پوتین تصمیم حمله به سوریه باید در شورای امنیت گرفته شود نه در کنگره آمریکا.

خبر گزاری دروغ پرداز پاسداران فارس : پوتین برخی کشورها در تلاش برای بازگشت به جهان تک قطبی هستند. تصمیم حمله به سوریه باید در شورای امنیت گرفته شود نه در کنگره آمریکا. 29 شهر یور - 92
 
 پوتین با همسویی آشکار با بیت جماران و  خامنه ای  و پاسداران  وحفظ بشار اسد جنایتکار بی توجه به جنایات ضد انسانی  شده  است که روزانه در سوریه اتفاق می افتد ومردم بی گناه و دفاع بیشتر سوری کشته یا مجروح وبی خانمان و آواره می شوند . چون بشدت بدنبال حفظ پایگاه نظامی در سواحل آبی سوریه می باشد . بنا براین فرصت طلبانه روی به بازی سیاست شتر گاو پلنگ آورده  است . زیرا از یک سو  خواهان پیگیری موضوع استفاده از سلاح شیمیایی ارتش بشار اسد حنایتکار در شورای امنیت سازمان ملل نه کنگره ی آمریکا شده است . ازطرف یگر مصوبات این شورا علیه ی سوریه را  وتو می کند. عجیب اینکه بدون توجه  به نقش روسیه در کشورهای همجوار به و یژه در آسیای میانه و چپاول گری وباج گیری کلان ناشی  از عدم تحویل سوخت هسته ای به نیروگاه انرژی بوشهر مدعی شده برخی کشورها در تلاش برای بازگشت به جهان تک قطبی هستند.
 به گزارش خبرگزاری فارس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه گفت هر گونه تصمیم احتمالی درباره حمله نظامی علیه سوریه موضوعی است که درباره آن باید در شورای امنیت سازمان ملل صحبت کرد، نه در کنگره آمریکا.وی افزود تمامی تصمیمات درباره سلاح‌های کشتار جمعی جهان باید بر اساس قوانین بین‌المللی گرفته شوند نه بر اساس قوانین زور.رئیس جمهور روسیه گفت که هیچ‌کس درباره تنبیه مخالفان سوریه، اگر آنها از سلاح شیمیایی استفاده کرده باشند، صحبت نمی‌کند.پوتین همچنین گفت که دوسیه تمامی دلایل برای باور به اینکه استفاده از سلاح‌های شیمیایی در حومه دمشق نوعی اقدام تحریک‌آمیز بوده را در اختیار دارد.رئیس جمهور روسیه گفت: «روسیه تمامی دلایل برای باور به اینکه این حمله، اقدامی تحریک‌آمیز بوده را در اختیار دارد. البته، این تحریک، زیرکانه و ماهرانه و از طرف دیگر از لحاظ اجرای فنی، بدوی بود.»وی افزود: «آنها از یک موشک قدیمی ساخت شوری که سالها پیش از رده سلاح‌های سوریه خارج شده بود، استفاده کردند. اینکه این سلاح در شوروی ساخته شده بود و روی آن نوشته شده بود، مهم است.»وی اشاره کرد که حمله روز 21 آگوست (30 مرداد) در غوطه شرقی اولین مورد استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه نبوده است.
پوتین گفت: «اما چرا درباره موارد دیگر تحقیق نشده است؟»
رئیس جمهور روسیه گفت باید درباره استفاده از سلاح‌های شیمیایی تحقیقات لازم را انجام داد و کسانی که مرتکب این کار شدند را شناسایی کرد.وی تأکید کرد: «مهم نیست که این اقدام چقدر دشوار باشد، اما اگر ما در پایان کار بتوانیم به این سوال پاسخ دهیم که چه کسی مرتکب این جنایت شده، مرحله بعدی شروع می‌شود.»پوتین افزود: «سپس ما همراه با همکارانمان در شورای امنیت سازمان ملل سطح مسئولیت کسانی که مرتکب این جنایت شدند را مشخص خواهیم کرد.»رئیس جمهور روسیه همچنین تأکید کرد که اقداماتی مانند حمله نظامی باید به شورای امنیت آورده شوند تا اینکه درباره آنها در کنگره آمریکا بحث شود. مذاکرات پنج عضو دائمی شورای امنیت، آمریکا، بریتانیا، چین، روسیه و فرانسه درباره پیش‌نویس قطع‌نامه‌ای درباره سوریه، روز سه‌شنبه در نیویورک آغاز شد و همچنان در جریان است.در روزهای پیش، آمریکا با متهم‌کردن حکومت سوریه به خاطر حمله شیمیایی روز 21 اوت در حومه دمشق، می‌گفت که قصد دارد با حمله نظامی، امکان تکرار چنین حملاتی را در آینده بگیرد.اما نهایتا ایالات متحده و روسیه روز شنبه این هفته، درباره یک طرح گام‌به‌گام برای امحای تسلیحات شیمیایی سوریه توافق کردند.
آمریکا، بریتانیا و فرانسه می‌خواهند در این قطع‌نامه به قوه قهریه هم اشاره شود ولی روسیه با آن مخالف است.
لفاظی‌های جنگ‌طلبانه امریکا علیه سوریه پس از آن شدت یافت که شورشیان فعال در خاک سوریه و مخالفان سوری مورد حمایت کشورهای خارجی مدعی شدند که بیش از یک هزار نفر در حمله شیمیایی دولت علیه مواضع شورشیان در حومه دمشق در 21 آگوست کشته شدند.این ادعاها در حالی صورت می‌گرفت که بازرسان سازمان ملل به درخواست دولت سوریه به دمشق سفر کرده بودند تا درباره یک حمله شیمیایی دیگر که چند ماه پیش در منطقه خان‌العسل صورت گرفته بود، تحقیق کنند.دولت سوریه به شدت این ادعا را رد می‌کند و می‌گوید در شرایطی که پیروزی‌های نظامی به دست آورده و بازرسان سازمان ملل در سوریه به سر می‌برده‌اند، نیروهای دولتی دلیلی برای استفاده از تسلیحات شیمیایی نداشته‌اند.دمشق همچنین به بازرسان تسلیحاتی سازمان ملل اجازه داده در مناطقی که ادعا می‌شود در آنها از حمله شیمیایی استفاده شده تحقیقات لازم را به عمل آورند.سوریه از سال 2011 صحنه ناآرامی و خشونت‌های مرگبار بوده است. بسیاری از مردم و مأموران امنیتی در درگیری‌های این کشور از آن زمان کشته شده‌اند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، قدرت‌های غربی و متحدان آنان در منطقه به ویژه قطر، عربستان سعودی و ترکیه از شبه‌نظامیان معارض دولت در سوریه حمایت می‌کنند.
برخی کشورها در تلاش برای بازگشت به جهان تک قطبی هستند

رئیس‌جمهوری روسیه معتقد است که در حال حاضر برخی کشورها تلاش می‌کنند تا مدل جهان تک قطبی را احیاء کرده و جامعه حقوق بین‌الملل را محو کنند.پوتین امروز در سخنرانی خود در مباحثات بین‌المللی در باشگاه «لیوادی» گفت: ما اکنون شاهد تلاش و استفاده از روش‌های مختلف برای احیای جهان تک قطبی بعنوان مدل نظام جهانی و محو جامعه حقوق بین‌الملل و استقلال ملی هستیم. چنین نظام تک قطبی مورد نیاز کشورهای مستقل نیست، این مدل مورد نیاز پیروان آن است.به گفته رئیس‌جمهوری روسیه، روسیه از جمله کشورهایی است که معتقد است تصمیم گیری‌ها باید بر اساس اصل اکثریت صورت بگیرد و نه بر اساس منافع یک کشور و یا گروه خاصی از کشورها.پوتین گفت: این حقوق بین‌الملل است که باید عمل شود و نه حقوق کشورهای قدرتمند و نه حقوق باشگاه خاصی از کشورها. هر کشوری و هر ملتی، بدون استثناء، منحصر به فرد و دارای خصوصیات خاص خویش است و حق مساوی، از جمله در انتخاب راه توسعه خویش دارد.وی افزود: این دیدگاه اصولی روسیه است که ناشی از سرنوشت تاریخی و منحصر به فرد خود و نقش آن در عرصه سیاست جهانی است.