گزیده خبر های 22 خرداد 91- قسمت-2
محسن رضایی: كانديداي ریاست جمهوری هستم
پاسدار محسن رضایی که در جمع دانشجویان علوم پزشکی تبریز با استخوان لای زخم گذاشتن وحالت شرطی حضورش در نمایش خیمه شب بازی ریاست جمهوری دوره یاز دهم را مطرح کرد واز عدم صلاحیت سایر رقبا گفت .اکنون آشکاراا علام آمادگی کرده است.
ایلنا - یاسوج: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری يازدهم خبر داد.به گزارش ایلنا ، " محسن رضایی " در نشستی با کهگیلویه و بویراحمدی‌های مقیم تهران تاکید کرد که بطور حتم نامزد يازدهمین انتخابات ریاست جمهوری خواهد شد.وی گفت: 27 تیرماه جاری به یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد سفر می‌کنم تا بار دیگر با مردم دیارم دیداری داشته باشم.رضایی افزود: حضورم در انتخابات آتی ریاست جمهوری قطعی است و برای پیروزی در انتخابات شركت خواهم كرد.این نشست در منزل " دکتر رضایی " در تهران برگزار شد.
بلا استفاده بودن چند هواپيما به دليل نبود قطعات
وقتی کشور مدعی قدرت بر تر منطقه و امن و آزاد ترین کشور جهان هواپیمای از رده خارج شده ی دست چندم از ترکیه خریداری می کند . از سوی دیگر چپ و راست هواپیماهای فرسوده اش دچار سانحه هوایی می شود و سقوط می کند و موجب تلفات انساتی وخسارات مادی می شود. اکنون بدلیل تحریم ها که ادعا می شود اثر ندارد هواپیما ها بدون استفاده شده است.
رييس انجمن شركت‌هاي هواپيمايي از بدون استفاده ماندن چند هواپيما به دليل مشكل تامين ارز با نرخ دولتي خبر داد.سيد عبدالرضا موسوي در گفت‌وگو با ايسنا، تاكيد كرد: درحال حاضر تامين ارز مهمترين مشكل شركت‌هاي هواپيمايي است.وي با بيان اين‌كه اختلاف قيمت ارز دولتي با بازار آزاد 30 درصد است، خاطرنشان كرد: وزير راه و شهرسازي براي تامين ارز مورد نياز شركت‌هاي هواپيمايي از دولت درخواست مساعدت‌هاي لازم را داشته است. كمك‌هايي نيز انجام شده است اما كافي نيست.موسوي با اعلام آن‌كه ارزهاي با نرخ دولتي كه به شركت‌هاي هواپيمايي اختصاص مي‌يابد به موقع و به اندازه كافي نيست، ادامه داد: شركت‌هاي هواپيمايي براي پرداخت هزينه‌هاي خود همچون جايگزيني قطعات فرسوده و نيز عوارض و ديگر امور نمي‌توان زمان خاصي را اعلام كنند كه طبق آن ارز دولتي بگيرند. پرداخت‌هاي ارز با نرخ دولتي نيز در زمان‌هاي مورد نياز شركت‌ها صورت نگيرد.رييس انجمن شركت‌هاي هواپيمايي كشور همچنين اظهار كرد: به دليل كمبود ارز تاكنون تعدادي از شركت‌هاي هواپيمايي در خريد و تامين قطعات مورد نياز براي هواپيماها دچار مشكل شده‌اند كه در نتيجه آن چند هواپيما بدون استفاده مانده و پرواز نكرده‌اند.
"قطع گاز بدهكاران، تعطيلي اغلب بنگاه هاي صنعتي را به همراه دارد"
این سیاست گران کردن برق وتلفن و گاز ونفت موازی سیاست رشد بی رویه واردات شده است که موجب رشد لجام گسیخته ی تورم وگرانی و فقر وبیکاری وتعطیلی کارخانه ها و واحدهای تولیدی شده است .
ايلنا: طبق بخشنامه اخير دولت كه به امضاي معاون اول احمدی نژادرسيده است، صنايع بدهكار در حوزه هاي (بيمه، مالياتي و بانكي) از دريافت سوخت به ويژه گاز محروم خواهند شد.اسداله عسگراولادي در خصوص اين بخشنامه به ايلنا گفت: طرح چنين سياست ها و بخشنامه هايي از سوي دولت به هيچ وجه درست نيست. اتاق بازرگاني به عنوان تشكل بخش خصوصي كاملا با اين سياست مخالف است.عضو اتاق بازرگاني، صنايع و معادن ايران تصريح كرد: ما منكر پرداخت بدهي ها از سوي فعالان اقتصادي نيستيم، اما وصول مطالبات معوق با قطع خدمات سياست اشتباهي است.به گفته وي؛ در حال حاضر تعداد زيادي از صنايع بزرگ، متوسط و كوچك به واسطه شرايط اقتصادي بدهكار هستند، بر اين اساس در صورت اجراي بخشنامه مذكور اغلب كارخانجات تعطيل شده و كارگرانش بيكار مي شوند.عسگراولادي تصريح كرد: در شرايط كنوني بهترين راه براي وصول مطالبات، اقساط مجدد بدهي ها است. 
 مثبت بودن تست الكل و اعتياد26‌درصد رانندگان تهراني
این گزارش که حاصل مبارزه 33 ساله با مشروبخواریست  آنسوی سکه  مبارزه ی 33 ساله مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر ومعتادین است که موجب رشد صعودی مصرف کنندگان مواد مخدر شده است.
شرق  : جواب آزمايش الكل‌و اعتياد 26‌درصد رانندگان تهراني در ارديبهشت‌ماه مثبت بوده است. پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ در ارديبهشت‌ماه از 95 راننده اين آزمايش را به عمل آورد كه مشخص شد 25 نفر از اين افراد تحت‌تاثير الكل رانندگي مي‌كردند. در اين طرح پليس رانندگان مشكوك يا در حال انجام رفتارهاي مخاطره‌آميز را مورد تست قرار داده است. اجراي اين طرح از اواخر آذرماه سال گذشته و در راستاي اجراي قانون جديد راهنمايي و رانندگي در تهران آغاز شد و تا آخر ارديبهشت اين آزمايش روي 665 نفر انجام شده است. آمارهاي تفكيكي نشان مي‌دهد مثبت بودن جواب آزمايش رانندگان تهراني در طول اجراي اين طرح روند صعودي داشته كه به گفته مسوولان راهور تهران ناشي از تخصصي‌تر شدن ماموران در شناسايي اين افراد است.
حمله "اراذل و اوباش" به پارک طالقانی با وجود ایستگاه سیار پلیس در پارک + فیلم

اینگونه اقدامات سرکوبگرانه و وحشیانه اراذل و اوباشان ضمن یاد آوری صحنه های پس از کودتای 22 خرداد می باشد .از سوی دیگر تکرار این صحنه ناشی از وحشت فضای انفجاری جامعه وترس ناشی از واکنش یا تجمعات اعتراضی به مناسبت  سال گرد کودتای 22 خرداد می باشد
مهر :  پارک جنگلی طالقانی در مرکز تهران هر روز میهمان افراد زیادی است که برای تفریح و ورزش به این پارک می آیند. با گرم شدن هوا نیز اغلب خانواده های پایتخت نشین ترجیح می دهند شام را در فضای سبز این پارک صرف کنند و حضور شبانه خانواده ها در این پارک افزایش یافته است. اما اتفاقات تلخ رخ داده در این پارک طی سال های اخیر باعث وحشت شبانه شهروندان برای حضور در این پارک شده است. در حالی که شهروندان ماجراهای تلخ سال های گذشته در پارک طالقانی را فراموش کرده و با امنیت خاطر به این پارک جنگلی می آمدند هجوم شبانه اراذل و اوباش به این پارک بار دیگر زنگ خطر درباره امنیت این تفرجگاه پایتخت نشینان را مطرح کرد.در حالی که شهروندان از امنیت این پارک گله دارند شامگاه جمعه حمله گروهی از اراذل و اوباش به این پارک باردیگر زنگ خطر درباره امنیت در این تفرجگاه را به صدا درآورد. این افراد به راحتی به شهروندان حمله کرده و پس از آسیب رساندن به چند دستگاه خودرو از آنجا متواری شدند.علی یکی از شاهدان این حادثه به خبرنگار مهر گفت:همراه خانواده ام زمان حادثه برای استراحت در پارک حاضر بودیم که حدود 20 نفر از اراذل و اوباش با چند دستگاه موتو سیکلت وارد محوطه پارک شدند و با عربده کشی و تهدید شروع به شکستن شیشه های خودروهای پارک شده در حاشیه پارک کردند. متاسفانه هیچ پلیسی نیز با وجود ایستگاه سیار پلیس در پارک وارد عمل نشد و برخی از شهروندان که به رفتار این افراد اعتراض کردند مورد حمله اراذل قرار گرفتند. این افراد پس از چند دقیقه قدرت نمایی بدون اینکه ماموری در محل حاضر باشد پارک را ترک کردند.این حادثه در حالی رخ داد که رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا چندی قبل در جمع خبرنگاران از حضور پررنگ پلیس و برقراری امنیت تفرجگاه ها در این ایام خبر داده بود.با نگاهی به حوادث رخ داده در پارک طالقانی طی سال های گذشته به نظر می رسد پلیس برای بالا بردن امنیت در این پارک باید وارد عمل شده و حضور نیروهای خود در تفرجگاهی که روزانه میزبان هزاران نفر از شهروندان است تقویت کند.

نماینده مجلس : تحریم‌های اقتصادی از جنگ هم بد‌تر است
 این اعتراف که ضد ادعای پاسدار سر باز جو حسین شریعتمداری و رهبرش علی خامنه ای است که مدعی اند تحریم ها بی اثر بوده  چونکه  مانع از توقف غنی سازی اورانیوم نشده است .
نماینده مردم لاهیجان می‌گوید در سال آخر دولت مجلس باید برای استفاده از حق نظارتی خود بیش از هر چیز به نشست‌های دوجانبه روی بیاورد.
ایرج ندیمی نماینده مردم لاهیجان در گفت‌وگو با خبر‌آنلاین ، توجه به تعاملات دوجانبه‌ دو قوه (مجلس و دولت) را مهم دانست و گفت: از جنبه جنگ اقتصادی اگر اهداف دولت برآورده نشود از آنجا که ما در جنگ اقتصادی هستیم اثرات تحریم‌ها حتی از جنگ هم بد‌تر است چراکه در آنجا فقط نیروی انسانی مورد هجمه قرار می‌گیرد اما در جنگ اقتصادی همه خواسته‌های مردم مطرح است.ندیمی با بیان اینکه مجلس گاهی اوقات نظارت را از انتها شروع می‌کند، خاطرنشان کرد: امری که می‌توان با جلسات غیر‌علنی و مذاکرات دولت و مجلس برطرف کرد گاهی در مجلس در انتهای کار اتفاق می‌افتد و ما از راه دعوا وارد می‌شویم در حالی که نیاز است هیأت‌رئیسه و نمایندگان تلاش کنند جلسات دو قوه را به حداکثر ممکن برسانند.وی در خصوص اینکه چه موانعی در راه اجرای نظارت مجلس وجود دارد، گفت: عمده موانع اخلاقی است چراکه ما مانع قانونی