روزی نامه ی حکومتی  جمهوری  اسلامی 4 شنبه 24 خرداد ماه سال 1391
نقد وبررسی :  سرمقاله  روزی نامه ی حکومتی  جمهوری  "شكست در افغانستان.خصومت در پاكستان"
"ابهامی وجود ندارد که تنها کشور منطقه سود برنده  ی منطقه  که از ناامنی وبی ثباتی سود برده حاکمان ایران می باشند . برای اینکه بقای این رژیم ضد بشری و قرون وسطایی نا متعارف حاکم ایران بستگی به چند پارامتر داشته است که داخلی وبرون مرزی بوده و بهم ربط داشته است  که شامل سرکوب و خفقان و سانسور شدید در داخل می باشد .طوری که در 33 سال گذشته لحظه ای ماشین سکوب وضرب وشتم وباز داشت وشکنجه واعدام ودار زدن توقف نداشته است . همچنین سیاست جنگ افروزی بوده است که از طریق برگزاری زنجیره ای رزمایش وهمایش و مانور های نظامی همراه با آزمایش های موشک های دور و میانه وکوتاه برد دنبال شده  است و  "
پس از خروج نظامیان آمریکا از عراق که این کشور از طریق نوری مالکی دست نشانده و مزدور و سفیر پاسدار  محمد حسن دانایی فر و سپاه قدس تبدیل به حیاط خلوت حاکمان ایران شده است و با گروگان گرفتن ملت عراق اهرم چانه زنی در مذاکره هسته ای از سوی حاکمان ایران با آمریکا شدند تا که سیاست مماشات گرانه به پیش برده شود .اکنون به نظر می رسد که مشابه ی سیاست تجربه شده عراق رار است تا که در افغانستان دنبال شود . برای همین سرمقاله نویس از موضع ضد آمریکایی قلم فرسایی کرده است.صد البته همچون همیشه با فراموش کردن عمدی اعتراف رفسنجانی که پس از اشغال نظامی افغانستان خطاب به بوش گفت که وی می داند اگر چنانچه همکاری ما در اشغال نظامی افغانستان  نبود هنوز هم طالبان در افغناستان بر سر قدرت بود  . تا که دست این  مشاور رفسنجانی برای یکه تازی ضد آمریکایی باز باشد و بتواند از لشکر  کشی آمریکا ومتحدانش وناتو به افغانستان وشکست آنان در این لشکر کشی یاد کند و مدعی شود که اینان در حال عقب نشینی از این کشور هستند .ولی آمریکا همزمان دست به اقدام جنون آمیز با هواپیما های بدون سر نشین در افغانستان وعراق می زند.  مهمتر اینکه نتیجه گیری کرده است که در اين ميان، تشديد اختلاف با پاكستان بالا گرفته  و از دست دادن اين متحد كليدي نيز بر عمق نگراني آمريكا و ناتو افزوده است  زیرا که  دولت مردان آمريكايي ناكامي‌هاي خود در افغانستان را به پاكستان نسبت  می دهند  و اسلام آباد را به كوتاهي در جنگ با گروه‌هاي افراطي متهم  می کنند در ادامه با نماینده ملت ودولت افغانستان وپاکستان شدن این چنین سیاست تاکتیکی تبلیغاتی ضد آمریکایی شکست آمریکادر افغانستان وپاکستان را. دنبال وتحلیل کرده است:
واقعيت اين است كه واشنگتن و هم پيمانانش در ناتو، در بحران افغانستان كاملاً مستأصل مانده‌اند. غرب اكنون از اين هراس دارد كه با خروج اجباري از افغانستان، كه ناشي از افزايش تلفات و فشار افكار عمومي جامعه آمريكا مي‌باشد، ابتكار عمل را كاملاً از دست بدهد و گروههاي ضد غرب در افغانستان به قدرت برسند. قدرت گرفتن روزافزون شورشيان در افغانستان، احتمال بازگشت اوضاع به شرايط قبل از لشكركشي سال 1380 را به شدت افزايش داده استدولتمردان آمريكايي ناكامي‌هاي خود در افغانستان را به پاكستان نسبت داده و اسلام آباد را به كوتاهي در جنگ با گروه‌هاي افراطي متهم كرده‌اند.دوم اينكه، در پاكستان حرف نهايي را ارتشي‌ها مي‌زنند كه آنها نيز انگيزه‌اي براي اين كار ندارند بلكه بيشتر مايل هستند با حمايت از گروه‌هاي افراطي، از آنها براي آينده و به خصوص دوره پس از خروج ناتو در افغانستان استفاده كننداختلافات آمريكا و پاكستان از زمستان سال 1389، هنگامي كه يك عضو "سيا" دو پاكستاني را از پاي در آورد بالا گرفت. پاكستان در واكنش به اين حادثه، يك پايگاه مهم را كه محل استقرار تعدادي از "پهپاد"هاي آمريكا بود بازپس گرفت. متعاقب اين واقعه، كشته شدن 24 سرباز پاكستاني در حمله هواپيماهاي آمريكا در زمستان سال گذشته، تنش ميان دو كشور را افزايش داد. اين اختلافات با حمله خودسرانه و بدون اطلاع آمريكا به محل استقرار "بن لادن"، رهبر القاعده در منطقه "ابيت آباد" اسلام آباد به اوج خود رسيدحكومت پاكستان و به خصوص ژنرال‌هاي ارتش اين حمله را يك اقدام تحقيرآميز دانسته و از آن به شدت خشمگين شدند.
درحال حاضر، تلاش آمريكا معطوف به ترغيب اسلام آباد به باز كردن مسير انتقال محموله‌هاي سوخت و ساير مايحتاج ناتو است كه سال گذشته توسط پاكستان مسدود شد. باز شدن اين مسير براي ناتو اهميتي حياتي دارد. در اين ميان مردم پاكستان بر قطع هرگونه همكاري دولت اين كشور با آمريكا در بحران افغانستان تاكيد دارند و در اين باره طي روزهاي اخير اعتراض‌هاي گسترده‌اي در شهرهاي مختلف پاكستان صورت گرفته كه طي آن مردم پاكستان نسبت به باز كردن مسير مذكور به دولت هشدار داده‌اند.اكنون مدتي است اختلافات پاكستان و آمريكا روز به روز عميق‌تر مي‌شود و به مرحله‌اي بدون بازگشت رسيده است. اين امر، بر وحشت دولت‌هاي غربي نسبت به شكست كامل برنامه‌ها و نقشه هايشان در بحران افغانستان افزوده است."
در خاتمه اینکه ابهامی وجود ندارد که تنها کشور منطقه سود برنده  ی منطقه  که از ناامنی وبی ثباتی سود برده حاکمان ایران می باشند . برای اینکه بقای این رژیم ضد بشری و قرون وسطایی نا متعارف حاکم ایران بستگی به چند پارامتر داشته است که داخلی وبرون مرزی بوده و بهم ربط داشته است  که شامل سرکوب و خفقان و سانسور شدید در داخل می باشد .طوری که در 33 سال گذشته لحظه ای ماشین سکوب وضرب وشتم وباز داشت وشکنجه واعدام ودار زدن توقف نداشته است . همچنین سیاست جنگ افروزی بوده است که از طریق برگزاری زنجیره ای رزمایش وهمایش و مانور های نظامی همراه با آزمایش های موشک های دور و میانه وکوتاه برد دنبال شده  است و  پیوسته سایه ی  شوم سنگین تبلیغات  جنگی  حاکم  بوده است . زیرا که بقول خمینی شیاد جنگ موهبت الهی می باشد. همچنین سیاست صدور تروریسم وبحران وارتجاع به برون مرز  ومداخله گری در امور داخلی کشور های  منطقه و همسایه است . به ویژه در شرایط کنونی که عدم مشروعیت وانزوای منطقه ای وجهانی  و بحران تحریم های ناشی از پروژه هسته ای وضعیت بحران وآسیب پذیری برای حاکمان ایران به وجود آورده است که برای عبور مقطعی از بحران ها بیش از هر زمان دیگر به 3 پارامتر نامبرده نیاز می باشد.پس بی جهت نیست که بطور سیستماتیک از موضع ضد آمریکایی برای پاک کردن صورت مسأله  با شدت وجدیت در امور داخلی کشورهای منطقه به خصوص کشورهای همجوار ایران فضولی یا مداخله گری می شود.
هوشنگ بهداد
روزی نامه ی حکومتی  جمهوری  اسلامی 4 شنبه 24 خرداد ماه سال 1391
شكست در افغانستان.خصومت در پاكستان