روزی نامه ی جمهوری اسلامی  4 شنبه 17 خرداده ماه سال 1291
نقد وبررسی : سرمقاله روزی نامه ی حکومتی  جمهوری " اوباما نيازمند مداخله نظامي در سوريه "
"در 33 سال گذشته هیچ رژیمی در منطقه  به اندازه رژیم بربر منش قرون وسطایی وارونه  گوی ایران  برآورده کننده ی منافع آمریکا در منطقه نبوده است .برای همین آمریکا هم افغانستان و عراق را اشغال نظامی کرد که منجر به سقوط  حاکمان دو کشور  حاکمان ایران شد. مهمتر اینکه وزارت امور خارجه آمریکا  نام سازمان اپوزیسیون اصلی وجدی حاکمان ایران مجاهدین رابر توی لیست سیاه تروریست گذاشته است . بد تر اینکه 10 سال است که سیاست خائنه ی مماشات گری رازیر پوشش مذاکرات هسته ای به پیش برده است و نسبت به جنایات نقض حقوق بشر  روزانه در ایران  چشم پوشی کرده و نسبت به مداخله گری حاکمان ایران در امور داخلی عراق وافغانستان ولبنان وسوریه و بحرین ویمن و... بی  توجه بوده است . از طرف دیگر به حاکمان ایران چه ارتباطی دارد در شرایطی که  مردم ایران در بد ترین شرایط اقتصادی  وعدم امنیت  و آزادی بسر می برند و هیچ مسئولی در این مورد پاسخگوی نمی باشد  "
سرمقاله نویس تصور کرده یا اینگونه وانمود می کند که هم نماینده  و سخنگو ی ملت سوریه است هم  مجاز است که  از قول اینان خبررسانی یا قلم فرسایی کند . یا اینکه فضای سوریه هم شبیه ایران است که 33 سال خبر وتحلیل وقول و وعده های دروغین ووارونه به مردم  ایران داده شده است که اکنون  می شود مشابه همین سیاست را از موضع  ضد آمریکایی واسراییل وکشور های عربی مخالف بشار اسد رئیس جمهور خونریز و جنایتکار  در مورد وقایع سوریه بکار برد وجنایات روزانه ای که در شهر های سوریه رخ می دهد ادعا شود که نه از سوی آدم کشان ارتش سوریه ونیروهای سرکوبگر و سپاه قدس و حزب الله لبنان که از سوی مخالفان بشار اسد است. برای اینکه سوریه جزو هم پیمانان اصلی حاکمان ایران است . آنگونه که سر نوشت رهبران وبقای دو کشور بهم گره خورده است .  در صورتی  جنگ در سوریه با دشمن ادامه تز پاسداران است که در دفاع از اهداف نظامی هسته ای باور دارند و تأکید می کنند که به جای درون خانه با دشمن جنگیدن می بایست در بیرون خانه با آن جنگید . همچنین سقوط بشار اسد سقوط سریع نوری مالکی نخست وزیر خائن ودست نشانده ی عراق را درپی دارد . که در نهایت منتهی به شتاب گرفتن فرو پاشی رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی نا متعارف ایران خواهد شد. برای همین برای دفاع از رئیس جمهور خونریز وجنایتکار سوریه بشار اسد سرمقاله نویس مأمور شده است که اینگونه تحلیل وارونه و آدرس غلط از سوریه ارائه دهد:
"سوريه اين روزها به صحنه جديدي براي افشاي چهره دوگانه غرب به ويژه دولت آمريكا تبديل شده است. "كشتار حوله يك نمونه آشكار از همين قبيل اقدامات آمريكا و ناتو مي‌باشد. اين، صحنه‌سازي توطئه‌آميزي است كه آمريكا با انجام آن تلاش مي‌كند تحت عنوان اقدامات بشردوستانه، مداخله خود در سوريه را توجيه كند. آمريكا ابتدا با مسلح كردن گروه‌هاي تروريست و اعزام آنها به سوريه سعي مي‌كند اوضاع اين كشور را ناآرام كند و سپس به بهانه تلاش براي آرام ساختن اوضاع، اقدام به مداخله نظامي در اين كشور نمايد." آنها ابتدا تلاش مي‌كنند روسيه و چين را متقاعد كنند با قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل براي مداخله نظامي در سوريه موافقت نمايند ولي از آنجا كه مسكو و پكن با صراحت اعلام كرده‌اند هر قطعنامه‌اي را در اين زمينه وتو خواهند كرد و تاكنون نيز چنين كرده‌ا‌ند، مقامات آمريكائي اكنون زمزمه حمله نظامي يكجانبه به سوريه را به راه انداخته‌اند. آنها هر چند هنوز باصراحت چنين تصميمي را مطرح نكرده‌اند ولي از موضعگيري‌هاي آنها كاملاً مشخص است كه به سوي مداخله نظامي يكجانبه در سوريه به پيش مي‌روند. با توجه به همين گرايش خطرناك است كه مقامات روسي و چيني هشدارهائي داده‌ و آمريكا را از چنين اقدامي برحذر داشته‌اند سعودالفيصل، كه همواره بر ضرورت ارسال سلاح براي شورشيان سوريه و دخالت نظامي در اين كشور تأكيد مي‌كند، روز دوشنبه گفته است: "آن دسته از كشورهاي عربي كه از لحاظ نظامي توانائي دخالت در سوريه را دارند، به مشكلات داخلي خود مشغولند و اين امر دخالت مستقيم نظامي درسوريه را غيرممكن ساخته است."اين سخن سعودالفيصل نشان مي‌دهد طرح مداخله نظامي در سوريه توسط آمريكا تهيه شده و دولتمردان آمريكائي اكنون در حال يارگيري و آماده‌سازي زمينه براي چنين اقدامي هستند. هر چند لئو پانتا وزير جنگ آمريكا روز پنجشنبه در مسير خود به سنگاپور گفته بود: "دخالت نظامي آمريكا در سوريه بدون مجوز سازمان ملل قابل تصور نيست" ولي كليه شواهد و قرائن نشان مي‌دهند آمريكا طرح چنين اقدامي را آماده ساخته و اوباما براي رو كردن برگ برنده‌اي در انتخابات رياست جمهوري آبان ماه نيازمند مداخله نظامي در سوريه است و فقط در انتظار فرا رسيدن زمان مناسب براي آن مي‌باشد.با توجه به آنچه از مجموع موضعگيري‌ها و شرايط موجود در منطقه برميآيد، ترديدي نيست كه مداخله نظامي يكجانبه در سوريه به نتيجه نخواهد رسيد و به همين دليل آمريكا اگر به اين گزينه روي‌آور شود، با شكست سختي كه پشيمان كننده‌تر از مداخله نظامي در افغانستان و عراق خواهد بود مواجه خواهد شد. براي حل بحران سوريه راهي غير از اقدامات سياسي وجود ندارد به ويژه آنكه بخش قابل توجهي از مخالفان دولت بشار اسد نيز با ادامه خشونت‌هاي تروريستي عليه دولت مخالفند و بر پيمودن راه‌حل سياسي و ادامه اصلاحات تأكيد دارند."
در خاتمه اینکه سرمقاله نویس بدون آنکه کوچک ترین اشاره ای به نقش  حاکمان ایران به ویژه سپاه قدس  و حزب الله لبنان در سوریه کند  .در عوض آویزان به سیاست نخ نما ولورفته ی موضع ضد آمریکایی و رهبران کشور های عربی شده است که خواهان بر کناری رئیس جمهور سوریه هستند.  بهمین دلیل  رابطه خوبی با حاکمان ایران ندارند .  در صورتی که در 33 سال گذشته هیچ رژیمی در منطقه  به اندازه رژیم بربر منش قرون وسطایی وارونه  گوی ایران  برآورده کننده ی منافع آمریکا در منطقه نبوده است .برای همین آمریکا هم افغانستان و عراق را اشغال نظامی کرد که منجر به سقوط  حاکمان دو کشور  حاکمان ایران شد. مهمتر اینکه وزارت امور خارجه آمریکا  نام سازمان اپوزیسیون اصلی وجدی حاکمان ایران مجاهدین رابر توی لیست سیاه تروریست گذاشته است . بد تر اینکه 10 سال است که سیاست خائنه ی مماشات گری رازیر پوشش مذاکرات هسته ای به پیش برده است و نسبت به جنایات نقض حقوق بشر  روزانه در ایران  چشم پوشی کرده و نسبت به مداخله گری حاکمان ایران در امور داخلی عراق وافغانستان ولبنان وسوریه و بحرین ویمن و... بی  توجه بوده است . از طرف دیگر به حاکمان ایران چه ارتباطی دارد در شرایطی که  مردم ایران در بد ترین شرایط اقتصادی  وعدم امنیت  و آزادی بسر می برند و هیچ مسئولی در این مورد پاسخگوی نمی باشد  . ولی بطور سیستماتیک در امور داخلی عراق  و سوریه مداخله گری می شود که عرب اند ونه ایرانی وفارس زبان نیستند؟ برای همین سرمقاله نویس از موضع وکیل مدافع ملت سوریه و سخنگوی دولت بشار اسد و صد البته از موضع تاکتیکی تبلیغاتی  ضد آمریکایی   هشدار داده که  ترديدي نيست مداخله نظامي در سوريه به نتيجه نخواهد رسيد و اگر آمريكا اگر به اين گزينه روي‌آور شود، با شكست سختي كه پشيمان كننده‌تر از مداخله نظامي در افغانستان و عراق خواهد بود مواجه خواهد شد. . بهر حال  مشخص است که حمایت کردن از رئیس جمهور سوریه نه  دفاع از مردم سوریه نیست  و نه فقط  دفاع از اهداف نظامی هسته ای نیست ، بلکه تلاش برای دفاع  از رژیم فاشیستی مذهبی ضدبشری ایران می باشد.
هوشنگ بهداد
روزی نامه ی جمهوری اسلامی  4 شنبه 17 خرداده ماه سال 1291
اوباما نيازمند مداخله نظامي در سوريه