مقایسه هزینه‌ سفر احمدی‌نژاد و روحانی به نیویورک

یک جوکی لبنانی ها دارند که می گویند برای تعویض یک لامپ 100 نفر نیاز است چون یکی لامپ را عوض می کند و99 نفر برایش دست می زنند. حال داستان سفر  رؤسای جمهور رژیم فاشیستی به آمریکا و حضور در سازمان ملل برای سخنرانی چنین  است . چون  گزارش مقایسه ای بین هزینه ی سفر احمدی نژاد در آخرین دوره ی ریاست جمهوری اش  با  اولین  سفر روحانی به آمریکا  شده است که مربوط به تعداد همراهان دو رئیس جمهور پیشین و فعلی  می شود . معلوم نیست اگر چه تعداد  نفرات و همراهان 70 نفره روحانی ثابت است .ولی تعداد  آمارهمراهان احمدی نژاد بین 120 تا 125 و 140 نفر نوسان دارد. بهرحال گذشته از اختلاف همراهان دو رئیس جمهور گفته نشده است که مگر خمینی شیاد نگفته بود رابطه با آمریکا مثل رابطه گرگ و میش است ؟ همچنین مگر نگفته بود آمریکا ام الفساد قرن است و هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید؟  حتی مگر به  آمریکا شیطان بزرگ نگفت؟ اما اکنون مدعیان پیرو خمینی شیاد بدون توجه به گفته های خمینی شیاد و با استناد نرمش قهرمانانه ی خامنه ا ی جانشین خمینی شیاد  بصورت گله ای 70 نفره راهی آمریکا شدند تا برای سخنرانی یک نفر در سازمان ملل  69 نفر هورا بکشند و هزینه هتل شبی 700 دلار با وعده غذای 100 دلاری بمدت 5 روز پرداخت شود تا با شیطان بزرگ آمریکا یا در  اصل با سیاست  مماشات و زد وبند مبارزه شود .  در عوض اگر هزینه ی یک شب هتل و یک وعده غذا در آمریکا بیش از 2 برابر حقوق  معلم  و  یک  کارمند وچند برابر دستمزدکارگر است برای مدافعان سیاست نرمش قهرمانانه ی خامنه ای واعتدال گرایی روحانی و  لابی ها و حامیان شان زیاد مهم نیست .
درست سال پیش همین روزها بود که از عریض و طویل بودن هیئت همراهان احمدی نژاد در نهمین سفرش به نیویورک و هزینه‌های سنگین آن نوشتیم. از سفری پنج روزه با همراهی ۱۴۰ نفر و هزینه‌ای یک میلیارد و ۲۲۵ میلیون تومانی در یکی از گران قیمت ترین هتل های منهتن.به گزارش نامه، امروز در آستانه نخستین سفر «حسن روحانی» رئیس‌جمهور جدید ایران به نیویورک برای شرکت در شصت و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد هستیم، سفری با همراهی ۷۰ نفر از جمله یکی از نمایندگان کلیمی مجلس شورای اسلامی. سفر روحانی به سازمان ملل از جهات مختلفی که در مجال این نوشتار نمی گنجد با سفرهای احمدی نژاد به نیویورک متفاوت است اما بی شک همه در انتظار آن هستند که رئیس جمهوری جدید ایران که از زمان آمدنش بر مسند قدرت نسیمی از رخدادهای خوب و شیرین در کشور شروع به وزیدن گرفته است، شگفتی دیگری بیافریند و گامی مهم و سرنوشت ساز در عرصه سیاست داخلی و بین المللی کشور بردارد.
سفر ۵ روزه احمدی نژاد به نیویورک در سال ۹۱ با همراهی بیش از ۱۲۰ نفر که در میان آنها همسران و فرزندان برخی از مقامات نیز دیده میشد، با انتقادات فراوانی همراه شد. پرونده بررسی تخلف از قانون و هزینه‌های هنگفت در آخرین سفر احمدی نژاد در قامت رئیس جمهوری به نیویورک به محلس شورای اسلامی نیز کشیده شد.محمدعلی پورمختار، رئیس کمیسیون اصل نود مجلس خرداد ماه امسال درباره این پرونده در مجلس، گفت: نادر قاضی‌پور نسبت به سفر سال گذشته رئیس‌جمهور به نیویورک با ۱۲۵ همراه معترض بود از این رو به کمیسیون اصل ۹۰ شکایت کرد، به جز هزینه هواپیما، هزینه هر اتاق که در هتل محل اقامت رئیس‌جمهور در اختیار همراهانش قرار گرفت شبی ۴۰۰ تا ۷۰۰ دلار بود. وی با بیان اینکه حضور این تعداد همراه در سفر به نیویورک ضروری نبود، افزود: بسیاری از همراهان خانواده و اقوام مسولان دولتی بودند.با اینکه تاکنون هتل محل اقامت روحانی و همراهیانش در نیویورک مشخص نشده است، اما برخی از رسانه ها به گمانه زنی در این باره پرداخته و اعلام کردند که هتل Millennium UN Plaza ، یکی از مجلل ترین هتل های شهر نیویورک و همچنین هتل طرف قرارداد سازمان ملل متحد، برای ۷۰ نفر از همراهان روحانی در نظر گرفته شده است.رسانه ها در ادامه این گمانه زنی همچنین اعلام کردند که یک طبقه کامل از این هتل به صورت کامل برای رییس جمهور و همراهانشان رزرو شده است. از سوی دیگر «مارک والاس» نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل که هم اکنون مدیر موسسه اتحاد علیه ایران اتمی است پذیرایی از رئیس جمهور ایران و تیم همراهش در هتل سازمان ملل را برای این هتل نامناسب اعلام کرده و با ارسال نامه ای به هتل سازمان ملل (میلنیوم) نوشته است چرا باید هتل سازمان ملل از رئیس جمهور کشوری پذیرایی کند که هولوکاست را انکار کرده، تهدید به کشتن سربازان آمریکایی کرده و به صورت پنهانی به دنبال ساخت تسلیحات اتمی است که احتمالا می خواهد از آنها برای ضربه زدن به آمریکا و اسرائیل استفاده کند. تلاش هایی که پیش از این نیز در خصوص سفر احمدی نژاد به نیویورک شاهد آن بودیم، نامه نگاری ها و تجمعاتی در اطراف هتل محل اقامت رئیس‌جمهور از سوی گروه های تندرو و افراطی برای تحت شعاع قرار دادن رئیس جمهوری ایران.محل اقامت هیئت همراه محمود احمدی‌نژاد سال گذشته «هتل وارویک» در منهتن بود. گفته می شد هیئت همراه احمدی نژاد برای اقامت ۵ روزه خود در هتل وارویک ۱۰۰ الی ۱۱۰ اتاق را در اختیار داشتند. با نگاهی به سایت هتل وارویک نیوروک و قیمت انواع اتاق ها و سوئیت های موجود در این هتل می توان گفت که در آن وقت از سال هزینه اقامت در یک اتاق برای یک شب نزدیک به ۷۰۰ دلار بود. سایت هتل میلنیوم پلازا اما قیمت هرشب برای یک اتاق را ۳۰۰ دلار عنوان کرده است.در جدول زیر حداقل هزینه‌های ناشی از اقامت پنج روزه هیئت ۱۴۰ نفره ایران در آخرین سفر احمدی نژاد به نیویورک در هتل وارویک منتهن آمده است. باتوجه به این آمار می‌توان گفت هزینه اقامت پنج روزه هیئت ۱۴۰ نفره ایرانی در این هتل که تنها شامل هزینه اتاق و دو وعده غذا می‌شود، مبلغی در حدود یک میلیارد و ۲۲۵ میلیون تومان خواهد بود.در این جدول همچنین به هزینه اقامت ۷۰ نفر از همراهان رئیس جمهور طی ۵ روز حضور در نیویورک در هتل میلنیوم پلازا نیز اشاره شده شده است که بر این اساس، کل هزینه حضور در هتل به همراه دو وعده غذا با احتساب هر دلار به قیمت ۲۹۰۰ تومان ۵۰۷ میلیون تومان است که اختلاف فاحشی با هزینه های آخرین سفر احمدی نژاد که به بیش از یک میلیارد تومان رسیده بود، دارد.

هزینه ها در سفر احمدی نژاد

قیمت به دلار
قیمت به تومان
هزینه ها در سفر روحانی
قیمت به دلار
قیمت به تومان
هزینه یک شب اقامت در هتل برای هر نفر

700 دلار
یک میلیون و 750 هزار تومان
هزینه یک شب اقامت در هتل  برای هر نفر

300 دلار
870 هزار تومان
هزینه 5 شب اقامت در 100 اتاق هتل برای هر نفر

350 هزار دلار
هشتصد و 75 میلیون تومان
هزینه 5 شب اقامت در 70  اتاق هتل برای هر نفر


105 هزار دلار
304 میلیون تومان
هزینه دو وعده غذا برای یک نفر

200 دلار
500 هزار تومان
هزینه دو وعده غذا برای یک نفر

200 دلار
500 هزار تومان
هزینه دو وعده غذا برای 140 نفر

28 هزار دلار
70 میلیون تومان
هزینه دو وعده غذا برای 70 نفر

14 هزار دلار
40 میلیون و 600 هزار تومان
هزینه دو وعده غذا برای 140 نفر به مدت 5 روز

140 هزار دلار
350 میلیون تومان
هزینه دو وعده غذا برای 70 نفر به مدت 5 روز

70 هزار دلار
203 میلیون تومان
کل هزینه هتل و دو وعده غذا  به مدت 5 روز  برای 140 نفر

490 هزار دلار
میلیارد و 225 میلیون تومان
کل هزینه هتل و دو وعده غذا  به مدت 5 روز  برای 70 نفر

175 هزار دلار
507 میلیون و 500 هزار تومان