گزیده خبرهای 9 شهریور – 94 قسمت - 6

    گزیده خبرهای 9 شهریور – 94 قسمت - 6

    
سارقان حرفه اي به دام افتادند
    اروميه- ايرنا: جانشين فرمانده انتظامي خوي گفت: سارقاني که به روش بيهوشي اقدام به سرقت مي کردند در اين شهرستان شناسايي و دستگير شدند.    سرهنگ احمد اسمعيل لو افزود: اين سارقان در دو استان آذربايجان غربي و شرقي اقدام به اين کار مي کردند که با تلاش پليس، دستگير و به مقر پليس منتقل شدند.    وي ادامه داد: سارقان با استفاده از مواد بيهوش کننده و مواد غذايي آلوده به مواد بيهوشي به عنوان مسافران بين راهي، رانندگان و سرنشينان خودروها را بيهوش و اقدام به سرقت خودرو و تجهيزات داخل خودرو وسايل گران قيمت همراه مسافران مي کردند.    اسمعيل لو يادآور شد اين سارقان دو نفر بودند و به 14 فقره سرقت به روش بيهوشي در آذربايجان غربي و شرقي اعتراف کردند.    
    دستگيري شکارچيان غيرمجاز
    مهاباد- ايرنا: رئيس اداره حفاظت محيط زيست شهرستان نقده گفت: ماموران يگان حفاظت اين اداره موفق به دستگيري سه شکارچي پرندگان در تالاب سولدوز اين شهرستان شدند.    فرامز سفري افزود: ماموران اين اداره در ماموريت هاي گشت و کنترل شبانه خود در محدوده تالاب سولدوز موفق به دستگيري اين سه شکارچي متخلف در هنگام شکار پرندگان شدند.وي تاکيد کرد: از متخلفان دو قبضه اسلحه شکاري، مقداري ادوات شکار و لاشه يک قطعه مرغابي نيز کشف و ضبط شد.     سفري ادامه داد: اين افراد پس از تشکيل پرونده به مقامات قضايي شهرستان تحويل داده شدند
خودسوزی فرد ناشناس در محوطه فرمانداری
پیش از ظهر دیروز فردی با هویت نامشخص در محوطه فرمانداری شهرستان سنقر و کلیایی اقدام به خودسوزی کرد.بعد از این حادثه مسئولین استانداری کرمانشاه با ارائه توضیحاتی اعلام کردند که این خودسوزی در سکوت اتفاق افتاده است و فرد مذکور از دیوار فرمانداری وارد مجموعه شده است.نماینده شهرستان سنقر و کلیایی در این رابطه خواستار پیگیری نهادهای ذیربط و بررسی موضوع شدمحمد ابراهیم محبی» به مهر گفت: خوشبختانه یا متاسفانه در موقع بروز حادثه در دفتر کارم که نزدیک ساختمان اداری فرمانداری است حضور نداشتم و بنابراین نمی‌توانم به درستی در خصوص دلیل حادثه اظهار نظری داشته باشم اما فقط می‌توانم بگویم که این مسئله قطعا باید پیگیری شود چراکه در شهرستان سنقر این اتفاق بی‌سابقه و بسیار تاسف آور است.
کشف اجساد 111 مهاجر غیرقانونی در سواحل لیبی
نیروهای امداد و نجات اجساد 111 تن از سرنشینان قایق حادثه‌دیده در سواحل لیبی را از آب بیرون کشیدند.به گزارش ایسنا، بنابر اعلام صلیب سرخ، قایق حامل این مهاجران روز پنج‌شنبه در سواحل لیبی دچار حادثه شد که تاکنون اجساد 111 تن از آن‌ها کشف شده است.همچنین از وضعیت تعداد دیگری از سرنشینان این قایق اطلاعی در دست نیست. این قایق حامل 400 سرنشین بوده که قصد مهاجرت داشته‌اند و تعداد 198 نفر از آنان نجات پیدا کردند.کشف یک کامیون دیگر حامل پناهجویان در اتریش
پلیس اتریش کامیونی حامل 26 پناهجو را در نزدیکی مرز آلمان متوقف و راننده آن را دستگیر کرد.به گزارش ایسنا، شماری از این پناهجویان کودک هستند که حال سه تن از آنان وخیم است.جمعه گذشته (28 اوت 2015میلادی) فرار 26 پناهجو که تابعیت آنان اعلام نشده در نزدیکی مرز آلمان به پایان رسید. این افراد در یک کامیون مخفی شده بودند و به گفته مقامات بهداشتی اتریش در صورت ادامه راه، اکثر آنها جان می‌باختند.شماری از این پناهجویان کودک هستند که حال سه تن از آنان به علت از دست رفتن آبِ بدن وخیم گزارش شده است. یک سخنگوی پلیس اتریش گفت که راننده رومانیایی این کامیون دستگیر شده است.یک روز پیش از این اتفاق، کامیونی حامل 71 جنازه در اتریش کشف شد. این افراد پناهجوی سوری بودند. شنبه گذشته دستگاه قضایی مجارستان اعلام کرد که در این رابطه حکم دستگیری چهار نفر را صادر کرده است. سه تن از متهمان، بلغاری و نفر چهارم افغان است.
خیار چنبر 88 سانتیمتری
باشگاه‌ خبرنگاران - مدیرجهاد کشاورزی شهرستان فردوس دلیل رشد خیار چنبر 88 سانتی‌متری را استفاده از کود حیوانی و آب و خاک مناسب عنوان کرد.
کشته و 100 زخمی در آتش سوزی مهیب در برج مسکونی شرکت نفتی آرامکو عربستان

در حادثه آتش سوزی مهیب در مجمتع مسکونی شرکت نفتی آرامکو عربستان، دست کم دو نفر کشته و 105 نفر دیگر زخمی شدند.به گزارش خبرگزاری فرانسه، این آتش سوزی دیروز در یک برج مسکونی در شهر «الخبر» در شرق عربستان رخ داد.سازمان دفاع مدنی عربستان اعلام کرد که این حادثه تاکنون دو کشته و 105 زخمی داشته است؛ براساس اعلام این نهاد، حال بسیاری از زخمی‌ها وخیم است و احتمال افزایش شمار تلفات وجود دارد.عربستان همچنین بدون ذکر جزییات، اعلام کرد که قربانیان این حادثه از ملیت‌های مختلف هستند.تصاویر این حادثه که بر روی وبسایت‌های دولتی عربستان منتشر شده ستون‌های سیاه رنگ و عظیم دود را نشان می‌دهد که از پنجره‌های این برج مسکونی به هوا برخاسته است.مقام‌های مسوول از ساکنان برج‌های اطراف نیز خواستند که منطقه را ترک کنند.آرامکو بزرگ‌ترین شرکت نفتی جهان به لحاظ میزان تولید و صدور نفت خام است. شرکت مذکور با صدور بیانیه‌ای خبر وقوع این آتش سوزی عظیم را تایید و اعلام کرد که علت حادثه در دست بررسی است.بر اساس اعلام این شرکت، 61 هزار نفر از 77 کشور جهان مشغول کار در شرکت آرامکو هستند.