گزیده خبر های 5 مهر – 92

باز هم مورد دیگر تصادف سوخته شدن رانندگان 2 تریلر  از جاده های مرگ آفرین  کشور مدعی امن ترین کشور جهان گزارش شده است.
رانندگان دو تریلی اسکانیا و تریلی بنز در محور دیهوک - بیرجند پس از تصادف با یکدیگر در میان شعله های آتش سوختند.به گزارش پایگاه خبری پلیس، رئیس پلیس راه استان خراسان جنوبی با اعلام این مطلب گفت: ساعت 23 و 50 دقیقه چهارشنبه شب در کیلو متر 35 محور دیهوک به بیرجند یک تریلی اسکانیا پس از تصادف با یک تریلی بنز دچار آتش سوزی شد.سرهنگ امینی با اشاره به اینکه بلافاصله دستگاه های امدادی به محل حادثه اعزام شدند، افزود: متأسفانه در این حادثه رانندگان هر دو تریلی در آتش سوختند و کمک راننده تریلی اسکانیا که به شدت مجروح شده بود به بیمارستان انتقال یافت.وی اظهار داشت: با تلاش نیروی های امدادی، آتش سوزی در همان ساعات اولیه مهار و محور نیز برای تردد سایر وسایل نقلیه بازگشایی شد.سرهنگ امینی تصریح کرد: کارشناسان پلیس راه علت این حادثه ناگوار را خواب آلودگی و انحراف به چپ تریلی بنز اعلام کردند.
جابه جا کردن مهره های پا سدار در پست های کلیدی  تا نشان داده شود جایگاه اران فاشیستی پاسداران در قدرت چیست؟
وزیر سابق دفاع، جدی‌ترین گزینه برای جایگزینی دریابان شمخانی در مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی است.به گزارش فارس، با انتصاب امیر دریابان علی شمخانی به دبیری شورای عالی امنیت ملی، سردار احمد وحیدی وزیر سابق دفاع جدی‌ترین گزینه برای جایگزینی وی بعنوان رییس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی است.سرلشکر علی شمخانی از مهرماه 1374 به مدت 8 سال ریاست این مرکز را بر عهده داشت.سردار وحیدی از فرماندهان باسابقه نیروهای مسلح است که علاوه بر وزارت دفاع (به مدت چهار سال)، معاونت و جانشینی این وزارتخانه را نیز در کارنامه خود دارد.وحیدی که از اسفند 1390 با حکم مقام معظم رهبری به عنوان شخص حقیقی به عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام درآمد، هم اکنون ریاست کمیسیون سیاسی، دفاعی و امنیتی مجمع تشخیص را نیز بر عهده دارد.
 چرا ویز بدنام اطلاعات رژیم جنایتکار ودولت مدعی اعتدال نمی گوید اعدام بیش از 120 هزار زندانیان سیاسی  همراه با شکنجه واعتراف گیری و مقام اول جهانی اعدام نوجوانان زیر 18 سال  جزو چه نوع رأفت اسلام ولی فقیه می باشد؟
وزیر اطلاعات درباره تداوم آزادی برخی زندانیان تاکید کرد: آزادی جمعی از زندانیان مسبوق به سابقه بوده و ادامه  ی‌یابد.حجت‌الاسلام علوی وزیر اطلاعات در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: عفو زندانیان برای نخستین بار نیست که اتفاق می‌افتد و همواره زندانیان مشمول رافت و رحمت نظام قرار گرفته‌اند و زندانیان مشمول عفو شده‌اند.وزیر اطلاعات افزود: در گذشته نیز عفو زندانیان انجام شده و این اقدام مسبوق به سابقه بوده و ما در آینده نیز شاهد این مسئله خواهیم بود.وی خاطرنشان کرد: طبیعت نظام ما و نظام اسلامی این است که علاقه‌مند نیستیم، هیچ فردی در زندان باشد همانگونه که تمایل نداریم کسی در بیمارستان‌ها بستری شود.وزیر اطلاعات تصریح کرد: در عید غدیر خم خبرهای خوبی از آزادی زندانیان اعلام خواهد شد که جزئیات آن به سمع و نظر مردم خواهد رسید.
هورا کشی سربازجو شریعتمداری از روحانی  بدلیل اینکه  طوطی روضه خوان  خامنه ای ومنش قهرمانانه اش  در سازمان ملل شد و زیرآب هم خوشباوری های کاذب  رقیب ائتلافی مدعی اصلاح طلب را زد  . اکنون سربازجو شریعتمداری چوب وپیاز را با هم  به خورد رقیب مغبون  داده است .
مواضع خوب رئیس‌جمهور در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل و امتناع از دست دادن با اوباما، عصبانیت محافل ضد انقلاب و فتنه‌گر را موجب شد.در این زمینه شبکه صهیونیستی بالاترین به قلم یکی از عناصر ضد انقلاب نوشت: «روحانی نه احمدی نژاد هست و نه خاتمی بلکه دقیقاً کپی شده [آیت‌الله] خامنه‌ای است. سخنان حسن روحانی در جاهای مختلف را که می‌شنوم تنها یاد یک شخصیت می‌افتم. آن شخصیت نه احمدی‌نژاد نه خاتمی بلکه شخص [آیت‌الله] سیدعلی خامنه‌ای است. شما می‌توانید نقطه نظرات مختلف روحانی را بررسی کنید. از نقطه نظر در مورد کهریزک تا نقطه نظر در مورد فتنه (جنبش سبز ملت ایران). از نقطه نظر در مورد رفع شبهه در انتخابات تا نقطه نظر در مورد سپاه پاسداران حتی در مورد توبه کردن موسوی و کروبی و امثالهم هم نظرات خامنه‌ای را دقیقاً تکرار می‌کند.»همکار بالاترین می‌افزاید: اگر بخواهیم شخصیت رهبر را هم در نظر بگیریم او آن تندروی‌های خاص را ندارد و بسیاری مواقع حد بین تندروها و اصلاح‌طلبها می‌شود. حال که روحانی به سازمان ملل رفت بسیاری انتظار داشتند که یک معجزه کند ولی چیزی که دیدیم و شنیدیم دقیقا سخنان رهبر بود که در آنجا بازتاب داده شد و دقیقا همان ژست‌ها گرفته شد. مثلاً نرفتن به سر سفره شام [ناهار!] بان‌کی‌مون که مبادا با اوباما دیدار کند یا نرفتن به سخنرانی‌ اوباما. خوب است سخنرانی [آیت‌الله] خامنه‌ای در دهه 60 در سازمان ملل را هم ببینید.از سوی دیگر سایت فتنه‌گر جرس (ارگان حلقه لندن) از قول مرتضی- ک از اعضای متواری گروهک ملی مذهبی نوشت: روحانی در سازمان ملل تلاش کرد سخنگو و مجری همان «نرمش قهرمانانه»‌ای باشد که رهبر جمهوری اسلامی از آن می‌گوید: همه سخنان روحانی در یک «متن» متبلور می‌شد و صورت بندی؛ «اقتدار جمهوری اسلامی». روحانی به وضوح تلاش می‌کرد سخنگو و مجری همان «نرمش قهرمانانه»‌ای باشد که رهبر جمهوری اسلامی از آن می‌گوید. این چنین، وی تمام ارتفاع صدا و بلاغت کلام و جدیت سیمای خود را به کار گرفت که به مخاطبان- و به خصوص غرب- یادآوری کند «جمهوری اسلامی ایران بر اعمال حقوق خود پافشاری می‌کند»؛ رعایت «احترام» جایگاه جمهوری اسلامی، ضروری است؛ و «پذیرش اعمال حق غنی‌سازی و سایر حقوق هسته‌ای ایران» برای تهران اهمیت دارد و اینکه ایران «یک قدرت منطقه‌ای» است که نه فقط در قبال «امنیت منطقه»، احساس مسئولیت می‌کند بلکه «امنیت جهان» را نیز در نظر دارد. روحانی البته چنان که مشتاقان تغییر منتظر بودند، قدرت فرصت عالی را ندانست.همچنین جمشید- ب در تحلیل بی بی‌سی با تخطئه مواضع دکتر روحانی مدعی شد «روحانی هیچ گام روشن و مشخصی برنداشت» و صدای آمریکا در گزارشی اعلام کرد «روحانی برای اینکه با اوباما مواجه نشود و دست ندهد به ضیافت بان‌کی‌مون نرفت. عدم حضور روحانی در این مهمانی نشانه تجربه وی و هماهنگی او با رهبری و سپاه پاسداران است.»اما از جمله مضحک‌تر اظهارات «روح‌الله- ش» از اعضای فراری شاخه جوانان حزب مشارکت است که در وبلاگ خود می‌نویسد: «من اگر جای روحانی بودم سر میز ناهار و شراب می‌نشستم و از میزبان می‌خواستم سر میز من گوشت خوک و مشروبات الکلی نگذارد و... خود من اینجا در دانشگاه متوجه نشده‌ام اما آشپزها به من تذکر داده‌اند که غذا از گوشت خوک درست شده (!).دکتر روحانی به خاطر سرو مشروبات الکلی در مهمانی بان‌کی‌مون از حضور در آن امتناع کرد.

واقعاً وقتی دین ایزار قدرت وثروت شده باشد .نتیجه همین می شود که از یک طرف اسکله های غیر مجاز پاسداران در بنادر جنوب کشورشباته روز مواد مخدر ومشروبات الکلی وکاهاهای قاچاق تخلیه سپس توزیع می کنند . اما رئیس جمهور حسن روحانی بدلیل سرو مشروبات الکی به ضیافت ناهار یان کی مون نمیرود !

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به دلیل سرو مشروبات الکلی در ضیافت ناهار دبیرکل سازمان ملل، در این مراسم حضور نیافت.مقامات ارشد شرکت‌کننده در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل دیروز برای شرکت در ضیافت ناهار دبیرکل سازمان ملل دعوت بودند که حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان به دلیل سرو مشروبات الکلی از حضور در نشست خودداری کرد.این در حالی است که گمانه‌زنی‌هایی درباره دیدار احتمالی روحانی و اوباما در این مراسم مطرح شده بود.گفتنی است در گذشته نیز مقامات جمهوری اسلامی ایران از حضور در کلیه ضیافت‌های بین‌المللی که در آن نوشیدنی الکلی سرو شده امتناع کرده‌اند.