روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی 3 شنبه 16 خرداد ماه سال 1391
نقد وبررسی : سرمقاله  ی روزی نامه ی حکومتی جمهوری " حوادث مصر و آينده انقلاب‌هاي منطقه "
" سرمقاله نویس مشخصن نکرده که مخاطبان  داخلی وی کیستند و برای چه کسانی قلم فرسایی یا فلسفه بافی حوزوی می کند که گویا هیچگونه شناخت وتجربه ای از حاکمان ایران وعملکرد دولت مردانش در 33 سال گذشته ندارند و در جریان نیستند که در این مدت  چه گذشته است؟ یا اینکه هیچگونه اطلاعی اگر نه از پس از انقلاب 22 بهمن 57 که چه پس از آن ندارند که  مسیر انقلاب  به کدام سمت وسو چرخید وحرکت نموده است ، بلکه هیچ  آگاهی هم  از کودتای 22 خرداد 88 ندارند و نمی دانند که پس از آن چه شد؟ یعنی  متوجه نشدند که با منتقدان ونا راضیان ودگر اندیشان چگونه بر خورد شده است؟ مهمتر اینکه با دو نفر از رهبران رقیب مغلوب میرحسین موسوی ومهدی کروبی چگونه رفتار شد واکنون اینان کجا هستند وچه می کنند؟"
مگر فراموش شده است که به دلیل حفظ قدرت وانحصاری کردن آن سید احمد خمینی سر به نیست شد؟ از سوی دیگر در میان کدامیک از آقازاده های رهبر و دولت مردان وسایر مسئولان حکومتی وشرکای شان  یافت می شود که در 33 سال گذشته اگر نه خیلی بیشتر که کمتر  هم از دو آقا زاده های حسنی مبارک غارتگری وخلاف و اجحاف واختلاس ورانت وباج خواری کرده ویکشبه صاحب ثروت های نجومی باد آورده شده اند که نه مطبوعات وابسته جرأت می کند کلامی در این مورد پرسش وخبررسانی نماید. نه دستگاه  آلوده به فساد قضاییه شهامت بازخواست کردن دارد تا چه رسد به اینکه قرار باشد که اینان بازداشت ومحاکمه ومجازات شوند؟ ولی در عوض با نا دیده گرفتن رطب خورده کی تواند منع رطب کند . سرمقاله نویس از موضع نماینده ی ملت ها و سخنگوی کشورهای دیگر منطقه و همسایه به ویژه نماینده ی ملت مصر شده و شروع به لغز و رجز خوانی های به ظاهر انقلابی و ضد آمریکایی واسراییل  علیه  فرعون مصر کرده است.تا هم موجب منحرف کردن اذهان عمومی شود .هم با پاک کردن صورت مسأله  طلبکاری کند که گویا در ایران اثری از اینگونه خبر ها نیست و مردم معترض ایران پس از کودتای 22 خرداد 88 توی خیابان ها سرا زیر نشدند وفریاد مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای و اصل ولایت فقیه نگفتند؟  و اکنون نز دادگاه نمایشی و فرمایشی  متهمان اختلاس 3 هزار میلیارد تومان بانکی ادامه ندارد . زیرا که حاکمان ایران رهبر جنبش بیداری اسلامی منطقه یا رهبر ولی فقیه شان می باشد که به جای شان فکر می کند و تصمیم گیری می نماید. بعلاوه  بدون آنکه گفته شود  پیش در آمد و عامل جرقه قیام در مصر چگونه زده شد ؟ یا اینکه نقش اخوان المسلمین در جریان قیام وتغییر وتحولات مصر چگونه بود . ولی  اکنون  که نماینده ی اخوان المسلمین مقابل نظامیان سکولار به مرحله ی دوم انتخابات ریاست جمهوری رسیده  است . هم  محمد مرسی  نماینده ی جریان اخوان المسلمین بعنوان نماینده ی انقلاب مردم مصر یاد شده است. هم اینکه همچون حاکمان ایران   متهم شده که مواضع  روشن ضد آمریکایی و اسراییلی وضد فرعون مصری ندارد. بهر حال سرمقاله نویس از موضع نماینده ی ملت مصر اهداف حاکمان ایران را  این چنین زیر چتر بررسی شرایط مصر وانتخابات ریاست جمهوری مصر و دشمنی با فرعون یا  چراحسنی مبارک وفرزندانش ادام نشدند ومخالفت باا حمد شفیق باشورای نظامیان مصر پیگیری وبیان نموده است  :   
"حوادث روزهاي اخير مصر نشان داد كه انقلاب و انقلابيون اين كشور مسير همواري را در پيش رو ندارند. تأييد صلاحيت احمد شفيق، آخرين نخست‌وزير رژيم مبارك، توسط شوراي نظاميان حاكم و رقابت تنگاتنگ او با نماينده انقلابيون مصري براي رفتن به دور دوم انتخابات رياست جمهوري و از آن مهمتر رأي دادگاه مبني بر عدم اعدام فرعون جنايتكار مصر و تبرئه فرزندانش، همگي از وجود توطئه‌اي بزرگ براي منحرف كردن انقلاب اين كشور و باز گرداندن رژيم منحوس ديكتاتوري خبر مي‌دهند. اين حكم هر چند مورد اعتراض مردم و نمايندگان مجلس مصر قرار گرفت ولي در عين حال، اين واقعيت تأسف بار را به اثبات رساند كه مردم مصر و انقلاب بزرگ آنان كماكان اسير نظام سابق و سلطه‌هاي خارجي حاكم بر آنست و نتوانسته از اين جهنم بگريزد. به عبارت ديگر سايه ديكتاتور همچنان بر مصر حاكم است و بر انقلاب مردم مصر سنگيني مي‌كندواقعيت تلخ هنگامي بيشتر نمايان شد كه روز شنبه درحالي كه مردم مصر انتظار اعلام راي اعدام عامل اصلي 30 سال نكبت و جنايت در اين كشور و مرگ دلال بزرگ صهيونيسم و باعث ذلت آرمان ملت فلسطين را داشتند، با كمال وقاحت، دادگاه منصوب از سوي ژنرال‌هاي رژيم گذشته اين كشور، حكم برائت فرعون مصر را از چوبه‌دار صادر و او را به حبس ابد محكوم كرد تا در مراحل بعد به آزادي او منجر شود و چه بسا به قدرت باز گردد. همين دادگاه، دو پسر حسني مبارك را كه به اتهام همراهي با ديكتاتور در انجام جنايات و حيف و ميل بيت المال بازداشت كرده بود، بطور كامل تبرئه كرد"رئيس جمهور بعدي مصر نبايد يك اسلامگرا باشد و اگر مردم مصر تصميم بگيرند نامزد اسلام گرا انتخاب كنند، بايد در انتظار وقوع يك كودتاي نظامي باشند".  شايد بهترين نتيجه‌اي كه از دور اول انتخابات مصر و ماجراي محاكمه نمايشي حسني مبارك به دست آمد، اين بود كه متأسفانه انقلابيون مصر فاقد قدرت پاكسازي مناسب در شان يك انقلاب از وجود عوامل رژيم گذشته هستند و همين كوتاهي در عدم پاكسازي معقول نهادهاي سياسي دوران مبارك باعث شد عوامل رژيم گذشته همچنان در رأس قدرت فعال باشند و بتوانند منويات خود را به رغم پيروزي انقلابيون به پيش ببرندبي‌برنامگي و نداشتن طرحي جامع براي اداره كشور از اظهارات رهبران اخوان المسلمين و عملكردهاي آنها كاملاً مشهود بوداكنون با اعلام حكم دادگاه مبني بر عدم اعدام حسني مبارك و تبرئه فرزندان وي اين احتمال بيش از هر زمان ديگري قوت گرفته كه جريان خاصي در مقابل انقلاب شكل گرفته كه درصدد است در آينده‌اي نه چندان دور آن را به نقطه صفر باز گردانده و رژيم گذشته را بر اين كشور حاكم گرداند. از اين رو بايد گفت مصر اكنون در پيچ تندي از حوادث و توطئه‌ها قرار گرفته كه هرگونه غفلت و عدم اقدام به موقع و سريع مي‌تواند انقلاب ملت مصر را به شكست بكشاند. ملت‌هاي مسلمان خاورميانه عربي از عملكرد ملت انقلابي مصر تأثيرپذير هستند و چگونگي پالايش كشور از مهره‌ها و عوامل مخرب رژيم گذشته كه همچنان وفاداري خود را به رژيم فراعنه ابراز مي‌دارند براي ملت‌هاي ساير كشورهاي عربي سرمشق خواهد بود. بنابر اين، حوادث روزهاي آينده مصر علاوه بر اينكه براي خود مصر سرنوشت ساز است، براي آينده منطقه خاورميانه عربي نيز بسيار تأثيرگذار خواهد بود"
در خاتمه اینکه عجیب است که سرمقاله نویس مشخصن نکرده که مخاطبان  داخلی وی کیستند و برای چه کسانی قلم فرسایی یا فلسفه بافی حوزوی می کند که گویا هیچگونه شناخت وتجربه ای از حاکمان ایران وعملکرد دولت مردانش در 33 سال گذشته ندارند و در جریان نیستند که در این مدت  چه گذشته است؟ یا اینکه هیچگونه اطلاعی اگر نه از پس از انقلاب 22 بهمن 57 که چه پس از آن ندارند که  مسیر انقلاب  به کدام سمت وسو چرخید وحرکت نموده است ، بلکه هیچ  آگاهی هم  از کودتای 22 خرداد 88 ندارند و نمی دانند که پس از آن چه شد؟ یعنی  متوجه نشدند که با منتقدان ونا راضیان ودگر اندیشان چگونه بر خورد شده است؟ مهمتر اینکه با دو نفر از رهبران رقیب مغلوب میرحسین موسوی ومهدی کروبی چگونه رفتار شد واکنون اینان کجا هستند وچه می کنند؟ بعلاوه مردم ایران به ویژه 80% جمعیت کشور که در زیر خط فقر اقتصادی بسر می برند نمی دانند که وضعیت اقتصادی کشور و امور معیشتی شان چگونه می باشد؟ یاا ینکه دانشجویان اطلاعی از شرایط تحمیلی خفقانی همراه با بهانه مبارزه با بی حجابی و اجرای طرح جنسیتی تفکیک سازی جدا سازی دختر ان وپسران دانشجویان ندارند که با اینان رفتار می شود .یا  مطبوعات اهل درد نمی داند که وبلاگ  نویسان و اهل مطبوعات وخبر نگار ان چگونه زیر تیغ سانسور هستند. ولی با کمال وقاحت با کتمان کردن و نا دیده گرفتن فضای خفقانی تحمل ناپذیر در ایران که حاکمان نامشروع ایران توانسته اند با افزایش مستمرخفقان وضرب وشتم و زندان وشکنجه و اعدام داخلی و مکمل آن سیاست صدور تروریسم وبحران و ار تجاع به برون مرز و مداخله گری در امور داخلی کشور های منطقه وهمسایه به بقای ننگین شان ادامه دهند. البته پارامتر محور پیگیری اهداف نظامی هسته ای است که هم  در دفاع از آن باج های کلان به چین و روسیه داده می شود .هم با گروگان گرفتن ملت های ایران وعراق وسوریه وحتی لبنان باج گیری هسته ای می شود و مسایل داخلی مصر به ویژه انتخابات مرحله دوم ریاست جمهوری  مورد بررسی وارزیابی وتحلیل واقع شده است.
هوشنگ بهداد
روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی 3 شنبه 16 خرداد ماه سال 1391
حوادث مصر و آينده انقلاب‌هاي منطقه