گزیده خبرهای 7 تیر-94 قسمت -3

گزیده خبرهای 7 تیر-94 قسمت -3
 
سردار جلالي:80 درصد فراخوان جمعيتي در حادثه مهاباد از عربستان بود
رئيس سازمان پدافند غيرعامل با اشاره به اينکه عربستان از يک کشور رقيب منطقه اي به يک تهديد نيابتي تبديل شده است، گفت: در حادثه مهاباد ۸۰ درصد فراخوان جمعيتي مردم، از طريق پيامک هاي شبکه اجتماعي است که از مقصد عربستان ارائه شده است.    به گزارش تسنيم، سردار غلامرضا جلالي در نشست سراسري فرماندهان تهران و مراکز استاني بسيج صدا و سيما، با اشاره به اينکه در يک تقابل جدي در حوزه هاي مختلف با آمريکا قرار داريم، گفت: رويکرد اين است که بفهميم استراتژي ها و گام هاي آمريکا عليه کشورمان چيست و آنها چه برنامه هايي را دنبال مي کنند.    جلالي ادامه داد: امروز مي توانيم بگوييم آمريکايي ها در خليج فارس همسايه ما هستند. با توجه به پايگاه هاي نظامي و استقراري که آمريکا در خليج فارس دارد، به دو همسايه متخاصم و روبروي هم تبديل شده ايم.    رئيس سازمان پدافند غيرعامل کشور گفت: موضع گيري جديد آمريکايي ها اين است که از اين به بعد در مناقشات منطقه دخالت نظامي نکرده و اين کار را از طريق همپيمانان منطقه اي در چارچوب لجستيک، اطلاعات، مستشاري و ائتلاف سياسي در فضاي بين الملل تقويت کنند. نتايج اين رويکرد آمريکايي ها، به وجود آمدن مدل جديدي از تهديد در قالب جنگ نيابتي است، ائتلافي به نام ائتلاف عربي با محوريت عربستان شکل گرفته است. با کمک هاي مستشاري و کمک هاي تسليحاتي به فرماندهان عربستان از سوي آمريکا و اسرائيل، موجب شدند که آنها بتوانند يک جنگ زيرساختي عميق عليه يمن را توسعه دهند. وظيفه دستگاه ديپلماسي کشور اين است که نگذارد ائتلاف عليه کشور ما شکل بگيرد.    وي در مورد حادثه مهاباد گفت: تنش ما با عربستان سعودي حول ۵ محور عقيدتي ايدئولوژيکي، تهديدات امنيتي، اقتصادي، سايبري و نظامي است. حادثه مهاباد حادثه اي است که عناصر امنيتي مي گويند ۸۰ درصد فراخوان جمعيتي مردم از طريق پيامک هاي شبکه اجتماعي است که از مقصد عربستان ارائه شده است.    رئيس سازمان پدافند غيرعامل کشور گفت: تفکر نظامي آمريکايي در حوزه جنگ تغييرات اساسي کرده است. يک عنصر به عنوان رسانه در جنگ ها به وجود آمده که نقش بسيار اساسي در تغيير ماهيت و شکل استراتژي جنگ ها داشته است. در استراتژي جديد آمريکايي ها محور اساسي عمليات رسانه اي، جنگ نرم و عمليات رواني است و عمليات نظامي پشتيبان آن قرار مي گيرد.    وي ادامه داد: به دليل تمرکز رسانه در رسانه ملي، اين نقش صدا و سيما به شدت پررنگ و جدي تر مي شود. بسيج در حوزه رسانه بايد استراتژي هاي تهاجمي رسانه اي بر عليه کشور را بشناسد. بسيج بايد بتواند آسيب ناپذيري را در کارکرد و عملکرد به کمک پدافند غيرعامل براي صدا و سيما ايجاد کند.
    حقوق 3 ماه كارگران كارخانه بافت بلوچ ايرانشهر پرداخت نشده است
شماري از کارگران کارخانه بافت بلوچ ايرانشهر از پرداخت نشدن سه ماه حقوق خود در سال جاري گلايه کردند.    کارگران کارخانه بافت بلوچ در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزودند: امسال نه عيدي، نه پاداش و نه حقوقي دريافت کرده اند و براي گذران زندگي با مشکلات زيادي رو به رو هستند.    آن ها افزودند: سه ماه است که حقوق نگرفته ايم و ليست بيمه کارگران از دي ماه سال 93 تاکنون به تامين اجتماعي ارائه نشده به طوري که دفترچه هاي کارگران تمديد يا تعويض نمي شود. همچنين کارگراني که از دي ماه سال 93 بازنشسته شده اند تاکنون هيچ گونه مستمري دريافت نکرده اند.    يکي از اعضاي هيئت مديره کارخانه که نخواست نامش فاش شود گفت: اين کارخانه هم اينک حدود 20 ميليارد ريال به کارگران و تامين اجتماعي بدهکار است.    وي افزود: ما تنها از طريق مکاتبه مشکلات را به مديران منتقل مي کنيم، کارخانه 190 نفر نيرو دارد که با مشکلات معيشتي رو به رو هستند.    معاون استاندار سيستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ويژه ايرانشهر نيز با تاييد پرداخت نشدن حقوق سه ماهه و عيدي کارگران بافت بلوچ گفت: با جديت پيگير پرداخت حق و حقوق اين کارگران هستيم.    نبي بخش داوودي افزود: مکاتبات زيادي به تهران شده به طوري که استاندار سيستان و بلوچستان و نماينده مردم ايرانشهر در مجلس نيز پيگير حل اين معضل هستند.     وي بيان کرد: اواخر سال 93 کارخانه بافت بلوچ ايرانشهر از ليست واگذاري به سامانه خصوصي سازي خارج شده و تحت حمايت دولت قرار گرفته است. داوودي اظهار کرد: با پيگيري ها و مکاتبات صورت گرفته موضوع پرداخت حقوق کارگران و دفترچه هاي تامين اجتماعي آنان به زودي حل مي شود.
محکوميت حمله به شيعيان کويت 
    جامعه مدرسين حوزه علميه قم حمله تروريستي به مسجد امام صادق(ع) در کويت را محکوم کرد. در بخشي از بيانيه جامعه مدرسين آمده است: جامعه مدرسين حوزه علميه قم اين حمله تروريستي را به شدت محکوم نموده و از مجامع بين المللي و به خصوص دولت کويت مي خواهد در قبال اين حوادث ساکت نمانند و ضمن شناسايي اين گروه هاي تروريستي آنها را به اشد مجازات برسانند. و در پايان ضمن عرض تسليت به بازماندگان اين حادثه خونين، براي شهدا رحمت و غفران الهي و براي مجروحين شفاي عاجل را از خداوند متعال خواستار است.
    کشف حشيش از پرايد
    زنجان- فارس: جانشين فرمانده انتظامي استان زنجان گفت: در پي گزارش هاي مردمي مبني بر توزيع و عرضه مواد مخدر توسط قاچاقچيان در استان زنجان و استان هاي اطراف شناسايي و دستگيري عاملان به صورت ويژه در دستور کار ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.    مراد جعفري افزود: با تحقيقات پليسي، اطلاع حاصل شد که متهمان قصد دارند مقادير قابل توجهي مواد مخدر را خريداري و با يک دستگاه سواري پرايد به شهرستان مياندوآب منتقل کنند.    وي تصريح کرد: 4 اکيپ از ماموران مبارزه با مواد مخدر در محورهاي مواصلاتي مستقر شدند و سرانجام خودرو متهمان را در عوارضي آزادراه «زنجان- قزوين» مشاهده و بلافاصله آن را متوقف و 2 سرنشين آن را دستگير کردند.جعفري در پايان با اعلام اينکه از خودرو اين قاچاقچيان 30 کيلوگرم حشيش در قالب 27 بسته به صورت جاساز در کف خودرو کشف شد، اظهار کرد: متهمان با تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مقامات قضايي معرفي شدند.
خبر ويژه 
عبدالله نوري: روحاني كاتاليزور است
عبدالله نوري مي گويد اصلاح طلبان نبايد سرمايه سياسي خود را پشت سر روحاني جمع کنند و روحاني يک کاتاليزور براي گذار است. او همچنين مي گويد اصلاح طلبان بايد با حاکميت اعتمادسازي کنند و برخلاف سياست گذشته تحريم انتخابات، در انتخابات حضور داشته باشند.    وزير کشور دولت اصلاحات در مصاحبه با انديشه پويا گفته است: امروز مجموعاً اصلاح طلبان کم صحبت مي کنند. شايد احساس مي کنند زمينه اي در حاکميت براي شنيدن صحبت هايشان نيست يا محدوديت هايي وجود دارد که باعث مي شود خيلي وارد مسائل نشوند.    وي درباره روحاني گفته است: اينکه برخي نيروهاي اصلاح طلب نخواهند سرمايه سياسي شان را پشت سر آقاي روحاني جمع بکنند، حرف غلطي نيست. اگر يکي بگويد که نبايد به گونه اي وانمود شود که همه خواسته هاي اصلاح طلبان در دولت آقاي روحاني خلاصه شده، حرف درستي است. اما يک زمان يکي مي گويد از دولت آقاي روحاني حمايت نشود، من مخالف اين نگاه هستم. از دولتي که در جهت بهبود اوضاع سياسي، اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و مناسبات بين المللي گام هايي برداشته، وظيفه همه ما است که حمايت کنيم و اصلاح طلبان هم اين کار را مي کنند. اما اينکه برنامه ها و عملکرد آقاي روحاني مساوي با همه خواسته هاي اصلاح طلبان است، قطعاً چنين نيست. آيا اصلاح طلبان بايد خواسته هايشان را محدود کنند به آن چيزي که دولت روحاني انجام مي دهد؟ نه! خواسته ها بايد سر جاي خودش باشد.    مديرمسئول روزنامه توقيف شده خرداد همچنين اظهار داشت: جريان اصلاحات چون اصلاح طلب است و دنبال فروپاشي نيست، بايد براي حرکت گام به گام برنامه ريزي کند و به اين منظور بايد با طرف مقابل در چارچوب اصول اصلاح طلبي تعامل کند و از ستيز فاصله بگيرد. کشاندن اصلاح طلبان به بگو مگوهاي سياسي و عکس العمل هاي تند، هدف برخي جريانات افراطي مقابل است براي غبارآلود کردن فضاي سياسي کشور و خارج از نظام نشان دادن جريانات اصلاح طلب. اصلاح طلبان بايد بين خودشان همکاري را تقويت کنند و با طرف مقابل هم رقابت سالم داشته باشند و اعتمادسازي کنند.
    
وي خواستار تشکيل مجلسي شبيه ترکيب دولت شد و درباره روحاني اظهار داشت: سعي مي کنم خوش بين باشم که آقاي روحاني کاتاليزوري باشند براي گذار به شرايط مناسب تر. اميدواري و خوش بيني من اميد يک آدم مستاصل نيست. مستاصل را قبول ندارم، اميد يک فردي که نسبت به آينده کشورش واقعاً نگران است. فقط اميدوارم و واقعاً نمي دانم چه مي شود.    گفتني است دوره وزارت نوري، دوره تشديد افراطي گري و تشنج در کشور بود که سرانجام همين روند منجر به آشوب تيرماه 1378 شد. روزنامه متبوع نوري در آن آشوب وابسته به آمريکا و انگليس و اسرائيل، مانند برخي ديگر از نشريات زنجيره اي درصدد کشته سازي دروغين بود ضمن اينکه اين روزنامه به حمايت از اسرائيل در مقابل فلسطين، گروهک نهضت آزادي و تحريف مکتب امام پرداخت. روند فعاليت هاي نوري منجر به محاکمه وي شد. او در دادگاه مواضعي به غايت راديکال گرفت.    درحالي که نوري اکنون تظاهر به اصلاح طلبي و اعتمادسازي و عقلانيت مي کند، احمد پورنجاتي- از اعضاي فراکسيون مشارکت در مجلس ششم- 19 اسفند 91 در مصاحبه با روزنامه بهار تاکيد کرد: «آقاي عبدالله نوري زماني که دفاعياتش را براي روزنامه خرداد مي نوشت به من گفت اين دفاعيات را بخوان. به آقاي نوري گفتم شما بايد الان تصميم بگيريد، اين چيزي که نوشته ايد به عنوان دفاعيات براي روزنامه خرداد مفهومش اين است که خداحافظ حاکميت و اگر يک مقدار بخواهيم بدبينانه تر برخورد کنيم خداحافظ انقلاب! تصميمات را بايد درست بگيريم نمي شود آن طوري تصميم بگيريم و قبلش در بازنگري قانون اساسي از ولايت مطلقه دفاع کنيم يا در دوره چهارم مجلس را برگزار کنيم بعدها گارد اصلاح طلبي ويژه بگيريم. من در دفتر رهبري بودم از آقاي نوري تجليل مي شد که چه مرد مدبري است بعد يک دفعه آقاي نوري رسيده به اين جا. اين است که ته ماجرا مردم مي گويند اين رفتارها اصالت ندارد و فقط براي رسيدن به قدرت است. مردم بايد دلشان پاک شود که هدف کنش اصلاح طلبان کسب قدرت نيست».
کودک خردسال 2 ساعت پس از فوت،‌ زنده شد!
کودک 6 ساله‌ای در طالقان که در رودخانه شاهرود غرق شده بود به طرز معجره آسایی نجات یافت.به گزارش باشگاه خبرنگاران، سرپرست بخشداری بالا طالقان گفت: کودک 6 ساله‌ای به علت بی‌احتیاطی در رودخانه شاهرود افتاده بود که باکمک نیروهای امدادی هلال احمر، اورژانس و آتش نشانی جسم نیمه جان وی در مسافت 800 متری رودخانه در حوالی روستای نساء علیا طالقان از آب بیرون آورده و به مرکز فوریتهای پزشکی شهر طالقان منتقل شدسعید عباسی کلانی» افزود: با تلاش مستمر تیم پزشکی و تلاش برای احیای جان کودک، قلب وی به طرز معجزه آسایی پس از دو ساعت ایست کامل قلبی، شروع به تپیدن کرد.وی ضمن قدردانی از تیم اورژانس و فوریتهای پزشکی، افزود: این کودک به دلیل جراحات شدید به وسیله بالگرد به بیمارستان البرز شهر کرج منتقل شد و هم اکنون وضع جسمانی وی روبه بهبود است.