نقد و بررسی : (يادداشت روز) دروغ نامه ی کیهان  " دايره شكست "  
"همین چند روز پیش بود که یکی از فرماندهای سپاه پاسداران اعتراف کرد که  در حمایت  اصولی از رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی  در جهان  تنهاست . یعنی تأکید نمود که حمایت چین و روسیه از ایران  فرصت طلبانه وتاکتیکی و سیاست  توبره و آخور خوری  می باشد . از سوی دیگر با وجود اینکه هرروز خبر های بیشتری از قطع  خرید نفت از سوی مشتریان نفتی ایران  بازتاب داده می شود . ولی وکیل تسخیری یادداشت روز نویس مدعی  شده که  چين و روسيه به عنوان دو عضو شوراي امنيت صريحا مخالفت شان را پيرامون تحريم نفتي ايران اعلام كردند و اضافه کرده مقامات پكن و مسكو طي ماه هاي گذشته بارها نسبت به پيامدهاي اين اقدام آمريكا و اتحاديه اروپا هشدار دادند و اين براي غرب معنادار است. در صورتی که روس ها نه اینکه جزو مشتری نفتی ایران نیستند که خود بزرگ ترین صادر کننده ی نفت وگاز می باشد. چینی ها هم که به مرور کاهش خرید نفت از ایران دنبال می کنند ..."
روزی نیست که در مطبوعات حکومتی که بطور شدید زیر تیغ سانسور  هستند وشبکه ی خبر رسانی اینترنت چندین گزارش خبری حتی تصویری با زتاب داده نشود که  کار خانه ها و واحدهای  تولید ی تعطیل وکار گران اخراج و بیکار شده اند . سپس  کار گران اجراج و بیکار شده دست  به تجمعات اعتراضی می زنند . موازی این اقدام گزارشات فراوان انتقادی از خودی ها وغیر خودی ها پیرامون تورم وگرانی هم که  هر روز بلند تر می شود و در این مورد اخطار وهشدار به دولت  داده می شود . اکنون هم پس از شکست مذاکرات هسته ای مسکو  وجدی شدن تحریم نفت  موجب شده که قیمت دلار از مرز 2 هزار تومان  عبور کند .از سوی دیگر در 3 ماه گذشته حداقل 30 دلار قیمت هر بشکه نفت کاهش یافته است که معضل کسر بودجه دولت را تشدید کرده است . بعلاوه نتیجه شکست مذاکرات هسته ای استانبول و بغداد و مسکو هم منتهی به جدی تر شدن تحریم نفت شده است که قرار است پس از 11 تیر شروع شود . مهمتر اینکه رشد لجام گسیخته ی تورم وگرانی وفقر وبیکاری تسمه از گرده ی مردم ایران به خصوص  محرومان جامعه کشیده است . آنگونه که موجب نارضایتی روز افزون عمومی شده است . بنابراین برای کنترل فضای انفجاری جامعه  سرکوب و سانسور همراه با اجرای طرح های زنجیره ای ارگان های سرکوب گر شدت یافته است موازی  آن هم اعدام های در ملاء عام هم اجرا می شود هم افزایش گرفته است که به وضوح بیانگر وحشت شدید حاکمان از اوضاع بحرانی و انفجاری می باشد . اما با وجود اینکه  شدت گرفتن تحریم ها به خصوص تحریم نفتی  ناشی از اصرار بر پیگیری  غنی سازی اورانیوم می باشد که در راستای اهداف نظامی هسته ای می باشد . همچنین هنوز خبرش تازه است که علی مطهری فاش ساخت که سپاه پاسداران کودتا گر در بر گزاری نمایش خیمه شب بازی فرمایشی بازار مکاره ی دوره ی نهم مداخله گری کرد ه و دست به تقلبات زده است .  اما وکیل تسخیری  یادداشت  روز نویس دروغ نامه ی کیهان بطور عمد وارونه گویی کرده است ومدعی حضور با  صلابت مردم 65% واجدین شرایط رأی دادن در نمایش خیمه شب بازی بازار مکاره ی دوره نهم شده است و مکمل آن افزوده  حضور مقتدرانه تيم مذاكره كننده در مذاكرات استانبول، بغداد و مسكو؛ به وضوح سياست شكست خورده تحريم ها حتي در قامت تحريم بانك مركزي و تحريم نفتي كشورمان را اثبات كرده است . یعنی تأیید این ضرب المثل که گفته می شود شتر در خواب بیند پنبه دادن، گهی لف لف خورد گه دانه دانه  است. ولی این مدعی همچون رهبر این چنین  از  خنثی شدن طرح تحریم ها به خصوص تحریم نفت  و شکست آن گفته است :
"واژه «تحريم» واژه ناشناخته اي براي مردم و مسئولان كشورمان نيست. در تمامي سال هاي پس از انقلاب اسلامي همراه با تقابل جمهوري اسلامي با قدرت هاي استكباري سريال تحريم ها عليه ايران تداوم داشته است.هر چند اين فضا در گستره اي وسيع از سوي قدرت هاي غربي به افكار عمومي دنيا پمپاژ مي شد اما در ادامه مشخص شد صحنه عمل و واقعيت ها با محاسبات آمريكايي ها و چند كشور غربي تفاوت دارد. حضور 65 درصدي و با صلابت مردم در انتخابات مجلس نهم و بعد حضور مقتدرانه تيم مذاكره كننده كشورمان در مذاكرات استانبول، بغداد و مسكو؛ به وضوح سياست شكست خورده تحريم ها حتي در قامت تحريم بانك مركزي و تحريم نفتي كشورمان را اثبات كرد. اما از دو روز پيش بار ديگر بازي بر طبل تحريم ها كوبيدن از سوي غربي ها آغاز شده است.بالاخره آنكه مانند سال هاي اخير بهانه اعمال اين تحريم ها به موضوع برنامه هسته اي كشورمان ارتباط داده شده و وزيران امور خارجه اتحاديه اروپا ادعا كرده اند؛ هدف آنها دستيابي به توافقي درازمدت و جامع از طريق مذاكرات معنادار بين گروه 1+5 و ايران است"
در ادامه اینکه همین چند روز پیش بود که یکی از فرماندهای سپاه پاسداران اعتراف کرد که  در حمایت  اصولی از رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی  در جهان  تنهاست . یعنی تأکید نمود که حمایت چین و روسیه از ایران  فرصت طلبانه وتاکتیکی و سیاست  توبره و آخور خوری  می باشد . از سوی دیگر با وجود اینکه هرروز خبر های بیشتری از قطع  خرید نفت از سوی مشتریان نفتی ایران  بازتاب داده می شود . ولی وکیل تسخیری یادداشت روز نویس مدعی  شده که  چين و روسيه به عنوان دو عضو شوراي امنيت صريحا مخالفت شان را پيرامون تحريم نفتي ايران اعلام كردند و اضافه کرده مقامات پكن و مسكو طي ماه هاي گذشته بارها نسبت به پيامدهاي اين اقدام آمريكا و اتحاديه اروپا هشدار دادند و اين براي غرب معنادار است. در صورتی که روس ها نه اینکه جزو مشتری نفتی ایران نیستند که خود بزرگ ترین صادر کننده ی نفت وگاز می باشد. چینی ها هم که به مرور کاهش خرید نفت از ایران دنبال می کنند .  تازه بدون توجه به افزایش تولید نفت عربستان   که قطع  نفت  ایران را جبران کرده است و با عراق و سایر شیخ نشینان  مشتریان ایران را جذب کرده اند . به و یژه کره جنوبی هم خرید نفت از ایران  را قطع کرده است. اما مدعی قلم زن هذیان و وارونه گوی یادداشت روز نویس محور ادعاهایش  محور  مشکلات اروپا بدلیل قطع  نفت ایران گفته است و از موضع ضد آمریکایی از عدم توانایی بر آورده کردن نیاز کشورهای اروپایی از سوی آمریکا با افزایش بدهکاری کلان و در پیش روی بودن انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا یاد نموده است.در نهایت با آویزان شدن به گفته ی ولی فقیه   که گفته غرب در اين توطئه نيز شكست خواهند خورد .زيرا آنها مردم و مسئولان ما را همچنان نشناخته اند بالاخره در دفاع از اهداف  هسته ای  و پیروزی  در تحریم نفتی رژیم ضد بشری و قرون و سطایی نا متعارف ایران  این چنین قلم فرسایی کرده است:
حواله دادن تحريم هاي نفتي ايران به اول ژوئيه از 6 ماه پيش مطرح شده است و در اين فاصله محرز شده كه آمريكا و چند كشور غربي در اجرايي كردن اين تحريم ها در صحنه عمل مشكلات لاينحلي دارند.مشكل دوم براي اجرايي كردن تحريم نفتي ايران، وضعيت وخامت بار و بحران اقتصادي كشورهاي اروپايي است كه مي دانند محروم شدن از نفت ايران چه خسارات سنگيني براي آنها خواهد داشت. از همين روي؛ آمريكايي ها به صورت مستمر با موج اعتراضات كشورهايي مثل يونان، اسپانيا و ايتاليا و... مواجه هستند كه لابي هاي آنها در برخورداري از نفت ايران در شرايط فعلي اوج گرفته است.وقتي رفع موانع در اعمال تحريم هاي نفتي ايران امكان دارد كه حداقل آمريكا بتواند مشكلات كشورهاي اروپايي كه در گرداب اقتصادي گرفتار شده اند را برطرف كند اما اين در شرايطي است كه بدهي آمريكا از مرز 15هزار ميليارد دلار گذشته است و واشنگتن بدترين شرايط اقتصادي خود را سپري مي كند. ناگفته نماند كه آمريكايي ها ظرف كمتر از 5 ماه ديگر بايد خود را براي انتخابات رياست جمهوري آماده نمايند و اين مسئله قدرت ريسك آمريكا را به صفر رسانده است.سؤال منطقي اين است كه آيا با اوضاع نابسامان آمريكا كه درصدد است انتخابات رياست جمهوري در پيش روي خود را به آرامي برقرار كند و نمي تواند در ازاي محروم شدن برخي كشورهاي اروپايي و آسيايي از نفت ايران امتيازي به آنها بدهد ضمانت اجرايي براي تحريم هاي نفتي باقي مي ماند؟قرائن و شواهد غيرقابل خدشه نشان مي دهد نامعادله آمريكايي ها و چند كشور غربي براي پافشاري براي تحريم نفتي ايران با واقعيات غيرقابل انكار سازگاري ندارد. طرح آمريكايي ها براي قطع بيمه كردن محموله هاي نفتي ايران مانند اجراي تحريم هاي نفتي با شكنندگي مواجه شده است.نهايتاً اينكه بايد گفت مجموعه شواهد و شرايط آشكارا نشان مي دهد كه ماهيت و برد تحريم نفتي ايران، رسانه اي و درچارچوب يك عمليات رواني چندلايه با هدف تأثيرگذاري بر افكار عمومي داخل ايران است تا «پروژه نارضايتي اقتصادي» براي اهداف آتي نظام سلطه بكار گرفته شود. «هدف اصلي قدرت هاي استكباري از اعمال تحريم ها، مردم ايران هستند تا فشارها باعث شود كه مردم به ستوه بيايند و از نظام اسلامي جدا شوند اما به فضل الهي در اين توطئه نيز شكست خواهند خورد زيرا آنها مردم و مسئولان ما را همچنان نشناخته اند.»
هوشنگ بهداد
دروغ نامه ی کیهان 5 شنبه  9 تیر ماه  سال 1391
دايره شكست (يادداشت روز)