گزیده خبرهای  16 خرداد 91 قسمت 2
بازهم گز ارشی دیگر از مرگ خاموش چندساله در کشوری که مدعیست امن و آزاد ترین کشور جهان می باشد
خرم آباد- خبرنگار كيهان:انفجار ناشي از نشت گاز در فيروزآباد از توابع شهرستان نورآباد يك نفر را كشت.در اين حادثه به چهار واحد مسكوني خسارت سنگين وارد شد. هنگام وقوع اين انفجار فقط يك نفر در محل حادثه حضور داشت و ديگر ساكنان در مزارع كشاورزي مشغول كار بودند
آموزش مداحي درمقاطع پيش دبستان و دبستان
همینگونه آموزش های اجباری صنعت مداحی ونوحه خوانی وقاری خوانی در سنین پایین است که وقتی بزرگ می شوند محصول آن تبدیل به شاهین نجفی می شود که اکنون فتوای مرگ برایش صادر شده است .
ایلنا: از تابستان امسال به نوآموزان و دانش آموزان پیش دبستانی و دبستانی مداحی آموزش داده می‌شود‌.عضو خانه مداحان کشور با اعلام این خبر به خبرنگارایلنا گفت‌: آموزش مداحی در مقاطع پیش دبستانی و دبستان نتیجه کاراتاق فکر خانه مداحان کشوراست که درحال حاضر مرحله طراحی آن تمام شده است‌."علیرضا جاریانی" ارتقاي سطح مداحی کشور در۲۰سال آینده را از اهداف این طرح برشمرد و افزود: پیش بینی ما بر این است که این طرح از تابستان امسال در مقاطع پیش دبستانی و دبستانی اجرایی می‌شود. وی به برگزاری جلسات با کار‌شناسان امور تربیتی وپرورشی آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود‌: به منظور تعیین درس‌هایی که برای آموزش تخصصی مداحی در مقاطع پیش دبستانی و دبستان به صورت کار‌شناسی مورد نیاز است با آنان وارد رایزنی شده‌ایم‌.به گفته عضو خانه مداحان کشور، وقتی که درس‌ها مشخص شود تعیین کتاب برای آموزش مداحی نیزقطعی خواهدشد.جاریانی تصریح کرد‌: آموزش مداحی دراین مقاطع یا در خانه مداحان کشور یا اینکه در پایگاههای تابستانی مدارس برگزار می‌شود‌.وي با تاکید بر اینکه آموزش مداحی در محل خانه مداحان کشور در این مقاطع قطعی است افزود‌: با روسای مناطق آموزش و پرورش رایزنی خواهیم کرد تا آن‌ها را نسبت به برگزاری کلاس‌های آموزش مداحی در پایگاههای تابستانی توجیه کنیم‌.عضو خانه مداحان کشورخاطرنشان کرد‌: دوره‌های آموزش مداحی برای مربیان گذاشته می‌شود تا آن مربی بتواند آموزش مداحی را به شاگردان انتقال دهد‌.جارياني با بیان اینکه پیشنهاد ما برای آموزش مداحی به نوآوران ودانش آموزان پیش دبستانی و دبستانی درحد کلاس‌های فوق برنامه است افزود‌: البته ممکن است این کار مورد استقبال مسوولان آموزش و پرورش قرار بگیرد و آن را به عنوان یک برنامه درسی در نظر بگیرند.وی خاطرنشان کرد‌: البته خانه مداحان کشور پیشنهادی را به وزارت آموزش و پرورش مبنی بر اینکه آموزش مداحی در تمام مقاطع مختلف تحصيلي به صورت یک درس لحاظ شود ارایه خواهد کرد.عضو خانه مداحان کشوربا بیان اینکه به طور مثال در دبیرستان درسی با عنوان ادبیات آئینی برای آموزش مداحی در نظر گرفته می‌شود‌افزود: البته این پیشنهادات برای اینکه عملی شود نیازبه تایید وزارت آموزش وپرورش دارد  
خزر آلوده است.
سئوال است که در کجای رژیم از رأس تا ذیل آلوده به فساد آلودگی وجود ندارد  به خصوص اینکه تهران کلان شهر پایتخت کشور که جزو یکی از آلوده ترین شهرهای جهان است .مشخص است که در یاچه خزر هم با ید آلوده باشد.
خبرآنلاين :  تابستان و تعطيلي مدارس خانواده‌ها را به سمت درياي خزر مي‌كشاند. سال گذشته موضوع آلودگي درياي خزر به رسانه كشيده شد و عبدالرضا كرباسي، مديركل دفتر بررسي آلودگي‌هاي دريايي سازمان حفاظت محيط‌زيست اعلام كرد كه دريا سمت چالوس، نوشهر و نور آلوده است و وزارتخانه‌هاي بهداشت و نيرو بايد برنامه مدوني داشته باشند تا شهرهاي بالاي 30 هزار نفر جمعيت تصفيه‌خانه فاضلاب شهري داشته باشند كه اين كار به دليل نداشتن بودجه هنوز انجام نشده است. از سال گذشته تاكنون روند آلودگي به گونه‌يي پيش رفته است كه چندي پيش كارشناسان اعلام كردند دو گونه مهم ماهي خاويار و كيلكا در اين دريا رو به نابودي و انقراض هستند.مديركل دفتر بررسي آلودگي‌هاي دريايي سازمان حفاظت محيط‌زيست هم تاكيد مي‌كند، بهتر است به دليل آلودگي زيست‌محيطي درياي خزر مردم از شنا در اين دريا پرهيز كنند چون امكان ابتلا به بيماري‌هايي مانند بيماري قارچي وجود دارد.
ايجاد مراكز مشاوره با رويكرد اسلامي
پس از پیگیری حوزوی – پادگانی -  گورستانی وجنسیتی کردن دانشگاه ها اکنون نوبت حوزوی کردن مراکز پیش گیری سازمان بهزیستی کشور می باشد. چون جای شان را دارند در بازار مکاره  بدلیل عدم مدرک کارشناسی ارشد به پاسداران می دهند که می بایست جای دیگر جبران شود .
 ايسنا: رييس مركز پيشگيري سازمان بهزيستي كشور با بيان اينكه 15‌درصد مديران مراكز مشاوره سازمان بهزيستي تحصيلات حوزوي دارند، عنوان كرد: مراكز مشاوره با رويكرد اسلامي ايجاد و گسترش مي‌يابند. نظم‌ده اظهار كرد: دستورالعمل اين امر تهيه شده است و با آموزش‌هاي ويژه تعدادي از مراكز با اين رويكرد تاسيس مي‌شوند. وي در ادامه با اشاره به انواع خدمات مشاوره‌اي ارايه شده در مراكز بهزيستي گفت: مشاوره‌هاي پيش از ازدواج، خانواده، جوانان و تخصصي از جمله مشاوره‌هاي ارايه شده به سازمان بهزيستي هستند. 800 مركز مشاوره در سراسر كشور فعاليت مي‌كنند. 
روسیه راه‌اندازی کامل نیروگاه بوشهر را دوباره به تاخیر انداخت
اکنون مشخص شده است که دلیل اینکه چرا  پاسداران قبل از برگزاری مذاکرات هسته ای در مسکو  مدعی پیگیری شکایت پرونده ی موشک های اس 300 را مطرح کردن اند چیست؟
در حالی که رسانه های جمهوری اسلامی از آغاز به کار قریب الوقوع نیروگاه بوشهر خبر داده اند، روسیه بار دیگر راه اندازی این نیروگاه را به تاخیر انداخت و اعلام کرد که برای آغاز فعالیت آن "عجله ندارد."به گزارش "ندای سبز آزادی"، از یک سال گذشته تا کنون دست کم سه بار رسانه های ایرانی به نقل از مسوولان از آغاز به کار این نیروگاه هزار مگاواتی خبر داده اند اما هر بار شریک روسی این پروژه آن را به تاخیر می اندازد.طبق قرارداد اولیه این نیروگاه باید یازده سال پیش افتتاح می شد. همچنین عسگر جلالیان، عضو کمیته‌ی بررسی وضعیت نیروگاه بوشهر، یک سال پیش از ارائه‌ی گزارش نهایی این کمیته به هیئت رئيسه‌ی وقت مجلس خبر داد و اذعان کرد که "تا امروز حدود سه برابر یک نیروگاه اتمی برای نیروگاه بوشهر هزینه کرده‌ایم و روند این هزینه کردن‌ها و پول دادن به روس‌ها همچنان ادامه دارد"او همچنین گفته بود که روس‌ها درباره‌ی نیروگاه اتمی بوشهر با ایران روراست نیستند و طرف ایرانی هم با آن‌‌ها کجدار و مریز طی می‌کند.اما امروز ایرنا گزارش داد که والری لیمارنكو' رییس 'اتم انرگوپروئكت' از شركت های تابعه شركت دولتی 'روس اتم' گفته است: تاریخ دقیق راه اندازی صد درصدی نیروگاه هسته ای بوشهر در ایران مشخص نیست و در حال حاضر اقدامات مقدماتی در این زمینه جریان دارد. اما ما برای راه اندازی كامل نیروگاه هسته ای بوشهر عجله نمی كنیم، زیرا ایمنی در اولویت فعالیت های ما قرار دارد.پیش تر 'والری لیمارنكو' به ریانووستی گفته بود، مقام های اتمی روسیه امیدوارند كه بهره برداری صنعتی از نیروگاه هسته ای بوشهر تا پایان سال جاری میلادی انجام گیرد.از سوی دیگر با وجود آنکه ارزش قرارداد ساخت این نیروگاه یک میلیارد و دویست میلیون دلار است که رقم قابل توجهی است، با این حال برخی ناظران معتقدند جمهوری اسلامی حتی از این رقم نیز بسیار فراتر رفته و میزان بیشتری هزینه کرده است. هزینه ای که با بدقولی روس ها همچنان ادامه دارد.با این حال از آنجا که این نیروگاه مهمترین بهانه ادامه فعالیت های غنی سازی و هسته ای ایران بوده است، مقامات جمهوری اسلامی اجازه تحقیق در این باره و انتشار آمار و ارقام صحیح از میزان هزینه شده برای ساخت این نیروگاه و توجیه اقتصادی آن را نمی دهند.
نمایندگان (انتخابات غیر دموکراتیک ، غیر آزاد و یا بقول خودشان رهروان ولایت) چند شغله هستند
مشخص است وقتی اوضاع خرت وخر وآشفته ودزد بازار وباند بازی می باشد آنگونه که بستگیب ه رابطه با کانال های قدرت دارد که می شود چند شغله بود یا چند لپه خورد یا نشخور نمود .از سوی دیگر حاصل چنین سیاستی رتبه داری رار مغزها در جهان می باشد وبه فراموشی سپردن پیگیری مطالبات قول داده شده به موکلین از سویا عضای بازار مکاره می باشد.
تهران امروز  : با آغاز به كار مجلس نهم كه حدود شصت درصد نمايندگانش جديد الورود هستند مسئله‌اي كه بايد مد نظر نمايندگان و دستگاه هاي نظارتي باشد اين است كه طبق اصل 141 قانون اساسي اشتغال نمايندگان مجلس به جز سمت هاي آموزشي در دانشگاه ها و موسسات تحقيقاتي ممنوع و مورد برخورد قرار مي گيرد. به رغم صراحت قانون در اين زمينه در دوره هاي مختلف مجلس شاهد فعاليت نمايندگان در عرصه هاي مختلف هستيم.اين مسئله باعث اعتراض و انتقاد بسياري از مردم حوزه هاي انتخابيه مي شود؛ افرادي كه براي طرح معضل يا مشكلات خود عازم دفتر نماينده در تهران مي شوند ولي با اعلاميه نا اميدكننده اي جلوي در‌ نماينده مواجه مي شوند؛ اعلاميه اي با اين مضمون كه «نماينده ملاقات عمومي ندارد».نمايندگان پايتخت و معضل چند شغلگي .تهراني ها به نسبت ساير نمايندگان بيشتر در معرض دو شغلگي قرار دارند. از آنجا كه انتخاب نمايندگان در پايتخت بيشتر سياسي است،‌عموما افراد براي انتخاب نماينده به مشغله او فكر نكرده و صرفا به اين خاطر كه نماينده از تخصص و تجربه لازم برخوردار است به او راي ‌ مي دهند. اين عامل باعث شده نمايندگان بيشتر از آنكه به فكر رعايت قوانين موجود و نيز جلب نظر مردم حوزه انتخابيه خود باشند تلاش دارند نظر گروه ها و جريان هاي سياسي را جلب كنند. همين امر موجب مي شود كه در نهايت نماينده مذكور به عنوان چندمين شغل راهي مجلس شوراي اسلامي ‌مي‌شود.به جز مشغله هاي كميسيون ها و نشست هاي تخصصي پارلماني، عضويت در هيات مديره هاي شركت ها و سازمان ها و حتي هيات هاي ورزشي مختلف و فدراسيون ها گريبانگير نمايندگان مردم تهران در مجلس است.برخي از نمايندگان بعد از آنكه به اين سمت انتخاب مي شوند حاضر نيستند شغل قبلي خود را رها كرده و تمام توجه خود را مصروف مسئوليت