4 خرداد فعالیت مجلس نهم پایان می‌یابد

معاون اجرایی مجلس:
4
خرداد فعالیت مجلس نهم پایان می‌یابد 14 اردیبهشت -95
زمان زیادی به پایان معرکه گیری عوامل مصباح یزدی و پاسداران و خامنه ای درمجلس ارتجاع کنونی باقی نمانده است تاکرکره اش پایین شود وبساط  دکان چندنبش حذف شدگان نمایش انتخابات مجلس ارتجاع دهم تعطیل گردد .
معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی گفت: دوره فعالیت مجلس نهم، 4 خرداد و پس از 1460 روز پایان می‌یابد.
علی افراشته در نشستی خبری اظهارداشت: معاونت اجرایی مجلس تلاش کرد در 1460 روز عمر مجلس نهم، ریل‌گذاری صحیحی را برای خدمتگزاری نمایندگان فراهم کند.
وی ادامه داد: ریاست و هیات رئیسه مجلس برای تقدیر از نمایندگان دوره نهم در پایان جلسه روز چهارم خرداد ماه، مراسمی را برگزار خواهد کرد که رسانه‌ها در جریان برنامه‌های آن قرار می‌گیرند.
این مقام اجرایی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ابتدای مجلس دهم نیز 8 خردادماه خواهد بود که با استفاده از تجربه ادوار گذشته و متکی بر مدیریت دانش، برنامه‌هایی را اجرا خواهیم کرد.
افراشته افزود: برنامه‌ای 100 صفحه‌ای تحت عنوان برنامه‌های اجرایی ستاد برگزاری افتتاحیه دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به رئیس مجلس تقدیم شده و وی پس از مطالعه دستوراتی را به معاونت‌های مجلس برای برگزاری باشکوه این مراسم داده است.
وی گفت: امیدواریم مجلس دهم بتواند با تکیه بر تجربه ادوار گذشته، مجلسی تاریخی باشد و برنامه‌هایی برای پیشواز شروع این مجلس در دست اقدام داریم.
معاون اجرایی مجلس با تقسیم برنامه‌های معاونت مربوطه برای افتتاحیه گفت: این برنامه‌ها به قبل از شروع دوره، حین دوره و بعد از شروع دوره تقسیم می‌شود که به نظر ما نباید نمایندگان را مشغول مسائل ابتدایی کنیم که قبل از شروع مجلس صورت می‌گیرد بلکه باید آنها را بیشتر به فرایند قانونگذاری، آیین نامه داخلی، فرایندهای تشکیل کمیسیون‌ها و شعب و دیپلماسی پارلمانی آشنا کرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: این وظایف بخشی از برنامه‌هایی است که باید توسط هیات رئیسه، معاون قوانین، معاون نظارت و معاون اجرایی انجام شود. ما از بهمن ماه سال گذشته برنامه‌هایی را در این راستا طراحی کرده و آماده اجرا داریم و در دوره گذشته نیز چنین کاری صورت گرفته، بنابراین مسبوق به سابقه است.
معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: معاونت اجرایی به عنوان تشکیلاتی که نمایندگان را در مسائل استراتژی پشتیبانی می‌کند، حرکت را باید به نحوی تنظیم کند تا برای نمایندگان فرصتی معادل 1460 روز برای پرداختن به مسائل اصلی کشور از جمله سرمایه‌گذاری و اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، فراهم شود تا اقدام وعمل در این موضوع صورت گیرد و همچنین موضوع اشتغال پیگیری شود.
افراشته اضافه کرد: اگر تشکیلات اداری ساز و کارها را قبل از مجلس به درستی فراهم نکند 1460 روز صرف موضوعات ابتدایی خواهد شد. چنین موضوعی با مدیریت زمان در تعارض خواهد بود. وی تاکید کرد: بنای ما این است که فرصت سازی کنیم تا نمایندگان لحظه‌های 1460 روز را به مسائل کشور بپردازند. بخشی از این فرصت سازی در شروع دوره و مربوط به جلسه آموزشی و هم اندیشی است که تحت عنوان همایش فرایند قانونگذاری، الزامات و راهکارها روز شنبه برگزار می‌شود.
این مقام اجرایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برنامه شنبه آینده از ساعت هشت و سی دقیقه صبح با حضور منتخبین مجلس دهم در مجلس قدیم برگزار می‌شود. در آغاز این جلسه در خدمت شخصیت‌های تراز اول کشور در دولت از جمله دکتر جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری خواهیم بود که آخرین وضعیت اقتصادی و سیاسی کشور را تبیین خواهد کرد.
وی با اشاره به حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشور در این نشست گفت: ظریف در مورد آخرین وضعیت دیپلماسی کشور و موضوع برجام سخنرانی می‌کند. همچنین در این نشست حجت‌الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات مسائل امنیتی کشور را گزارش می‌دهد تا نمایندگان از آخرین اطلاعات این حوزه با خبر شوند.
افراشته با اشاره به حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری در این نشست نیز گفت: ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی در خصوص بودجه سال 1395، برنامه توسعه کشور و برنامه ششم اطلاعاتی را در اختیار نمایندگان قرار می‌دهند.
وی تاکید کرد: جمعی از وزرا و همچنین برخی از اعضای شورای نگهبان نیز در این همایش دعوت شده‌اند.