تصاویر جلسه تحلیف شورای‌شهر تهران

در روند رقابت جدی  که میان محسن رفسنجانی و محمد باقر قالیباف بر سر قبضه ی پست شهرداری تهران وجود دارد و ناشی از جنگ قدرت میان خامنه ای و رفسنجانی وباند ها وحامیان شان می باشد . اکنون دامنه ی این رقابت به شورای شهر تهران کشیده شده است . بهمین دلیل احمد مسجد جامعه ای مقابل رقیب خود مهدی چمران برنده و رئیس شورای شهر تهران شده است که وزیر فرهنگ تفتیش عقاید وسانسور ارشاد دوران خاتمی بود . تا دتستآویزی برای حسین باستانی رئیس دفتر مطبوعات ریاست جمهوری خاتمی شود تا در  شبکه ی خبر پراکنی بی بی سی دولت فخیمه انگلیس تبلیغات نماید که بلی شرایط بازگشت بقدرت مدعیان اصلاح طلبان دارد هموار می شود .زیرا که احمدی نژاد از ریاست شورای شهر تهران بود که  بعداًرئیس جمهور شد .
  
فراروتحلیف ۳۱ عضو چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با حضور استاندار تهران و سایر مسئولان اجرایی در صحن علنی شورای شهر برگزار شد.به گزارش فارس، این مراسم با حضور مرتضی تمدن استاندار تهران و فرمانداران سه حوزه مرتبط تهران، شهرری، شمیرانات و مدیران دستگاهی اجرایی استان برگزار شد.در این جلسه مجتبی شاکری به نمایندگی از اصولگرایان، مهدی چمران را به عنوان کاندیدا معرفی کرد و عبدالحسین مختاباد به نمایندگی از اصلاح طلبان احمد مسجدجامعی را به عنوان کاندیدای ریاست شورا معرفی کرد.پس از رای گیری سلطانی فر تذکر داد که باید برای شمارش آرا ناظر داشته باشیم که در مجموع قرار شد خود سلطانی فر، پیرهادی و رضازاده در شمارش آرا شرکت داشته باشند. البته حسین طلا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی هم به عنوان دبیر نمایندگان تهران در شمارش آرا دخیل بود.پس از پایان رای گیری احمد مسجدجامعی با 16 رای در مقابل 15 رای مهدی چمران، به عنوان رئیس شورای چهارم شهر تهران انتخاب شد.مرتضی طلایی نیز با کسب 22 رای به عنوان نائب رئیس شورای شهر تهران انتخاب شد. عکس های ایسنا، فارس، ایرنا و تسنیم از این مراسم را در زیر می بینید.



کد خبر: ۱۶۱۲۳۵
۱۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۵
معاون اول رییس جمهور طی مطلبی در صفحه خود در فیسبوک با اشاره به دیدارهای خود با مدیرانی که به گفته وی طی 8 سال اخیر به اجبار خانه نشین شده بودند، از آن به عنوان واقعیتی تلخ یاد کرد که کشور طی سال‌ها اخیر گرفتار آن شده بود.

به گزارش ایسنا، یادداشت اسحاق جهانگیری که با عنوان اتاق فکر منتشر شده به این شرح است:

در این روزها با حدود چهل تن از مدیرانی که در نهاد و دفتر رئیس جمهور توسط دولت نهم و دهم بیکار شده اند دیدار داشتم. در میان اینها افراد شایسته و باتجربه ای بودند که با دریغ و افسوس طی این سالها خانه نشین و یا به گوشه ای رانده شده بودند. تعدادی از آنها که با حکم دیوان عدالت توانسته بودند به کار بازگردند در محیط کار مهجور واقع شده و در نهایت به همه آنها یک اتاق اختصاص داده بودند که به شوخی به آن «اتاق فکر» می گفتند.

آنطور که گفته شد سهم هرکدام از این اتاق، در حد نیم متر مربع بوده و به ناچار به نوبت در این اتاق حضور به هم می رساندند بدون اینکه کاری داشته باشند یا از فکر آنها کسی استفاده ای کند و یا سفارش کاری به آنها داده شود.

در این میان داستان از کار برکنار شدنشان هم شنیدنی بود؛ از جمله یکی از آنها که در دولت آقای خاتمی دبیر کمیسیون مهمی بود تعریف می کرد که ابتدای دولت نهم یک نفر را از بیرون برای تعمیر تلفن های نهاد آوردند اینجا، ولی بچه های فنی زیر بار او نرفتند و قبولش نکردند. بعد از مدت کوتاهی ایشان را به جای من به عنوان دبیر کمیسیونی که اعضایش معاونین چند وزارتخانه مهم بودند معرفی کردند. از آن به بعد من هم به ناچار به «اتاق» فکر منتقل شدم. (خنده حضار)!

این داستان نیست، از جمله واقعیت های تلخی است که میهن عزیز ما طی این سال ها گرفتارش بوده است، اتفاقا فرد برکنار شده را من به خوبی می شناسم. هنگام تحصیل در دانشگاه پیش نماز ما بود و به راستی و درستی شهره است.

با خود گفتم بر او که چنین رفته باشد؛ وای به حال دیگران... 

کد خبر: ۱۶۱۲۴۷
۱۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۲
مرد جنایتکار که در یک بزم شبانه با ضربات چاقو نوازنده ای را به قتل رسانده بود صبح امروز در دادگاه کیفری پای میز محاکمه قرار گرفت.

به گزارش مهر، در ابتدای جلسه دادگاه که در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد خانم کرمی نماینده دادستان با تشریح کیفرخواست گفت: در این پرونده جان محمد متهم است در تاریخ 5 فروردین سال 88 در جریان یک درگیری مردمی به نام میراحمد را در میهمانی شبانه به قتل رسانده است.

در ادامه قاضی عزیزمحمدی رئیس دادگاه با تفهیم اتهام به جان محمد از او خواست به دفاع از خود بپردازد. متهم به قتل 38 ساله نیز پس از قرار گرفتن در جایگاه با قبول اتهامش گفت: مقتول نوازنده بود و در مراسم های خود پسر نوجوانی را آرایش می کرد و به او لباس زنانه می پوشاند. 
شب حادثه برادرم به این کار او اعتراض کرد که بین آنها درگیری رخ داد وقتی من از این دعوا مطلع شدم به محل درگیری که یک میهمانی بود رفتم و در آنجا 30 نفر از دوستان مقتول و 20نفر از دوستان من با هم درگیر شدیم. من دو ضربه چاقو به شکم میراحمد وارد کردم که در ادامه یکی از دوستان او به نام حبیب قصد داشت مرا با چاقو بزند که به علت تاریکی هوا ضربه اش به سیه مقتول اصابت کرد. به خاطر ترس از محل فرار کردم که چند روز بعد خود را به پلیس معرفی کرده و به جرم خود اقرار کردم.

رئیس دادگاه: سال 79 به اتهام حمل 800گرم هروئین در بندرعباس دستگیر شده بودید، در این پرونده محکومیتت چه بود؟

متهم به قتل: مواد مخدر متعلق به فرد دیگری بود که این موضوع را در دادگاه ثابت کردم.

پس از آخرین دفاعیات متهم و وکیل مدافعش قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شدند.