3خبر مرتبط به مذاکره هسته ای مسکو و  تحریم ها ومانور نظامی 4 خانبه در سواحل سوریه . 29 خرداد 91
 3 گزیده خبر ضمیمه شده  بهم ربط دارد . زیرا که مرتبط به مذاکره ی هسته ای در مسکو می باشد . آنگونه که پاسدار شریعتمداری  در نکته ی خود در دروغ نامه ی کیهان روز گذشته و یک روز قبل از بر گزاری  مذاکره ی هسته ای  در مسکو تأکید کرد که نتیجه این مذاکره منتهی به شکست می باشد به واقعیت پیوسته است . زیرا که هیأت هسته ای رژیم فاشیستی مذهبی بنابر دستور دیکته شده علی خامنه ای و پاسداران کودتاگر می بایست سیاست وقت کشی نخ نما شده باتأکید بر لغو تحریم ها را دنبال کند . در صورتی که غرب خواهان توقف غنی سازی بالای 5/3% و انتقال اورانیوم غنی سازی شده به بیرون از ایران است . بنا براین   چون حاکمان ایران  اهداف نظامی هسته ای را دنبال می کند  و زیر بار توقف غنی سازی نمی روند مشخص است که پایان این مذاکره منتهی به شکست است . از سوی دیگر چون با رئیس جمهور شدن دوباره پوتین همراه  با تقلب بوده است که  موجب نارضایتی مخالفان پوتین شده  است . طوری که مخالفان  هر زمان فرصت کسب کنند وارد خیابان می شوند ودست به تظاهرات می زنند . برای همین این  حرکت موجب روزنه ای برای حاکمان ایران شده است  تا که با پوتین مقابل غرب به خصوص برابر آمریکا دست به مانور تاکتیک تبلیغاتی مشترکی برسند . برای همین  گزارشگر  دروغ پرداز پاسداران گزارش  داده است که روس ها  از تحریم ها حمایت نمی کنند و خواهان پایان آن شده اند . از طرف  دیگر بحران سوریه جدی است که متزلزل شدن جایگاه بشار اسد خونریز وجنایتکار رئیس جمهور سوریه هر روز سپری می شود  جدی تر می شود . بهمین این خبرگزاری دروغ پرداز پاسداران فارس  بازهم  گزارش  داده است که ماه آینده مانور نظامی مشترک 4 جانبه ایران وسوریه وروسیه وچین بر گزار می شود که نشان از شکست این کنفرانس  ومقابله با غرب به خصوص آمریکا می باشد و روس ها نمی توانند از سیاست توبره و آخور خوری از این مذاکره به نفع خود تمام نماید.
به همراه تصاویر.طراحی "میز" مذاکرات مسکو؛ تقابل یا همکاری.خبرگزاری فارس: میز طراحی شده در نشست مسکو بر خلاف نشست‌های استانبول ۲ و بغداد، تداعی کننده عدم تمایل ۱+۵ برای حل مسالمت‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران است. تصاویر مذاکره استانبول و بغداد و مسکو
  
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس، مذاکرات مسکو پیش از ظهر امروز (دوشنبه) با حضور هیئت‌هایی از ایران و 1+5 (آلمان، فرانسه، آمریکا، روسیه، چین و انگلیس) و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در هتل "حلقه طلایی" مسکو برگزار شد.از نکات قابل توجه این دور از مذاکرات طراحی میز محل نشست می‌باشد.میزی که امروز با حضور این هیئت‌ها در مسکو در نظر گرفته شد، با میزهایی که طرفین در استانبول و بغداد دور آن گرد آمدند، شکلی متفاوت دارد.میز نشست مسکو مستطیل طراحی شده و هیئت ایرانی در یک طرف و بقیه هیئت‌ها در طرف دیگر میز قرار گرفته‌اند. در حالی که در استانبول 2 و بغداد میز طراحی شده برای مذاکرات به شکل "دایره" بود.براساس پروتکل‌های بین‌المللی و اصول و فنون مذاکره، میزهای گرد از تنش‌های طرفین می‌کاهد و تداعی کننده همکاری بین طرفین مذاکره کننده است و این در حالی است که میز مستطیل شکل، در طرفین مذاکره جو رقابت ایجاد کرده و به سخت‌تر شدن نظرات طرفین می‌‌انجامد.  پس از برگزاری نشست ایران و 1+5 در بغداد و توافقات حاصله در این نشست مبنی بر برگزاری دور بعدی مذاکرات در مسکو، نشانه‌های مثبتی از طرف غربی مشاهده نشد و نمونه عینی آن عدم برگزاری نشست معاونان سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بود.
از سوی دیگر مایکل مان سخنگوی اشتون در اظهاراتی متعدد درصدد القای ناکامی این دور از مذاکرات است.
منابع غیررسمی اعلام کردند:بزرگترین رزمایش خاورمیانه؛ روسیه، ایران، چین و سوریه با 90 هزار نیرو تا یک‌ماه دیگر
خبرگزاری فارس: منابع غیررسمی اعلام کردند که بزرگ‌ترین رزمایش مشترک خاورمیانه با حضور 90 هزار نیرو از چهار کشور روسیه، ایران، چین و سوریه بزودی در خاک و آب‌های سوریه آغاز می‌شود.
به گزارش فارس، چندی است که برخی منابع از بزرگ‌ترین رزمایش نظامی منطقه با حضور چهار کشور روسیه،‌ ایران، چین و سوریه خبر می‌دهند.هنوز مقامی رسمی این خبر را تأیید نکرده است اما حدود دو هفته پیش یک مقام سوری که نام وی فاش نشد، اعلام کرد که رزمایش مشترکی با حضور این چهار کشور بزودی در خاک سوریه انجام می‌شود.این خبر در همین حد باقی ماند تا اینکه اکنون جزئیات جدیدی از این رزمایش منتشر شده است.بنا بر اعلام منابع مطلع، مقدمات این رزمایش این روزها بسرعت در حال فراهم کردن است. این منابع آن را بزرگ‌ترین رزمایش خاورمیانه می‌دانند.بنا بر اعلام شام‌لایف، قرار است این رزمایش تا کمتر از یک ماه دیگر برگزار شود؛ یعنی اوایل ماه ژوئیه.گفته می‌شود این رزمایش شامل نیروهای زمینی، دریای و هوایی و پدافند هوایی و موشکی می‌شود و چین موفق شده است موافقت رسمی مصر را برای عبور 12 ناو چینی از کانال سوئز بگیرد که حامل ادوات نظامی دریایی و هوایی خواهد بود که تا دو هفته دیگر به سواحل لاذقیه و طرطوس سوریه می‌رسد.همزمان با این اقدام چین، ناو اتمی روسیه و ناو هواپیمابر و زیردریایی و مین‌روب روسیه و «نبردناو»ها و زیردریایی‌های ایران نیز وارد آب‌های سوریه خواهد شد.بنا بر این گزارش، قرار است موشک‌های دفاع ساحلی و پدافند هوایی سوریه در این رزمایش آزمایش شود.گفته می‌شود، 90 هزار نیروی نظامی از چهار کشور در این رزمایش حضور دارند و از 400 هواپیما و 1000 تانک و صدها موشک در این رزمایش استفاده خواهد شد.این منبع خبری تاکید کرد که این رزمایش پس از پاکسازی کامل سوریه انجام خواهد شد؛ پاکسازی‌ای که هم‌اکنون چند روزی است در چندین شهر محل تجمع گروهک‌های مسلح آغاز شده است.هنوز هیچ منبع رسمی در این چهار کشور برگزاری این رزمایش را تایید نکرده است.
رادیو صدای روسیه: موضع روسیه در برابر ایران کاملا در جهت خلاف تحریم است.خبرگزاری فارس: رادیو بین‌المللی روسیه می‌گوید که روس‌ها با توجه به نفوذ بالای ایران در سوریه و نقشی که این کشور می‌تواند در حل بحران سوریه داشته باشد، به عکس غرب، کاملا خلاف جهت تحریم در خصوص ایران عمل می‌کنند.
به گزارش فارس، رادیو صدای روسیه در بخش پایانی گزارشی که به آغاز مذاکرات 1+5 و ایران در مسکو اختصاص داد، اذعان کرد که روسیه یقین دارد، راه مناسب مواجهه با ایران نه تحریم، بلکه درست گام‌هایی به عکس آن است.بنابراین گزارش، موضع روسیه در قبال ایران، به مساله سوریه هم نظر دارد. سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه پیشنهاد داده است که وضعیت سوریه در یک کنفرانس بین‌المللی بررسی شده و گام‌های بعدی جامعه بین‌المللی در خصوص آن تدوین گردند.بر اساس گزارش فوق، در مسکو باور بر این است که ایران بازیگری قدرتمند در سوریه است لذا باید در کنفرانس مزبور، مشارکت داشته باشد. در شرایط فعلی ممکن است موفقیت چنین پیشنهادی در دستان ایران باشد.ایران و 1+5 دور دیگری از مذاکرات خود را در مسکو از امروز آغاز کرده‌اند. این مذاکرات در هتل حلقه طلایی آغاز شده و در حال حاضر، دور دوم آن در جریان است. ایران به رسمیت شناخته شدن حقوق هسته‌ای خود را از لوازم دست‌یابی به هرگونه توافق می‌داند.

ا