چندگزیده


کد خبر: ۲۲۱۹۵۹
۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۳
جانشین فرماندهی انتظامی خوزستان از شهادت دو مامور نیروی انتظامی در درگیری مسلحانه در شهرستان لالی خبر داد.

به گزارش مهر، سرهنگ سید محمد صالحی اظهار داشت: امروز در پی شناسایی دو سارق شرور و سابقه دار در شهرستان لالی، ماموران جهت دستگیری سارقان وارد عمل شدند که طی تعقیب و گریز سارقان وارد منزلی در یک منطقه مسکونی شدند.

وی افزود: در ادامه عملیات سارقان مسلح از مخفیگاه خود به سمت ماموران اقدام به تیراندازی کردند که ماموران به منظور جلوگیری از آسیب رسیدن به شهروندان، شلیک های بعدی و همچنین فرار مجرمان از صحنه جرم اقدام پیشگیرانه ای انجام دادند. در نهایت در این درگیری دو نفر از ماموران جان برکف و وظیفه شناس این شهرستان مورد اصابت گلوله قرار گرفتند که منجر به شهادت آنها شد.

جانشین فرماندهی انتظامی خوزستان تصریح کرد: ماموران با توجه به محاصره محل مورد نظر و تدابیر پلیسی و هوشمندانه هر دو مجرم شرور را در کمترین زمان ممکن دستگیر کردند. در ادامه و در بازرسی از مخفیگاه این مجرمان یک قبضه اسلحه کلاش کشف شد.

صالحی با اشاره به اینکه اجازه نا امنی و برهم زدن نظم عمومی را به هیچ کسی نخواهیم داد گفت: در این عملیات اولویت اول پلیس، پیشگیری از هرگونه آسیب به مردم محل از سوی مجرمین مسلح بوده است که خوشبختانه در این درگیری هیچ گونه آسیبی به افراد غیر نظامی وارد نشد.

به گزارش خبرنگار مهر، هر دو شهید این درگیری کادر نظامی بوده است.

کد خبر: ۲۲۱۹۶۸
۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۱
معاون هماهنگ کننده فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: در تصادف زنجیره‌ای در آزادراه قزوین ـ زنجان 10 خودرو با یکدیگر برخورد کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، فاضل‌نیا افزود: به دنبال وقوع یک حادثه رانندگی در آزادراه قزوین ـ زنجان مأموران انتظامی شهرستان قزوین بلافاصله در محل حاضر شدند.

وی در ادامه گفت: در بررسی مأموران مشخص شد، 10 دستگاه خودرو حوالی دانشگاه آزاد باراجین قزوین با یکدیگر برخورد کرده‌اند که در این حادثه سرنشین یک دستگاه سواری پراید و راننده یک دستگاه وانت نیسان مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

معاون هماهنگ کننده فرمانده انتظامی استان قزوین خاطرنشان کرد: کارشناسان پلیس راه به دلیل پیچیدگی این حادثه رانندگی، اعلام علت تصادف را نیازمند تحقیقات و بررسی بیشتر دانستند.

کد خبر: ۲۲۱۹۷۰
۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۳
منابع امنیتی عراق از کشته شدن 21 نفر و زخمی شدن بیش از 58 نفر در درگیری های حومه بغداد در روز پنجشنبه خبر دادند. 

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز و آسوشیتدپرس، در حمله افراد ناشناس به ایستگاه بازرسی ارتش در منطقه ابوغریب، سه نفر کشته و هشت تن زخمی شدند.

در انفجار بمب در جنوب شهر بغداد، هفت نفر کشته و 19 تن دیگر مجروح شدند. 

در انفجار خودروی بمب گذاری شده در ایستگاه بازرسی در منطقه الطارمیه در شمال بغداد، سه نیروی پلیس و یک غیرنظامی کشته و 11 نفر مجروح شدند.

در دو حمله انتحاری به پایگاه شورای بیداری در حومه شمال بغداد، هفت نفر کشته و 21 تن زخمی شدند.

آسوشیتدپرس به نقل از مقام های پلیس عراق گزارش داده بود که نخستین حمله هنگامی رخ داد که افراد مسلح سوار بر خودرو به سوی نظامیان مستقر در یک پاسگاه ایست و بازرسی در 'ابوغریب' در حومه غربی پایتخت تیراندازی کردند که طی آن 3 نظامی کشته و 8 تن دیگر مجروح شدند.

همچنین بر اثر انفجار بمب در یک بازار روباز در شهرک 'یوسفیه' در 20 کیلومتری جنوب بغداد، 4 تن کشته و 12 تن دیگر مجروح شدند.

پلیس نیز گفت که انفجار بمب در یک خیابان تجاری در شهرک 'محمودیه' در جنوب بغداد، 2 کشته و 10 مجروح برجاگذاشت.

کد خبر: ۲۲۱۹۷۳
۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۹
 روزنامه صهیونیستی معاریو نوشت، یک مقام بلندپایه کاخ سفید به شدت از سفیر اسرائیل در آمریکا به علت زیر پاگذاشتن عرف دیپلماتیک انتقاد کرده است.
  
به گزارش ایرنا، این روزنامه صهیونیستی تصریح کرده است، «ران درمر» سفیر تل آویو در واشنگتن پس از آن مورد عتاب کاخ سفید قرار گرفته است که بدون اطلاع وزارت امورخارجه آمریکا با کنگره برای سخنرانی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل هماهنگی کرده است.

این روزنامه بدون ذکر نام مسئول بلندپایه کاخ سفید نوشت: این مسئول آمریکایی به سفیر اسرائیل یادآور شده است که اقدام بدون هماهنگی او برای سخنرانی نتانیاهو تاثیر خود را بر راوبط میان واشنگتن و تل آویو به جا خواهد گذاشت.

معاریو افزود: این در حالی است که سفیر اسرائیل مدعی شده بود مجلس نمایندگان آمریکا خود اقدام به دعوت از بنیامین نتانیاهو برای سخنرانی در کنگره آمریکا کرده است؛ سخنرانی که قرار است در انتقاد از برنامه هسته ای ایران ایراد شود.

'باراک اوباما' رییس جمهوری آمریکا دیدار با 'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم صهیونیستی در هنگام سفر وی به آمریکا در ماه مارس را به دلیل نابهنگام بودن این دیدار در فاصله زمانی دو هفته تا برگزاری انتخابات پارلمانی این رژیم نامناسب خواند.

اوباما در گفت وگو با شبکه تلویزیونی 'سی ان ان' که بخشی از آن چهارشنبه پخش شد، گفت، خودداری من از دیدار با نتانیاهو صرفا به علت سیاست کلی ماست که با هیچ یک از سران کشورهای جهان 2 هفته پیش از برگزاری انتخابات در کشورهایشان ملاقات نمی کنیم.

افشای خبر دور زدن دولت آمریکا از سوی سفیر رژیم صهیونیستی در این کشور در حالی است که پیش از این گفته می شد 'جان بونر' رییس جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا، بدون هماهنگی با کاخ سفید یا دمکرات های کنگره، از نتانیاهو برای سخنرانی در این نهاد دعوت کرده است.

کد خبر: ۲۲۱۹۷۲
۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۶
سه مربی نیروی هوایی آمریکا در فرودگاه کابل پایتخت افغانستان به ضرب گلوله یک فرد مهاجم ناشناس کشته شدند. 

به گزارش ایرنا به نقل از یونایتدپرس اینترنشنال، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) شامگاه پنجشنبه اعلام کرد یک فرد مهاجم ناشناس که لباس پلیس افغانستان را پوشیده بود به چند تن از پرسنل پیمانکار آمریکایی در فرودگاه کابل تیراندازی کرد که در نتیجه آن سه تن از پیمانکاران (مربیان نیروی هوایی) آمریکا کشته و یک نفر مجروح شدند.

یکی از نیروهای افغان حاضر در میان پیمانکاران آمریکایی نیز کشته شده است. 

نیروی بین المللی کمک به امنیت افغانستان (ایساف) این حمله را تایید کرد اما درباره ملیت کشته شدگان یا تعداد آنها چیزی نگفت.

با این حال، پنتاگون با تایید کشته شدن آمریکایی ها در این حمله اعلام کرده است که هنوز انگیزه ها و هویت مهاجم یا طراحان این حمله مشخص نشده است.

براساس این گزارش، تیراندازی در بخش غیرنظامی فرودگاه رخ داده است. 

رسانه های افغانستان نیز با اعلام این خبر گفتند، عامل حمله در فرودگاه کابل به آمریکاییان یک سرباز پلیس افغان بود.

منابع خبری افغانستان از کشته شدگان به عنوان مربیان نیروی هوایی آمریکا یاد کردند که برای آموزش پرسنل نیروی هوایی افغانستان دراین فرودگاه فعالیت می کردند.

براساس گزارش ها پلیس مهاجم افغان نیز در نتیجه شلیک متقابل کشته شده است.