گزیده خبرهای 6 آذر -93 قسمت -4

گزیده خبرهای 6 آذر -93 قسمت -4
فرو رفتن ميلگرد در جمجمه مرد جوان
سخنگوي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران از فرو رفتن ميلگرد در سر كارگر جوان خبر داد. "جلال ملكي" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، گفت: در ساعت 12و 20دقيقه روز گذشته مسئولان بيمارستان حضرت رسول(ص) به ستاد فرماندهي آتش نشاني تهران فرو رفتن ميلگرد در سر كارگر را خبر دادند كه بلافاصله ايستگاه 112 به بيمارستان حضرت رسول عزيمت كردند. وي ادامه داد: يك كارگر 28ساله افغاني به طور اتفاقي يك ميلگرد به طول يك متر وارد سر او شده و از طرف ديگر خارج شده بود كه آتش نشانان بلافاصله در حضور كادر پزشكي اضافه‌هاي ميلگرد را از هر دو طرف برش زدند و سپس فرد مصدوم را تحويل پزشكان دادند. "ملكي" افزود: علت اين حادثه هنوز مشخص نشده است. 
يك كشته و 7 مجروح در واژگوني تريلي حامل اسيد
مسئول واحد آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري آبيك گفت: واژگوني تريلي حامل بار اسيد در لاين جنوبي اتوبان قزوين به تهران، حوالي روستاي ناصرآباد شهرستان آبيك، هفت مجروح و يك كشته بر جاي گذاشت. "علي جباري" در گفت‌وگو با فارس اظهار كرد: بر اثر واژگوني يك دستگاه تريلي حامل بار اسيد در لاين جنوبي اتوبان قزوين به تهران در حوالي روستاي ناصرآباد شهرستان آبيك سبب شد هشت دستگاه با هم برخورد كرده و بيش از دو ساعت مسير اتوبان مسدود باشد. وي افزود: بر اثر برخورد هشت دستگاه خودرو در مسير اتوبان، هفت نفر مجروح و يك نفر جان خود را از دست داد. مسئول واحد آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري آبيك ادامه داد: مأموران آتش‌نشاني به محض اطلاع از وقوع حادثه در سر صحنه حادثه حاضر شدند و نسبت به نجات حادثه‌ديدگان، اقدامات لازم را انجام دادند. "جباري" خاطرنشان كرد: از رانندگان درخواست مي‌شود در زمان بارندگي و لغزندگي جاده، نكات ايمني را رعايت و با سرعت مطمئنه حركت كنند. اين مسئول بيان كرد: از مردم درخواست مي‌شود كه در هنگام وقوع تصادف، نظاره‌گر نباشند و صحنه را ترك كرده تا عبور و مرور به راحتي صورت بگيرد تا مأموران امدادي آتش‌نشاني و هلال احمر بتوانند به وظايف خود به نحو احسن عمل كنند. "جباري" عنوان كرد: مأموران آتش‌نشاني همچنين به پاكسازي و شست و شوي مسير اسيد ريخته شده اقدام كردند. اين مسئول همچنين از وقوع تصادف در جاده قديم آبيك ـ قزوين در صبح د?روز خبر داد و گفت: يك دختر بچه نوجوان بر اثر برخورد با يك دستگاه خودرو پرايد جان خود را از دست داد.
مرگ كودك خردسال زير شكنجه‌هاي زن كولي
زن كولي كه پس از شكنجه كودك خردسال او را به قتل رسانده و در خيابان رها كرده بود، در تحقيقات پليس شناسايي و دستگير شد. دوازدهم آبان امسال، مرد جواني با پليس تماس گرفت و از كشف جسد پسر بچه‌اي در كنار امامزاده ابراهيم شهرستان آمل خبر داد. با اعلام خبر، كارآگاهان جنايي پليس راهي محل شدند و ديدند پسر دو ساله‌اي كنار سرويس بهداشتي امامزاده روي زمين افتاده است. متخصصان پزشكي قانوني اعلام كردند آثار سوختگي با سيگار و جراحت روي بدن پسر بچه مشهود بوده و از زمان مرگ او كمتر از 24 ساعت مي‌گذرد. كارآگاهان جنايي با جسد پسر بچه‌اي مواجه بودند كه هيچ مدرك هويتي همراه نداشت و از سويي اهالي محل او را تا به حال نديده بودند. باتوجه به ظاهر پسر بچه، اين احتمال داده شد پسرك از كولي‌هاي دوره گردي باشد كه در همان حوالي ساكن هستند. به اين ترتيب كارآگاهان سراغ كولي‌ها رفتند و به تحقيق از آنها پرداختند. به گزارش عصر ايران، كولي‌ها با ديدن عكس پسر بچه او را شناسايي كردند و يكي از ساكنان محل به پليس گفت: "اين عكس آرين است، مادرش را خوب مي‌شناختم. پدرش قبل از تولد آرين فوت كرد. زن جوان هم مدتي بعد از آن كه بچه‌اش را به دنيا آورد، جان خود را از دست داد. مادر آرين با زن جواني به نام شهلا دوست بود، بعد از مرگ مادر، شهلا بچه را با خود برد تا از او نگهداري كند." با اطلاعات به دست آمده، بررسي‌ها براي يافتن زن جوان كه تنها مظنون پرونده بود، ادامه يافت. با بررسي‌هاي صورت گرفته شهلا شناسايي و براي تحقيقات به اداره آگاهي انتقال داده شد.
زن جوان در ابتدا منكر اطلاع از قتل شد و ادعا كرد كه آدم ربايان كودك را به قتل رسانده‌اند. ماموران كه متوجه تناقض گويي‌هاي متهم شده بودند به بازجويي‌ها ادامه دادند كه زن جوان بناچار به قتل اعتراف كرد و گفت: "مادر آرين دوست صميمي‌ام بود و بعد از مرگش آرين را نزد خودم نگه داشتم. اما در اصل او را نزد خودم بردم تا بهتر بتوانم كسب درآمد كنم. مدت هاست كه گدايي مي‌كنم و وجود يك كودك در كنارم، باعث مي‌شد مردم بيشتر به من كمك كنند." او ادامه داد: براي آن كه مردم دلشان براي پسر بچه بسوزد، او را با سيگار مي‌سوزاندم يا كتكش مي‌زدم. تا كودك مظلوم‌تر به نظر برسد و كمتر شيطنت كند. اما يازدهم آبان زماني كه داشتم كه او كتك مي‌زدم، حال آرين بد شد و فوت كرد. من كه از مرگ او ترسيده بودم و مي‌دانستم در اين مرگ مقصر هستم، بچه را درآغوش گرفتم و جنازه‌اش را كنار امامزاده رها كردم. سرهنگ عظيمي، رئيس پليس آگاهي استان مازندران گفت: "با اعترافات زن جوان به جنايت، او با قرار بازداشت روانه زندان شد."

ایران نوشت:در حالی که بعد از ریاست «محمد سرافراز» در صدا و سیما شماری از معاونت‌های کلیدی دچار تغییر و تحول شد اما گویا معاونت سیاسی از این تغییرات مصون مانده است.