گزیده خبرهای 31 خرداد 91
تقصير مسوولان است كه امام‌زمان پشت پرده غيبت به سر مي‌برند"
خوب اگر چنین است برای چه سربازان گمنام امام سازمانی وزارت بد نام اطلاعات بسیج نمی شوند تا دست به پرده دری بزنند و با دستگیر کردن مسئولان مقصر پرده پس زده شود و آقا ظهور کند ومردم از شر جانشین ونماینده ی ولی فقیه خلاص شوند؟
 ايلنا : حجت‌الاسلام علي‌رضا پناهيان (این استاد حوزه و دانشگاه ) در جشن مبعث رسول گرامي اسلام  در مشهد با انتقاد شديد از عملكرد مسوولان كشور در امور ديني گفته: مسوولان كشور بايد به دليل رفتار خود از مردم و خانواده شهدا عذرخواهي كنند. اگر تمامي مسوولان ما ولايت‌مدار و ولايي بودند كوچك‌ترين ميزان فساد در جامعه وجود نداشت. مسوولان كشور ما از ۳۱۳ نفر يار براي امام زمان خود بيشترند و تقصير آنان است كه امام زمان در پشت پرده غيبت به سر مي‌برند، آنان بايد از امام، مردم و خون شهدا عذرخواهي كنند. براي تزكيه نفس سه روش وجود دارد كه يكي از آنها تشكيل حكومت اسلامي است... . هر روحاني يا مداحي كه پشتيبان ولايت‌فقيه نباشد، ذليل و خوار مي‌شود و اين گناه آنچنان بزرگ است كه مشخص نيست بتوان از آن توبه كرد
حميدرضا ترقي: اتباع ايراني به دستور آمريكا گردن‌ زده شدند
چگونه است که چندین سال است که اتباغ افغانی که بدلایل گوناگون در ایران  اعدام شده  اند دستان آمریکا در کار نبوده است .ولی اگر در عربستان چنین اتفاقی نسبت به ایرانیان رخ دهد بدستور آمریکا می  باشد؟معاون امور بين‌الملل حزب موتلفه اسلامي با تاكيد كرد: اصل نقشه اخير عربستان سعودي در اعدام اتباع ايراني، توطئه‌اي در جهت دور كردن جمهوري اسلامي ايران از كشورهاي عربي و اسلامي است.حميدرضا ترقي، معاون امور بين‌الملل حزب موتلفه اسلامي در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به اعدام برخي از اتباع ايراني توسط حكومت آل سعود گفت: اين اعدام‌ها بر خلاف توافقات بين دو كشور و قوانين بين‌المللي صورت گرفته و اصول حقوق بشر در انجام اين محاكمات رعايت نشده است.او افزود: در درجه اول وزارت امور خارجه بايد نسبت به اين مساله واكنش جدي نشان داده و برخورد قاطعي كند ولي به نظر مي‌رسد سعودي‌ها در ادامه سياست‌هاي دور شدن و فاصله گرفتن با جمهوري اسلامي ايران در مسايل منطقه‌يي و بين‌المللي اين اقدام را انجام داده است.وي با بيان اين كه عربستان سعودي بنا بر درخواست آمريكا و برخي از كشورها دست به اعدام برخي از اتباع ايراني دست زده است، اضافه كرد: سعي آن‌ها بر اين است كه روابط را به حداقل برسانند و اين مساله بتواند باعث تشديد تنش ميان ايران و عربستان شود.
80 درصد واحدهای تولیدی اردبیل تعطیل است/تعطیلی یک سوم ظرفیت کشاورزی کشور
چه اشکال دارد فدای اهداف نظامی هسته ای که موجب افزایش تحریم و واردت و رشد تورم  وگرانی لجام گسیخته با فر وگرانی شده است . از سوی دیگر افزایش واردات موجب نا بودی کشاوری و آسیب دیدگی صنعت وورشکستگی اقتصادی شده است.
نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر 80 درصد واحدهای تولیدی و صنعتی استان اردبیل تعطیل است و این استان فاقد صنایع تبدیلی موثر و کار‌آمد است.مصطفی افضلی‌فرد امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: وظیفه دوم نمایندگان مجلس نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی است که متاسفانه در گذشته آنگونه که شایسته بوده این امر اتفاق نیفتاده و مجلس نتوانسته است وظیفه نظارتی خود را انجام دهد.وی به خبرنگار فارس بیان داشت: برای ما قابل قبول نیست که به رغم تولیدات انبوه محصولات کشاورزی و باغی از داشتن صنایع تبدیلی بی‌بهره باشیم یا کارخانه‌های ما به گونه‌ای در حالت رکود و تعطیلی قرار گیرند که نرخ بیکاری در این استان به بیش از 14.8 درصد برسد.وی با یادآوری اینکه یک سوم ظرفیت کشاورزی کشور و استان اردبیل تعطیل شده یا خالی است، تصریح کرد: ما در استان اردبیل بیش از 60 هزار بیکار داریم که بخش عظیمی از آن را می‌توان در حوزه کشاورزی به کار گرفت به طوری که این استان در تولید سیب‌زمینی، عدس، بذر گواهی شده و دانه‌های روغنی رتبه اول را داشته و از 100 میلیون تن تولید محصولات کشاورزی کشور 4 درصد آن متعلق به استان اردبیل است در حالی که اراضی زیر کشت ما کمتر از یک درصد میانگین کشوری است
.تجمع داوطلبان دکتری مقابل سازمان سنجش در اعتراض به عدم پذیرش
در این رژیم ضد بشری به جز ارگان های سرکوبگر وگودتاگر و لباس شخصی ها دژخیم وساندیس خوران انگل های حوزوی وابسته به حکومت وولی فقیه و شرکای  غارتگرشان دیگر چه قشر یا کسانی رضایت دارند؟
 جمعی از داوطلبان آزمون دکتری در اعتراض به عدم پذیرش مقابل سازمان سنجش تجمع کردند.به گزارش فارس، از ساعت 8 صبح امروز (سه‌شنبه) جمعی از داوطلبینی که در آزمون دکتری سال 91 مجاز به انتخاب رشته شدند، در اعتراض به عدم پذیرش برای مصاحبه ورودی به دانشگاه‌ها مقابل سازمان سنجش آموزش کشور تجمع کردند.براساس این گزارش، در بین داوطلبان رتبه‌های تک رقمی هستند که برای مصاحبه ورودی به دانشگاه‌ها از آنها دعوت به عمل نیامده است.یک نفر از تجمع کنندگان به نمایندگی با حضور در سازمان سنجش به بیان مشکلات داوطلبان پرداخته است.
گرانی نان لواش و تخم مرغ 600 درصد در 7 سال/سیر کردن شکم، سال 84 راحت تر بود؟
 اعتراف شده است که در 7 سال گذشته درآمد خانوار  ها تنها 3 برابر شده است در صورتیکه  حال هزینه ماهانه خوراک خانواده ها نسبت به نان وتخمرغ   7.2  برابر شده است . یعنی تورم وگرانی بسبت در آمد   بیش از 3.5  شده است. درصورتی رشد در صد آمار اختلاس و رانت خواری و غارتگری ها نجومی بوده است  .
    آیا با پرداخت یارانه نقدی به خانوارها، دست آنها برای تامین هزینه خوراکشان از سال 84 بازتر شده است؟خبر آنلاین : 'این روزها هر عدد تخم مرغ در سوپر مارکت های سطح شهر 55 تومان به فروش می رسد... اما اگر از میادین میوه و تره بار خرید می کنید، می توانید صرفه جویی کرده و تخم مرغ را تا دانه ای 35 تومان هم بخرید.'این بخشی از گزارش روزنامه همشهری در تاریخ یازدهم تیرماه سال 1384 بود.در دی ماه سال 84 هم رییس اتحادیه نانوایان نرخ نان لواش نیمه یارانه ای را 25 تومان و قیمت نان لواش یارانه ای را 15 تومان اعلام کرد.حداقل دستمزد ماهانه کارگری در سال 84 هم از سوی شورای عالی کار  122 هزار و 592 تومان تصویب شده بود که با لحاظ مزایا حداکثر به 150 هزارتومان می رسید.تصور کنید در همان سال، هر فرد یک خانوار 4 نفره که فقط پدر خانواده شاغل بود، بابت وعده صبحانه یک تخم مرغ و یک نان لواش و برای وعده ناهار و شام هم دو عدد تخم مرغ را با دو عدد نان لواش میل می کرد. در این صورت هر فرد روزانه 5 عدد تخم مرغ و 5 عدد نان لواش مصرف می کرد.به عبارت دیگر حداقل هزینه ماهانه(31 روز) نان این خانوار به حدود 9 هزار و 300 هزارتومان و حداقل هزینه تخم مرغ آنها به 21 هزار و 700 تومان می رسید. بنابراین در مجموع ماهانه حداقل 31 هزار تومان باید صرف خوراک این خانوار می شد. این رقم معادل 20.6 درصد از درآمد خانوار فرضی در سال 84 بود.اگر این خانوار، نان نیمه یارانه ای و تخم مرغ سوپرمارکتی مصرف می کرد، هزینه ماهانه خوراک آن به 49 هزار و 600 تومان بالغ می شد که معادل 33 درصد درآمد خانواده بود.حال هزینه ماهانه خوراک این خانواده، 7 سال پس از آن روزها با احتساب تخم مرغ دانه ای 200 تومان و نان لواش 160 تومانی به 224 هزارتومان رسیده است  یعنی به ترتیب 7.2 و 4.5 برابر حداقل و حداکثر هزینه خوراک خانواده کم درآمد در سال 84.این در حالی است که درآمد آن خانوار طی این 7 سال تنها 3 برابر شده است.بدین ترتیب، در سال 91، نسبت هزینه خوراک حداقلی این خانواده به درآمد ماهانه به 49.7 درصد بالغ شده است.حتی با افزودن درآمد 182 هزارتومانی یارانه نقدی این خانواده به درآمد 450 هزارتومانی ماهانه، باز هم سهم هزینه خوراک این خانواده نسبت به مجموع درآمد آن به 35.4 درصد افزایش یافته است.پس بدیهی است که سیر کردن شکم این خانوار با وجود پرداخت یارانه نقدی از سال 84 دشوارتر شده است. چرا که حتی با مصرف نان و تخم مرغ نیمه یارانه ای بازهم سهم هزینه خوراک در درآمد خانوار نمونه از 33 درصد فراتر نمی رفت.