دلايل كمر درد را جدي بگيريد

 دلايل كمر درد را جدي بگيريد.27 شهریور-92
محققان اعلام كرده‌اند در خانه هيچ چيز نمي‌تواند بيشتر از زمين سخت براي كمر مضر باشد. اين نكته با همه خطراتش راه حلي ساده دارد چراكه با يك قاليچه يا فرش مي‌تواند از اين دردها جلوگيري كند. اگر از كمردرد ترس داريد و مي‌خواهيد تا انتهاي عمرتان بدون مشكل زندگي كنيد بايد از نكات خاصي پيروي داشته باشيد كه هر كدام به نوعي شما را در راه سلامتي هدايت مي‌كنند. كمر درد را مي‌توان ناشي از دلايل گسترده‌اي دانست كه هر روزه محققان به برخي از آن پي مي‌برند و تا به حال راه‌هاي بسياري براي جلوگيري از آن ارائه شده است. بسياري از دلايل كمردرد به طرز نشستن بستگي دارد اما برخي دلايل نيز هستند كه مي‌توانيد آن‌ها را تنها در خانه جويا شويد. اين دلايل پنهان به راحتي قابل پيشگيري هستند و تنها بايد آن‌ها را به خوبي بشناسيد. 
** شست شوهاي خانگي: 
يكي از بزرگترين دشمنان كمر شما شست شوهاي مختلفي است كه هر روزه انجام مي‌دهيد. از شستن زمين تا پاك كردن پنجره‌ها يا حتي شستن ظروف كثيف مي‌توانند عاملي براي كمر درد باشند. هر بار كه شما خم مي‌شويد يا براي پاك كردن نقطه‌اي در ارتفاع زياد كش مي‌آييد ستون فقرات شما فشار زيادي را تحمل مي‌كند. براي پاك كردن هر بخش خانه وسيله و ابزار مخصوص آن را داشته باشيد تا از كمر درد به دور بمانيد. 
** بالش اشتباه: 
خواب را هميشه به عنوان زمان تنظيم شدن فعاليت‌هاي بدن ياد مي‌كنيم ولي درست خوابيدن يك شرط بزرگ و هميشگي بوده است. بالش بخشي مهم از رخت خواب شماست كه مي‌تواند باعث كمر درد شود. انتخاب بالش‌هاي بلند يا كوتاه باعث مي‌شود تا گردن در حالتي نامناسب قرار بگيرد. در اين موقع است كه ستون فقرات از حالت اصلي خود خارج شده و كمر درد به سراغ شما مي‌آيد. 
** زمين سخت: 
در خانه غالبا در حال قدم زدن هستيم ولي هر قدمي كه روي زمين سخت مانند سراميك يا پاركت مي‌زنيد نشانه‌اي از كمر درد در بدن شما به وجود مي‌آيد. محققان اعلام كرده‌اند در خانه هيچ چيز نمي‌تواند بيشتر از زمين سخت براي كمر مضر باشد. اين نكته با همه خطراتش راه حلي ساده دارد چراكه با يك قاليچه يا فرش مي‌تواند از اين دردها جلوگيري كند. 
** لپ تاپ: 
كار با لپ تاپ كه يكي از ساده‌ترين كارهايي است كه در خانه انجام مي‌دهيد ولي مي‌تواند باعث بروز كمر درد شود. شايد به نظر موردي در كار با لپ تاپ روي مبل يا به صورت درازكش نباشد اما بعدها بايد نتيجه آن را مشاهده كنيد. لپ تاپ اگر درست در مقابل شما قرار نگرفته باشد و ستون فقرات شما صاف نباشد مي‌تواند باعث بروز ديسك كمر شود