الكل گندم همچنان قرباني مي‌گيرد.

گزارشي از فروش آزادانه الكل گندم در تهران
الكل گندم همچنان قرباني مي‌گيرد.
25 شهریور -92
 دور از انتظار نبوده است  چگونه در  رژیم وارونه و غیر متعارف فاشیستی مذهبی ایران  که 35 سال است  قول های سر خرمنی ودروغین رهبران ومسئولان شان داده اند ودر این مدت اقدام سناریو های موازی سرکوبگرانه ی مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر و معتادین وبی حجابی ومشروب خواری شده ولی  نتیجه  اش  بطور کامل وارونه  بوده است.  بنابراین بی جهت نیست که  بدون توجه به اجرای طرح های جمع آوری معتادان و افزایش اعدام  قاچاقچیان اکنون گزارش از مرگ و مسمومیت از مصرف الکل و تأکید بر 200 هزار الکی در کشور داعیه اسلامی شده است که رهبرش ادعای رهبریت جهان اسلام دارد.
الكل گندم همچنان قرباني مي‌گيرد و كبدها را از كار مي‌اندازد، با اين وجود بصورت قانوني در سوپرماركت‌ها و داروخانه‌ها به فروش مي‌رسد. دستگاه‌هاي متولي چشمان خود را بر اين واقعيت بسته‌ و آنهايي كه بايد عمل كنند تنها سكوت كرده‌اند. به گزارش خبرگزاري فارس، روزهاي پاياني سال 91 در نشست خبري رئيس پليس تهران بزرگ خبرنگاري از سردار ساجدي نيا در مورد فروش الكل گندم سوال كرد كه در مقابل فرمانده انتظامي تهران بزرگ تنها سكوت كرد و عده‌اي از اطرافيان وي نيز نسبت به اين موضوع اظهار بي‌اطلاعي كرده و حتي فروش الكل را تكذيب كردند. سوال خبرنگار سبب شد تا به دنبال جواب سوال به سوپرماركت‌هاي شهر سري بزنم. زماني كه وارد اولين سوپرماركت شدم روبه فروشنده كردم و گفتم: "آقا الكل داريد؟". فروشنده كه ريشهاي سفيدي داشت بدون گفتن كلمه "بله" از قفسه‌هاي پشت سرش بطري را روي پيشخوان قرار داد. نگاهي به شيشه انداختم. رنگ مايع درونش زرد بود. بر روي آن نوشته شده بود "الكل صنعتي". رو به فروشنده كردم و گفتم: "نه آقا! الكل صنعتي نميخوام". چشم غره‌اي رفت و با عتاب گفت:"نداريم". 
پيش خودم فكر كردم كه شايد آن خبرنگار دچار اشتباه شده و فروش الكل صحت نداشته باشد. 
در اين خيال به سوپرماركتي ديگر وارد شدم. از فروشنده طلب الكل كردم و جوابي كه شنيدم، آن خيال را باطل كرد. فروشنده گفت: "صنعتي يا گندم؟". بلافاصله جواب دادم "گندم". فروشنده به نزديك يكي از قفسه‌ها رفت و بطري پلاستيكي به دست گرفت، و آن را روي پيشخوان قرار داد. نگاهي به بطري انداختم روي آن نوشته بود "الكل گندم". از فروشنده در مورد اين الكل پرسيدم و نحوه خريد و فروش آن، گفت: "مشكلي نداريم، كاملا قانونيه و تا حالا كسي به ما در مورد فروش آن تذكر نداده. مشتري هم جوانان هستند، فروش خوبي هم دارد". 
مسموميت الكلي 359 نفر 
يازدهم خرداد ماه امسال خبري منتشر شد مبني بر اينكه 359 نفر در شهرستان رفسنجان به علت خوردن الكل گندم مسموم شده‌اند. دانشگاه علوم پزشكي رفسنجان در اين مورد اعلام كرد كه تعدادي از اين افراد دچار نارسايي كليه‌ها شده‌اند. رئيس دادگستري كرمان هم خبر از جان باختن 6 نفر از اين تعداد داد. براساس گزارشي كه پزشكي قانوني ارائه كرده است، سال گذشته 136 نفر در كشور بر اثر مصرف الكل جان باخته‌اند. اين در حالي است كه گزارش‌هاي سازمان پزشكي قانوني حكايت از آن دارد تنها در سه ماهه اول امسال هم 39 نفر جان خود را از دست داده‌اند. البته بايد به اين نكته هم اشاره كرد كه اين آمار تنها در مورد كساني است كه بصورت مستقيم به علت مصرف الكل جان باخته‌اند و شامل افرادي نميشود كه به علت مصرف الكل دچار عارضه‌هاي قلبي و كبدي شده‌اند. در اين ميان نيز نبايد فراموش كنيم كه تعداد بسيار زيادي از مسمومين الكلي نيز به علت ترس از حد شرعي به اورژانس مراجعه نمي‌كنند. 
200 هزار الكلي در كشور 
سردار اسماعيل احمدي‌مقدم، فرمانده نيروي انتظامي در نشست خود با فرماندهان پليس مبارزه با مواد مخدر در اسفند 91 آماري در مورد ميزان الكلي‌هاي كشور ارائه كرد. وي گفت: "بر اساس آمارهاي سازمان بين‌المللي رقم اعتياد به الكل در دنيا 250 ميليون نفر است اما اين رقم در كشور ما حداكثر 200 هزار نفر مي‌شود." به گفته احمدي مقدم تعداد الكلي‌ها در دنيا 10 برابر تعداد معتادان است اما در ايران، اين رقم يك درصد نرخ جهاني را شامل مي‌شود. شايد نگراني از افزايش اين آمار بوده كه سازمان بهزيستي را مجاب به راه اندازي كمپ ترك اعتياد به الكل كرده است. همايون هاشمي، رئيس سازمان بهزيستي اكنون مي‌گويد: "در سه ماه گذشته مصوبه‌اي را در خصوص احداث پايلوت مركز ترك الكل در كشور داشتيم كه قرار است اين مركز به صورت آزمايشي در تهران را‌ه‌اندازي شود و البته بايد به اين نكته اشاره كرد كه هنوز مجوز راه‌اندازي اين مركز به صورت پايلوت نيز صادر نشده است".
الكل گندم همچنان قرباني مي‌گيرد 
بيش از 6 ماه از سوال خبرنگار و مراجعه من به سوپرماركت‌ها ميگذرد. در اين فاصله بارها مستقيم و غير مستقيم رسانه‌هاي مختلف نسبت به فروش الكل خوراكي در سوپرماركت‌ها هشدار دادند و پزشكان هم در مورد تاثير مخرب اين نوع الكل بر كبد و سلامت افراد مصاحبه‌ها كردند. كارشناسان كه علت مراجعه افراد به الكل گندم را بالا رفتن قيمت دلار و افزايش قيمت و كمياب شدن مشروبات الكي خارجي (كه البته نكته مثبتي محسوب مي‌شود) مي‌دانند، از نيروي انتظامي درخواست برخورد با توليدكنندگان الگل گندم را كردند. با توجه به هشدارهاي پزشكان و رسانه‌ها در اين مورد، تصميم گرفتم تا بار ديگر در جستجوي الكل گندم به سوپرماركتهاي سطح شهر مراجعه كنم كه البته اين بار نيز به راحتي و حتي راحتتر از دفعه قبل موفق به خريد الكل گندم شدم.
اين سكوت كارشناسان را نگران كرده است، آنها از اين ميترسند كه حادثه‌اي كه در رفسنجان رخ داد، در تهران هم رخ دهد و آنگاه است كه احتمالا تازه نيروي انتظامي تهران بزرگ وارد عمل خواهد شد و نوش دارو پس از مرگ سهراب تهيه خواهد كرد.
درخواست مردم از نيروي انتظامي تهران بزرگ اين است كه در مقابل فروش الكل گندم بصورت آزاد سكوت نكرده و از بروز حادثه‌اي دردناك مانند حادثه رفسنجان پيشگيري كند. الكل گندم اين روزها همچنان به مانند روزها و ماه‌هاي گذشته آزادانه در سوپرماركت‌ها و داروخانه‌ها به فروش مي‌رسد. در اين ميان با توجه به اينكه نيروي انتظامي در عملكرد كشوري خود مقتدر عمل كرده است و از واردات مشروبات به داخل كشور جلوگيري كرده است، از آنان انتظار مي‌رود كه در مقابل توليد و فروش الكل گندم (كه بدون افزودني‌ها توليد مي‌شود و خوراكي است) واكنشي در خور نشان دهد