گزیده خبرهای 16 شهریور -92

نقدی: دشمن به بهانه سلاح شیمیایی قصد حمله به سوریه را دارد
 محمد رضا نقدی  سردار بسیجی عراقی که رئیس زاییده پاسداران  بسیج می باشد در ادامه  موضع پاسدار تروریست قاسم سلیمانی  در اجلاس سیرک مجمع خبرگان در دفاع از هم پیمان بشار اسد رئیس جمهور جنایتکار وی نیر موضع مشابه اتخاذ کرده است .
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز مستکبران و زورگویان می‌خواهند به بهانه سلاح شیمیایی به سوریه حمله کنند.به گزارش فارس سرتیپ محمدرضا نقدی در مراسم اختتامیه پنجمین المپیاد فرهنگی- ورزشی پایگاه‌های استعدادیابی سازمان ورزش بسیج کشور گرامیداشت شهید اخلاقی در محل دانشکده تربیت بدنی دانشگاه گیلان موفقیت‌های ورزشی ورزشکاران بسیجی را تبریک گفت.وی اظهار کرد: امیدواریم خداوند توفیق عنایت دهد که روحیه پهلوانی و جوانمردی را تا پایان عمر داشته باشیم.براساس همین گزارش سرتیپ محمدرضا نقدی پس از اختتامیه پنجمین المپیاد فرهنگی ورزشی پایگاه‌های استعدادیابی سازمان ورزش بسیج کشور در محل دانشکده تربیت‌بدنی دانشگاه گیلان در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت منطقه گفت: از آنجا که تروریست‌ها در 6 ماه اخیر شکست خورده بودند برای جلوگیری از این شکست فتنه استفاده از سلاح شیمیایی را به راه انداختند.وی با اشاره به اینکه تروریست‌ها همین اقدام را در عراق و افغانستان انجام دادند تصریح کرد: این‌ها زورگویان مستکبری هستند که هر روز به کشوری حمله می‌کنند و اکنون برای سرپوش گذاشتن روی شکست خود سوریه را متهم به استفاده از سلاح شیمیایی کردند در حالی که خودشان استفاده کننده‌ترین این سلاح‌ها هستند که نمونه آن در دوران دفاع مقدس مشهود است.رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه با اشاره به برگزاری المپیاد مذکور خاطرنشان کرد: این المپیاد فرصت خوبی برای نشان دادن توانمندی نوجوانان بسیجی است
موافقت دولت باكو و رژيم اسرائيل براي جاسوسي از ايران
اقدامات جاسوسی وتروریستی رژیم ضد بشری در کشورهای منطقه و همسایه وتأکید بر نابودی اسراییل حرکتی انقلابی ودفاع متقابل برای خنثی کردن اقدامات جاسوسی وتروریستی به مثل  حاکمان ایرانجاسوسی است !
يك سايت اسرائيلي از امضاي يك توافقنامه اطلاعاتي ميان اين رژيم و جمهوري آذربايجان خبر داد. به گزارش تابناك، پايگاه اينترنتي "دبكا فايل"، وابسته به محافل اطلاعاتي و امنيتي رژيم اسرائيل خبر داده، تل آويو و باكو به تازگي توافقنامه‌اي سري را به امضا رسانده‌اند كه مضمون آن، همكاري‌هاي اطلاعاتي عليه ايران است. اين سايت منبع خبر خود را "منابع اطلاعاتي ايراني" ذكر كرده است. دبكا مي‌نويسد دولت باكو و رژيم اسرائيل در ظاهر توافقي ‌براي افتتاح دفا‌تر تجاري در پايتخت‌هاي يكديگر به امضا رسانده‌اند. مفاد اين توافقنامه، همكاري در حوزه ارتباطات الكترونيكي، اينترنت و فناوري گوشي‌هاي تلفن است؛ اما به باور منابع ايراني، هدف اصلي از آن، مستقر كردن تجهيزات پيشرفته اطلاعاتي در خاك جمهوري آذربايجان براي جاسوسي از ايران است.
سقوط 16رتبه‌اي ايران در رده‌بندي رقابت‌‌پذيري اقتصادي 
بازدهم خامنه ای  مترسک ارگان فااشیستی پاسداران  در دفاع از اهداف نظامی هسته ای مدعی شود تحریم ها اثری ندارد و ورشکستگی اقتصادی کشور مرتبط با عدم مدیریت دولت دارد .
در تازه‌ترين رده‌بندي مجمع جهاني اقتصاد كه براساس"شاخص رقابت‌پذيري اقتصادهاي جهان" تنظيم شده، جايگاه ايران از 66 به 82 نزول يافته است. به گزارش دويچه وله، مجمع جهاني اقتصاد در تازه‌ترين گزارش"رقابت‌پذيري جهاني" (GCR) خود كه مربوط به سال‌هاي 2013 و 2014 ميلادي است، اقتصاد 148 كشور جهان را بررسي و رده‌بندي كرده است. بر اساس اين گزارش، ايران در ميان اين 148 كشور، از جايگاه 66 به جايگاه 82 رسيده و اين سقوط 16 رتبه‌اي، نشان‌دهنده اوضاع بحراني اقتصاد در اين كشور است.يكي از مهم‌ترين يافته‌هاي اين گزارش، بهبود وضعيت اقتصادي اروپا و محو شدن نشانه‌هاي فروپاشي حوزه يورو است. همچنين اين گزارش نشان مي‌دهد كه روند رشد برخي از اقتصادهاي بزرگ دنيا كند شده است كه بهبود و بازيابي آهنگ رشد سابق آنها نيازمند برخي "اصلاحات ساختاري" در اقتصاد اين كشورها است
آخرين اميد قرباني اسيدپاشي براي درمان چشمانش *"آمنه"در انتظار كمك دولت.
بدون آنکه گفته شود ریشه ی کینه ورزی ودشمنی و انتقام گیری با اسد در جامعه چیست  . همچنین پس از کلی تبلیغات که محور آمنه  و تأکید برروی قصاص متهم می شد . اکنون باز این موضوع  مطرح  وخبر روز شده است. چون گزارش شده است که وی برای مداوا در انتظار کمک از دولت ممی باشد.
آمنه بهرامي" كه با بخشيدن جواني كه او را كور كرده بود، تحسين همگان را برانگيخت چندي قبل در نامه‌اي به دكتر حسن روحاني، از رئيس‌جمهور خواست قربانيان اسيد پاشي را تحت حمايت دولت درآورد. آمنه بهرامي كه در جريان ماجراي اسيدپاشي چشمانش را از دست داده بود، در حالي براي درمان به اسپانيا رفته كه اگر تا چند روز آينده هزينه‌هاي عملش تامين نشود، اميدي كه به درمان يكي از چشمانش وجود دارد از بين مي‌رود. "آمنه بهرامي" كه هم اكنون براي ادامه درمان در اسپانيا به سر مي‌برد در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: زمستان سال 91 طي چند عمل جداگانه كه عمده هزينه آن توسط سفارت ايران در مادريد وبه همت شخص سفير تامين شد، مقدمات عمل نهايي يعني بازكردن يكي از چشمهايم انجام شد.وي افزود: دراين عملها طي چند مرحله جراحي ترميمي پلك، شبكيه وپيوند فرنيه از سوي تيم پزشكي دكتر رامون مدل در كلينيك تخصصي ايمو در بارسلون انجام شد. اين قرباني اسيدپاشي گفت: ازابتدا بنا بود طي يكي دوماه گذشته، چشم باز شود وعمل نهايي در مورد چشمم صورت گيرد. پزشكان پيش‌بيني مي‌كردند با انجام عمل نهايي حدود 20% بينايي يك چشم برگردد. در حال حاضر موعد عمل نهايي گذشته است و دكتر مدل گفته در صورت تاخير درعمل نهايي، ديگر اميدي به بازگشت درصد بينايي‌ام نخواهند داشت. "آمنه بهرامي" با اشاره به مشكلاتي كه براي تامين هزينه درمانش با آنها رو به رو است اظهار داشت: هزينه عمل 21 هزار يورواست كه با هزينه‌هاي جانبي واقامت و... دست كم 35 هزار يورو خواهدشد. مشكل تأمين هزينه داريم. به سفارت ايران اعلام كمك كردم اما تاكنون پاسخي دريافت نكرده ام. همچنين از رئيس‌جمهور سابق و فعلي نيز تقاضاي كمك كردم ولي متاسفانه هنوز در انتظار به سر مي بريم.همچنين نامه‌اي به سفير جمهوري اسلامي ايران درمادريد نوشتم وهمين مطالب را به اطلاع وي رساندم و از او تقاضاي كمك فوري كرده ام. 
سیاست  چند منظوره که  سربازجو شریعتمداری که  در اوین ودروغ نامه ی کیهان دنبال نموده است .چونکه با ترفند  برج مقابل بارو با یک تیر چند نشان زده است . زیرا با این گزارش هم حسین مرعشی  برادر همسررفسنجانی را مقابل رفسنجانی وکار گزاران قرار داده است . هم دولت رفسنجانی وکار گزاران وتیم اقتصادی- بانکی اش رازیر سئوال  برده  که ناموفق بود . مهمتر اینکه هدف نهایی اش است تا وانمود کند  حضور  تیم اقتصادی – بانکی حامیان رفسنجانی وکار گزاران در دولت یاز دهم  زیر سئوال می باشند . برای اینکه تجربه ی رشد 49% تورم سال 74 اینان ثابت می کند که این تیم  نه توان کنترل تورم  شرایط کنونی ندارند که آن را تشدید می کنند.
حسین مرعشی، رئیس دفتر هاشمی رفسنجانی در دوران ریاست جمهوری وی می‌گوید آقای هاشمی وقتی فیلمی از صف‌های مردم برای دریافت کالاهای اساسی دید، تصمیم گرفت برخلاف سیاست تعدیل که خود مروج آن بود، سازمان تعزیرات حکومتی را بار دیگر به یاری بطلبد و تثبیت قیمت‌ها را اعمال کند.سخنگوی کارگزاران در مصاحبه با روزنامه اعتماد با اشاره به تشدید تورم در سال 74 که حتی تا مرز 49 درصد نیز رسید می‌گوید: در بحران سال 74 که با کمبود کالا روبه‌رو بودیم و یک مقطع تغییر خاص در تاریخ ایران است. افت قیمت نفت و بحران بدهی‌های خارجی و کمبود کالا داشتیم. صف‌های طولانی در تهران برای مواد غذایی تشکیل شده بود. آقای آل‌اسحاق وزیر بازرگانی بود. آقای نوربخش رئیس بانک مرکزی بود. آقای زنجانی رئیس سازمان برنامه بود. آقای میرزاده معاون اجرایی بود. صف‌ها طولانی بود. وضعیت جدی بود در تهران. یک تیم تصویربردار فرستادیم از صف‌های مواد غذایی و با مردم مصاحبه کردیم و گفتیم این برای تلویزیون نیست و برای آقای هاشمی گزارش تهیه می‌کنیم. یک فیلم ویدئویی درست کردیم حدود دو ساعت، شب رفتند آقای هاشمی به خانه، دادم خدمت‌شان و گفتم شب ببینید. شب پیش نیز طرحی آماده کردیم که آقای هاشمی ببینند و تصمیم بگیرند. آقای هاشمی شب فیلم را دیده بودند. یک پیرمردی در این فیلم بود که می‌گوید من نمی‌دانم رفسنجانی چرا وضع را اصلاح نمی‌کند. چه چیزی توی کله‌اش است نمی‌دانم. مرعشی با اذعان به ناکارآمدی اعضای دولت سازندگی و تاثیرگذاری شخص خود می‌گوید: صبح که خدمتشان رسیدم، گفتند دیدند. گفتم من پیشنهادی آماده کرده‌ام برای مصوبه دولت و چند کار دیگر در وزارت بازرگانی و مشارکت مجلس و این‌ها تا بازار آرام شود. آقای هاشمی گفتند تصمیم را گرفتم. گفتم چیست؟ گفت آقای میرزاده و نوربخش و زنجانی را صدا بزنید و بگویید تصمیم گرفتم تعزیرات را فعال کنید و دوباره ارزان نرخ‌گذاری کنید و بازار را آرام کنید. گفتم فکر نمی‌کنید خیلی تند باشد؟ گفت نه، من تصمیمم را گرفتم. بعد به آقای میرزاده نگفتم. رفتم پیش آقای زنجانی و او خیلی جا خورد. کاملا خلاف سیاست‌های تعدیلی آقای هاشمی بود این تصمیم که تا آن روز پیگیری کرده بودیم. گفتند وقت بگذارید تا ایشان را قانع کنیم. عصر وقت دادم که آقای زنجانی و نوربخش با آقای هاشمی سه نفری جلسه‌ای داشته باشند. آن دو نفر گفتند که خوب نیست این کار را بکنید. پرسید راه حل شما چیست؟ گفتند راه‌حل‌مان را تا 48 ساعت دیگر می‌دهیم. دو روز بعد با 18 آیتم راه‌حلی دادند. جلسه گذاشتند و آقای هاشمی همه را پذیرفت غیر از یک موضوع که کاهش اعتبارات عمرانی است. گفت خیلی خب، حالا ببینید این دو تا کار را تصمیم بگیرید. یا آنچه شما بگویید من عمل می‌کنم و سه ماه فرصت دارید بازار را به تعادل برسانید. اگر نرسید برکنارتان می‌کنم. یا آنچه من می‌گویم عمل کنید مسئولیتش با خودم. بین این دو انتخاب کنید. یا راه‌حل شما یا راه‌حل من. 24 ساعت وقت خواستند برای تصمیم‌گیری. بعد از 24 ساعت گفتند هر چه شما بگویید عمل می‌کنیم. نتوانستند تصمیم بگیرند با آن 17 بند، بازار را آرام کنند.مرعشی توضیح نداده که چرا دولت سازندگی پس از 6 سال و در 2 سال آخر تازه تصمیم گرفت سیاست نظارت بر قیمت‌ها از طریق تعزیرات را در پیش بگیرد؛ امری که نارضایتی شدید مردم را به دنبال داشت و در رای ندادند به آقای ناطق نوری در سال 76- که ریاست‌جمهوری وی، ادامه سیاست‌های دولت سازندگی تلقی می‌شد- بازتاب یافت.