گزیده خبرهای 9 تیر 91. قسمت -2
وقوع انفجار در خط لوله انتقال گاز طبیعی ایران-ترکیه
اینهم بخشی از دستآورد حمایت کردن از بشار اسد رئیس جمهورخونریز وجنایتکار سوریه وهورا کشیدن برای سنگونی یک جنگنده ف -4 ترکیه از سوی پدافند ارتش سوریه است که اکنون این چنین هزینه این حمایت وهورا کشی جبران شده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس‌تی‌وی، این انفجار ساعت ۲۳ چهارشنبه شب در خط لوله انتقال گاز ایران به ترکیه بین روستا‌های خدرلی و کالندر در استان شرقی آغری رخ داد. پس از وقوع این انفجار جریان انتقال گاز به سرعت قطع شد که انتظار می‌رود طی چند روز آینده دوباره برقرار شود.علت این حادثه اعلام نشده است.گفتنی است، روزانه ۲۷ میلیون مترمکعب گاز طبیعی از طریق لوله های انتقال گاز ایران به ترکیه منتقل می شود
براي اين كه چه خاكي به سرمان بريزيم بايد اتاق خاك تشكيل بدهيم (خبر ويژه)
مردک معتاد وبیمار زنجیری مبتلا به مرض حاد هاری  که نماینده ویژه  خامنه ای در دخمه درغ نامه ی کیهان است که شعبه ی تبلیغاتی فرهنگی زندان اوین است و در آن سنگر گرفته است  تاس از خود سازی وبگردی وجاسوسی کند تا که  واطلاعات گرد آوری کند . آنگاه  با گزینه برداری تحریف ووارونه گویی کردن یک سناریو اتهامی همراه با توهین برای هر منتقدی تنظیم کند که چرا به جای لبیک گفتن وذوب در ولایت شدن به گوشه ای از واقعیات اشاره کرده است؟ .اکنون پاچه دکتر ملکی را گرفته ومتهم به منافقش کرده است درصورتی که  وی در دفاع از آزادی   زندانی سیاسی شاه وشیخ می باشد.
در حالي كه شبه اصلاح طلبان براي تغيير ريل و جستن منفذي به حوزه سياست و انتخابات تلاش مي كنند، يك عنصر نزديك به گروهك هاي ملي گرا و منافقين به تخطئه اين رويكرد پرداخت.ارگان رسمي سازمان سيا در اين باره ميزگردي ميان محمدملكي، اسماعيل گرامي مقدم (مشاور كروبي و مقيم هند) و امير حسين گنج بخش (از اعضاي گروهك اتحاد جمهوري خواهان و مقيم آلمان) ترتيب داد. محمد ملكي در واكنش به تكاپوي اصلاح طلبان گفت: بنده معتقد نيستم كه ديگر از طريق شركت دوباره در انتخابات و انتخابات رياست جمهوري و اين چيزها ما به جايي برسيم. بنده پيشنهادم اين است كه آنهايي كه معتقد به اصلاحات درون ساختاري نيستند آنها هم اتاق فكري تشكيل دهند و يك راه چاره اي پيدا كنند. چون من همچنان كه قبلاً هم اخطار كردم اعتقاد دارم كه برنامه هايي كه تا به حال پياده شده ديگر قابل تحمل نيست و از طريق قانون اساسي فكر مي كنم به جايي نرسيم.در ادامه اين ميزگرد گرامي مقدم گفت: من دو مانع را بر سر جريان اصلاح طلبي مي دانم براي انتخابات آينده. يكي از موانع اصلي كه اصلاح طلبان دارند رسيدن به وحدت و يكپارچگي و همبستگي است و درس گرفتن از تجربه انتخابات 2004 كه چندين نامزد از اصلاح طلبان وارد عرصه شدند بدون اينكه به يك جمعبندي برسند و آن روز اصلاح طلبان خودشان به دست خودشان عامل شكست اصلاحات شدند. علتش هم اين بود كه نتوانستند آسيب شناسي دقيقي داشته باشند. از انتخابات مجلس هفتم و همچنين انتخابات شوراي دوم كه منجر به شكست اصلاح طلبان شد.وي درباره ادعاي تشكيل اتاق فكر براي اصلاح طلبان گفت: بعيد مي دانم از اتاق فكرها چيزي در بيايد. چون هيچ گونه آسيب شناسي در گذشته نشده خيلي اميدوار كننده نيست و به نظر مي رسد كه اين همان مسير قبلي است و آخر سر هم به نتيجه نخواهد رسيد. اما نكته مهم تر و دومين مانع بر سر اصلاح طلبان موانعي است كه در انتخابات رياست جمهوري قبلي ايجاد شد روي نامزدهاي اصلاح طلب و تاكنون نتوانستند بر آن موانع فايق بيايند يا به گفتگو بنشينند با حكومت و چاره اي بيانديشند براي رفع آن موانع.مجدداً محمد ملكي كه با گروهك هاي ملي و منافقين در ارتباط است، وارد بحث شده و با بيان اينكه جنبش سبز دنبال شعار مرگ بر نظام بود، گفت: ما با اين تفكر اصلاح طلبان و اتاق فكرهايي كه راه مي اندازند نمي توانيم به هيچ جا برسيم و كاري بتوانيم انجام دهيم.
این یک شوخی نیست / مبلغان حوزه علمیه به عنوان مشاور فرهنگی، تیم‌های ملی ورزشی را همراهی خواهند کرد
وقتی ولی فقیه همکاره باشد .وقتی کاپیتان تیم ملی فوتبال و سایر وزشکاران دیگر تیر باران شده باشند . وقتی 33 سال مبارزه با شبیخون فرهنگی شده باشد . وقتی پس از کودتای 22 خرداد 88 مردم معترض فریاد مرگ بر دیکتاتور وخامنه ای واصل ولایت فقیه سر داده باشند . خلاصه وقتی ایران دومین مصرف کننده مواد مخدر واولین مصرف کننده ی تریاک در جهان باشد . و زندان ها دانشگاه شده باشد . برای چه نباید مشاور فرهنگی تیم های ورزشی مبلغان حوزه ی علمیه قم نباشند تا مروج چگونه در ولایت ذوب شدن باشند؟
سایت معاونت تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه‌های علمیه  : معاون تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه‌های علمیه در دیدار معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت ورزش و جوانان و این معاونت امضاء شده است، در آینده‌ای نزدیک، مبلغان توانمند حوزه علمیه به عنوان مشاور فرهنگی، تیم‌های ملی ورزشی را همراهی خواهند کرد.در این دیدار که با حضور معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان در معاونت تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه‌های علمیه صورت گرفت، حجت‌الاسلام و المسلین نبوی در این دیدار گفت: برای تغییر فضای فرهنگی قشر ورزشکاران و فضاهای ورزشی نیازمند تاثیرگذاری در این محیطها و حاکم کردن فضای اخلاقی و دینی هستیماین نظریه‌پرداز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی اظهار داشت: برای تحقق این هدف مهم به دنبال مبلغان توانمندی هستیم که ورزشکار نیز باشند و بتوانند تیم‌های ملی ورزشی را همراهی کنند.وی با اشاره به قدرت تاثیرگذاری ورزشکاران بر روی اقشار مختلف جامعه اظهار داشت: ورزشکاران ما به دلایل مختلف بر روی اقشار مختلف جامعه تاثیرگذارند و به همین دلیل باید از این فرصت برای الگوسازی مناسب در این قشر تلاش کرد.وی درباره همکاری با وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با این وزارت‌خانه صورت گرفت، قرار است مبلغان توانمند حوزه علمیه که دارای تخصص‌های مختلف ورزشی نیز هستند به عنوان مشاور فرهنگی همراه با کاروان‌های ورزشی تیم‌های ملی اعزام شوند.وی تاکید کرد: حضور این مبلغان در اردوها، مسابقات کشوری و بین‌المللی و پس از بازگشت تیم‌های ملی در کنار ورزشکاران عزیز به عنوان مشاور فرهنگی می‌تواند زمینه‌ساز ارتباط بیشتر این قشر با روحانیت و ارتقاء سطح فرهنگی آنها شود.وی در پایان اظهار امیدواری کرد که اجرای مناسب این طرح زمینه‌ همکاری بیشتر بین حوزه علمیه و وزارت ورزش و جوانان را فراهم نماید.
قيمت كاغذ و كمبود آن در بازارتيراژ بسياري از روزنامه‌ها به حداقل رسيده است
از هم ولی فقیه همیشه نشئه ونماینده اش در دروغ نامه ی کیهان که از وی نشئه تر می باشد در دفاع از اهداف نظامی هسته ای  هواز بزنند و ادعا کنند که تحریم ها بی اثر است . از سوی دیگر وقتی خامنه ای همکاره است وبه جای همه تصمیم گیری می کند و سناسور خبری در مطبوعات  وفیلتر گزاری اینترنت هرروز شدید تر می شود .دیگر نیاز به مطبوعات نمی باشد که نگرانی کم وزیاد یا گران شدن سهمیه کاعذش وجود داشته باشد .چون منابر مساجد جایگزینی اطلاع رسانی می شود.ایلنا: افزايش قيمت كاغذ و كمبود آن در بازار، اين روزها تبديل به بحران بزرگي شده است.به گزارش خبرنگار ايلنا، محمود حيدري(مدير مسئول روزنامه پيام زمان) ضمن اعلام بحران در بازار كاغذ مصرفي روزنامه‌ها،‌ گفت: در يك ماه اخير قيمت كاغذ افزايش چشمگيري داشته و به كيلويي 1700 تومان رسيده است. اما مشكل مهمتر در كنار اين افزايش قيمت، كمبود شديد كاغذ در بازار است. بحث افزايش قيمت كاغذ، با توجه به افزايش قيمت ساير اجناس شايد تا حدودي منطقي به نظر برسد، اما كمبود آن در بازار به هيچ وجه توجيه پذير نيست.وي درمورد مشكلات ناشي از گراني و كمبود كاغذ گفت: اين مشكلات باعث شده تا تيراژ بسياري از روزنامه‌ها پائين بيايد. البته بايد توجه داشت اين كاهش بيشتر به دليل كمبود كاغذ است و تاثير چنداني بر كاهش هزينه‌هاي چاپ و توليد ندارد. تمام روزنامه‌ها و نشريات، تعهدات مختلفي در مقابل مردم و نهادهاي دولتي دارند. از طرف ديگر در هر روزنامه، عده زيادي از پرسنل مشغول به فعاليت هستند كه اين كار به عنوان شغل و منبع اصلي درآمد آن‌ها محسوب مي‌شود. همين عوامل باعث شده تا با وجود مشكلات بسيار زياد، مجموعه مديريتي روزنامه‌ها، تيراژ روزنامه را به صورت كامل متوقف نكنند. ‌اما با ادامه اين وضعيت شايد نشود اين روند را در طولاني مدت حفظ كرد. 
جلوگیری از کنسرت سالار عقیلی در همدان.ممانعت از فعالیت های فرهنگی وهنری همچنان ادامه دارد
این گزارش خبری  هم مکمل خبر قبلی می باشد چون  یک سیاست موازی ومشترک بین شان وجود دارد . زیرا که مترادف سیاست سرکوب وسانسور و خفقان است تا فضای انفجاری جامعه کنترل شود . مشروط براینکه این خواننده خودیاست . حتی برای تبلیغات  از داخل  به برون مرز هم اعزام می شود .لابد چون بی بی سی دولت فخیمه از وی آهنگ پخش کرده که باید این چنین تنبیه یا تلافی شود. البته دلیل دیگر ایجاد ممانعت از حضور زنن و دختران به کنسرت های هنری می باشد. در ادامه فشارها بر هنرمندان و اعمال محدودیت ها برای برگزاری برنامه های فرهنگی - هنری، یک مدیر دولتی از اجرای کنسرت کنسرت سالار عقیلی، هنرمند موسیقی اصیل ایرانی در همدان جلوگیری کرد.به گزارش جرس، کنسرت سالار عقیلی قرار بود در روزهای چهارم تا ششم تیر ماه به سرپرستی نوید دهقان برگزار شود، که یک ساعت قبل از برگزاری کنسرت مدیر اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان همدان از اجرای کنسرت جلوگیری کرد.این گزارش می افزاید: سالهاست مدیریت سلیقه ای و فقدان شایسته سالاری در بخشی از نهادهای دولتی باعث لطمات جبران ناپذیری در کشور شده و تبعات و فرصت سوزی فراوانی در پی داشته است . در بخش فرهنگی نیز کژفهمی و درک نادرست برخی مدیران فرهنگی از هنر و فرهنگ آسیب جدی به سرمایه های فرهنگی و مخاطبان وارد کرده است .در ادامه آمده است: جلوگیری از برگزاری کنسرت به ویژه موسیقی سنتی، موجب ناشناخته ماندن سازهای سنتی، زیرزمینی شدن موسیقی و خانه نشینی و مهاجرت هنرمندان کشور شده است . مهمتر اینکه سیاست های فرهنگی غلط در سال های اخیر موجب هجوم جمعی از مردم تشنه موسیقی به کشورهای حاشیه خلیج فارس، ترکیه، ارمنستان، آذربایجان و حتی مالزی شده است. به طوری که طبق آمارهای رسمی در طول تابستان سال گذشته (۹۰)، هر هفته پنج هزار گردشگر ایرانی به ترکیه سفر کردند و بنا بر شواهد اکثریت برای شرکت در کنسرت های خوانندگان ایرانی در آنتالیا به ترکیه سفر می کنند.در حالی که با مدیریت و حسن نیت می توان خیل عظیم طرفدار هنر را به سوی موسیقی فاخردر داخل کشور سوق داد،از خروج آن ها جلوگیری کرد و از تاثیرپذیری و گرایش به فرهنگ غیر ایرانی نیز در امان ماند .نباید فراموش کرد هنرمندانی که در داخل کشور اقدام به برگزاری کنسرت می کنند به حد اقل امکانات بسنده می کنند.در روزهای اخیر (۴ – ۶ تیر ماه) کنسرت گروه «قمر» به سرپرستی نوید دهقان و خوانندگی سالار عقیلی در همدان در حال برگزاری بود که استقبال بیش از حد مردمی باعث شد کنسرت گزار به فکر تمدید برنامه باشد و پس از هماهنگی های لازم اقدام به فروش بلیط در سانس فوق العاده کرد. اما یک ساعت قبل از برگزاری کنسرت مدیر اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان همدان از اجرای کنسرت جلوگیری کرد.این درحالی است که به گفته امیر برجیان مسئول برگزاری کنسرت اجاره سالن که متعلق است به اداره فرهنگ و ارشاد پیش تر پرداخت شده بود و ردیف های جلو نیز توسط مسئولین این اداره دریافت شده بود . برجیان می گوید به دلیل استقبال مردمی و درخواست هایی که ازطرف ادارات و دانشگاه ها داشتیم برنامه را تمدید کردیم مدیر کل اداره ارشاد استان همدان و معاونت فرهنگی نیز موافقت و همراهی داشت اما مدیریت "شهرستان" علاوه بر دریافت اجاره، تقاضای ۲۴۰ بلیط از ۴۸۰ بلیط را کرد یعنی پنجاه درصداز بلیط ها را و از آنجا که درخواست این مقام هیچ توجیه عقلانی نداشت و بیشتر به باج خواهی می ماند نپذیرفتیم. حال با توجه به غیراستاندارد بودن سالن و وضعیت بد صدا و مشکلات دیگر گروه با از خودگذشتگی به اجرای برنامه می پردازند.زمانی که مدیری چنین برخوردی به ویژه با هنرمندان دارد غیر از استرس و ناامیدی برای گروه وبرگزارکننده چه سودی دارد .برجیان ادامه می دهد: ما مجبور شدیم بلیط ها را پس بگیریم حتا کسانی که از شهرستان ها و استان های اطراف با برنامه ریزی به کنسرت آمده بودند ناچار برگشتند. متاسفانه این برخوردها وحتی نوع دیالوگ این مدیران در شان یک مدیر نیست و توهین به شعور مردم است.وی در پایان می گوید: اما حمایت مردم همه این مسائل را جبران می کند وعلاقه مردم به هنر والای ایران همه راه ها را باز خواهد کرد.گفتنی است، کنسرت احسان خواجه‌ امیری نیز که قرار بود در شهرستان «نور» برگزار شود، روز گذشته لغو شد
حكم اعدام براي يك نماينده اسبق مجلس
ناگفته نماند که این اقدام نتیجه عملی 33 ساله مبارزه با قاچاقچیاتن مواد مخدر ومعتادین است که اکنون دامن گیر عضو سابق بازار مکاره هم شده است. مشخص نیست که چه موقع نوبت خامنه ای و رفسنجانی و سایر آخوندهای حکومتی و حوزوی  می شود  که قبل از انقلاب سابقه اعتیاد منقل دارند؟عصر ایران، به نقل از «ملت ما» نوشت: حكم اعدام يكي از نمايندگان اسبق يك استان غربي كشور در مجلس شوراي اسلامي كه از مدتي پيش به جرم حمل و نگهداري مواد مخدر به اعدام محكوم شده بود، اخيرا براي اجرا به شعبه اجراي احكام رفته است