سانسور همراه باتبعیض

دوخط موازی همدیگررا نه قطع نمی کنند که حرکت می کنند. 3 خرداد- 94
سانسور همراه باتبعیض
مردم ایران انقلاب کردندتادیگر تبعیض درکار نباشد وآزادی وجود داشته باشند.اماچون  شهروندان ایرانی درفضای آزادی وبدون تبعیض زندگی نکرده بودند، پس شناختی از آخوندجماعت در موضع قدرت حکومتی نداشتند و نمی دانستند که اگرچنانچه اینان به قدرت بنشینند چه می کنند؟
بنابراین تصور می کردند اگرچنانچه خمینی 80 ساله پس از 15 سال تبعید بدون احساس وارد ایران شود کاری به قدرت ندارد وسرکوب وسانسور نمی کند و زندان و شکنجه و شلاق و اعدام ودار زدن  درکارنیست. مهمتراینکه دین ابزار قدرت و عوامفریبی و غارتگری و تبعیض و سرکوب وفقر و بیکاری و جنگ افروزی  وتوجیه کننده اش نمی شود.
غافل از آنکه  به محض اینکه پای خمینی به ایران رسید، به جای دانشگاه که  کانون مبارزه آزادیخواهی  و استعمار و استبداد بود، یک راست به  بهشت زهرا رفت و وعده های پوچ عوامفریبانه داد.سپس حکومت دینی بدون یک کلمه کم وبیش تأسیس کرد وخط کشی ومرز بندی های بین خودی وغیر خودی ترسیم نمود . طوریکه هرروز سپری می شد بیشتر آزادی های نیم بند دمکراتیک محدودترمی شد .
موازی این سیاست ارگان های سرکوبگر سپاه و کمیته و بسیج راه اندازی نمود تا بساط چماقداری تهاجم وتهدید مبارزان راه آزادی ومخالفان ومنتقدان  درهرکوی وبرزنی برپا گردد. مکمل راه اندازی  ارگان های سرکوبگر نظامی و شبه نظامی، فرصت طلبانه زیر چتر مردم همیشه  صحنه  حزب اللهی های چماقدارشکل گرفت تا خلأ عدم شکل گیری سازمان اطلاعات وامنیت رادر آن دوران پر کنند تا که وزارت سازمان اطلاعات وامنیت به وجود آمد تا موازی حراست در نهادهای حکومتی و دانشگاهی وفرهنگی وکارگری شود . در ادامه  سازمان واطلاعات سپاه پاسداران شکل گرفت تا رقیب وزارت اطلاعات  و امنیت رژیم شود.
اما جنگ موهبت الهی بین ایران وعراق شروع شد و 8 سال طول کشید .چون بهانه ی مناسب سرکوب آزادی های فرعی واجتماعی شد. چون درپوشش جنگ موهبت الهی،  فضای خفقانی در جامعه حاکم  گردید  و آشکارا  سیاست سگ رها وسنگ بستن رایح شد.
در ادامه شرایط به سمت وسویی حرکت نمود که اوضاع خیلی بدتر از گذشته شد. طوریکه هرروز برآمار ترک کنندگان اجباری شهروندان ایرانی به خارج از کشور تا به امروز ادامه داشته است.
خوشبختانه با تغییر وتحولات تکنولوژی سیستم ارتباطات جمعی موجب پیدایش شبکه اینترنتی و فضای مجازی شد که امکان دور زدن سانسور نهادینه شده در جوامع  زیرحکومت های استبدای- دیکتاتوری را می دهد که بدترین  نوع آن حکومت فاشیستی دینی حاکم برایران است.
ولی  حاکمان ایران  مذبوحانه تلاش نموده اندتا سیاست سرکوب وسانسور  و سگ رها کردن و سنگ بستن داخلی را در فضای شبکه های مجازی اجتماعی بسط وتعمیم دهد. زیرا هدرف  مخدوش شدن مرزها ست  تا فضای اطلاع رسانی مسموم و آلوده گردد و منتقدو مخالف زیر پیگرد قرار بگیرد.
یکی از این شبکه های اجتماعی- مجازی فارسی زبان "سایت بالاترین " است که عضو و فعال شدن دراین شبکه تابع قوانین تدوین و ترسیم شده است. ظاهراً تبعیضی در کارنیست، ولی به دلیل خودی وغیرخودی کردن، در عمل موازی سیاست سنگ بستن و سگ رها کردن اشاره شده درداخل کشور، در این سایت دنبال می شود. برای اینکه چنین سیاستی به کرارت  من شاهدش بوده ام، چون  برای خودم اتفاق افتاده است .
بهرحال به نظر من بداجرا شدن قانون خوب می تواند مضرتر از قانون بد باشد  که کامل اجرا می شود. زیراقانون خوبی که بداجرامی شودموجب ذهنیت و انحراف اذهان عمومی می شود . به اصطلاح با پنبه سر بریده می شود .در صورتیکه قانون بد که بطور عریان و کامل اجرا می شود دیگر موجب ابهام و ذهنین نمی شود.
بگذریم دو خط موازی همچون ریل قطار همدیگر را نه قطع نمی کنند، بلکه  موازی هم حرکت می کنند. نمونه ی این سیاست در سایت بالاترین دنبال می شود. برای اینکه اشاره شد که در مورد من اجرا شده است. برای اینکه پس از مدت کوتاهی که حساب من برای دوهفته بسته شد، باز بااتهام مشابه نقض قوانین بالاترین همراه با تبعیض آشکار برای یک ماه دیگر بسته شد .حال بماند چنین بهانه ای در مورد کاربران دیگر 1 تا 3 روز حساب شان بسته می شود.
اما درجواب ارسال ایمیل دلیل  بستن مثل گذشته پاسخی داده شد .ولی هرگز پاسخی دریافت نمی شود. برای همین در وبلاگ بازتاب داده شدتا اطلاع رسانی شود ومورد توجه بازدیدکنندگان قرار گیرد .

قابل توجه مدافعان سانسور وتبعیض بالایاران بالاترین!
2 خرداد -94
باتشکر و سپاس از  ممیزگران سانسورچی خیلی مسئول و وظیفه شناس سایت وزین مدافع آزادی بیان و اطلاع رسانی و صدالبته بدون تبعیض بالاترین که همچون گذشته با بهانه ی واهی حساب مرا برای یک ماه بسته است .
ناگفته نماند که زمان زیادی ازبسته شدن دو هفته ای حسابم نمی گذرد که ادامه ی بسته شدن حسابم از یک روز تا یک ماه قبل از بسته شدن 2 هفته بوده  است که بدلیل  ردکنندگان فعال گزارشات کاربرانی بوده است که نوع اقدامات و فعالیت های شان زیر لینک های ضمیمه شده برجسته شده که چگونه است؟
ولی چون این کاربران از مصونیت کامل برخوردارند برای اینکه از سوی بالاترین حمایت می شوند .بنابراین آزادی عمل دارند هرطوریکه دوست دارند جولان دهند وبا یکه تازی علیه ی کاربر مخالف، فحاشی و هتاکی وتحقیر وتهدید و تمسخر ....  کنند سپس گزارش رد نمایند.
عجیب اینکه من معمولاً نه به لینک ها منفی می دهم تاموجب تحریک وجو سازی علیه ی من نشوند .نه گزارش رد می کنم . ولی درمجموع 3 نوبت گزارش رد کردم که منجر به بسته شدن حسابم شده است که هربارهم زمان بسته شدن حسابم به مدت یک ماه بوده است .
نمی دانم بالایارحامی این کاربران غیر فعال در لینک زدن وفعال در پیگیری لینک های مخالفان دربالاترین از طریق کامنت کیست؟ هرکه هست خوب مسئولانه همسو با کاربرانی  شده است که زیر لینک های ضمیمه شده کامنت های آنچنانی زده اند و تیشه به ریشه بالاترین  می زنند .
بهرحال آمار بالای بازدیدکنندگان لینک های من به وضوح نشان می دهد که موردتوجه کاربران واقع شدن لینک هایم، فعالیت من دربالاترین مثبت است.چون موجب افزایش  بازدیدکنندگان و کسب امتیاز برای بالاترین است  و بسته شدن بی دلیل تکراری حساب من هیچگونه توجیه عامه پسنذی ندارد.
لذا درصورت عدم بازنگری دراین تصمیم غیر منطقی ومعقول بسته شدن حسابم که برای یک ماه دیگر است ، درراستای مبارزه با سانسور وتبعیض در بالاترین که درحقیقت ادامه ی مبارزه با چنین سیاستی است که همراه با سرکوب و زندان بیش از 36 سال است که در داخل کشور اعمال می شود  .
همچنین برای دفاع فردی وحریم اطلاع رسانی در فضای مجازی با ضمیمه کردن بخشی از سایر لینک هایم که اینان از طریق کامنت های زنجیره ای زده اند، در صورت عدم پیگیری و رفع تبعیض  واتهام واهی جریمه بسته شدن یک ماهه حسابم، آنگاه از طریق وبلاگ ها وفیس بوک یا فضای مجازی اقدام خواهم نمود تا بازدیدکنندگان را به قضاوت بکشانم. شک ندارم بازتاب  این اقدام هرقدر هم که ناچیز باشد ولی موجب بی اعتمادی و  ریزش بیشتر اعضای بالاترین و فعالین شبکه های مجازی خواهدشد.
………..

 نامه بالاترین:
پلاچ عزیز، 

این نظر ارسالی شما


به نظر من شما هردو آیدی یکی هستید .چون اولاً لینک نمی زنید .دوماً بطور موازی وزوجی به لینک های من منفی می دهید . سوماً نه همزمان که با فاصله کوتاه آفتابی می شوید . بالاخره اینکه در مورد لینک های من موضع کاملاً مشابه دارید وهدف مشترکی رادنبال می کنید. 
(
https://www.balatarin.com/permlink/2015/5/19/3875398/#c-6511850)


ایراد «حمله شخصی (ایراد اتهام، تهدید و ارعاب)» دارد. لطفا قوانین بالاترین را بار دیگر مطالعه بکنید و سعی کنید که بهتر قوانین را رعایت کنید.
سیستم تشخیص خطاهای بالاترین براساس ترکیبی از گزارش کاربران، نظارت مسئول شکایات کاربران و سیستم اتوماتیک و هوشمند بالاترین کار می‌کند. این سیستم کمک می‌کند که کاربران در مورد اشتباههایشان فیدبک لازم را دریافت کنند.