درازترين خودروي كلاسيك دنيا



باشگاه خبرنگاران جوان: ميلياردر اماراتي به نام "شيخ حمد بن حمدان آل نهيان"، خودروي بي‌همتاي خود در جهان را در شهر "ملهوس" فرانسه رونمايي كرد.
از ويژگي‌هاي خاص اين خودروي بي‌همتا آنست كه 5/7 متر طول داشته و ارتفاع و عرض آن نيز 5/2 متر است كه از اين بابت نيز بي‌همتا تلقي مي‌شود.
وي نام اين خودروي لوكس سواري را "عنكبوت عظيم‌الجثه" قرار داده است.
 


خبر: گوناگون 
عكس


حركت? تكان دهنده از ?ك دختربچه 
 
سوخت آينده خودروها با مدفوع پاندا


پانداهاي غول‌پيكر مي‌توانند با استفاده از ميكروبهاي موجود در مدفوعشان در پيشرفت توليد سوختهاي زيستي سهيم باشند.
به گزارش ايسنا، دو پاندا در باغ‌وحش "ممفيس" ايالت تنسي آمريكا با ضايعات خود در پژوهشهاي علمي سهيم شده‌اند كه هدف آنها توليد سوختهاي زيستي در آينده است.
اين نمونه‌ها در كنار مواد زائد ديگر از باغ‌وحش تورنتو براي هدف تغيير توليد سوخت زيستي از ذرت و گياهان ديگر كه مصرف خوراكي داشته، به مدفوع حيوانات و گياهان غيرخوراكي مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
اين پژوهش كه توسط محققان دانشگاه مي‌سي‌سي‌پي انجام شده، در دويست و چهل و ششمين نشست ملي و نمايشگاه انجمن شيمي آمريكا ارائه شده است.
محققان بيش از 40 ميكروب زنده در روده پانداهاي غول‌پيكر شناسايي كردند كه مي‌توانند توليد سوخت زيستي را نسبت به ضايعات گياهي آسانتر و ارزانتر كنند.
اين پژوهش همچنين مي‌تواند اطلاعات جديد مهمي براي حفظ سلامت پانداها ارائه كند.
اتانول بدست آمده از ذرت يكي از رايج‌ترين سوختهاي مصرفي در آمريكا است اما نگرانيهاي بسياري وجود دارد كه استفاده گسترده از ذرت، دانه سويا و گياهان خوراكي ديگر براي توليد سوخت ممكن است هزينه غذا را بالا برده يا به كمبود مواد غذايي منجر شود.
به گفته محققان، ساقه ذرت، چوپهاي آن و ديگر مواد گياهي كه مصرف غذايي ندارند، مي‌توانند منابع بهتري از اتانول باشند.
محققان در حال حاضر به دنيال باكتريهايي هستند كه از كاربري بالا در تجزيه ليگنوسلولز و آزادسازي ماده‌اي برخوردارند كه قابل تخمير به شكل اتانول است. باكتري موجود در مدفوع پانداها يكي از كانديداهاي اصلي هستند.
پانداها تنها از رژيم گياه بامبو برخوردارند و همچنين سيستم گوارشي كوتاهي دارند كه نيازمند باكتريهاي با آنزيم بسيار قوي براي تجزيه ليگنوسلولز است.
آنها همچنين باكتريهايي را كشف كردند كه مي‌توانند اين قندها را گرفته و آنها را به روغن و چربي براي توليد ديزل سوختي تبديل كند.
برنامه‌هاي بعدي دانشمندان شامل گسترش پژوهش براي استفاده از نمونه‌هاي مدفوع پانداهاي قرمز است كه رژيم غذايي آنها نيز گياه بامبو است. 
 
عكس


صبورترين حيوان جهان! 
 

چشم‌هايي كه 7 سال به خواب نرفته است


گاه يك بيماري، انسان را بدخواب و آرامش را از چشم‌هايش دريغ مي‌كند، اما گاهي هم يك بيمار خواب آسوده را از چشم‌هاي خانواده مي‌ربايد.
همسر سوسن خانم صاحب يك شغل آبرومند بود و زمين كشاورزي آن‌ها هم در حوالي شهر كمك خرج خوبي براي خانواده آن‌ها بود، روزگار بر وفق مراد سوسن خانم و همسرش مي‌گذشت...
اين داستان زندگي آنان بود تا 22 سال قبل كه يك روز آقاي كريمي، همسر زحمتكش سوسن خانم گفت كه دستش از كار افتاده و ديگر حس نمي‌كند و حتي نمي‌تواند آن را حركت دهد و كمي بعد دچار دو بيني شد.
دستش كمي "گزگز" مي‌كرد و چشم‌هايش سياهي مي‌رفت، ديگر قادر به انجام كار نبود و از روزي كه در بازار دچار اين علايم شد تا وقتي كه به دكتر مراجعه كرد زمان زياد نگذشته بود كه به او گفتند دچار بيماري ام‌اس شده است.
بيماري كه پزشكان مي‌‌گويند؛ سيستم ايمني بدن در بيماري ام‌اس به بافت چربي درون مغز حمله كرده و نقاط مختلفي را درگير مي‌كند بنابراين علائم بيماري با توجه به ناحيه‌اي كه درگير مي‌شود متفاوت خواهد بود؛ علائم بينايي، حركتي و حسي از جمله مشكلاتي است كه فرد با آن روبه‌رو خواهد شد.
"ام‌اس" بيشتر در سنين جواني و در دوران طلايي زندگي بروز مي‌كند و به همين دليل رسيدگي و درمان آن اهميت ويژه‌اي دارد.
شايع‌ترين حالت درگيري بيماري با علائم حسي نمايان مي‌شود، كه در چنين شرايطي معمولاً فرد در قسمت‌هاي انتهايي هر 2 دست و هر 2 پا "قسمت‌هايي از بدن كه فرد از دستكش و جوراب استفاده مي‌كند" سوزش و گزگز شديدي را احساس خواهد كرد.
در حالت ديگري از درگيري‌هاي حسي بيماري ام‌اس، نيمي از بدن فرد يا قسمت پايين‌تر از سينه او در يك طرف بدن بي‌حس مي‌شود.
دومين نشانه "ام‌اس" تاري ديد است كه از علائم شايع اين بيماري است؛ در اين بيماري گاهي شخص متوجه كاهش قدرت و توانش مي‌شود؛ به عنوان مثال ممكن است هنگام بالا رفتن از پله حس كند پاهايش ضعيف‌تر از قبل شده است و گاهي نيز يك سمت بدن فرد دچار ضعف شديد مي‌شود.
يكي ديگر از علائم بيماري "ام‌اس" مشكلات تعادلي است؛ در اين حالت شخص كم‌كم حس مي‌كند تعادل ندارد، دائم زمين مي‌خورد يا هنگام راه رفتن بدنش به يك طرف متمايل مي‌شود.
و حالا آقاي كريمي همه اين نشانه‌ها را دارد و كم‌كم زمين‌گير مي‌شود.
زمين‌گير شدن سرپرست خانواده موجب مي‌شود تا خانواده براي سرپا شدن مجدد وي از همه توان خود بهره بگيرد، هزينه‌هاي سرسام‌آور دارو و درمان، كم‌كم همه دارايي خانواده كريمي را از آن‌ها مي‌گيرد اما سوسن خانم تنها به يك اميد همه مشكلات را تحمل مي‌كند و آن هم بهبود همسر مهربانش است.
اوايل داروهاي خارجي مصرف مي‌كردند اما كم‌كم با كاهش منابع مالي، به مصرف داروهاي ايراني روي آوردند و بعدها كه ديگر پولي برايشان نمانده بود، مصرف داروها مقطعي شد و بعضي وقت‌ها كاملًا قطع شد. مثل امروز كه آقاي كريمي ديگر پولي ندارد تا بابت خريد دارو هزينه كند.
هرچند خانواده كريمي با از دست دادن خانه بزرگ، مغازه و بسياري ديگر از دارايي خود، دوران بسيار سختي را داشته‌اند اما 2 فرزند پسر اين خانواده با اميد به خدا و همراهي مادر خود كه تنها از يك مادر مي‌توان سراغ گرفت به درس خود ادامه دادند و هر 2 دانشجو هستند.
يكي در رشته برق تحصيل مي‌كند و ديگري جوشكاري دانشگاه صنعتي اصفهان، اما براي خرج تحصيل خود دائماً در مضيقه هستند و از هر فرصتي براي كمك به مخارج خود و خانواده استفاده مي‌كنند ولي كار در كنار تحصيل، شايد با شرايطي كه اين خانواده با آن مواجه هستند واقعاً كمرشكن باشد.
اما مادر خانواده، همه اين بار سنگين را به دوش كشيده است و با مراقبت از همسرش، اين دغدغه فرزندانش را كمي التيام بخشيده تا آنان با فراغ خاطر به درس خود بپردازند اما مگر چقدر مي‌توان تحمل كرد؟
به گزارش فارس، سوسن خانم در گذشته داراي مال و ثروت بسيار بود و همواره به فقرا ياري مي‌رساند، اما مشيت الهي و امتحان خدايي امروز بر اين قرار گرفته است كه سوسن خانم خود را به بوته آزمايش بگذارد.
اولين نشانه سربلندي اين خانواده در اين آزمايش، نماز اول وقت است كه در بدترين شرايط هم ترك نشد.
سوسن خانم گله و شكايتي از درگاه خدا نداشت و نشانه ايمان قوي در اين زن باعث شد تا روح بلندش همواره در تعالي باشد ولي جسمش ديگر توان ياري وي را نداشت.
از سال‌ها قبل احساس كرد چشمهايش ديگر نيازي به جستن آرامش در خواب ندارند و رفته‌رفته خواب بر چشمانش حرام شد و اكنون هفت سال است كه به خواب نرفته است.
خوابي كه مي‌توانست كمي از رنج مريض‌داري وي بكاهد ولي خواب هم خود را از چشمان خسته اين زن فداكار دريغ كرد و قوي‌ترين قرص‌هاي خواب هم نتوانست كمي آرامش به اين چشم‌ها هديه كند.
پزشكان علت اين امر را افسردگي شديد عنوان كرده‌اند. وقتي با سوسن خانم پاي گفت‌وگو نشستم، تنها قادر بودم تا بغض خود را برابر صبوري اين زن فرو بخورم تا مبادا احساس كند بخاطر ترحم بغض كرده‌ام اما من تنها در مقايسه خود بودم در برابر اين زن كه مشكلاتش در قياس با مشكلات من اقيانوسي در برابر قطره بود.
شاكر درگاه خدا بود و اين را قسمت و تقدير الهي مي‌دانست، خستگي ناشي از بي‌خوابي را مي‌شد در چشمانش به خوبي ديد، ولي شكايتي نداشت، وقتي از او خواستم تا درخواستي داشته باشد از خيرين و مسئولان، تنها با نشستن اشك در چشمانش پاسخم را داد.
در دلم مي‌گويم با كريمان كارها دشوار نيست، منتظرم خانم كريمي كه با گوشه روسري اشك از چشمانش گرفته، درخواستش را بگويد و او مي‌گويد: داشتن بيمار ام‌اس سخت است، خيلي سخت.
هرچه منتظر مي‌مانم تا كلمه‌اي مبني بر ياري خواستن از هم‌نوعان از زبان وي بشنوم، چيزي نمي‌گويد و اينجاست كه قطرات اشك بر پهناي صورتش جاري مي‌شود.
حالا ديگر اشك‌هاي مرد خانه هم روان شده است، رنج مي‌برد از اين‌كه خانم مهربان خانه‌اش كه كدبانويي به تمام معناست، تمام خوشي و راحتي زندگيش را بخاطر وي از دست داده و مستاجر يك خانه كوچك شده‌اند.
روح آقاي كريمي بيشتر از تن رنجورش در عذاب است وقتي مي‌بيند فرزندانش توان تامين هزينه تحصيل خود را ندارند.
آقاي كريمي از بي‌خوابي همسرش رنج مي‌كشد وقتي مي‌بيند، شب و روز برايش يكي شده است و آرامش خواب از چشمان وي رخت بسته است.
ديگر بيماري خود را از ياد برده است، نه اين‌كه درد نمي‌كشد نه، بلكه دردهايش فراتر از رنج بيماري است. او دنيايي از درد در برابر ديدگانش دارد.