گزیده خبرهای 6 تیر – 95 قسمت- 8

گزیده خبرهای 6 تیر – 95 قسمت- 8
 
دیگر نگران کمبود حافظه آیفون خود نباشید! 
شرکت سن‌دیسک یک قاب مخصوص آیفون معرفی کرده که می‌تواند حافظه داخلی گوشی‌هوشمند آیفون را افزایش دهد، خبری که برای خیلی از صاحبان آن خوشایند است. قاب iXpand Memory Case در مدل‌های 32 و 64 و 128 گیگابایتی تولید شده است.از آنجا که اپل مدل 16 گیگابایتی آیفون‌های خود را در سال 2016 همچنان به فروش می‌رساند، فضای ذخیره‌سازی داخلی این دستگاه به یک مشکل اساسی برای بسیاری از کاربران مبدل شده است. سن‌دیسک تلاش کرده تا این مشکل را با کمک قاب محافظ iXpand Memory Case رفع کند. این محصول یک قاب مخصوص آیفون است که از طریق پورت لایتینگ به آیفون متصل می‌شود و به شکل قابل توجهی می‌تواند میزان فضای داخلی دستگاه را افزایش دهد. به نظر می‌رسد دیگر به خرید یک آیفون با حافظه بیشتر نیاز ندارید.اپل امکان افزودن حافظه ذخیره‌سازی اضافه را به محصولات خود چندان آسان نکرده و برای این منظور نیاز به نصب اپلیکیشن companion بر روی گوشی‌هوشمند خود خواهید داشت که به صورت خودکار می‌تواند از دوربین‌ و تصاویر و فایل‌های رمزگذاری شده خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. علاوه بر این امکان سفارش دادن مدلی که باتری 1900 میلی‌آمپری را هم ارائه می‌دهد وجود دارد. برای این منظور باید البته 40 دلار هزینه بیشتری را صرف کنید.متاسفانه اگر مدل‌های قدیمی‌تر آیفون یا آیفون‌های بزرگتر 6 پلاس یا 6 اس پلاس دارید، این قاب نمی‌تواند به کمک شما بیاید. iXpand Memory Case در حال حاضر فقط با آیفون 6 و آیفون 6 اس همخوانی دارد و در مدل‌های 32، 64 و 128 گیگابایتی در دسترس است. این سه مدل به ترتیب با قیمت‌های 59، 99 و 129 دلار به فروش می‌رسند. شما می‌توانید یکی از رنگ‌های قرمز، خاکستری و آبی را از همین امروز سفارش دهید.
قائم مقام سازمان امداد و نجات اعلام کرد
609 
حادثه در هفته گذشته/1370 تن مصدوم شدند 
قائم مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اعلام وقوع 609 مورد حادثه در هفته گذشته، گفت: 2 ‌هزار و 905 تن در حوادث هفته گذشته آسیب دیده و یک‌هزار و 370 تن نیز در حوادث مصدوم شدند.به گزارش ایسنا، مرتضی سلیمی با اعلام این خبر، گفت: 279 مورد از حوادث هفته گذشته جاده‌ای، 44 مورد شهری، 41 مورد ساحلی، 22 مورد کوهستان، 21 مورد آتش‌سوزی جنگل، 9 مورد سیل و آب‌گرفتگی، هفت مورد صنعتی و کارگاهی و مابقی مربوط به سایر حوادث بوده است.وی با اشاره به آسیب‌دیدگی 2 هزار و 905 تن در حوادث هفته گذشته، اظهار کرد: 933 تن در حوادث جاده‌ای، 602 تن در سیل و آب‌گرفتگی، 150 تن در زمین‌لرزه، 88 تن در حوادث ساحلی، 50 تن در حوادث شهری، 31 تن در کوهستان، 11 تن در آتش‌سوزی جنگل، هفت تن در حوادث صنعتی و کارگاهی و مابقی در سایر حوادث آسیب دیده‌اند.قائم مقام سازمان امداد و نجات با اشاره به امدادرسانی به 2 ‌هزار و 210 تن در حوادث هفته گذشته، عنوان کرد: بر این اساس به 490 تن در سیل و آب‌گرفتگی، 386 تن در حوادث جاده‌ای، 150 تن در زمین‌لرزه، 87 تن در حوادث ساحلی، 47 تن در حوادث شهری، 19 تن در کوهستان، 9 تن در آتش‌سوزی جنگل و مرتع و مابقی در سایر موارد امدادرسانی لازم ارائه شد.بنابر اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر، وی با اشاره به اسکان اضطراری 170 تن در حوادث هفته گذشته، عنوان کرد: در مجموع در هفته گذشته یک‌هزار و 370 تن مصدوم شدند که از این میان 300 تن به مراکز درمانی منتقل و یک‌هزار و 70 تن سرپایی درمان شده و در مجموع 462 تن از حوادث نجات یافتند
در خرداد ماه سال جاری
دریای مازندران 11 نفر را به کام مرگ فرو برد 

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: در خرداد ماه امسال 11 نفر (همگی مرد) بر اثر غرق‌شدگی در دریای مازندران جان خود را از دست دادند، که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که 57 درصد رشد یافته است.دکتر علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: شهرستان‌های نوشهر با 4 مورد، محمودآباد،بابلسر هر کدام با 2 مورد فوتی بیشترین و شهرهای نور،ساری، رامسر هر کدام یک مورد در آن به ثبت رسید.عباسی با بیان اینکه همگی این غرق شدگان در خارج از طرح دریا شنا کرده بودند افزود: 64 درصد از غرق شدگان غیر بومی هستند. که به نظر می‌رسد اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در خصوص نحوه استفاده مطلوب و ایمن از دریا نیاز به عزم ملی در سراسر کشور دارد و تلاش مسئولین استانی به تنهایی چاره ساز نخواهد بود.بررسی‌ها نشان می‌دهد بیشتر غرق شدگان در سنین 31 تا 40 سال با 4 مورد هستند و بعد از آن 21 تا 30 سال با 3 مورد و 11 تا 20 با 2 مورد و 41 تا 60 سال 2 غرقی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: هر ساله با فرا رسیدن فصل گرما هموطنان بسیاری جهت گردشگری و استراحت در دامنه کوه و استفاده از ساحل در یا به مازندران سفر می‌کنند که برخی از آنها بازگشتی خوش ندارند. شنا در خارج از طرح‌های در یا بدون در نظر گرفتن عمق و وسعت آن، عدم آشنایی با فن شنا، عدم آگاهی از تفاوت شنا از دریا و استخر و... را از دلایل بروز حادثه برای گردشگران دانست.این مقام اجرایی استان مازندران افزود: در محلهای شناوری و استخرها توجه به تابلوهای هشدار دهنده به میزان قابل توجهی از بروز حادثه جلوگیری می‌کند. یکی از عوامل خطر در استخرها و دریا شیرجه در قسمت کم عمق است که موجب برخورد سر به کف، ضربه مغزی و آسیب‌های نخاعی می‌شود.فراموش نکنیم با یادگیری فن شنا و رعایت موارد ایمنی در محلهای شناوری می‌توان از بروز حوادث آبی جلوگیری کرد. اگر قصد شنا در دریا را دارید حتما در محل‌های مشخص شده شنا کنید که به طرح سالم سازی معروف هستند چون در آن محل‌ها ناجی حضور دارد و با اطمینان بیشتر میتوانید شنا کنید.