گفته می شود که هرکنشی دارای واکنشی می باشد . برای همین تهدیدات ومذاخله گری در امور داخلی بحرین وعربستان که ادامه ی سیاست صدور تروریسم و ارتجاع وبحران به برون مرز است که موجب مداخله گری در امور داخلی کشور های منطقه و همسایه شده است . به خصوص در مورد عراق و سوریه ولبنان ویمن که از سوی رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی نا متعارف بطور سیستماتیک  دنبال می شود . اکنون  موجب تحریک وواکنش عربستان شده است تا متقابل به مثل کند .چونکه عربستان از سوی حاکمان ایران ومطبوعات ورسانه های خبری بطور پیگیرانه مورد تهدید به فروپاشی می شود که  در نهایت موجب تقویت واکنش عربستان شده است. از سوی دیگر از طریق نوری مالکی دست نشانده اقدامات تروریستی عوامل رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی ایران که در عراق می شود .ولی برای رد گم کردن عربستان متهم به دخالت گری می شود.
در خصومت خاندان سعودی با ایران هیچ گاه تردیدی نبوده و نیست؛ اما سیر وقایع جاری و نیز جدیدترین اخبار حاکی از کلید خوردن دور جدیدی از توطئه های این خاندان علیه کشورمان است. توطئه هایی که با اهداف مشخص سیاسی و ایدئولوژیک انجام می پذیردبه گزارش «تابناک»، عرصه این رقابت و جنگ پنهان، در حوزه اقتصاد و انرژی تعریف شده؛ به این صورت که مقامات سعودی سعی دارند با افزایش عرضه نفت و کاهش بیش از پیش قیمت آن، به زعم خود ایران را به زانو در بیاورنددر همین راستا، خبرگزاری «رویترز» امروز گزارشی را منتشر و عنوان کرده که با وجود رسیدن قیمت نفت به کمتر از 100 دلار در هر بشکه، عربستان برنامه ای برای کاهش تولید خود ندارد و در پی آن است تا قیمت های جهانی را بیش از پیش کاهش دهد.  این خبرگزاری از سیاست جدید نفتی عربستان با عنوان «مبارزه ای تهاجمی» برای پایین آوردن قیمت نفت یاد کرده و می نویسد «علی النعیمی»، وزیر نفت این کشور نیز همچنان مایل به پایین آوردن قیمت ها نیستهمچنین یکی از نمایندگان سعودی در اوپک به رویترز گفته تنها زمانی که قیمت نفت «برنت» به زیر 90 دلار در هر بشکه برسد، ممکن است عربستان و هم پیمانان نفتی اش، یعنی کویت و امارات تصمیم به بازنگری در مورد تولید خود کننداما مسئله به همین جا ختم نمی شود؛ زیرا گزارش دیگری که «راشا تودی» منتشر کرده، ابعاد مهم سیاسی و ایدئولوژیک سیاست های نفتی عربستان را به روشنی برملا می کندبر اساس این گزارش، «برتن بیگس»، مدیر سرمایه گذاری شرکت نفتی «ترکسیس پارتنرز» (Traxis Partners) در صحبتی که با یکی از تاجران وابسته به خاندان آل سعود داشته، نکات مهمی را در این رابطه دریافته استاین تاجر سعودی ضمن اشاره به توازن و آسیب پذیری ژئوپلیتیکی عربستان گفته: «خطرناک ترین دشمنان ما ایران و عراق هستند. هر دو آن ها شیعه و هر دو در تلاش برای بی ثبات کردن جهان عرب از طریق حمایت از تروریسم هستند. تنها سلاح در مقابل آن ها، ثروت و نفت ماست. در حال حاضر، آسیب پذیری آن ها از ناحیه شکنندگی مالی است. منابع مالی آن ها تنها به اندازه بخشی از منابع ماست و آن ها برای پشتیبانی از اقتصادشان به شدت به پول نیازمندند». راشا تودی می نویسد برنامه سعودی ها این است که طی دو سال آینده تولید نفت را افزایش داده و فرصت به دست آمده برای ضربه زدن به ایران و عراق را غنیمت بشمارند.  تاجر مذکور در همین رابطه گفته: «عراق و ایران به فروش نفت خود به قیمت بیش از 100 دلار در هر بشکه نیاز دارند. در 24 ماه آینده، ما اندک اندک تولید خود را افزایش می دهیم تا قیمت را به کمتر از 60 دلار در هر بشکه برسانیم». وی همچنین اظهار داشته در این سیاست، کویت و امارات نیز عربستان را همراهی می کنندبه این ترتیب، آن گونه که مشخص است، خاندان آل سعود در حال حاضر شرایط منطقه ای و بین المللی را برای تعقیب سیاست های خصمانه خود مساعد دیده و سعی دارد به زعم خود، ضربه ای کاری به رقبای شیعه مذهب خود در منطقه وارد کندتحت شرایط کنونی، بدون شک آنچه می تواند این سیاست کشورهای عرب منطقه را خنثی کند، احیای اقتصاد ایران با برداشته شدن تحریم ها از طریق مذاکرات با 1+5 است. در حقیقت، به نظر می رسد آنچه باید به عنوان مهمترین هدف کشور از مذاکرات مدنظر قرار گیرد، تلاش برای لغو تحریم هاست تا از طریق بازسازی اقتصاد، نقشه های موجود در عرصه منطقه ای علیه کشورمان خنثی شود
اپوزیسیون سوریه به دخالت های نظامی ایران در سوریه اعتراض کرد
این گزارش هم ادامه ی گزارش قبلی می باشد. برای اینکه مرتبط به سیاست صدور تروریسم و بحران و ارتجاع به برون مرز  می باشد .آنگونه که موجب اعتراض مخالفان سوری شده است . زیرا که با ارسال سلاح و سپاه قدس از سوی حاکمان ایران آدم کشان سپاه قدس همدودش ارتش بشار اسد خونریز وجنایتکار دست به کشتار ناراضیان سوری می ز نند.
رادیو فرانسه :  شورای ملی سوریه که اصلی ترین ائتلاف مخالفان رژیم دمشق است، امروز با انتشار اطلاعیه‌ای جمهوری اسلامی ایران را متهم کرد که در امور داخلی سوریه دخالت می کند و به رژیم این کشور کمک های تسلیحاتی می رساند.این اطلاعیه از سازمان ملل متحد و نیز اتحادیه عرب درخواست کرده است که درباره کمک های نظامی و امنیتی ایران به رژیم بشار اسد تحقیقاتی انجام دهند.در این بیانیه آمده است که علیرغم جنایاتی که از سوی رژیم سوریه علیه مردم این کشور انجام میگیرد، رژیم حاکم بر ایران مصمم است که از نظر نظامی و امنیتی دمشق را تحت حمایت خود بگیرد.اطلاعیه نیرو های اپوزیسیون سوریه مدعی شده است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در عملیات نظامی که بقصد سرکوب مخالفان رژیم انجام گرفته است، شرکت میکرده اند.ائتلاف اصلی مخالفان رژیم سوریه در این اطلاعیه از شورای امنیت سازمان ملل متحد تقاضا کرده است که برای جلوگیری از ورود غیر قانونی اسلحه ایران برای رژیم دمشق، تصمیماتی اتخاذ کند.اطلاعیه اپوزیسیون هم چنین ادعا کرده است که ایران «میلیارد ها دلار» از طریق بانک های لبنان و عراق به رژیم سوریه کمک مالی کرده است.
فشار حکومت ایران بر نزدیکان برخی از کارکنان رادیو فردا

این سیاست دو گانه وموازی هم می باشد  چونکه بخش تکمیلی داخلی سیاست  تهدید وتروریسم و سرکوب وسانسور وصدور آن  به برون مرزمی باشدکه از سوی وزارت بد نام اطلاعات با شیوه ی توبره و آخور خوری دنبال می شود . یعنی اینکه ابتدا مهره ها اعزام به برون مرز می شوند . سپس از کانال های ویژه وصل به شبکه ی بی بی سی دولت فخیمه انگلیس ورادیو فردا می شوند .اما گاهی که مطالبی از این دو رسانه  پخش می شود که بطور کامل تأیید دستگاه بد نام وزارت نمی باشد . از ترفند گروگان گیری اعضای خانواده اطرافیان در ایران بعنوان اهرم فشار استفاده می شود تا  اینکه  پخش چنین مطالبی تکرار نشود . هم اینکه برای نفوذی ها سفید سازی شود که گویا نفرات اعزامی نفوذی نیستند. زیرا که فاش شدن شان موجب بی اعتبار شدن بطو ر دربست این رسانه ها شود .
رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی با انتشار بیانیه‌ای از افزایش فشارها بر خانواده‌های کارکنان رادیو فردا در ایران، خبر داد. در این بیانیه آمده است که تعدادی از خانواده‌های کارکنان رادیو فردا مورد بازجویی و تحت فشار قرار گرفته‌اندبه گزارش رادیو فردا،  این بیانیه می افزاید  که در یک سال گذشته، دستکم در ۲۰ مورد  وابستگان کارکنان رادیو فردا در ایران مورد بازجویی قرار گرفته و تهدید شده‌اند. در مواردی بازجویی‌ها تا چند ساعت به طول انجامیده است.در همین زمینه، آرمان مستوفی، مدیر رادیو فردا روز جمعه، ۱۱ خرداد ماه توضیح داد که روند اعمال فشار بر نزدیکان کارکنان رادیو فردا بیش از یک سال است که آغاز شده  است و تا کنون در مجموع ۱۰ خانواده درگیر آن بوده‌اند.به گفته آقای مستوفی، در برخی موارد یکی از اعضای خانواده و در مواردی دیگر تعداد بیشتری از اعضای خانواده‌های برخی از کارکنان رادیو فردا احضار شده‌اند.مدیر رادیو فردا گفت که بازجویان، خانواده‌های کارکنان را تهدید کرده‌ و خواسته‌اند تا ارتباط خود را با نزدیکانشان در رادیو فردا قطع کنند و در مواردی نیز از خانواده‌ها خواسته‌اند تا به نزدیکانشان در رادیو فردا بگویند از همکاری با این رسانه دست بکشند و به ایران بازگردند.آرمان مستوفی همچنین اضافه کرد که در مواردی بازجویان خواستار آن شده‌اند که برخی از کارکنان رادیو فردا به بعضی از سوژه‌ها نپردازند.استیو کورن، مدیر رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی گفت که این اقدام نشان از تلاش شدید جمهوری اسلامی برای خودداری از گردش آزاد اطلاعات در ایران دارد.وی افزود: «خبرنگاران ما از جان گذشتگی‌های زیادی را برای کاری که انجام می‌دهند متحمل می‌شوند و تسلیم فشارهایی که بر آن‌ها و خانواده‌هایشان اعمال می‌شود، نخواهند شدپیشتر گزارش‌های مشابهی در خصوص اعمال فشار بر خانواده‌های کارکنان بی‌بی‌سی منتشر شده بودسازمان گزارشگران بدون مرز سال گذشته با انتشار شاخص سالانه آزادی مطبوعات در ۱۷۹ کشور را منتشر کرد. در این گزارش ایران در میان ۱۷۹ کشور، از نظر آزادی مطبوعات، رتبه ۱۷۵ را به خود اختصاص داده بود.