گزیده خبرهای 14 اردیبهشت – 95 قسمت -7

گزیده خبرهای 14 اردیبهشت – 95 قسمت -7
میزان نوشت: مدیر یکی از کانال‌های مستهجن معروف در دادسرای سرقت دستگیر و پرونده به دادسرای جرائم رایانه‌ای ارسال شد.از این متهم تعدادی اوراق و کارت شناسایی جعلی کشف شده است.
یکی از دغدغه های بزرگ بسیاری از افراد دنیا مشکل ریزش مو است. به اندازه فراگیر بودن این مشکل نیز دارو و روش درمان در بازار وجود دارد، اما "ویلیام یاتس″ تنها چهار روش را برای درمان ریزش مو موثر می داند.
به گزارش جماران، بایدها و نبایدهای فراوانی درباره راهکارهای جلوگیری از ریزش مو وجود دارد. برخی محصولات با تبلیغات گسترده و مبالغه های عجیب، طرفداران زیادی پیدا می کنند اما در عمل نمی توانند موجب بازگشت موها و درمان ریزش موها شوند.
به عقیده "ویلیام یاتس″ متخصص ترمیم مو تنها چهار روش برای جلوگیری واقعی از ریزش مو (و یک راه برای رشد مجدد موها) وجود دارد.
پروپشیا و یا فیناستراید: قرصی تجویزی است که با مسدود کردن هورمون کچلی می تواند از ریزش مو جلوگیری کند.
روگین یا ماینوکسیدیل: یک مایع یا فوم موضوعی است که باعث ضخیم شدن مو شده و از ریزش آن جلوگیری می کند.
درمان نور لیزر: نور قرمزی که به منظور تحریک رشد مو در فولیکول های مو شده و تورم آن را کاهش می دهد و در مجموع به سلامت موها کمک می کند.
تزریق پلاسمای غنی از پلاکت: مقدار کمی از خون خود را گرفته و با پلاکت آن را غنی سازی کنید، سپس آن را در پوست خود تزریق کنید. به عقیده ویلیام یاتس "این خون غنی شده وارد فولیکول ها شده و از ریزش موها جلوگیری می کند و باعث تحریک رشد موها می شود.
اگر تبلیغات تلویزیونی را تماشا کنید یا مجله ها و سایت های سلامت را مرور کنید، خواهید دید که محصولات بی شماری وجود دارد که ظاهراً می تواند باعث رشد موها شود. اما حقیقت این است که تنها همین چهار روش (که از نظر علمی نیز به اثبات رسیده) می تواند واقعا به تقویت موها و جلوگیری از ریزش آنها کمک کند.
وی همچنین توصیه می کند زیاد به ویتامین های مکمل مانند بیوتین برای برطرف کردن مشکل ریزش مو تکیه نکنید. به عقیده یاتس این مکمل ها نه فایده ای دارند نه ضرری، و مصرف آنها بیهوده خواهد بود.
رییس سازمان صداوسیما طی حکمی اردشیر زابلی‌زاده را به سمت سرپرست دانشگاه صداوسیما منصوب کرد.زابلی‌زاده اردیبهشت ماه سال گذشته، به سمت ریاست دانشکده ارتباطات صداوسیما انتخاب شده بود و پیشتر هم مدیریت شبکه خبر سیما را برعهده داشت.
به گزارش ایسنا، طی حکمی از سوی محمد سرافراز، دکتر اردشیر زابلی‌زاده امروز - دوشنبه - به عنوان سرپرست دانشگاه صداوسیما منصوب شد.رییس صداوسیما در این حکم ماموریت‌ها و اهدافی را برای رییس جدید دانشگاه در نظر گرفته است که مهمترین آن‌ها عبارتند از:1- ارتقای استانداردهای آموزشی و تدوین نظام آموزشی مهارت محور.2- اجرای تحول مثبت و منطقی در حوزه های مدیریتی.3- بازنگری در رشته‌های دانشگاه و ایجاد رشته ‌های کاربردی محور و مجازی.4- تولید نظریه و محصولات علمی و ایجاد کرسی های آزاد اندیشی.در حکم رییس رسانه ملی هم‌چنین از خدمات و تلاش های ارزنده دکتر غلامرضایی در مدت تصدی مسئولیت ریاست دانشگاه صدا و سیما قدردانی شده است.
در پی ادعای ملک سلمان مبنی بر دخالت ایران در کشورهای منطقه و حمایت جمهوری اسلامی ایران از گروه‌های تروریستی، سرلشکر محسن رضایی به این ادعای شاه سعودی واکنش نشان داد.محسن رضایی در صفحه شخصی اینستاگرامش در این رابطه نوشت: آقای ملک سلمان، بنظر می‌رسد با قرآن بیگانه‌اید. خوب است به جای چاپ قرآن در تیراژ میلیونی، یکبار به خود زحمت بدهید و نسخه‌ای از آنها را بخوانید.اگر چنین کنید در می‌یابید که این سخن شما، مصداق «یُحَرِّفُونَ الْکَلِمَ عَنْ مَواضِعِهِ» است.یعنی دفاع از مظلوم را «دخالت» می‌پندارید و حمایت از ظالم و ستمگر را «حق قانونی خود» می‌دانید.پیوند نامیمون شما با رژیم اِشغالگر صهیونیستی، یک فاجعه دینی است که جا دارد در جهان اسلام برای آن عزای عمومی اعلام گردد.بدانید تازمانی که شما و رژیم اِشغالگر صهیونیستی، با پشتوانه آمریکا به کشورهای اسلامی حمله کنید ما به مظلومانی که مورد تجاوز شما قرار می‌گیرند کمک می‌کنیم.مطمئن باشید که «وَ سَیعلَموا الّذینَ ظَلَموا أَی مَنقَلَبٍ ینقَلِبونَ»
در پی خبر سازی برخی رسانه های عربی مبنی بر سفر مقتدی صدر به ایران، یك منبع آگاه در گفت و گو با ایرنا اعلام كرد: مقتدی صدر نه برنامه ای برای سفر به ایران داشته و نه به ایران سفر كرده است.به گزارش ایرنا، در پی وقایع اخیر در بغداد و تحولات مربوط به دولت ، مجلس و گروه های سیاسی این كشور ، برخی رسانه های عربی اخبار كذبی در خصوص سفر مقتدی صدر به تهران منتشر كردند.
در پی شهادت جستجوگر نور، سرهنگ پاسدار علیرضا شمسی‌پور، کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح اطلاعیه‌ای صادر کرد.به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح، دراین اطلاعیه آمده است:
بسمه تعالی
بدینوسیله به اطلاع ملت شهیدپرور جمهوری اسلامی ایران می رساند: یکی دیگر از همسنگران تفحص شهدا به خیل همرزمان شهیدش پیوست.شهید جستجوگر نور سرهنگ پاسدار "شهید علیرضا شمسی پور" ساعت ۱۰:۳۰ صبح امروز ۱۳ اردیبهشت ماه سال جاری در جریان تفحص شهدا در ارتفاعات کانی‌مانگا (پنجوین عراق) بر اثر اصابت مین والمری به درجه رفیع شهادت نائل گردید. در این حادثه دو نفر دیگر از پرسنل کمیته جستجوی مفقودین نیز مجروح شدند.شهید علیرضا شمسی پور از پرسنل خدوم و فعال کمیته جستجوی مفقودین تلاشهای فراوانی را جهت کاوش ابدان مطهر شهدا به عمل آورد.کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح شهادت این پیشکسوت دوران دفاع مقدس و تفحص شهدا را به پیشگاه حضرت ولیعصر(عج)، مقام معظم رهبری، مردم شهید پرور ایران و استان همدان و به خصوص خانواده این شهید عزیز تبریک و تسلیت عرض می‌نماید.از خداوند متعال علو درجات را برای این شهید عزیز خواستاریم.مراسم شب وداع و تشییع و خاکسپاری این شهید بزرگوار متعاقبا به اطلاع عموم خواهد رسید.