گزیده خبرهای 2 مهر -92

گزیده خبرهای 2 مهر -92
جهت اطلاع
گزیدگی مشاور رفسنجانی در روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی از اینکه چرا در برگزاری مراسم هفته ی جنگ خانمانسوز موهبت الهی نامی از فرمانده جنگ رفسنجانی برده نشده است؟
امسال نيز هفته دفاع مقدس درحالي آغاز شده است كه نامي از فرمانده جنگ نيست. خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي از مشهد خبر مي‌دهد در تريبونها، نمايشگاه‌ها و مطبوعات محلي هيچ اشاره‌اي به نقش آيت‌الله هاشمي رفسنجاني به عنوان جانشين امام و فرمانده جنگ در هشت ساله دفاع مقدس نمي‌شود. اين وضعيت، چند سال است كه در صدا و سيما نيز دنبال مي‌شود، كاري كه نوعي تحريف تاريخ است.
فقط می توان گفت عجب دزدی ! عجیب تر اینکه چه امننتی؟! آنهم در کشور مدعی امن ترین کشور جهان.
رییس کلانتری 127 نارمک از دستگیری سارق سابقه‌داری خبر داد که با ربودن کابل‌های شبکه‌برق محله نارمک، امرار معاش می‌کرد.سرهنگ پرویز نظری‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه با توجه به سرقت سیم و کابل‌هوایی در منطقه نارمک، مدنی و ... رسیدگی به این موضوع در دستور کار ماموران کلانتری 127 نارمک قرار گرفت، گفت: بررسی‌های ادامه داشت تا این که ردپای شخصی به نام «مصطفی» که از سارقان سابقه‌دار بود و به تازگی از زندان آزاد شده بود، در این سرقت‌ها دیده شد.وی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان داد که این سارق در حد وسیع اقدام به سرقت شبکه‌های برق می‌کند، گفت: سرانجام این فرد هنگامی که در حال برش 25 متر سیم‌هوایی و جمع‌آوری آنها بود، توسط ماموران شناسایی شد و پس از رهاکردن قیچی برش سیم با پای‌پیاده از محل متواری شد.رییس کلانتری 127 نارمک با بیان اینکه ماموران در همان شب از حضور این سارق در منزلش مطلع شدند، گفت: «مصطفی» به محض رویت ماموران از طریق پشت‌بام متواری و وارد منازل مردم شد که باعث وحشت همسایه‌ها شد. پس از تعقیب و گریز به داخل منزل یکی از همسایه‌ها وارد و در حالی که در زیررختخواب پنهان شده بود، توسط ماموران دستگیر شد.نظری‌پور افزود: متهم در بازجویی‌ های انجام شده به 50 مورد سرقت سیم‌هوایی در محلات نارمک، مدنی و ... اعتراف کرد، علاوه بر این همدستان خود به نام‌های «میلاد»، «علی» و «حسین» را معرفی کرد.وی با بیان اینکه این سارق در اعترافاتش عنوان داشت که سیم‌ها را به صاحب مغازه ضایعاتی فروخته است، گفت: سیم، کابل و قیچی مکشوفه از این سارق نیز تحویل نماینده شرکت برق محله نارمک شد.
جهت اطلاع
نه موضوع جدید ونه عجیب  حجت الله دماد استاندار  کرمانشاه  گفته است . چون   اذعان کرده نبايد انتظار داشت يك پول‌دار در كنار يك كارمند زندگي كند! چون به جز فرق شعار و عوامفریبی برای کسب قدرت و انحصاری کردنش که خمینی شیاد اوایل  انقلاب گفت حکومت آینده از آن مستضعفان و پا برهنگان است در  عمل آنچه استاندار کرمانشاه گفته  از زمان خمینی شیاد تا کنون اتفاق افتاده است .
استاندار كرمانشاه طي اظهارات عجيبي درخصوص ضرورت ايجاد فاصله طبقاتي در جامعه، گفت: نبايد انتظار داشت يك پول‌دار در كنار يك كارمند زندگي كند! حجت‌الله دمياد در جلسه بررسي وضعيت بافت فرسوده شهر كرمانشاه كه با حضور معاون بنياد مستضعفان كشور برگزار شد، افزود: بايد دهكده‌اي براي متمولان و سرمايه‌داران شهر در نظر گرفته شود تا افراد متمكن در صورت درخواست يك خانه فراخ در آن جا داشته باشند و بنياد مستضعفان در اين مورد مطالعه كند و هزينه اين كار را از خود افراد بگيرد تا برجستگان كرمانشاه از شهر فرار نكنند! وي خاطرنشان كرد: نمي‌توانيم انتظار داشته باشيم يك فرد پول‌دار با درآمد زياد در كنار يك كارمند زندگي كند!
 وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از حضور يك ايراني در مسابقه دختر شايسته جهان اسلام، اظهار بي‌اطلاعي كرد
این دیگر بیش از  حد مضحک ومسخره است که وزیر فرهنگ سانسور و تفتیش عقاید ارشاد ادعا کرده است که دختری از ایران در مسابقه دختر شايسته جهان اسلام در جارکاتا شرکت نکرده چون وی ااطلاعی در این مورد ندارد. در صورتی نام وتصویر دختر ایرانی در کنار تصاویر دختران دیگر در رسانه های خبری رژیم ضد بشری زن ستیز بازتاب داده شد.
* وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از حضور يك ايراني در مسابقه دختر شايسته جهان اسلام، اظهار بي‌اطلاعي كرد. به گزارش انتخاب، علي جنتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در حاشيه ديدار با محمد نوح وزير فرهنگ و آموزش اندونزي در جمع خبرنگاران، در پاسخ به اين سؤال مهر كه "اخيراً دختر جواني از ايران در مراسم انتخاب دختر شايسته سال 2013 ميلادي در اندونزي شركت كرده است. آيا اين موضوع با هماهنگي دولت ايران و وزارتخانه متبوع شما انجام شده است يا خير؟" تاكيد كرد: "گمان نمي‌كنم اين اتفاق از طرف ايران بوده باشد چون اگر بود، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در جريان آن مي‌بود ولي ما در جريان اين موضوع نيستيم."
جزئيات بازجويي از زائران ترك امام رضا (ع) در تركيه
مشخص است همانگونه که بیت رهبری وپاسداران جاسوس  و تروریست زیر پوشش  زوار یا مأمور خبرنگار به عراق و وریهو لبنان وحتی حج اعزا م می کند  وً دست به عضور گیری در کشور ها اسلامی می زنند .از جمله در ترکیه معلوم است که موجب حساسیت دولت ترکیه می شود که بازجویی کند از آنانکه به مشهد رفته اند.
شماري از زائران امام رضا(ع) پس از بازگشت از ايران، در كشور تركيه بازجويي شدند. به گزارش ايسنا، اين گروه 25 نفره پس از اينكه هفته پيش از زيارت مرقد امام رضا(ع) در مشهد به تركيه بازگشتند به طور غيرقانوني تحت بازجويي قرار گرفتند. اين اقدام پليس تركيه واكنش شيعيان تركيه را در پي داشت. خودروي اين زائران، در فاصله يك كيلومتري از گمرك توسط نيروهاي ژاندارمري تركيه متوقف و كارت شناسايي‌شان كنترل شد و پس از طي 5 كيلومتر، اين بار توسط لباس شخصي‌ها به بهانه اينكه گزارشي مبني بر مورد مشكوك از اين افراد دريافت شده است، متوقف و از آنان عكس انفرادي و جمعي گرفته شد. پدر يكي از اين زائران گفت: درك اين مسئله موضوع سختي نيست. نمي‌خواهند شيعيان تركيه اماكن مقدس در ايران را زيارت كنند. اين اتفاق جديدي نيست چرا كه در دوران كودتاهاي پست‌مدرن و 1980 نيز شاهد اين‌گونه اقدامات غيرقانوني بوده‌ايم. اين گونه تهديدها نمي‌تواند مانع زيارت مرقد امام رضا(ع) شود. نمي‌توانند موجب ترس ما و بچه‌هايمان شوند. 
حبس ابد براي سياستمدار چيني
اگر چنانچه در چین  در راستای مبارزه با ارتشاء و اختلاس اموال عمومی برای رهبر سابق حزب کمونست در استان چونگ کینک حکم  حبس ابد صادر شده است در عوض  در ایران غارتگران کلان ارتقای پست می یابند.
رسانه‌هاي خبري از محكوميت رهبر سابق حزب كمونيست در استان چونگ‌ كينگ به حبس ابد به دليل اختلاس اموال عمومي، دريافت رشوه، فساد و سوء استفاده از قدرت خبر دادند. مهر به نقل از آسوشيتد پرس نوشت: دادگاهي در چين، بو شيلاي رهبر سابق حزب كمونيست در استان چونگ‌ كينگ را امروز يكشنبه به دليل اختلاس اموال عمومي، دريافت رشوه، فساد و سوء استفاده از قدرت به حبس ابد محكوم كرد. رهبران چين سال گذشته نيز در جلسه‌اي محرمانه رسما بو شيلاي چهره بدنام شده سياسي را از حزب كمونيست در چونگ‌ كينگ اخراج كردند. در اين جلسه محرمانه كه بيش از 360 مقام ارشد حزب كمونيست چين حضور داشتند تصميم مبني بر اخراج بوشيلاي رهبر سابق حزب كمونيست در استان چونگ كينگ مورد تاييد قرار گرفت. دولت چين در ماه سپتامبر وي را به فساد و نقض قانون براي پنهان كردن قتل يك بازرگان انگليسي توسط همسرش متهم كرد و همسر او پس از آن به زندان افتاد، ولي خود او در اين زمينه با اتهامي روبرو نشد.