتار با پراكندگي وسيع و صعب العبور، عنوان كرد.مسعود حسيني رئيس جمعيت هلال احمر شهرستان ثلاث باباجاني نيز گفت: بعد از گزارش اداره منابع طبيعي از آتش سوزي مراتع شهرستان، بلافاصله تيم اطفاء حريق اين جمعيت به منطقه مورد نظر اعزام شد و همراه ساير ادارات و ارگان هاي مربوطه اقدام به اطفاء حريق كرديم.
به جای برقراری امنیت در جامعه  ولی تیم های ویژه ی امداد ونجات هسته ای در کشور راه اندازی شده است تا نقش کفن پوشان اراذلا وباشان مدافع تأسیسات هسته ای راا جرا کنند.
رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر از راه اندازي تيم هاي ويژه امداد و نجات هسته اي براي نخستين بار در كشور از تير امسال خبر داد.محمود مظفر با اشاره به راه اندازي تيم هاي ويژه امداد و نجات هسته اي از تير امسال براي نخستين بار در كشور اظهار داشت: اين تيم ها متشكل از نيروهاي امدادي هلال احمر در شهرهاي بوشهر، اصفهان، تهران، قم و مركزي تشكيل مي شوند.وي با اشاره به اينكه بيشتر اين تيم ها در شهرهايي كه نيروگاه هاي هسته اي وجود دارد با فراگيري آموزش هاي متمركز در قالب يك تيم 30 نفره در حد آموزش هاي تربيت مربي تشكيل مي شود، افزود: تجهيزات و امكانات لازم به همراه مانورها و تمرينات ضروري در اين زمينه نيز براي نخستين بار در كشور انجام مي شود.مظفر با بيان اينكه چنين تيمي در كشور در حوزه امداد و نجات هسته اي نداشتيم، خاطرنشان كرد: ما توانسته ايم با استفاده از منابع داخلي و خارجي به خصوص تجربيات كشور ژاپن كه چندي قبل دچار حادثه هسته اي در شهر فوكوشيما بر اثر سونامي شده بود براي تشكيل اين تيم ها اقدام كنيم.
جالب است که روس با پیروی با سیاست توبره وآخور خوری روی دست حاکمان ایران بلند شده اند .چون از یک سو باج های کلان از حاکمان ایران در یافت می کنند تا بطور تاکتیکی در مذاکرات هسته ای دفاع کند واز طرف دیگر در سازمان شانگهای از تحریم حمایت می کند ومانع از پیوست رژیم قرون وسطایی ضد بشری به آن شده است.
با اينكه اجلاس سازمان شانگهاي در چين با "دخالت‌هاي نظامي عليه ايران و سوريه" مخالفت كرد، عضويت دائم در اين اجلاس را نپذيرفت. كيريل بارسكي، نماينده روسيه در سازمان همكاري‌هاي شانگهاي، عضويت دائم ايران را منتفي دانست. وي در پكن به خبرنگاران گفت: "ايران زماني به عضويت دائم اين سازمان پذيرفته خواهد شد كه سازمان ملل متحد همه تحريم‌هاي خود عليه ايران را به طور كامل برطرف كند. مقررات سازمان همكاري‌هاي شانگهاي كشوري را كه از جانب سازمان ملل تحريم شده، قبول نمي‌كند." 
محجوب: سال بدتري براي واحدهاي توليدي در پيش است
گفاته می شود سالی که نکوست از بهارش پیداست . ماستی که ترش است از تغارش پیداست. اکنون که سال با گرانی قیمت نان شروع شده است که غذای اصلی محرومان است . و با پیش بینی سال بدتر برای واحدهای تولید که در پیش روی  می باشد. بنابراین  مشخص است سال گذشته که جهاد اقتصادی بود  آمار داده شد تعداد 100 هزارکارگر اخراج شدند. امسال که سای بدی برای  واحدهای تولیدی پیش بینی شده است  هم چند برابر سال گذشته کارگران اخراخ  می شوند و  گرانی وتورم  هم  رو به افزایش می باشد.
نماينده تهران در مجلس پيش‌‌بيني كرد: سال بدتري براي واحدهاي توليدي در پيش است. عليرضا محجوب دبيركل خانه كارگر در گفت‌و‌گو با ايلنا، درباره وضعيت واحدهاي توليدي در سال جاري اظهار كرد: فرمايش مقام معظم رهبري براي نام‌گذاري سال 91 به نام حمايت از كار و سرمايه ايراني تدبير مناسب و به حقي بود، اما از سوي دستگاه‌هاي اجرايي به جز يك وعده 15 هزار ميلياردي كه چند روز پيش منتشر شد، هيچ چيز ديگري تا امروز كه سه ماه از سال سپري مي‌شود محقق نشده است. دبيركل خانه كارگر با ابراز نارضايتي از بي‌توجهي به فرمايشات رهبر معظم انقلاب توسط دستگاه‌هاي اجرايي تاكيد كرد: اگر قرار باشد فرمايشات ايشان فقط براي نوشتن روي ديوار باشد مشكلي از جامعه حل نمي‌شود، زيرا در اين سه ماهه اخير ما عزم جدي براي اجرا نديده‌ايم و همه به شعار اكتفا كرده‌اند. محجوب تصريح كرد: مصمم هستيم پاي عملي كردن اين شعار بايستيم و به نظر ما بهترين تفكري را كه مي‌توان براي سال جاري پيش برد، همين تفكري است كه در فرمايش مقام معظم رهبري نهفته است. وي درباره اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها و اينكه اين مرحله چه تاثيري مي‌تواند بر روي واحدهاي توليدي داشته باشد خاطرنشان كرد: امكان ندارد كلنگ به اين بزرگي پايين بيايد و اولين هدف كه واحدهاي توليدي هستند ضربه‌اي نبينند،زيرا هزينه براي اين واحد‌ها تعريف مي‌شود و با توجه به وضع موجود مي‌توان گفت اين كلنگ زني‌هاي ناشيانه روي پاي خود ما فرود مي‌آيد و اشتغال ما را مورد هدف قرار مي‌دهد. دبيركل خانه كارگر با بيان اينكه آمارهاي موجود اسناد محكمي براي اثبات اين سخن هستند، تصريح كرد: برخلاف ادعاهاي موجود ديديم كه آمار بيكاري كاهش چنداني نيافت
تردد پسر يك نماينده مجلس با خودروي 185 ميليوني
گذشته از اینکه ثابت می کند که اعضاب بازار مکاره ی نهم کیستند . از سوی دیگر بر خلاف آفتابه دزدان که اعدام می شوند هیچ حای وپشتیبان وحریم امنیتی ندارند .ولی غارتگران  وکلان دزدان صاحب ثروت های باد آورده از حاشیه امنیتی بالایی بر خور دارند که نام شان هم در مطبوعات برده نمی شود.
پسر يكي از نمايندگان مجلس نهم با خودروي 185 ميليون توماني در خيابان‌هاي تهران تردد مي‌كند. به گزارش خبرگزاري فارس، پسر يكي از نمايندگان مجلس نهم كه ‌براي نشستن بر صندلي رياست يكي از كميسيون‌هاي مجلس نيز تلاش مي‌كند، با خودروي تويوتا لندكروز حدود 185 ميليون توماني در خيابان‌هاي تهران تردد مي‌كند. اين نماينده مجلس نهم كه در دوره‌ هشتم مجلس ردصلاحيت شده بود، سابقه مسئوليت‌هاي اجرايي هم دارد. اين نماينده مجلس نهم در دوران اصلاحات ‌از شهرام جزايري مبالغي را به عنوان كمك دريافت كرده بود