گزیده خبرهای کوتاه 4 مهر -92
تعداد 16 خبر کوتاه  مرتبط به تصادفات زنجیره ای  وناامنی و مرگ  و بیماری و هکری و قاچاق مواد مخدر و زمیتن لرزه در کشور مدعی امن ترین کشور جهان که روزانه در  در این  کشور به وقوع می پیوندد.
برادران شرور به دام افتادند
4 برادر شرور که چندی پیش 2 نفر را با سلاح سرد مورد ضرب و جرح قرار داده بودند توسط ماموران پلیس امنیت عمومی استان اصفهان شناسایی و دستگیر شدند.متهمان در یک عملیات ضربتی پلیسی و با هماهنگی قضایی به دام افتادند. در این ارتباط پرونده‌ای تشکیل شد و متهمان در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.
زمین لرزه در مسجد سلیمان
تهران- ایرنا: زمین لرزه‌ای به بزرگی 4 درجه ریشتر شامگاه سه‌شنبه مسجد سلیمان را لرزاند.به گزارش موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین لرزه در ساعت 19 و 15 دقیقه و 22 ثانیه در مسجد سلیمان واقع در استان خوزستان رخ داد.این زمین لرزه در عرض شمالی 31 و 83 و طول شرقی 49 و 50 به وقوع پیوست و هنوز از خسارات و یا تلفات احتمالی آن خبری نرسیده است.
تصادف زنجیره‌ای
قم- ایرنا: در اثر تصادف زنجیره‌ای چند دستگاه خودرو در آزادراه تهران- قم 19 نفر مجروح شدند که ماموران اورژانس قم با 6 دستگاه آمبولانس به امدادرسانی پرداختند. 6 نفر از مجروحان این حادثه در محل درمان و 13 نفر دیگر برای تکمیل مراحل درمان به بیمارستان‌های قم منتقل شدند.
دستگیری قاچاقچی سابقه‌دار
ارومیه- ایرنا: فرمانده هنگ مرزی پیرانشهر از دستگیری دو قاچاقچی سابقه‌دار در مرز پیرانشهر خبر داد.علی علیپور دیروز در ارومیه اظهار داشت: مرزبانان هنگ مرزی پیرانشهر با اجرای عملیاتی توانستند 2 تن از قاچاقچیان معروف و باسابقه این شهرستان را حین ارتکاب جرم دستگیر و به دستگاه قضایی معرفی کنند.وی ادامه داد: در این عملیات 30 راس احشام، بیش از 2 هزار لیتر سوخت و 14 دستگاه لوازم خانگی کشف و با تکمیل پرونده اولیه و بازجویی‌های انجام شده تحویل مراجع قانونی شد.
کشف کالای قاچاق
اراک- ایرنا: فرمانده انتظامی استان مرکزی از کشف نزدیک به یک میلیارد و 800 میلیون ریال کالای قاچاق در طرح عملیاتی پلیس طی 48 ساعت گذشته در این استان خبر داد.موارد مکشوفه شامل یک محموله بزرگ کیف و پارچه، لوازم یدکی و لوازم برقی در شهرستان‌های ساوه، دلیجان، و خمین است.
برخورد با قاچاقچیان
کازرون- فارس: ماموران کلانتری 11 محمدیه کازرون در اجرای دستور قضایی صادره از چند محل دپوی کالای قاچاق در این شهر و اطراف آن بازرسی به عمل آوردند.در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که افرادی اقدام به تهیه و حمل انواع نوشیدنی و مواد خوراکی خارجی و قاچاق کرده و سپس آنها را در یک کارگاه در حاشیه شهر انبار می‌کنند.پس از بازرسی از محل انبار 71 هزار و 594 قوطی نوشیدنی، 5 هزار و 700 لامپ کم مصرف، 6 هزار و 337 پاکت چای خارجی، 27 هزار و 144 صابون، 210 قوطی روغن و مقادیری آدامس، سس فلفل و تمر خارجی غیرمجاز به ارزش تقریبی 5 میلیارد ریال کشف شد.
بازداشت هکر
شیراز- فارس: رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی فارس از دستگیری هکر شخصی یک دختر شیرازی در فضای مجازی خبر داد. در پی شکایت این دختر و ارسال پرونده به پلیس فتای استان فارس و با توجه به موضوع هتک حیثیت و نشر اکاذیب علیه شاکی، کارشناسان پلیس فتا در اقدامی سریع، با بررسی لاگ‌های موجود از هکر در فضای مجازی، آدرس اینترنتی وی را شناسایی و با استخراج اطلاعات مکانی متهم دستور قضایی برای دستگیری و احضار وی احصا کردند. متهم ساکن یکی از شهرهای فارس است.
انهدام باند قاچاق
* ایرنا: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: ظرف یک هفته گذشته، 3 باند قاچاق در این استان منهدم و 800 کیلوگرم مواد مخدر از اعضای آن کشف شد.انهدام این 3 باند با همکاری ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان‌های داراب و لارستان صورت گرفت و در ارتباط با آن 11 نفر قاچاقچی و خرده فروش مواد مخدر دستگیر شدند. و 6 دستگاه خودرو و 16 دستگاه تلفن همراه متعلق به قاچاقچیان توقیف شد.
مرگ بر اثر بی‌احتیاطی
ابهر- فارس: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر وقوع یک حادثه رانندگی در بلوار شریف‌آباد به سمت روستای نورین بلافاصله عوامل پلیس راه به محل اعزام شدند.وی ادامه داد: در این حادثه یک دستگاه پیکان به رانندگی «ق-ی» با یک دستگاه موتورسیکلت به راکبی «گ-ع» برخورد کردند. یکی از ترک‌نشینان موتورسیکلت به نام «م-ق» به علت شدت جراحات وارده در دم جان باخت و مصدومان به بیمارستان منتقل شدند.
انحراف به چپ پراید
اصفهان- خبرنگار کیهان: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر برخورد یک دستگاه سواری پراید با کامیون ولوو در محور اردکان بلافاصله ماموران پلیس راه جندق به محل حادثه اعزام شدند.پس از حضور ماموران و بررسی صحنه تصادف مشخص شد خودروی پراید با یک نفر سرنشین به شدت با کامیون ولوو برخورد کرده که در این حادثه سرنشین پراید در دم فوت کرده و راننده آن به بیمارستان منتقل می‌شود.
برادران شرور به دام افتادند
4 برادر شرور که چندی پیش 2 نفر را با سلاح سرد مورد ضرب و جرح قرار داده بودند توسط ماموران پلیس امنیت عمومی استان اصفهان شناسایی و دستگیر شدند.متهمان در یک عملیات ضربتی پلیسی و با هماهنگی قضایی به دام افتادند. در این ارتباط پرونده‌ای تشکیل شد و متهمان در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.
حادثه در اثر خواب‌آلودگی
اندیمشک - خبرنگار کیهان: در اثر برخورد یک دستگاه خودرو پراید با گاردریل پل بالارود جنوبی اندیمشک 3 تن از سرنشینان خودرو که سرباز بودند در دم جان سپردند و سرنشین دیگر و راننده خودرو مجروح و به بیمارستان منتقل شدند. علت این حادثه خواب‌آلودگی و بی‌احتیاطی راننده خودرو اعلام شده است.
کشف مواد مخدر
اصفهان - ایرنا: در عملیات درگیری پلیس خمینی‌شهر با یک نفر قاچاقچی مواد مخدر وی مورد اصابت گلوله قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان جان باخت. از وی مقدار 800 کیلوگرم ماده مخدر از نوع حشیش کشف و ضبط شد.
خروج توده 6 کیلوگرمی
در تاریخ یکم مهر ماه بیماری به علت درد شکم به بیمارستان فاطمیه (س) خوانسار مراجعه و در بخش جراحی تحت عمل قرار گرفت و توده شکمی به وزن حدود 6 کیلوگرم از بدن بیمار بیرون آورده شد. 
تخلف خودرو سواری

اصفهان- خبرنگار کیهان: تیم گشت پلیس راه اصفهان هنگام انجام ماموریت در محورهای مواصلاتی استان یک دستگاه سواری 206 را متوقف و سوابق وی را مورد بررسی قرار داد.سرهنگ انصاری اضافه کرد: در بررسی و استعلام خودرو یاد شده مشخص شد، این خودرو در مجموع تاکنون در نقاط مختلف 65 فقره تخلف رانندگی داشته و 20 میلیون ریال خلافی در سوابق وی ثبت شده است.وی اظهار داشت: خودرو جهت سیر مراحل قانونی توقیف و راننده آن برای شرکت در کلاس آموزش ویژه رانندگان به پلیس راه استان معرفی شد.