گزیده خبرهای 27 شهریور قسمت – 2

احزاب لنینیستی هم مثل اصلاح‌طلبان رفتار نمی‌کنند (خبر ویژه)
ادامه ی آویزان شدن  سرباز جو شرریعتداری  بهر کسی در مورد شورای شهر تهران و انتخاب شهردار تهران ونقش الهه راستگو سخنی بگوید یا چیزی بنویسد تا علیه ی رقبای مدعی اصلاح طب ماق بسازد و در راستای اهداف تضعیف دولت مانور تبلیغاتی دهد.
معاون وزیر ارشاد در دولت اصلاحات، برخورد تند با الهه راستگو عضو شورای شهر تهران را نخستین تصفیه‌حساب سیاسی اصلاح‌طلبان پس از انتخابات توصیف کرد.علی‌اصغر رمضان‌پور در سایت روزآنلاین نوشت: اصلاح‌طلبان هفته گذشته نخستین تصفیه سیاسی خود را با اخراج الهه راستگو انجام دادند. توضیح رسمی این اخراج یا به تعبیر دیگر مجازات سیاسی چندان مهم نیست. حتی این هم چندان مهم نیست که اقدام خانم راستگو در رای دادن به محمدباقر قالیباف به عنوان شهردار تهران درست بود یا نه. مهم این است که گروهی که به تازگی شریک قدرت در ایران شده‌اند درست یک ماه پس از به قدرت رسیدن، یکی از چهره‌های خود را که زمانی نماینده مجلس بوده اخراج کرده‌اند. این فرد رئیس سازمان زنان یک حزب بوده است و عضو تشکل سیاسی زنان اصلاح‌طلب. او از هر دو منصب خود به دلیل رای دادن در مخالفت با نظر اکثریت هم حزبی‌ها یا هم جبهه‌ای‌های خود اخراج شده است. این نشانه‌ای از عدم مدارای سیاسی درون یک گروه سیاسی مدعی حمایت از مدارای سیاسی و اعتدال و میانه‌روی است.وی می‌افزاید: در دنیا بر اساس یک درس تاریخی به تدریج حتی احزاب چپ هم شیوه لنینیستی تصمیم‌گیری بر اساس سانترالیسم سازمانی را کنار نهادند و به حق فرد در درون گروه برای برخورداری از حقوقی برابر با رهبری گروه گردن نهادند. چنین بود که سنت اخراج سازمانی یا حزبی به عنوان یکی از ناپسندترین رفتارهای سیاسی در جبهه‌ها و گروه‌های سیاسی حامی دموکراسی شناخته شد. این باور، درست در نقطه مقابل رفتاری قرار دارد که از سوی گروه‌های اصلاح‌طلب در مورد خانم راستگو اعمال شده است.وی تلویحا اصلاح‌طلبان را به رفتار مافیایی متهم کرد و نوشت: اخراج راستگو در پی سیل فضاسازی رسانه‌ای اعمال شده و این گمان را ایجاد می‌کند که سران اصلاح‌طلب در ایران از رسانه‌های خود برای فضاسازی برای اعمال مجازات‌های حزبی و سیاسی بهره می‌گیرند؛ امری که خود به خود اعتبار همگانی این رسانه‌ها را در رعایت بی‌طرفی رسانه‌ای مورد تردید قرار می‌دهد.
سربازجو شریعتمدا ری سخت در گیر بهره برداری تبلیغاتی از الهه راستگو در شورای شهر تهران علیه ی رقبا می باشد ولی تلاش برای برکناری فرهاد دانشجو از ریاست دانشگاه آزاد وی را پریشان احوال کرده است . برای همین برای خنثی کردن طرح برکناری فرهادد انشجو سناریوی پول شویان رقیب رو کند .
یک روزنامه زنجیره‌ای مدعی شد تلاش برای برکناری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی حرکتی برای اصلاح یک حرکت سیاسی است.این روزنامه با تیتر «بازنگری در انتصاب سیاسی رئیس دانشگاه آزاد» در صفحه اول خود مدعی شده که قرار است با برکناری رئیس این دانشگاه به سیاسی‌کاری پایان داده شود.این تحرک از یک سو نشان می دهد تکذیب اولیه خبر «تقلای افراطیون برای برکناری رئیس دانشگاه آزاد»، اصل خبر درست است و ثانیا این سؤال را پیش می‌کشد که سیاسی‌کاران واقعی چه کسانی هستند؟ آیا کسانی که می‌خواستند در پوشش وقف، اموال 250 هزار میلیارد تومانی این دانشگاه متعلق به مردم را اختصاصی و فامیلی کنند، به عنوان سیاست‌بازی سزاوارتر نیستند؟ آیا غیر از این است که بنا به اعترافات مستند حمزه کرمی، آقای «م - ه‍» با دستبرد به اموال این دانشگاه و پولشویی‌های چند میلیاردی، این مبالغ هنگفت را صرف مخارج انتخاباتی و سپس راه‌اندازی سایت‌های تخریبی علیه نظام می‌کرد و همین فرد تا مدت‌ها با وجود فرار به لندن، از حقوق مفت دانشگاه آزاد برخوردار بود؟!
بازهم از استان محروم وفقیر بلوچستان همچون 35 سال گذشته خبر مرگ گزارش شده است تا بر کار نامه ی ننگین مرگ پرستان دین فروش وعوامفریب وارونه گوی حاکم افزودده گردد.
سرویس شهرستانها-:برخورد یک دستگاه خاور با یک دستگاه سواری پراید در شهرستان هیرمند سیستان‌وبلوچستان 5 کشته و زخمی برجای گذاشت.به گزارش پایگاه خبری پلیس، بر اثر برخورد یک دستگاه خاور با یک دستگاه پراید که از هیرمند به شهرستان زابل در حرکت بود، خودرو پراید از جاده منحرف شده و به 5 نفر از عابران پیاده که روی پل نشسته بودند برخورد کرد.بر اثر این برخورد، سه عابر پیاده در اثر جراحات وارده قبل از رسیدن به بیمارستان جان باختند و حال دو تن دیگر از آنان نیز وخیم اعلام شده است.راننده خودروی پراید و خاور نیز دچار جراحات شدند که برای درمان به بیمارستان منتقل شدند.
امداد وخدمات رسانی در سر زمین مرگ و گورستان آباد جوان پارس آبادی غریق نجات می شود و جان 3 نفررا نجات می دد ولی خودش جان می دهد.
پارس‌آباد مغان- خبرنگار کیهان:جوان پارس‌آبادی بعد از نجات 3 نفر از مرگ، بر اثر غرق شدن جانش را از دست داد.سعید خان‌محمدی جوان 19 ساله پارس‌آبادی با مشاهده 3 نفر از بستگان خود که در حال غرق شدن در کانال آب در نزدیکی روستای امیرخانلو بودند به یاری آنها شتافت و با تلاش زیاد آنها را از مرگ نجات داد.این جوان به دلیل صرف انرژی بیش از حد، خستگی و فشار آب کانال تعادل خود را از دست داد و در آب غرق شد.
عجیب مبارزه ی جانانه ای با قاچاقچیان مواد مخدر شده است چون پس از 35 سال اکنون  خانوادگی قاچاقچی شده اند!
خرم‌آباد- خبرنگار کیهان:دو خانواده قاچاقچی که تحت عنوان مسافرت تابستانی، مواد مخدر حمل می‌کردند دستگیر شدند.فرمانده انتظامی لرستان افزود: در عملیات تعقیب و گریز مأموران، تعداد 6 نفر اعضای این دو خانواده دستگیر و از آنها مقدار 79 کیلو و 700 گرم تریاک که ماهرانه در داخل خودرو جاسازی کرده بودند کشف شد.سرهنگ محمد قنبری با عنوان این مطلب که این دو خانواده در قالب دو باند تهیه و توزیع مواد مخدر همکاری داشتند، گفت: مواد مکشوفه یاد شده برای مصرف در داخل استان ترانزیت شده بود.