گزیده خبرهای 4 مرداد – 95 . قسمت-3

گزیده خبرهای 4 مرداد – 95 . قسمت-3
یک کاربر علاقه‌مند به گوشی‌های آیفون مدعی شد که طی اقدامی جالب موفق به شکستن سیستم تشخیص اثر انگشت این گوشی‌ها شده است.به گزارش ایسنا به نقل از بیزینس اینسایدر ، این کاربر کنجکاو، آیفون 6S Plus با سیستم عامل iOS 9.3.2 را امتحان کرده و ادعا می‌کند که ویژگی قابلیت تشخیص اثر انگشت این گوشی‌ها به جز انگشتان با سایر قسمت‌های بدن نیز کار می‌کند.شرکت اپل چندی پیش مدل جدید گوشی هوشمند آیفون را همراه با اسکنر مخصوص تشخیص اثر انگشت معرفی کرد تا امنیت این محصول را نسبت به مدل‌های قبلی افزایش دهد. Touch ID یک اسکنر اثر انگشت و یک سیستم امنیتی بسیار قوی برای آیفون است که بر روی این گوشی‌ها تعبیه شده و قابلیت شناسایی 5 اثر انگشت منحصر به فرد را دارد. با این وجود، این فرد اعلام کرد که سیستم تشخیص اثر انگشت آیفون با انگشتان پا، قوزک پا، بینی(البته بسیار دشوار) و پاشنه پا قابل استفاده است.به گفته این کاربر البته محدودیت‌هایی نیز در این زمینه وجود دارد زیرا این سیستم طبیعتا با قسمت‌هایی مانند زانو، مچ پا، شکم، لاله گوش و ران کار نمی‌کند.با انتشار این خبر کاربران درباره امنیت این قابلیت دچار تردید شده و منتظر دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه تایید یا رد این خبر هستند.
مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) با اشاره به آمار متوفیان شهر تهران در 3 ماهه اول سال95 گفت: ایست قلبی همچنان اولین دلیل فوت پایتخت نشینان است.به گزارش ایسنا، اکبر توکلی با اشاره به آمار فوت شدگان شهر تهران در 3 ماهه اول سال جاری گفت: در این مدت 13 هزار و 409  نفر در شهر تهران فوت کرده اند که این تعداد 7699 نفر مذکر، 5499 مونث و 211 نوزاد را شامل شده است.مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) کمترین فوت شدگان را مربوط به گروه سنی 5 تا 9 سال دانست و افزود: 40پسر، 28 دختر و 6 نوزاد یعنی در کل 74 فوت شده را در این گروه سنی داشته ایم. این در حالیست که بیشترین آمار فوت شدگان هم مربوط به گروه سنی 65 سال به بالا می شود که 7632 نفر شامل 3958 مذکر و 3674 مونث است.وی با بیان اینکه در خارج از سازمان در 3 ماهه اول سال 4017 فوت شده داشته‌ایم، خاطر نشان کرد: این آمار مربوط 2456 مرد، 1534زن و 27 نوزاد است و آمار دفن در سازمان 9392 نفر- 5243 مذکر، 3965 مونث، 183 نوزاده- بوده است.توکلی اظهار کرد: بیشترین علت فوت ایست قلبی است که 1252 نفر به این دلیل جان خود را از دست داده‌اند که 648 مرد، 598 مونث و 6 نوزاد است.بنابر اعلام سایت شهرنوشت، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) با بیان اینکه کمترین تعداد متوفیان تهران مربوط به منطقه 22 شهر تهران است، گفت: این تعداد شامل 62 متوفی مذکر و 39 مونث است که در کل 101 متوفی را شامل می شود. همچنین بیشترین تعداد فوت شدگان در بین 22منطقه پایتخت مربوط به منطقه 4 بوده که 915 فوتی-531 مرد، 382 مونث، 2 نوزاد- را به خود اختصاص داده است.
۵۰ نفر از پذیرفته شدگان جدید مجلس شورای اسلامی قبلاً یارانه دریافت می کردند که پس از نمایندگی، یارانه آنان حذف شد.به گزارش تسنیم، معاون وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی با بیان این که یارانه افراد پردرآمد را صرفاً بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی حذف کرده ایم گفت: ۵۰ نفر از پذیرفته شدگان جدید مجلس شورای اسلامی قبلاً یارانه دریافت می کردند که پس از نمایندگی، یارانه آنان حذف شد.احمد میدری در ارتباط تلفنی با بخش خبری 21 شبکه یک سیما اظهار داشت: امسال حداکثر 200 هزار نفر را برای حذف یارانه به سازمان هدفمندی اعلام کرده بودیم که مشخص شد یارانه بخش قابل توجهی از آنها قبلاً‌ قطع شده است.وی با تاکید بر اینکه قانون مشخص کرده است که یارانه چه افرادی باید حذف شود، گفت: اعضای هیئت علمی و قضات از جمله این افراد هستند.میدری با اشاره به اینکه مجلس کد ملی همه نمایندگان ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی را اعلام کرد، افزود: 50 نفر از پذیرفته شدگان جدید مجلس شورای اسلامی قبلاً یارانه دریافت می کردند که پس از نمایندگی، یارانه آنان حذف شده است.وی بااشاره به اینکه امسال یارانه هیچ کس به علت شاخص هایی مانند دارایی آنان حذف نشده است، گفت: در قانون مقرر شده است که سه دهک پر درآمد باید از دریافت یارانه حذف شوند که با شاخص های مختلف می توان دهک های پر درآمد را شناسایی کرد.معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این پرسش که ملاک حذف یارانه ها چیست؟ گفت: مجلس در سال 94 ضوابط مشخصی را اعلام نکرده بود امّا امسال ضوابط مشخصی مانند حذف یارانه اعضای هیئت علمی و قضات اعلام شده است.میدری افزود: یارانه شاغلانی حذف شد که در آمد آن ها بالاتر از حد تعیین شده بود و تماس تلفنی هم با آن ها گرفته نشده است امّا در صورت اعتراض تماس گرفته می شود.
عروس جوان وقتی متوجه شد قادر به مجاب کردن خانواده اش در مخالفت با ازدواج با مرد جوان نیست، از آرایشگاه فرار کرد.به گزارش خبرجنوب، دامادی در حالی که به شدت مضطرب و نگران بود، با مراجعه به یکی از دادسراهای شیراز با ارائه دادخواستی عنوان کرد، همسرش که قرار بوده امروز با هم ازدواج کنند، از آرایشگاه فرار کرده است . در پی این شکایت ، بازپرس دستور تحقیق و پیگیری در این زمینه را در پلیس آگاهی صادر کرد.ماموران پس از بررسی موضوع متوجه شدند، این دختر از مدتی پیش با والدین خود اختلاف داشته است و از آنجا که آنها او را وادار به ازدواج تحمیلی کرده بودند، دختر در آرایشگاه پس از ارتباط تلفنی با جوانی که به او علاقه مند بوده به اتفاق او متواری شده استبا به دست آمدن این اطلاعات ، در مرحله بعد ، ماموران متوجه شدند عروس فراری پس از اینکه نامزدش او را به آرایشگاه رسانده فرار کرده است.در تحقیقات از داماد، وی گفت: صبح روز عروسی حوالی ساعت 8 صبح بود که نامزدم را مقابل یک آرایشگاه پیاده کرده و قرار شد چند ساعت بعد از آماده شدن دنبالش بروم. تا برای فیلمبرداری به باغ برویم. همان شب نیز مراسم ازدواجمان بود.وی ادامه داد: سرساعت دنبال همسرم رفتم دقایقی جلوی آرایشگاه منتظر او بودم اما خبری نشد از این رو زنگ آرایشگاه را زدم زن آرایشگر آمد از او خواستم که به نامزدم بگوید من آمده ام اما او مدعی شد عروسی با این نام نداشته اند.عصبانی شدم داد و بیداد کردم اما مشخص شد که ادعاهای آرایشگر صحت دارد. به کلانتری رفته و موضوع را اعلام کردم در این میان با ماموران به مقابل آرایشگاه رفته و با بررسی دوربین متوجه شدیم 10 دقیقه بعد از پیاده کردن همسرم یک خودرو مقابل در آرایشگاه توقف کرده و نامزدم در حالی که لباسهایش را عوض کرده بود سوار خودرو شده و رفته است.این داماد سیاه بخت افزود: او با این کاری که کرد آبروی همه ما را جلوی مهمانان برد. آن شب تمامی بستگان در باغ منتظر ما بودند. در پی این اظهارات پرونده ای تشکیل و دستورات لازم برای مشخص شدن موضوع صادر شد.

نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت که اگر در انتخابات پیروز شود از ورود سوری ها به آمریکا جلوگیری خواهد کرد.به گزارش ایران و به نقل از العالم، دونالد ترامپ خاطرنشان کرد، هیلاری کلینتون نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قصد دارد شمار مهاجران را در مقایسه با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا 550 درصد افزایش دهد و این اقدام را دیوانگی توصیف کرد.  ترامپ در مصاحبه با شبکه «ان بی سی» افزود، در صورت پیروزی در انتخابات، کنترل مسافران و مهاجرانی را که از اروپا به آمریکا می آیند بهبود خواهد بخشید و متعهد شد حمایت از کشورهای عضو ناتو که سهم خود را در این سازمان نمی پردازند، ممنوع کند.وی گفت: آمریکا باید اقدامات بیشتری برای بررسی و کنترل مهاجران و مسافرانی که به این کشور می آیند به ویژه از جاهایی که مورد حمله قرار گرفته اند، مانند آلمان و فرانسه انجام دهد. اگر شخصی نتواند ثابت کند که از کدام منطقه آمده است به او اجازه داده نخواهد شد وارد این کشور شود.
*
اعضای ناتو باید سهم خود را بدهند!
ترامپ با اشاره به این که ممکن است تضمین های ناتو به کشورهای عضو را لغو کند، اظهار داشت: مساله فراتر از ناتو است زیرا ما باید به ژاپن، کره جنوبی و عربستان اهمیت بدهیم... به همین علت می گویم آن ها ( اعضای ناتو) باید (سهم خود را در ناتو) بپردازند. کشورهایی در ناتو هستند که از ما استفاده می برند. معتقدم آن ها (سهم خود را) خواهند پرداخت و زمانی که بپردازند از بزرگترین حامیان ناتو خواهم بود اما اگر نپردازند مساله همانند گذشته نیست ما امروز کشور متفاوت و بسیار ضعیف هستیم و ارتش ما خسته است. ما خیلی بدهکاریم و باید آن را جبران کنیم. نمی توانیم مانند یک کشور نادان ادامه دهیم.در این حال مسئولان امنیت ملی و برخی از جمهوری خواهان گفتند کنار گذاشتن توافقنامه دفاع مشترک ناتو، قوی ترین پیمان نظامی در جهان را تهدید خواهد کرد.مک ماکونل رهبر اکثریت جمهوری خواه در مجلس سنای آمریکا گفت: با اظهارنظرهای ترامپ درباره ناتو کاملا مخالف است.