توصيه‌هاي پزشكي سرماخوردگي مكرر را جدي بگيريد.

توصيه‌هاي پزشكي
سرماخوردگي مكرر را جدي بگيريد.
30 شهریور -92
مگر با فقر گسترده و کمبود شدید مواد خوراکی و  داروهای بهداشت ودرمان  و دم مصرف  میوه ها و ویتامین در ایران آخوند زده امکان رعایت چنزین توصیه ای برای مردم ایران به ویژه 80% قشر محروم وجود دارد؟
بزرگي بيش از حد لوزه سوم در كودكان بر اثر آلرژي، عفونت‌هاي حلق و دستگاه تنفسي است. در صورت شديد بودن التهاب لوزه سوم، كودك در حين خواب خرخر مي‌كند و همچنين از طريق دهان تنفس مي‌كند. به گفته مديرگروه گوش، حلق و بيني دانشگاه علوم پزشكي مشهد، يكي از علل عمده التهاب لوزه سوم، سرماخوردگي مكرر است. دكتر محمدرضا شريفيان در گفت‌وگو با ايسنا، تصريح كرد: لوزه سوم در كودكان به عنوان يك مخزن عفونت‌ عمل مي‌كند و به دليل ضعف سيستم ايمني در آنان، عفونت دستگاه تنفسي بيشتر اتفاق مي‌افتد. 

وي اظهار كرد: لوزه سوم جزو تشكيلات لنفاوي حلق است كه وظيفه دفاع از بدن در مقابل تهاجم ميكروب‌ها و قارچ‌ها را بر عهده دارد. شريفيان با اشاره به اينكه لوزه سوم در پشت زبان كوچك قرار دارد و با معاينه مستقيم قابل مشاهده نيست،عنوان كرد: التهاب لوزه سوم در سنين دو تا سه سالگي رخ مي‌دهد و همچنين در سنين پنج سالگي نيز به اوج خود مي‌رسد و پس از آن در افراد بالغ به طوركلي محو مي‌شود. وي اظهار كرد: بزرگي بيش از حد لوزه سوم در كودكان بر اثر آلرژي، عفونت‌هاي حلق و دستگاه تنفسي است. در صورت شديد بودن التهاب لوزه سوم، كودك در حين خواب خرخر مي‌كند و همچنين از طريق دهان تنفس مي‌كند.
وي در خصوص علايم بروز سينوزيت خاطرنشان كرد: ترشحات چركي بيني و حلق، بي‌اشتهايي و عدم رشد، از جمله علائم بروز سينوزيت است كه تشخيص اوليه آن توسط متخصصين اطفال، گوش، حلق و بيني يا پزشك عمومي صورت مي‌گيرد. شريفيان در خصوص لزوم برداشتن لوزه سوم، اظهار كرد: لوزه سوم در صورت بروز عوارض بايد برداشته شود و نبود آن به دليل نقش دفاعي كمرنگي كه ايفا مي‌كند مشكلي براي بدن ايجاد نمي‌كند. وي تصريح كرد: در صورتي كه درمان طبي، استفاده از آنتي بيوتيك و داروي ضد حساسيت در درمان التهاب لوزه سوم مفيد نبود براي بهبود مشكل انجام عمل جراحي توصيه مي‌شود. شريفيان در پايان توصيه كرد: والدين بايد علائم تنفسي كودك را در حين خواب جدي بگيرند زيرا اين عارضه ممكن است منجر به تغيير در صورت، فك و دندان‌هاي كودك شود.