تصاویرمتنوع خوابیدن سگ ها و....

تصاویرمتنوع خوابیدن سگ ها و....  9 فروردین -94
"What "dog Tired" actually looks like! - the sleep of the innocent…
آنگونه که در تصاویر ضمیمه شده ترسیم شده  اشاره شده وقتی سگ خسته است معمولاً خوابیدنش به نظر می رسد که  خواب  معصومانه یا بی ریا و ساده است .
اما باد یدن تصاویر باید گفت عجیب دنیای کنونی  رنگارنگ ومتضاد می باشد! زیرا از یک سو زندگی ورفتار برخی حیوانات همچون سگ وگربه هم تشریفاتی وتجملاتی و طبقاتی شده است . چون از یک طرف در برخی از کشور ها سگ ها وگربه ها کشته و سلاخی و کباب وپخته وخورده می شوند . همینطور در برخی از کشورهای دیگر مثل ایران و پاکستان سگ های ولگرد گردآوری و با شیوه های گوناگون کشته ونابود می شود . یا اینکه در افغانستان و برخی روستاهای چین جشن مسابقه ی شرط بندی  جنگ سگ ها برگزار می شود آنچنانکه  سگ هابه سوی هم کیش داده تا در رقابت جنگ وگریز همدیگر را زخمی و خونین و از دور خارج کنند تا برنده شوند.درصورتیکه در برخی از کشور های دیگر سگ ها در خانه ها بعنوان حیوان خانگی گاهی عزیزتر از عضو خانواده اند . طوریکه گذشته از تغذیه غذا وخوراک ویژه و جایگاه مخصوص از دوش گرفتن وبهداشت و درمان پزشکی بارسیدگی های خاص برخوردارند .
به خصوص موقع خوابیدن واستراحت کردن شان که  آنگونه که در تصاویر ضمیمه شده  دیده می شود دارای حالات خاص وجالب است . جالب تر اینکه نه  برخلاف برخی از آدم ها سگ ها رابطه دوستانه ومسالمت با همدیگر دارند. حتی اصطلاح معروف مثل سگ وگربه با هم دعوامی کنند نه معنی ندارد و سگ ها با گربه  نه دشمنی که قرابت نزدیکی دارند.
بهرحال چه می شد که رفتار سگ ها الگویی برای حاکمان کشورها می شد تاکه روابط دوستانه غیر تبعیض آمیز با شهروندان شان داشته باشند . همچنین چه می شد اگرچنانچه کارتون خوابان  و کودکان کار خیابانی وحاشیه نشینان شهرها هم دارای منزلت مشابه ی اینگونه سگ هامی شدند؟ تا نه ازجامعه طرد نمی شدند که برخوردار از  سرپناه و شغل مناسب و زندگی عادی شرافتمندانه در خور انسانیت می شدند . به خصوص کارتون خوابان هموطنان مان که شامل سنین  مختلف اند. شرایط طوری می شد تا از این و ضعیت آشفته و فلاکت ونکبت بار  ضد انسانی رهایی می یافتند . و سهم شان از منابع نفتی وذخایر گازی و سایر سرمایه های طبیعی کشور نه بر حسب ادعای وارونه ی خمینی صاحب حکومت وقدرت می شد که بیش از  این محرومیت وبی خانمانگی وگرسنگی وحقارت  نصیب شان نمی شد.