گزیده خبرهای 8 آذر -93 قسمت -2

گزیده خبرهای 8 آذر -93 قسمت -2 
آتش‌سوزي بخاري نفتي در يك مدرسه
كامراني با بيان اينكه مدرسه شهيد غياثي درمانلو واقع در شهرستان گرمي 12 دانش‌آموز دارد، گفت: اين مدرسه از نوع دولتي روزانه است و بخاري استفاده شده در آن نفتي و كاربراتوري است. آتش سوزي يك بخاري نفتي دوباره در يكي از مدارس كشور حادثه ساز شد اما هوشياري معلم ازبروز فاجعه جلوگيري كرد. به گزارش واحد مركزي خبر، صمد سليمان‌‌زاده، بعد از بروز آتش سوزي دبير دبيرستان شهيد غياثي روستاي درمانلوي گرمي، نخست 15 دانش‌‌آموز كلاس را خارج، و سپس به كمك همكارانش براي مهار شعله‌هاي درحال گسترش آتش اقدام كرد، كه دچار حادثه شد بخشعلي كامراني، مدير آموزش وپرورش گرمي مغان در اين باره گفت: در تماس تلفني با معلم و پيگيري از طريق بيمارستان ولايت گرمي، حال اين معلم رضايت بخش اعلام و او از بيمارستان مرخص شده است. تمام بخاري‌هاي نفتي چكه‌اي خطرساز از مدارس جمع‌‌آوري شده و به جاي آنها بخاري‌‌هاي نفتي كاربراتوري كار گذاشته شده است.ئيس آموزش و پرورش شهرستان گرمي با بيان اينكه آتش‌سوزي بخاري نفتي كاربراتوري مدرسه به علت شيطنت دانش‌آموزان بود، گفت: در اين حادثه هيچ دانش‌آموز و معلمي آسيب نديده است. بخشعلي كامراني، همچنين در گفت‌وگو با فارس گفت: اين حادثه به علت شيطنت تعدادي از دانش‌آموزان كه در زمان زنگ تفريح در كلاس درس حضور داشتند اتفاق افتاد كه در نهايت هيچ حادثه‌اي براي هيچ دانش‌آموزي و حتي معلم مدرسه رخ نداده است. كامراني با بيان اينكه مدرسه شهيد غياثي درمانلو واقع در شهرستان گرمي 12 دانش‌آموز دارد، گفت: اين مدرسه از نوع دولتي روزانه است و بخاري استفاده شده در آن نفتي و كاربراتوري است. 
 کارشناسان و مقامات روسی معتقدند؛ تصمیم اوپک، قیمت نفت را پایین نگه می دارد که این امر به ضرر روسیه، ایران و آمریکا استبه گزارش راشا تودی، مقامات و کارشناسان روس هشدار دادند، قیمت نفت تا مدتها در سطح کمتر از 80 دلار در هر بشکه باقی خواهد ماند که این امر نه تنها به اقتصاد روسیه، ایران و ونزوئلا صدمه می زند بلکه موجب کاهش تولید نفت شیل آمریکا خواهد شد. اوپک دیروز (پنجشنبه) اعلام کرد، سقف تولید این سازمان تغییر نخواهد کرد و با وجود پیشی گرفتن عرضه بر تقاضا و کاهش قیمت نفت، در سطح 30 میلیون بشکه هر روز باقی می ماند.پس از نشست دیروز اوپک، آنتون سیلوانف وزیر دارایی روسیه گفت، لازم است مسکو وضعیت بودجه خود را در چارچوبی بازنگری کند که در آن قیمت نفت ظرف چند سال آینده احتمالا حول و حوش 80 دلار در هر بشکه باشد، نه 100 دلار در هر بشکه. لازم است ما برنامه های مالی و اقتصادی خود را براساس شرایط جدید اقتصاد کلان طرح ریزی نماییم، شرایطی که به اعتقاد ما تغییر آن بسرعت اتفاق نخواهد افتاد.ماکسیم اورشکین رییس بخش برنامه ریزی استراتژیک وزارت دارایی روسیه نیز گفت: کاهش قیمت نفت پس از تصمیم اخیر اوپک، موید این نظر بود که بودجه روسیه باید براساس سطوح کمتر قیمت نفت تعدیل شود. آنا کوکوروا تحلیلگر بازار در شرکت آلپاری انگلستان به پایگاه خبری روسبالت.آر.یو روسیه گفت: قیمت نفت حتی می تواند به کمتر از سطح 70 دلار در هر بشکه نیز کاهش یابد که این امر بر روسیه تاثیر منفی بیشتری خواهد گذارد، زیرا ارزش روبل نیز ارتباط تنگاتنگ با قیمت نفت دارد.میخاییل کروتیخین از شرکای شرکت روس انرژی به راسکایا پلنتا (کمیته حمایت از روزنامه نگاران روسیه) گفت: ایران و ونزوئلا نیز از کاهش قیمت نفت در هراس هستند. کروتیخین اضافه کرد: ونزوئلا به قیمت 150 و ایران به قیمت 140 دلار در هر بشکه نیاز دارند تا بودجه آنها متوازن باشد و درآمد و هزینه شان متوازن شود. دیگر بازنده این شرایط، آمریکا است، زیرا تولید عظیم نفت شیل این کشور به دلیل قیمت پایین نفت کاهش خواهد یافت. برنده این بازی، عربستان سعودی است که به تدریج به هدف اصلی خود یعنی خارج ساختن نفت شیل آمریکا از بازار، نزدیک می شود. وی افزود: اگر پروژه های تولید نفت شیل آمریکا متوقف شوند، سهم بازار عربستان سعودی دوباره شروع به افزایش خواهد کرد.
یک عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: بیشترین نقد جریان‌های سیاسی به هیأت مذاکره‌کننده هسته‌ای محدود به توافق مقدماتی سال قبل بود و هنوز توافق جدیدی نشده که بخواهند نقد جدیدی بیان کنند.محمد اسماعیل کوثری در گفت‌و‌گو با ایسنا، گفت: جریان‌های سیاسی نقد مذاکره‌کنندگان را با حمایت از آنان مغایر نمی‌دانند و همه آنان اصل مذاکرات را قبول دارند.این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نقد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای توسط جریان‌های منتقد را مربوط به تصمیم‌گیری و اجرا دانست و خاطرنشان کرد: اگر منتقدی نسبت به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای انتقاد تندی داشته است از روی اشتباه و برداشت‌های شخصی بوده و ربطی به جریان منتسب به آن ندارد.نماینده مردم تهران تأکید کرد: ضمن نقد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای از دولتمردان می‌خواهیم تا همزمان با مذاکرات موضوع اقتصاد مقاومتی را به اجرا درآورده، اگر دولت اقتصاد مقاومتی را به اجرا درآورد بسیاری از مشکلات داخلی کشور برطرف می‌شود، در این صورت کشورهای 1+5 به خوبی درک خواهند کرد که تحریم‌ها آنچنان کارساز که نبوده و کلا از تداوم تحریم‌ها ناامید می‌شوند
غلامعلی حدادعادل روز سه‌شنبه به هر یک از نمایندگان زن مجلس شورای اسلامی یک نسخه از کتاب «من زنده‌ام» اثر معصومه آباد را هدیه داد.به گزارش فارس، دکتر غلامعلی حداد عادل روز سه‌شنبه به هر یک از نمایندگان زن مجلس شورای اسلامی یک نسخه از کتاب «من زنده‌ام» اثر معصومه آباد را هدیه داد.مشاور عالی رهبر فرزانه انقلاب، ضمن تحسین این کتاب، به نمایندگان خانم مجلس شورای اسلامی توصیه کرد بعد از مطالعه این کتاب در مسابقه‌ای که با محوریت آن برگزار می‌شود شرکت کنند.کتاب «من زنده‌ام» شرحی از اسارت 40 ماهه معصومه آباد است که به قلم وی به رشته تحریر در آمده است. این بانوی آزاده به همراه سه دختر ایرانی تنها اسرای دختر ایرانی هستند که در دوران جنگ تحمیلی توسط نیروهای متجاوز بعثی به اسارت در آمده و سندی بر متجاوز بودن ریژم عراق هستند. این کتاب با بیانی جذاب مخاطب را پابه‌پای سختی‌ها و رنج‌های دوره اسارت همراه می‌کند و خواننده را با واقعیت‌های موجود در دوران جنگ 8 ساله روبرو می‌کندمن زنده‌ام» را انتشارات بروج منتشر کرده و رهبر انقلاب بر آن تقریظ نوشته و آن را ستوده‌اند. متن تقریظ رهبر فرزانه انقلاب به این شرح است:
«بسم‌الله الرحمن الرحیم
کتاب را با احساس دوگانه‌ اندوه و افتخار و گاه از پشت پرده‌ اشک، خواندم و بر آن صبر و همت و پاکی و صفا، و بر این هنرمندی در مجسّم کردن زیبائی‌ها و زشتی‌ها و رنج‌ها و شادی‌ها آفرین گفتم. گنجینه‌ یادها و خاطره‌های مجاهدان و آزادگان، ذخیره‌ عظیم و ارزشمندی است که تاریخ را پربار و درس‌ها و آموختنی‌ها را پرشمار می‌کند. خدمت بزرگی است آن‌ها را از ذهن‌ها و حافظه‌ها بیرون کشیدن و به قلم و هنر و نمایش سپردن.این نیز از نوشته‌هائی است که ترجمه‌اش لازم است. به چهار بانوی قهرمان این کتاب بویژه نویسنده و راوی هنرمند آن سلام میفرستماین کتاب اکنون به عنوان کتاب محور مسابقه «کتاب و زندگی» انتخاب شده و در مدت کوتاهی بعد از کاهش 60 درصدی قیمت آن به چاپ 115 رسیده و توجه مخاطبان را به خود جلب کرده است
وحيد خراساني  راه‌حل مذاكرات هسته‌اي سفر رفسنجاني به عربستان است.
وحيد خراساني مي‌گويد راه‌حل مذاكرات هسته‌اي سفر رفسنجاني به عربستان است. به گزارش شفقنا، طه هاشمي، معاون فرهنگي اجتماعي دانشگاه آزاد اسلامي، در صفحه خود ضمن اشاره به ديدار روز پنجشنبه مسئولين دانشگاه آزاد اسلامي با مراجع عظام تقليد در قم نوشت: حضرت آيت‌الله وحيد خراساني با توصيه‌هائي در مورد دانشگاه آزاد اسلامي و تجليل از مديريت آقاي هاشمي رفسنجاني، نكته‌اي درباره عدم نتيجه‌گيري در مذاكرات هسته‌اي متذكر شدند و گفتند اسراييل و سعودي از نتيجه مطلوب ممانعت كردند و راه قطعي اين است كه آقاي هاشمي به عربستان سفر كند. چند بار تاكيد كردند كه بايد اين سفر انجام شود چون تنها شخصيتي كه مي‌تواند عربستان را مجاب كند آقاي هاشمي است؛ سفر او به نفع جهان اسلام و ايران است. ايشان فرمودند آقاي هاشمي را ساليان متمادي است كه مي‌شناسم و خاطره‌اي تعريف كرد كه وقتي آقاي خميني آمدند من وقت خواستم كه خدمت ايشان برسم فوري وقت دادند و من (آيت‌الله وحيد) به ملاقات ايشان رفتم. آقاي وحيد ادامه داد كه من كنار آقاي خميني نشستم و روبروي ما آقاي اشراقي داماد امام(ره) نشسته بود؛ ديدم يك شيخ جواني آمد و فردي را مطرح كرد و گفت اين آقا خوب است والي (استاندار) اصفهان باشد و ايشان قبول كردند. چند دقيقه بعد آمد و فرد ديگري را به آقاي خميني معرفي كرد و گفت اين آقا مناسب است استاندار فلان استان باشد؛ باز هم امام تاييد كردند. دوباره آمد خدمت امام خميني و گفت آقاي امامي كاشاني مناسب است مسئول مدرسه سپهسالار باشد؛ باز هم امام خميني قبول كردند. آيت‌الله وحيد ادامه دادند: براي من عجيب بود! پيش خود گفتم اين شيخ كيست كه رهبر انقلاب اينهمه به او اعتماد دارد و حرفش را مي‌پذيرد! رو كردم به آقاي اشراقي و گفتم اين شيخ كيست؟ ايشان هم جواب داد ايشان آشيخ اكبر هاشمي رفسنجاني است.."
آتش يك واحد مسكوني را در كرج به خاكستر تبديل كرد

بر اثر آتش سوزي يك واحد مسكوني درطبقه پنجم يك ساختمان در كرج به خاكستر تبديل شد. به گزارش خبرگزاري مهر، سهراب شهباني مديرعامل سازمان آتش نشاني كرج با اعلام اين خبر گفت: اين آتش سوزي غروب چهارشنبه در منطقه حيدرآباد كرج رخ داد كه براثر آن يك نفر به صورت جزيي مصدوم شد و حضور به موقع ماموران آتش نشاني موجب شد تا از سرايت آتش به واحدهاي همجوار جلوگيري شود. وي با اشاره به اينكه ساختمان مذكور در مجموع داراي 10 واحد و پنج طبقه است،گفت: واحد تخريب شده حدود 50 متر مربع زيربنا داشت. به گفته شهباني برآورد ميزان خسارت و علت حادثه در دست بررسي است.