نقد وبررسی : (يادداشت روز)دروغ نامه ی کیهان " عامل حولاي سوريه همان عامل قاناي لبنان "  
"در چارچوب دیپلماسی رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی غیر متعارف همراه با تروریسم وبحران وارتجاع  که به برون  مرز صادر شده است و در کشور های منطقه و همسایه مداخله گری شده است . به خصوص اینکه بحران هسته ای نیاز به گسترش دیوار امنیتی برون مرزی دارد .برای اینکه تز پاسدار ان کودتاگر تروریست است که تأکید می کنند در دفاع از پروژه ی هسته ای واهداف نظامی آن باید به جای درون خانه با دشمن جنگیدن  دردرون  مرز با آن جنگید . بر همین اساس است که سپاه قدس در عراق حضو دارد و از طریق حزب الله لبنان وحماس جنگ های 33 روزه و22 روزه با اسراییل بر پا کرد . زیرا طبق تئوری سربازجو پاسداران شریعتمداری سرنوشت پرونده ی هسته ای نه در پشت میز مذاکره در اروپا که در خیابان های بغداد وبیروت تعیین تکلیف می شود . برای همین شاهد هستیم که اکنون منامه و دمشق هم به  جنگ خیابانی بغداد و بیروت با دشمن افزوده شده است"
سفیر سابق رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی نا متعارف ایران در گفتگوی تلوزیونی  پاسدار ضرغامی آشکاراا عتراف کرد که امنیت ومرز سوریه همچون ایران است .چون سرنوشت دو کشور هم پیمان  مشترک می باشد . بنابراین جای شبهه نیست که برای چه پاسدار تروریست قاسم سلیمانی برای چه به سوریه سفر می کند وبا مقامات بلند مرتبه ی نظامی و سیاسی این کشور دیدار  و گفتگو می کند . همانگگونه که جای شک وجود ندارد که  چرا مدعی قلم بر دست غیر ایرانی یادداشت روز نویس  غیر ایرانی از سوریه دفاع می کند و مخالفان بشار اسد خونریز وجنایتکار رئیس جمهور سوریه را متهم می کند . همچنین چرا  از یک سو مدعی می شود  که شکست سارکوزی در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه منجر به چرخش موضع گیری سیاسی فرانسه به نفع سوریه شده است .ولی در ادامه فاش ساخته که این چنین با سفر نخست وزیر انگلیس به فرانسه ودیدار با رئیس جمهور جدید فرانسه در کاخ الیزه وتشویق کردن وی موجب موضع گیری فرانسه علیه ی بشار اسد خونریز و جنایتکار رئیس جمهور سوریه به دلیل کشتار حولا شده است ودر ادامه برای توجیه جنایت ضد بشری حولا تحلیل  این چنین  یک طرفه به نفع سوریه داده است :
"طي روزهاي گذشته فشارهاي سياسي و امنيتي بر «دمشق» به نحو كاملا محسوسي افزايش يافته است. در داخل سوريه اقدامات تروريستي به بي شرمانه ترين شكل يعني كشتن زنان و كودكان در روستايي از شهر حمص از طريق به آتش كشيدن خانه ها گسترش يافته و در بيرون از مرزهاي اين كشور، رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا از آمادگي ارتش آمريكا براي اقدام عليه سوريه خبر داده و كشورهاي غربي عضو گروه G8- شامل آمريكا، انگليس، فرانسه، آلمان، كانادا، استراليا، اسپانيا و ايتاليا - سفراي سوريه را از كشور خود اخراج كردند همه خبرها بيان گر آن است كه پس از اجلاس اسلامبول كه در تاريخ 13 فروردين ماه 91 - اول آوريل 2012 - با حضور حدود 60 كشور و تحت عنوان «دوستان سوريه» با محوريت آمريكا و مخالفان نظام سياسي سوريه- تشكيل شد، شكاف هاي جدي در ميان مخالفان پديد آمد تا جايي كه برهان غليون كه چند هفته پيش بار ديگر بعنوان رئيس شوراي ملي مخالفان منصوب شده بود، استعفا داد و با صراحت از ناكارآيي ساختار و عدم وحدت مخالفان سخن گفت. بعد از انتخابات فرانسه و شكست ساركوزي زمزمه تغيير سياست فرانسه در سوريه به گوش رسيد اين دو موضوع به معناي شكست فرايند حركت سياسي عليه بشار اسد بود و بر اين اساس مطبوعات غربي از بهبود وضعيت بشار اسد سخن مي گفتند و يك مقام وزارت خارجه روسيه اعلام كرد كه آمريكا منتخب بودن نمايندگان و قانوني بودن مجلس سوريه را پذيرفته است. درست در اين حال و هوا، حادثه حولا پيش مي آيد وزير خارجه انگليس به فرانسه مي رود و رئيس جمهور جديد فرانسه را تشويق به ادامه سياست ساركوزي مي كند و در نهايت كاخ اليزه بيانيه اي صادر مي كند و دولت بشار اسد را متهم به ارتكاب «جنون مرگبار» عليه مردم كرده و وجود آن را «تهديدي براي امنيت منطقه» مي خواند و بالاترين مقام ارتش آمريكا كه تا پيش از اين وانمود مي كرد كشورش برخلاف قطر و عربستان با تجهيز نظامي مخالفان بشار اسد موافق نيست، از لزوم اقدام نظامي عليه سوريه خبر داد و حال آنكه منطقي ترين واكنش در برابر حادثه حولا اين بود كه آنان از عنان و حدود 300 ناظر خود در سوريه بخواهند كه گزارش دقيقي از آنچه اتفاق افتاده است را به شوراي امنيت سازمان ملل منعكس نمايند. همان چيزي كه روسيه درخواست كرد. اما در اين صحنه هم غرب به جاي محكوم كردن جنايت و جانيان به صدور حكم پيشدستانه روي آورد. 
باید گفتت که هدف نه دفاع از جان مردم بی دفاع سوریه است که چرا روزانه کشته می شوند ، بلکه تلاش مذبوحانه برای  سفید سازی پرونده ی ارتش ونیروهای سرکوبگر وقاتل سوریه است که گویا اینان هیچگونه نقشی در کشتار مردم بی دفاع وگناه سوریه ندارند . همچنین  سپاه قدس وحزب الله لبنان در اینگونه جنایات روزانه سوریه نقشی ندارند ودر کنار ارگان های سرکوبگر بشار اسد نیستند ودر د فاع از وی  دست به هیچگونه جنایات ضد انسانی نمی رنند که هر روز  در سوریه اتفاق می افتد .مهمتر اینکه  در مقابل باید که ترکیه وعربستان که رابطه ی خوبی با حاکمان ایران ندارند متهم به ناامنی وبی ثباتی سوریه وعامل ومقصر کشتار روزانه در سوریه  قلمداد شوند . بعلاوه  موازی  متهم بودن عربستان و ترکیه، فرانسه و  اردن واعضای القاعده  هم به لیست متهمان اضافه شده  چونکه مشغول  آموزش نظامی مخالفان رئیس جمهور سوریه  و مسئول کشتن مردم معترض سوریه هستند. غافل از آنکه وقتی مدعی قلم زن غیر ایرانی  کشتار حولا را با قاتا در جنوب لبنان در جنگ 33 روزه و حادثه مدرسه انرواي غزه در جريان جنگ 22 روزه  مقایسه کرده است تا اسراییل را متهم کند برای توجیه شکست  جنگی خود مجبور شد دست به جنایت بزند .نا خواسته لو داده است که کپی وتکرار این جنایت در حولا از سوی ارتش بشار اسد انجام گرفته است تا شاید با این جنایت موجب زهر چشم گرفتن از مخالفانش شود . بهر صورت قرارنیست که چاقو دسته خودش را ببرد .بنا براین یادداشت روز نویس غیر ایرانی  برای توجیه جنایات ضد بشری  ارتش بشار اسد خونریز و جنایتکار رئیس جمهور سوریه  و بهانه برای متهم ومقصر کردن مخالفان داخلی و خارجی اش اینگونه بطور گزینه ای کند تا بتواند لیست کیفر خواست برای شان تهیه وتنظیم نماید:

"روزنامه لبناني الاخبار با اسناد و مدارك فاش كرد كه يك گروه تروريستي تعدادي از اتباع لبناني را در روستاي السلامه سوريه ربوده و سپس به يك پايگاه اطلاعاتي- كيليس- متعلق به سازمان اطلاعات تركيه منتقل كرده و تحت بازجويي اين سرويس قرار داده اند. يك روز پس از آن، مالك الكردي يكي از مزدوران عربستان كه عنوان معاون ارتش آزاد سوريه را دارد در مصاحبه با روزنامه سعودي الشرق الاوسط اصل خبر را تاييد كرد و در عين حال مدعي شد كه اين گروگانها در سوريه اند و به تركيه منتقل نشده اند اين خبر و اسناد آن به خوبي رابطه تروريست هاي داخل سوريه را با دو كشور تركيه و عربستان ثابت مي كند. 4-يك گزارش رسمي دولت سوريه كه عليرغم آنكه دو ماه از اعلام رسمي و رسانه اي آن گذشته از سوي دولت فرانسه تكذيب نشده، بيانگر آن است كه مقامات اطلاعاتي فرانسه با راه اندازي مراكزي در سه كشور همسايه سوريه- يعني لبنان، اردن و تركيه- به آموزش و سرويس دهي عوامل مسلح ضدسوري مبادرت مي ورزند كه عمده آنان غيرسوري بوده و عضو القاعده مي باشند. جالب اين است كه چند روز پيش از حادثه حولا يك مقام ارشد القاعده قتل بشار اسد و ساير اعضاي دولت سوريه را واجب اعلام كرد و يك مفتي سعودي- وهابي- براي ترور بشاراسد 450 هزار دلار جايزه تعيين كرد. فرايند سياسي در سوريه تا آنجا كه به دولت اين كشور برمي گردد تا حد زيادي پيش رفته است. دولت قانون اساسي را اصلاح كرده و آن را به معرض آراي عمومي گذاشته و با 57 درصد آراء شهروندان به تصويب رسيده است دولت تك حزبي را كنار گذاشته و به مخالفان اجازه تشكيل حزب و ائتلاف و... داده و با اين مبنا انتخابات 16 ارديبهشت گذشته را اجرا كرده و مجلس جديد بر اين اساس شكل گرفته استاگر به حادثه روستاي حولا و مسايل پس از آن نگاه بياندازيم آن را شبيه ماجراي روستاي قانا در استان صور لبنان در جريان جنگ 33 روزه يا حادثه مدرسه انرواي غزه در جريان جنگ 22 روزه مي بينيم يعني ارتكاب جنايت براي پايان دادن به يك روند و آغاز كردن يك روند ديگر. در ماجراي حمله وحشيانه رژيم صهيونيستي به كودكان و زنان در قانا كه در روز نوزدهم جنگ 33 روزه اتفاق افتاد، يكي از افسران ارشد ارتش آن رژيم فاش كرد كه: «براي رها شدن گريبان اسرائيل از جنگي كه شكست اسرائيل در آن قطعي بود،اعلام پايان راه حل سياسي در سوريه به معناي آن نيست كه راه حل امنيتي در سوريه راه به جايي مي برد چرا كه اگر منظور «مارتين دمپسي» رئيس ستاد مشترك آمريكا از راه حل نظامي، حمله خارجي به سوريه باشد، مانع روسيه و چين در شوراي امنيت هنوز پابرجاست و اختلاف كشورهاي اروپايي براي حمله به سوريه نيز كماكان وجود دارد كما اينكه دو روز پيش «لوران فابيو» وزير خارجه فرانسه به لوموند گفت مداخله نظامي در سوريه منطقه را درگير جنگ مي كند و به مقابله جدي ارتش سوريه مي انجامد از آن طرف كشورهاي خاص همسايه سوريه شامل عربستان، قطر، اردن و تركيه نيز عليرغم آن كه كمك هاي مهمي به مخالفان مسلح بشار اسد مي كنند اما هيچكدام قادر به واگذاري بخشي از سرزمين خود به عنوان سكوي اقدام نظامي عليه سوريه نيستند بنابراين بن بست امنيتي كماكان وجود دارد و اين همه در حالي است كه دولت، ارتش، مردم، نيروهاي امنيتي سوريه و همراهان بين المللي و منطقه اي بشار اسد كماكان روي حفظ سوريه و به شكست كشاندن برنامه غرب و رژيم صهيونيستي تأكيد دارند"
در خاتمه اینکه فراموش نشده است که خمینی شیاد گفته بود جنگ موهبت الهی است وتا فتنه در عالم است جنگ هم هست .پس برای رفع فتنه در عالم باید جنگید .از سوی دیگر تأکید کرده بود که اسلام مرز جغرافیایی ندارد چون  مرز نمی شناسد . برای همین در 33 سال گذشته سایه ی شوم جنگ ویرانگر نعمت الهی نامیده شده در آسمان ایران سنگینی کرده است . همچنین موازی بی مرز بودن اسلام مورد نظر خمینی شیاد وجانشین وی به ویژه پاسداران کودتا گر پیوسته جنگ افروزی شده یا اینکه  همایش و رز مایش و  نمایش ومانورهای گوناگون نظامی و انتظامی  همراه با آزمایش های موشکی بر گزار شده است و این سیاست در چارچوب دیپلماسی رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی غیر متعارف همراه با تروریسم وبحران و ارتجاع به برون  مرز صادر شده است و در کشور های منطقه و همسایه مداخله گری شده است . به خصوص اینکه بحران هسته ای نیاز به گسترش دیوار امنیتی برون مرزی دارد .برای اینکه تز پاسدار ان کودتاگر تروریست است که تأکید می کند در دفاع از پروژه ی هسته ای واهداف نظامی آن باید به جای درون خانه با دشمن جنگیدن  دردرون  مرز با آن جنگید . بر همین اساس است که سپاه قدس در عراق حضو دارد واز طریق حزب الله لبنان وحماس جنگ های 33 روزه و22 روزه با اسراییل بر پا کرد . زیرا طبق تئوری سربازجو پاسداران شریعتمداری سرنوشت پرونده ی هسته ای نه در پشت میز مذاکره در اروپا که در خیابان های بغداد وبیروت تعیین تکلیف می شود . برای همین شاهد هستیم که اکنون منامه و دمشق هم به  جنگ خیابانی بغداد و بیروت با دشمن افزوده شده است .
هوشنگ بهداد  
دروغ نامه ی کیهان  5 شنبه 11 خرداد ماه سال 1391
عامل حولاي سوريه همان عامل قاناي لبنان (يادداشت روز)