قابل توجه سیگاری ها

با اين خوراكي‌ها سيگار را آسان ترك كنيد.3 مهر-92
قابل توجه سیگاری ها
براي ترك سيگار بايد بسياري از ناملايمتي‌ها را تحمل كرد اما گاهي مي‌توان با رفتارهاي خوشمزه‌اي سيگار را ترك كرد.
براي ترك كردن سيگار راه‌هاي متفاوتي پيشنهاد مي‌شود كه همه آن‌ها به نوعي قصد دارند شما را از اين ماده بسيار مضر دور كنند اگر خودتان نيز به دنيال ترك سيگار باشيد اين روش‌ها مي‌توانند كمك بسيار زيادي به شما كند. در ميان راه‌هاي مختلف استفاده از خوراكي‌هاي كمكي نيز مي‌تواند راهي خوب براي ترك سيگار باشد. 
** شير اولين خوراكي است كه مي‌توانيد براي دوران ترك سيگار از آن استفاده كنيد. تحقيقات نشان مي‌دهد افرادي كه قبل از كشيدن سيگار يك ليوان شير مي‌خورند ديگر تمايلي به كشيدن آن ندارند. اين بدين دليل است كه بعد از شير سيگار حالت تلخي در دهان ايجاد مي‌كند. شير همچنين مي‌تواند به استخوان سازي كند. ** اگر تمايل زيادي به خوردن شير نداريد مي‌توانيد از آب استفاده كنيد. وجود آب فراوان در بدن، متابوليسم (سوخت و ساز) را افزايش مي‌دهد. همزمان با افزايش متابوليسم بدن، مصرف آب زياد براي جلوگيري از بازگشت تمايل به كشيدن سيگار، مفيد است. همواره يك بطري آب، همراه خود داشته باشيد.
 ** سبزي‌ها تنوع فراواني دارند اما در ميان آن‌ها تعدادي براي ترك سيگار بسيار خوب هستند. هويج،‌خيار، بادمجان و... از جمله بهترين سبزي‌هايي هستند كه مي‌توانيد براي افرادي كه در ترك هستند مفيد باشد. البته بايد دقت كنيد كه خوردن اين خوراكي‌ها قبل از سيگار كشيدن بازهم ميل را كاهش ميدهند و بدن را تقويت مي‌كنند. 
** مركبات در رده‌هاي بعدي براي سلامت بدن و ترك سيگار هستند. در صورتي كه به مركبات دسترسي داريد مي‌توانيد خيلي راحت سيگار را نيز ترك كنيد. استفاده از آب ميوه‌هايي كه ويتامين C دارند نيز ميتواند در اين راه به شما كمك كند. پرتقال به طور كلي مي‌تواند ميل و علاقه به سيگار را از بين ببرد.
 ** امروزه سير، اولين گياه دارويي در بين گياهان است كه داراي ماده ضد باكتري و مواد فرار گوگرد و سيليس و يد مي‌باشد. سير داراي خواص ضد عفوني كننده بي‌شمار بوده كه از عفونت‌هاي تنفسي و مشكلات احتمالي به شدت جلوگيري مي‌كند. ولي مصرف سير به افرادي كه مشكلات گوارشي داشته يا آسپرين مصرف مي‌كنند يا از ناراحتي‌هاي پوستي رنج مي‌برند، توصيه نمي‌شود و به جاي آن مي‌توانند از پودر سير استفاده كنند. 
** عرق شاه تره كه در فصل تابستان علاوه بر خواص درماني، نوشيدني گوارايي محسوب مي‌شود. و ضد كمبود ويتامين C است (مشكلي كه افراد سيگاري به طور قطع با آن رو به رو هستند). اشتها آور است و به تصفيه خون نيزكمك مي‌كند. 

** كشمش، انجير خشك و بادام، اين مواد غذايي به راحتي قليايي بودن بدن را افزايش مي‌دهند، بنابراين تمايل به سيگار را كم كرده، در نتيجه ترك سيگار را راحت‌تر خواهند كرد. بنابراين اگر مقداري آجيل در جيب خود بگذاريد، هر بار كه به قصد سيگار، دست در جيب مي‌كنيد كشمش، انجير خشك و بادام به جاي سيگار در آوريد. ** در آخر شايد به نظر با مزه باشد كه حتي چوب شور هم مي‌تواند كمك خوبي براي ترك سيگار باشد. هر زمان كه خيلي تمايل به كشيدن سيگار داشتيد سريع يك چوب شور بخوريد تا نمك به بدنتان به ميزان زيادي برسد. تاثير چوب شور در اين زمان براي كشيدن سيگار باور نكردني است.