گزیده خبرهای 3 مهر- 92. قسمت - 2

گزیده خبرهای 3 مهر- 92. قسمت - 2
بازی کردن با تهدید موشکی حزب الشیطان لبنان گذشته از جنگ افروزی کردن نوعی تلاش برای خنثی کردن تبلیغات تاکتیکی اوباما- روحانی در سخنرانی های سازمان ملل شان می باشد.
یک فرمانده ارشد ارتش صهیونیستی گفت اسرائیل قادر به تحمل جنگ طولانی نیست و برخلاف 40 سال پیش اکنون در عمق خود تهدید می‌شود.ژنرال کوپی باراک فرمانده فنی و لجستیک ستاد مشترک ارتش اسرائیل در گفت‌وگو با معاریو اظهار داشت: تهدید از سمت جبهه شمالی در مقایسه با جنوب، ده‌ها برابر افزایش یافته است. طبق گزارش‌ها، حزب‌الله دارای 70 هزار موشک است که بیشترشان به تجهیزات راداری دقیق برای اصابت به نیروگاه برق در منطقه «الخضیره» یا مرکز ستاد کل نظامی «کریاه» در مرکز «تل‌آویو» و یا فرودگاه «بن گوریون» مجهزند.باراک گفت: ارتش سوریه نیز موشک‌های مشابهی را دارد که سایت‌های ارتش، انبارها و پایگاه‌های هوایی را در معرض تهدید آتشین بزرگ و سنگینی قرار می‌دهد و با آتشبار گنبد آهنین قادر به حراست از آن‌ها نخواهیم بود. اختصاص یافتن این آتشبار برای حمایت از زیرساخت‌های اصلی، مهم و پایگاه‌های نیروی هوایی در واقع فرضی بیش نیست.وی ادامه داد: «تهدید عمق اسرائیل، تمایز بزرگی میان جنگ اکتبر در 40 سال پیش و جنگ آینده خواهد بود. در جنگ اکتبر جز برخی موشک‌های «قورباغه» که از سوریه به منطقه «رامات داوید» شلیک شد؛ تهدیدی متوجه عمق اسرائیل نشد ولی امروزه عمق اسرائیل با تهدید قوی موثر بر مجموعه تدارکات روبروست و ارتش اسرائیل را به فعال‌سازی توانایی حمله یکباره برای کوتاه کردن زمان جنگ وامی‌دارد چرا که ما قادر به تحمل جنگ درازمدت نیستیم».معاریو می‌نویسد: ژنرال باراک همچون دیگر نهادهای امنیتی اسرائیلی حیرت و غافلگیری بزرگ خود را از تبدیل تهدید آمریکا برای حمله و یورش به سوریه به توافق و حل و فصل روسیه - آمریکا برای خلع سلاح شیمیایی سوریه ابراز داشت.
واکنش سربازجو شریعتمداری  به منتقدانش ودفاع از تیتر وگزارش  یکشنبه دروغ واوین نامه ی کیهان مبنی بر پیام اطمینان بخش آمریکا به اسرائیل  را  که مدعیست فاش کرده بود .
تیتر و گزارش خبری کیهان یکشنبه 31 شهریورماه که به نقل از رسانه‌ها و مقامات آمریکایی و اروپایی پیام اطمینان بخش آمریکا به اسرائیل را فاش کرده بود، علاوه بر عصبانیت رسانه‌های بیگانه و سایت‌های وابسته به گروههای اپوزیسیون، سایت «آینده» را هم ناچار به واکنش کرد. این سایت که به سایت حق‌العمل‌کار شهرت دارد با اشاره به تیتر و گزارش کیهان نوشت برادر حسین به آمریکا و اسرائیل قوت قلب می‌دهد!در گزارش خبری کیهان به نقل از خبرگزاری رویترز آمده بود که «بحث‌های خصوصی فراوانی در سطوح مختلف میان آمریکا و اسرائیل در جریان است تا از هراس اسرائیل درباره تجدید رویکرد آمریکا نسبت به ایران کاسته شود» و همچنین به گزارش روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز اشاره شده بود که در آن از اطمینان دادن واشنگتن به تل‌‌آویو خبر داده و تاکید کرده بود مقامات آمریکایی به اسرائیل اطمینان داده‌اند که «امتیازی به ایران نخواهند داد».این گزارش مستند نشان می‌داد برخلاف آنچه که این روزها مدعیان اصلاحات، اصحاب فتنه و روزنامه‌های زنجیره‌ای با بوق و کرنا سعی در القاء آن دارند، آمریکا و متحدانش در برخورد خصمانه و باج‌طلبانه خود با ایران اسلامی کمترین تغییری نداده و تجدیدنظری نکرده‌اند.سایت حق‌العمل‌کار آینده که مطابق قرارداد مورد اشاره با اصحاب فتنه، نیازی به بررسی و مطالعه مسائل نمی‌بیند و فقط خود را ملزم می‌داند به مفاد قرارداد عمل کند! تصویر صفحه اول کیهان یکشنبه و تیتر اصلی آن «پیام واشنگتن به تل‌آویو، مطمئن باشید به ایران امتیاز نمی‌دهیم» را روی خروجی خود گذاشت و در اقدامی کودکانه و خنده‌دار به اصطلاح اظهارنظر کرد که؛ حسین شریعتمداری با این تیتر و گزارش‌ قصد دارد به سه گروه «نئوکان‌های آمریکایی»، «دولتمردان اسرائیلی» و «مخالفان جمهوری اسلامی» قوت قلب بدهد!اصحاب فتنه آمریکایی- اسرائیلی که نظرات خود را به این سایت حق‌العمل‌کار دیکته می‌کنند توضیح ندادند که تاکید بر خوی جنایتکارانه آمریکا و اسرائیل و افشای طرح باج‌خواهانه‌ای که علیه ایران اسلامی تدارک دیده‌اند، با چه منطق و تحلیلی، قوت قلب دادن به آنها تلقی می‌شود؟! از پادوهای اصحاب فتنه در سایت آینده انتظاری نیست که به اینگونه مسائل بپردازند، چرا که آنها مانند گریه‌کن‌های اجاره‌ای مراسم ترحیم در انگلیس هستند که پول می‌گیرند و گریه می‌کنند بی‌آن که اصلا بدانند شخص متوفی چه کسی است؟! اما، از اجاره‌کنندگان این سایت انتظار می‌رفت توضیح بدهند که آیا قربان صدقه رفتن برای آمریکا و اسرائیل و سانسور کردن اظهارات کینه‌توزانه مقامات آمریکایی و صهیونیستی علیه ایران اسلامی قابل ملامت است یا اقدام کیهان که ماهیت واقعی و جنایتکارانه آنان را، آنهم از زبان خودشان و به نقل از رسانه‌های تحت مدیریت آنها افشا می‌کند؟!
هدف از بازتاب این خبر توی سر روحانی و زیر ترور و جاسوسی امور خارجه محمد جواد ظریف زدن و دفتر بیت خامنه ای گنده کردن  است
یک پژوهشگر «امریکن اینتر پرایز» می‌گوید آمریکا از اینکه نتوانسته فرستاده‌ای به دیدار رهبر ایران بفرستد تحقیر شده است.مایکل روبین در مصاحبه با رادیو فردا می‌گوید: محل اصلی تصمیم‌گیری در ایران، دفتر رهبر جمهوری اسلامی و شخص رهبری است. متأسفانه دیپلمات‌های ما تنها با وزارت خارجه ایران سخن می‌گویند. یک چیزی که توجه من را جلب کرده این است دیپلمات‌های آمریکایی از اینکه می‌توانند با طرف‌های ایرانیشان دیدار کنند هیجان‌زده می‌شوند. این در حالی است که مثلا وقتی مقام‌های کشورهای دیگر به ایران می‌روند، با رهبر ایران به طور مستقیم دیدار می‌کنند. ما موفق به دیدار معاون وزیر خارجه ایران می‌شویم در حالی که مقام‌های دیگر کشورها به دیدار رهبر ایران می‌روند. و به نظر من این به سخره گرفتن آمریکاست.وی درباره این سوال که فکر نمی‌کنید روی کار‌ آمدن روحانی در انتخابات نشانه آمادگی ایران برای مذاکره با آمریکاست گفت: خیر! به نظر من انتخابات اخیر در ایران، بیشتر از آنکه با تمایل به رابطه با آمریکا مربوط باشد، موضوع سیاست داخلی ایران است. برخی دوست دارند در آمریکا همه‌چیز را در ارتباط با آمریکا قلمداد کنند، اما در این زمینه باید گفت که این موضوع مربوط به ایران است.

زنجیرپاره کردن سربازجو شریعتمداری که چرا وزیر امور خارجه  فرانسه برای حضور رژیم فاشیستی مذهبی ایران در ژنو-2 شرط گذاشته است  چون گفته  با ید با حکومت انتقالی در سوریه موافقت شود
وزیر امور خارجه فرانسه که کشورش از حامیان اصلی گروه‌های تروریستی سوریه به شمار می‌رود با شرط گذاشتن برای حضور ایران در کنفرانس ژنو 2 مدعی شد: تهران باید هدف این کنفرانس را بپذیرد.«لوران فابیوس» وزیر خارجه فرانسه در دیداری که با شورای سردبیری نیویورک‌تایمز داشت گفت که ایران می‌تواند با شرایط مشخصی در کنفرانس ژنو 2 شرکت کند.فابیوس در این مورد گفت: «ایران باید هدف این کنفرانس را که تشکیل دولت انتقالی که «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه در آن حضور ندارد را بپذیرد.رئیس دستگاه دیپلماسی فرانسه همچنین گفت که دلیل محکمی برای حضور ایران در (این مذاکرات) وجود دارد و گفت: «اگر شما خواستار صلح هستید، این موضوع بین آنهایی رخ می‌دهد که با هم می‌جنگند و ایران در این بحران درگیر است.»وزیر خارجه فرانسه در ادامه گفت: «برای ایرانیان باید روشن شود که بین مسئله سوریه و برنامه هسته‌ای ایران دیواری مانند دیوار چین وجود دارد. آنها نمی‌توانند بگویند: «ما درباره راهکاری در سوریه توافق کردیم تا شما درباره تسلیحات هسته‌ای کوتاه بیایید. نه این‌ها 2 موضوع متفاوت هستند.»گفتنی است اظهارات گستاخانه نخست‌وزیر فرانسه در حالی صورت می‌گیرد که این کشور حامی اصلی سیاسی و نظامی گروه‌های سلفی-تکفیری تروریست در سوریه است که دستشان به خون هزاران نفر از مردم بیگناه سوریه آغشته است.
فعال کردن و وارد صحنه نمودن کفتر پر قیچی آخوند طلبه فومنی با ادعای اصلاح طلبی علیه ی روحانی وجبهه  ائتلاف رفسنجانی – خاتمی  که بهانه مرتبط با نامه نگاری های محور اوباما وروحانی و جواد ظریف می باشد

دبیرکل جبهه مردمی اصلاحات تاکید کرد: بعضی با نادانی می‌خواهند القا کنند که با لبخند زدن‌ها و نامه نوشتن‌ها به دشمن مشکلات کشور برطرف می‌شود.حجت‌الاسلام محمد زارع فومنی دبیرکل جبهه مردمی اصلاحات در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه متاسفانه بعضی‌ها فکر می‌کنند رابطه با آمریکا می‌‌تواند برای کشور مفید باشد، گفت: این تفکر توهمی است که این افراد درذهن خودشان ایجاد کرده‌اند و رابطه با آمریکا اگر یک رابطه یک طرفه و خصمانه باشد هیچ مشکلی را برطرف نمی‌کند.وی با اشاره به اینکه در طول تاریخ آمریکایی‌ها و کشورهای غربی هیچگاه به دنبال برقراری رابطه دوستانه با کشور ما نبودند، خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که دولتمردان آمریکایی با ملت ایران مخالفند شیعه بودن مردم و اسلامی و دموکراتیک بودن حکومت کشورمان است که استکبار جهانی هیچ وقت نمی‌تواند در برابر چنین ملتی سر تعظیم فرود آورد و رابطه دوستانه با آن برقرار کند.فومنی با بیان اینکه بعضی‌ها متاسفانه با نادانی می‌خواهند القا کنند که با نامه نوشتن‌ها و لبخند‌زدن‌ها و دست دوستی دادن به آمریکا مشکلات کشورمان حل می‌شود، گفت: در صورتی که اگر همه مسئولین خود را ملزم به خدمت به مردم بدانند و خودشان را کوچکتر از ملت بدانند و خادمانه تلاش کنند مشکلات بسیاری حل خواهد شد.دبیرکل جبهه مردمی، اصلاحات در پایان با بیان اینکه منت و خواهش کردن به دشمن به نفع کشور ما نیست، خاطرنشان کرد: مردم ما با مردم آمریکا قهر نیستند بلکه با تفکرات خصمانه آمریکایی‌ها مخالفند.