"آقا فتوشاپ بود، این هم سندش؟!

تصاویر برخی از رسانه درباره صحنه دلداری احمدی‌نژاد به مادر چاوز
وقتی دین وسیله قدرت و عوامفریبی و انباشت  ثروت  شده باشد  که برای کنترل جامعه به خصوص پای مال کردن حق وحقوق زنان آشکارا آنان را  به عنصر درجه 2  تبدیل نموده است  که باید مطیع مردان باشند تا بستر چند همسری وصیغه شدن شان را فراهم  نماید . همچنین  باید کارهای خانگی را انجام دهند. تاحاکمان دین فروش  و آخوندهای حوزوی برای توجیه کردن  امیال خود  از موضع جنسیت و سکس  با زنان برخورد کنند  و با مرز بندی حلال و حرام و محرم ونا محرم که ترسیم  کرده اند بتوانند حکم سنگسار اجرا  نمایند .  در صورتی که اصلاً برای شان  مهم نیست که  چگونه بدلیل فقر و بیکاری و اعتیاد هر روز صف زنان تن فروش خیابانی طویل تر می شود . طوریکه در میان شان  زنان شوهر دار هم  وجود دارد . ولی اکنون که احمدی نژاد در مراسم تشییع چاوز جو گیر و مجبور شد برای دلداری دادن مادر و عمو ودختر چاوز را  با دست در دست در آغوش  بکشد تبدیل به سوژه  و بهانه شده  است  تا چماق تکفیر علیه اش بلند  شود به ویژه اینکه چاشنی  مناسبی برای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری می باشد. برای اینکه این صحنه ها انکار نشود بازتاب داده شده است. البته تصویر اینترنتی دختر چاوز با احمدی نژاد ضمیمه نشده است .

فراروپس از آنکه عکس "دلداری رئیس جمهور ایران" به مادر هوگو چاوز روز گذشته مورد توجه رسانه های داخلی و خارجی قرار گرفت و موج واکنش ها را در پی داشت، عکسی دیگر از رئیس جمهور و به ادعای برخی از رسانه‌ها "عموی چاوز" در حال مصاحفه منتشر شد.به گزارش سرویس عکس فرارو، پس از انتشار عکس دلداری رئیس جمهور به مادر هوگو چاوز در خبرگزاری رویترز، تصویری دیگر از همان لحظات منتشر شد که رئیس جمهور را در حال مصاحفه با پیرمردی که ادعا می شود "عموی چاوز" است، نشان می دهد. سایت های"ایران پی ان" و سپس "بولتن نیوز"و "تعامل" با انتشار این عکس از فوتوشاپ بودن عکس رویترز خبر داده و سایت انتخاب نیز ضمن اعلام این خبر از "جناب احمدی نژاد" عذرخواهی کرد.
  
عکس منتشر شده برای مقایسه دو تصویر مصاحفه احمدی نژاد با مادر یا عموی چاوز
در همین حال میرتاج الدینی، معاون رئیس جمهور که در هر دو تصویر در پشت سر رئیس جمهور حضور دارد شب گذشته عکس منتشر شده را ساختگی خوانده و گفت: عکس‌ها را تغییر داده‌اند و یا آنها به گونه‌ای انداخته شده که این‌گونه برداشت شده است و مصافحه‌ای در کار نبوده است.وی تاکید کرد: من و آقای صالحی در آنجا حضور داشتم و چنین چیزی صحت نداشته است.از سوی دیگر عکس منتشر شده که ادعا می شود عکس اصلی دلداری رئیس جمهور است، سعی در ایجاد تردید در صحت عکس خبرگزاری رویترز دارد. "ایران پی ان" که برای اولین بار و پس از سخنان میرتاج الدینی، عکس دوم(مصاحفه با عمومی چاوز) را ساعت 20:38 دقیقه دیشب منتشر کرده و در گزارشی نسبت به صحت عکس رویترز تردید ایجاد کرده است، بدون اشاره به اینکه خود برای اولین بار عکس دوم را منتشر می کند، می نویسد: عکس دلداری به مادر چاوز و یا مشابه آن که عموی چاوز همدردی می‌کند، یک دروغ فتوشاپی است.این سایت در دلایل فوتوشاپی بودن یکی از تصاویر می نویسد: دست احمدی نژاد و به اصطلاح دست مادر چاوز، همان دست وی با مردی است که گفته می‌شود عموی چاوز استو محال است چنین اتفاقی در دو سوژه بیافتد.این سایت ادامه می دهد که حالت صورت، میزان خم شدن احمدی نژاد، مشابهت افراد اتنهای تصویر و .. اشاره می کند تا از شباهت بسیار زیاد دو تصویر نتیجه بگیرد «یکی عکس بوده و دیگری فتوشاپ است».اما این سایت در پایان و پس از ثابت کردن اینکه قطعا یکی از عکس ها فوتوشاپ و دیگری اصل است بدون هیچ دلیل دیگری نتیجه گیری می کند، عکس دوم اصل است و می نویسد: جاعل فتوشاپی آن قدر عجله داشته که حتی نکرده ابروی عموی چاوز را که در عکس زیر دماغ احمدی‌نژاد قرار گرفته خوب پاک کند و نیز میزان فاصله لبه‌ یقه‌ی پیراهن نفر پشت سر را کمی تغییر دهد.
 
از سوی دیگر سایت"انتخاب" اندکی پس از آن برمبنای دلایل "ایران پی ان" از رئیس جمهور عذرخواهی کرده و در اثبات جعلی بودن عکس اول که معتقد است "دیلی تلگراف" برای نخستین بار منتشر کرده است ضد نور شدن پس زمینه عکس و افراد انتهای تصویر را حمل بر " جداسازی ناشیانه، غیرحرفه ای و ضعیف "کله" و "سر "حاضران در تصویر" قلمداد کرده و در ادامه به قطعیت به این نتیجه می رسد که"عکس دلداری نه تنها جعلیست که یک فتوشاپیست غیرحرفه ای"به شمار می رود.رسانه های مورد اشاره در حالی عکس با کیفیت پایین، برش خورده و کوچک منتشر شده در توسط خود را اصل و عکس اول را فوتوشاپی می خوانند که دستکاری شدن تصویر عکس دوم کاملا مشهود است.در عکس مصاحفه "عموی چاوز" با پایین آورده شدن کیفیت که برای عدم وضوح دستکاری عکس صورت گرفته است، سعی شده لباس زنانه مشکی رنگ مادر چاوز کمتر دیده شود.از سوی دیگر برش انتهای انگشتان رئیس جمهور و قرار دادن آن در انتهای گردن "عموی چاوز" به وضوح "غیر حرفه ای و عجولانه" بودن فوتوشاپ عکس دوم را نشان می دهد.
 
عکس از خبرگزاری رویترز

گفتنی است در خبرگزاری رویترز که منبع اصلی عکس بوده و اولین بار جمعه شب آن را در گزارشی تصویری از مراسم درگذشت چاوز منتشر کرد، عکس منتشر شده از این لحظه برای مشاهده و خرید در دسترس قرار دارد.
 

این تصویر احمدی نژاد و دختر چاوز در شبکه اینترنت  گذاشته شده است . ولی چون کابشن و پیراهنش مشکی نیست شاید فتوشاپی باشد .