گزیده خبرهای 29 خرداد 91. قسمت -3
لاریجانی: مجری عجیب و ذوالفنونی داریم.دختر لاریجانی هم دکتر شد+ (تصویر)
وقتی عمویش رئیس دانشکده علوم پزشکی باشد  و  پدر و دو عموی دیگرش هم جزو رؤسای  نهادهای حکومتی و رئیس سازمان حقوق بشر اسلامی در دستگاه فاسد قضاییه باشند که دارای پرونده های زمین خواری کلان هستند .همچنین جایی که چندین میلیون دانش آموز بدلیل فقر خانوادگی مجبور به ترک تحصیل شدند وتبدیل به کودکان کار خیابانی شدند . بعلاوه هرروز بر آمار دختران و زنان معتاد وتن فروش افزوده می شود .چرا وی نباید دکتر نشود تا که یک پست مهم دریافت کند؟  همچنین سئوال است که سراغ فامیل رئیس جمهور رفته می شود که با 4 ترم مشروط دکترا گرفته است .ولی در این مورد سکوت می شود؟
خبرگزاری مهر نوشت:مراسم اولین جشن دانش آموختگی دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور رئیس مجلس و همراه با فارغ التحصیلی دخترش فاطمه اردشیر لاریجانی بود که حاشیه های جالبی را به وجود آورد.مراسم جشن فارغ التحصیلی یکپارچه دانشجویان علوم پزشکی ایران شب گذشته با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر به داشت و درمان در این دانشگاه برگزار شد که با حاشیه های جالبی همراه بود.در این مراسم 5000 نفر از فارغ التحصیلان رشته پزشکی به همراه خانواده هایشان حضور داشتند که  که با  پوشیدن لباسهای ویژه فارغ التحصیلان  پزشکی ویژگی خاصی به این مراسم بخشیده بودند.دو هزار نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه علوم پزشکی به صورت همزمان در این مراسم به ادای  سوگند پرداختند.قبل از شروع مراسم گروه سرود ویژه دانشگاه علوم پزشکی به اجرای برنامه پرداختند.رئیس دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی تهران قبل از سخنرانی لاریجانی تجلیل ویژه ای از وی به عمل آورد و گفت: ما در این مراسم در خدمت فیلسوف بزرگی هستیم  که به ما افتخار حضور دادند.مرضیه وحید دستجردی که خود از فارغ التحصیلان دانشگاه علوم پزشکی بود و خاطرات ورود خود به این دانشگاه در سال 1353 سخن گفت.قبل از سخنان رئیس مجلس شورای اسلامی و همزمان با پخش موسیقی شاد از بلندگوی مراسم برخی حاضران به شادی پرداختند که لاریجانی در آغاز سخنان خود گفت: جلسه جذاب و مسرور کننده ای است و همه شئوناتی که در آن هست دلالت دارد بر اینکه باید این مراسم را به اضعاف مضاعف شما تبریک گفت.مجری مراسم که خود از مجریان صدا و سیما بود قبل از سخنرانی لاریجانی گفت که از کارمندان لاریجانی در صدا و سیما بوده که لاریجانی در زمان سخنرانی خود گفت: مجری عجیب و غریبی داریم و خیلی ذوالفنون است. اگر می دانستیم اینقدر فنانیت دارد در همان زمان فکری به حالش می کردیم.لاریجانی همچنین از عملکرد وزیر بهداشت و درمان تقدیر کرد و گفت: خانم دستجردی در امر وزارت از آقایان وزیر هم جلو زده است و ما اهتمام ویژه ایشان را در تصویب برنامه پنجم توسعه و بودجه  مشاهده کردیم.رئیس مجلس همچنین از دکتر باقر لاریجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران و برادر خود تشکر کرد و گفت: ایشان برادر کوچک ما است اما تنها از نظر سنی کوچک است ولی از نظر عقلی از ما بزرگتر است.علی لاریجانی که فارغ التحصیل رشته فلسفه است مراسم جشن فارغ التحصیلی دانشجویان رشته پزشکی را محل مناسبی برای بحث های فلسفی دید و ترجیح داد بخشی از سخنرانی خود را به این امر اختصاص دهد که مسائلی مانند عالم کسرات و حلقات از این جمله بود.شاید یکی از نقاط عطف روزهای زندگی علی لاریجانی فارغ التحصیلی دخترش فاطمه اردشیر لاریجانی در رشته پزشکی باشد که بهانه ای شد تا پدر در این مراسم حضور یاید و به سخنرانی بپردازد و باید گفت دکتری جدید به جمع فراوان دکترهای خانواده لاریجانی اضافه شد.
تمام مواد خوراکی به جز تخم مرغ گران شد
خوب تخمرغ هم که قبلاً گران شده است. بعلاوه معلوم است  جایی که نان غذای اصلی محرومان گران شده است و سایر اقلام کالا ها هم بدون وقفه در شرف گران شدن می باشند شک نیست که  بازهم گرانی به سراغ تخمرغ خواهد آمد . چون مگر امکان دارد که گوشت مرغ گران شود ولی تخمرغ گران نشود. از سوی دیگر پس از شکست مذاکرات هسته ای مسکو و تقویت  فشار تحریم نفت بدون شک پیآمد رشد تورم و گرانی  شتاب می گیرد و مکمل آن اجرای طرح دوم هدفمندی یارانه های نقدی دولتی خواهد شد.
بی بی سی : گزارش هفتگی بانک مرکزی ایران نشان می دهد که قیمت مواد خوراکی در شهر تهران افزایش پیدا کرده و در میان مواد خوراکی تنها قیمت تخم مرغ کاهش پیدا کرده است.بنابر گزارش بانک مرکزی ایران در آخرین هفته بهار، انواع سبزی تازه، گوشت مرغ و حبوبات بیشترین افزایش قیمت را نسبت به هفته مشابه سال قبل داشته اند. گزارش بانک مرکزی نشان می دهد که هر کیلو خیار نسبت به سال گذشته تقریبا دو برابر شده است و از کیلویی ۷۵۴ تومان در آخرین هفته بهار سال گذشته به ۱۴۵۶ تومان در هفته گذشته رسیده است. گوجه فرنگی، بادمجان و کدوی سبز نیز تقریبا وضعیت مشابهی داشتند و قیمت آنها نزدیک به دو برابر شده است . مقایسه قیمت ها نشان می دهد که در هفته پایانی فصل بهار سال گذشته خورشیدی هر کیلو گوشت مرغ با ۷۳ درصد افزایش از کیلویی ۳۱۰۰ تومان به کیلویی ۵۳۶۶ تومان رسیده است. قیمت گوشت گوسفند و گوشت گاو و گوساله نیز افزایش زیادی داشته به گونه ای که هر کیلو گوشت گاو که در آخرین هفته بهار سال گذشته ۱۱هزار و ۸۷۷ تومان بود در هفته گذشته با قیمت ۱۷هزار و ۶۶۸ به فروش رسیده است. در میان حبوبات، لوبیای سفید افزایش چشمگیری داشته به گونه ای که هر کیلو لوبیای سفید که در آخرین هفته بهار سال گذشته ۲۲۶۸ تومان خرید و فروش می شد، در هفته گذشته با قیمت ۴۰۳۲ تومان به فروش رسیده است .بعد از لوبیای سفید به ترتیب نخود، لوبیای چیتی و لوبیای قرمز بیشترین افزایش قیمت ها را داشته اند.بنابر این گزارش، در میان میوه های تازه، قیمت سیب گلاب و گوجه سبز تقریبا دو برابر شده است. سال گذشته در هفته پایانی خرداد، هر کیلو سیب گلاب ۳۳۵۵تومان قیمت داشت اما در هفته گذشته هر کیلو سیب گلاب با قیمت ۶۹۷۹ تومان به فروش رسیده است.در میان بقیه مواد خوراکی مصرفی نیز لبنیات و چای تقریبا پنجاه درصد افزایش قیمت پیدا کرده اند. هر لیتر شیر پاستوریزه نیز که در آخرین هفته بهار سال گذشته خورشیدی ۱۰۰۰ تومان بود، در هفته گذشته، ۱۵۰۰ تومان شده است .هر کیلو چای خارجی در آخرین هفته بهار سال گذشته ۱۰۴۶۴ تومان بود که در هفته گذشته به قیمت ۱۵ هزار و ۴۸ تومان خرید و فروش شده است. گزارش بانک مرکزی نشان می دهد که برخلاف سال گذشته، بعد از حذف یارانه ها، قیمت انواع مواد خوراکی.افزایش چشمگیری پیدا کرده و این روند کمابیش ادامه دارد.با آنکه برنامه حذف یارانه ها از زمستان سال ۱۳۸۹ شروع شد اما به نظر می رسد آثار حذف یارانه ها به تدریج ظاهر شد و به گرانی قابل توجه کالاها در ماه‌های بعد انجامید.مجلس به دلیل افزایش شدید قیمت ها سعی کرد تا مانع از اجرای مرحله دوم برنامه حذف یارانه ها با سرعت دلخواه دولت شود و دولت نیز در مواجهه با رشد شدید قیمت ها ناچار شده است تا اجرای مرحله دوم حذف یارانه ها را به تعویق بیندازد.

 
 نماینده خامنه ای در همدان : 500 خودکشی در سال در یک استان
 اینهم جزو  یکی از رکورد شکنی هایی می باشد که ادامه ی اعتراف رهبر ولی فقیه است که تازگی خطاب به مریدانش  گفته مغرور از رکورد شکنی ها نشوید. همچنین موازی رتبه داری اول جهانی مرگ ومیر جاده ها و رتبه دوما عدام ومصرف مواد مخدر در جهانی می باشد.
به گزارش مهر، اجتماع روحانیون و ائمه جمعه نخبگان و نمایندگان استان همدان شب گذشته با حضور لاریجانی ، رئیس مجلس شوای اسلامی در هتل شیان تهران برگزار شد که با حاشیه های جالبی همراه بود.آیت الله محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان طی سخنانی در این مراسم با بیان اینکه انتقاد و نقد خصلت یک جلسه است گفت: هم اکنون 4 میلیون دختر بالای 25 سال در کشور وجود دارند که امکان ازدواج ندارند. حال باید گفت ساخت پل بندرعباس - قشم مهمتر است یا سرنوشت ازدواج این جوانان؟ وی همچنین گفت در یکی از استانهای همجوار استان همدان سالانه پانصد نفر خود را می کشند.
واحدهاي توليد كود شيميايي تعطيل شدند
مشخص است وقتی حوزه وابسته وحامی رهبر ولی فقیه و سایر نهادهای حکومتی زیر فرمان وی که تبدیل به تولید کود طبیعی شده اند دیگر چه نیازی به واحدهای فعال تولید کود شیمیایی می باشد . به ویژه اینکه همه نیازها هم وارد می شود.
ایلنا: رئيس انجمن صنفي توليد كنندگان كود شيميايي مدعي تعطيلي واحدهاي توليد كود شيميايي به دليل عدم خريد كود توسط دولت شد. صياد فرهادي در گفتگو با ايلنا باانتقاد از عدم اعمال سياست‌هاي حمايتي دولت از كشاورزان به خبرنگار ايلنا گفت: كود توليدي داخل ايران از مرغوبيت بالايي برخوردار است اما دولت با واردات بي رويه كودهاي چيني بي كيفيت روند تعطيلي واحدهاي توليدي كشور را در اين بخش تسريع كرد. به گفته فرهادي، با اجراي قانون هدفمندي  يارانه‌ها دولت متعهد به ارائه يك ميليون و 800 هزار تن كود شيميايي به كشاورزان شد اما به دليل عدم اجراي تعهدات هم اكنون كشاورزان با كمبود شديد كود مواجه شده‌اند. اين در حاليست كه وزير جهاد كشاورزي ادعا مي كند كه كود يارانه‌اي كشاورزان به طور كامل عرضه شده است. رئيس انجمن صنفي توليدكنندگان كود شيميايي با بيان اين كه كشاورزان در كشت محصولات پاييزه با مشكلات عمده‌اي مواجه خواهند شد گفت: به دليل عدم اجراي تعهدات دولت در خصوص ارائه كود به كشاورزان نرخ بيكاري در بين آن ها افزايش خواهد يافت ضمن اين كه با افت در توليد محصولات كشاورزي مواجه خواهيم شد. فرهادي در ادامه نياز سالانه‌ي مزارع كشور به كود را در سال حدود 4 ميليون تن اعلام كرد و ياد آور شد: از اين ميزان حدود 60 درصد وارداتي و 40 درصد مابقي را توليدكنندگاني تشكيل مي‌دهند كه تمام كود توليدي خود را بايد به دولت بفروشند و به واقع از اين راه امرار معاش مي كنند. 
سردار جزایری : سپاه علیه شخص "هتاک" (علی مطهری) طرح دعوا کرده است
مشخص است اگر چنانچه پاسدار ان کودتاگر سیاست 33 سال گذشته را دنبال نکنند و بشدت نسبت به منتقد افشاگر  ضرب شصت نشان ندهند وتهدید نکنند  آنگاه مواجه با با ضریب  تنفر رو به رشدی  خواهد شد که نسبت به علی خامنه ای وپاسداران کودتا گر وجود دارد. آنچنانکه  نه اینکه شاخ وشانه این ارگان فاشیستی شکسته وبی اعتبار می شود ، بلکه نه امکان کنترل فضای انفجاری وجود دارد،بلکه نمی توانند از مانع ز شتاب گیری ریزشی نیروهایش شود.
به گزارش مهر، سردار سید مسعود جزایری، معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح،  صبح امروز یکشنبه در حاشیه چهارمین جشنواره جوان سرباز ، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه آمریکا و اروپا امروز در شرایط ضعف به سر می برند، اظهار داشت: بیش از همه اینها اسرائیل در یک موقعیت شکننده قرار دارد و هر برخورد خصمانه با سوریه آثار منفی آن را به اروپا، آمریکا و اسرائیل باز خواهد گرداند.معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه در پاسخ به این سوال که "توهین" یکی از اشخاص (علیمطهری، نماینده مجلس)  به سپاه پاسداران را چگونه ارزیابی می کنید؟ اظهار داشت: سپاه پاسداران علیه شخصی که نسبت به این نهاد هتاکی کرده طرح دعوا کرده است و امیدواریم تکلیف این گونه افراد در دادگاه مشخص شود.