چند گزیدخبر کوتاه در کشور مدعی امن ترین کشور جهان

چند گزیدخبر کوتاه در کشور مدعی امن ترین کشور جهان.14شهریور
زمین‌لرزه در نایبند
فارس- بیرجند: به گزارش مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی دیروز زمین‌لرزه‌‌ای به بزرگی 2/4 ریشتر منطقه نایبندان طبس را در این استان لرزاند. براساس همین گزارش زلزله نایبندان طبس هیچگونه خسارت جانی و مالی نداشت.
برخورد با قاچاق دارو
* مشکین‌شهر: ماموران آگاهی فرماندهی انتظامی در عملیاتی ضربتی موفق شدند محل اختفای بیش از 350 هزار قلم انواع داروی خارجی و داخلی در منزل مسکونی کشف و ضبط کنند. در این عملیات یک نفر قاچاقچی دستگیر شد.بر اساس همین گزارش ماموران پاسگاه مرزی در پارس‌آباد نیز 5 هزار قلم انواع داروهای غیرمجاز را از یک نفر قاچاقچی کشف، و وی را دستگیر کردند.
انفجار کپسول گاز مایع
بابل- خبرنگار کیهان: در اثر انفجار کپسول گاز مایع در کارگاه طلاسازی در بابل، مرد 40 ساله‌ای دچار سوختگی شدید شد که توسط عوامل اورژانس به بیمارستان انتقال یافت.گزارشی از وضعیت وی دریافت نشده است.
مرگ عابر پیاده
* به گزارش اورژانس 115 بابل در اثر تصادف موتور با عابر پیاده در ایستگاه آمل مرد 35 ساله‌ای به شدت مجروح شد و در جریان انتقال به بیمارستان جان سپرد.
در حادثه دیگری مرد 60 ساله‌ای در اثر برخورد با خودرو سواری پژو405 در جاده جدید آمل در دم جان داد و راننده خودرو متواری شد.
کشمکش منجر به قتل شد
زنجان- خبرنگار کیهان: مشاجره لفظی و درگیری دو جوان در منطقه وحیدیه زنجان منجر به قتل یکی از آنان شد.متهم در کمتر از 4 ساعت شناسایی، دستگیر و به پلیس آگاهی زنجان منتقل شد.
پژو 405 حادثه آفرید
اهواز- خبرنگار کیهان: بر اثر برخورد یک دستگاه پژو 405 با عابران پیاده در شهر اهواز یک نفر کشته و 2 نفر مجروح شدند. حادثه زمانی رخ داد که راننده خودرو پژو 405 با سرعت زیاد در آزادراه گلستان در حال حرکت بود که ناگهان خودرو از کنترل وی خارج شده و با عابران پیاده که منتظر آمدن اتوبوس خط واحد بودند برخورد کرد.
 تبریز- خبرنگار کیهان:انفجار مخزن گاز مایع خودروی تاکسی در میدان بسیج تبریز موجب مصدومیت شدید 2 نفر شد.در این حادثه 2 دستگاه خودروی سواری به شدت با یکدیگر برخورد کرده و دچار حریق شدند که آتش‌نشانان ایستگاه‌های 9-95 تبریز به موقع در محل حادثه حاضر شدند.ماموران مشغول اطفای حریق بودند که مخزن گاز مایع تاکسی منفجر شد و بر اثر شدت انفجار و ترکش‌های ناشی از آن 2 نفر از ناحیه گردن به شدت زخمی شدند که بلافاصله به مرکز درمانی انتقال یافتند.در این حادثه سرنشینان به‌ موقع از خودروها خارج شدند.
 خبرنگار کیهان:مرد جوان پس از مشاجره با همسرش در شهرستان آبادان اقدام به آتش زدن منزل خود کرد.فرمانده انتظامی شهرستان آبادان گفت: زنی جوان، سراسیمه خود را به یکی از مقرهای انتظامی این شهرستان رساند و برای نجات جان همسرش که در میان شعله‌های آتش محاصره شده بود درخواست کمک کرد.سرهنگ حسین کهیایی افزود: ماموران پلیس، بلافاصله به محل حادثه مراجعه و با کمک عوامل امدادی و آتش‌نشانی جوانی تقریبا 22 ساله را در حالی که در میان شعله‌های آتش محاصره شده بود و از مردم درخواست کمک می‌کرد نجات دادند.وی گفت: به علت شدت دامنه آتش و تاخیر در اطلاع ماموران امدادی منزل این فرد در آتش سوخت.کهیایی گفت: ابراهیم الف، که از خطر آتش‌سوزی نجات یافته بود، به منظور بررسی موضوع و پیشگیری از هرگونه اقدام خطرساز دیگر به مقر انتظامی و دایره مشاوره و مددکاری کلانتری منتقل شد.