گزیده خبرهای 6 – 95 مرداد قسمت-7

گزیده خبرهای 6 – 95 مرداد قسمت-7
به مناسبت شهادت امام صادق (ع)، سینماهای سراسر کشور روز شنبه 9 مردادماه به طور کامل تعطیل است.به گزارش خبر آنلاین، محمد قاصد اشرفی رئیس انجمن سینماداران جوان گفت: با توجه به مصادف شدن روز شنبه 9 مردادماه با روز شهادت امام جعفر صادق(ع)، سینماهای کشور در این روز به طور کامل تعطیل هستند.وی بیان کرد: همچنین روز جمعه هشتم مرداد ماه، سینماها تا ساعت 19 اکران خواهند داشت.
محمد باقر قالیباف شهردار تهران نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال آینده خواهد شد.یک منبع مطلع به خبرنگار سایت خبری پایش گفت که قالیباف به اصولگرایان اعلام کرده است، در صورتی که در جناح اصولگرا بر روی کاندیداتوری وی اتفاق نظر وجود داشته باشد در انتخابات سال آینده نامزد خواهد شد.اصولگرایان هنوز درباره انتخابات ریاست جمهوری تصمیم گیری نکرده اند. گفته می شود شهردار تهران با اشاره به فرصت کم تا زمان انتخابات از آنها خواسته برنامه خود را برای انتخابات سریعتر مشخص کنند.محمد حسین قربانزاده دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت، حزب نزدیک به قالیباف و مدیرمسئول روزنامه همشهری در گفت‌وگو با سایت پایش از تایید و یا رد خبر نامزدی قالیباف خودداری کرد و گفت تصمیم گیری در این باره هنوز زود است.وی با بیان اینکه سخنگوی شهردار تهران نیست و نمی تواند از طرف وی اعلام نظر کند، در عین حال گفت: از نظر شخصی، بنده مدل مدیریتی ایشان را برای بالاترین سطح مدیریتی کشور همیشه مفید به حال کشور و مردم می دانم.مدیرمسئول روزنامه همشهری افزود: البته حضور در رقابت انتخاباتی به عوامل مختلفی بستگی دارد که هنوز تصمیم گیری درباره آن زود است.
تخریب طبقه هفتم پاساژ علاءالدین توسط مالک به دستور دادستانی آغاز شد.اقبال شاکری در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: طبقه هفتم علاءالدین که براساس رأی دیوان عدالت اداری و کمیسیون ماده 100 باید تخریب می‌شد، با حکم دادستانی مراحل تخریب آن آغاز شده است.شاکری گفت: فردا جلسه‌ای با حضور دادستانی، شهرداری تهران و مالک پاساژ علاءالدین در خصوص زمانبندی و نحوه تخریب این طبقه برگزار می‌شود.رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران گفت: امروز نیز عوامل ناجا برای برخورد با گوشی‌های قاچاق در مقابل پاساژ علاءالدین حضور داشتند.
راز جسد دفن شده زن جوان در کوه های «طرق» در تحقیقلت بازپرس و کارآگاهان جنایی مشهد فاش شدبه گزارش «ایران»، پیکر این زن صبح شنبه توسط سگ گله پیدا شد و چوپان جوان نیز موضوع را به پلیس اعلام کرد.پس از حضور کارآگاهان و بازپرس جنایی در محل حادثه، جسد زن جوان که خفه شده بود به پزشکی قانونی منتقل شد. تحقیقات جنایی در این باره آغاز شده بود که مرد موتورسواری خود را به تیم جنایی رساند و اطلاعاتی در اختیار آنها قرار داد. وی به بازپرس حسینی گفت: حدود دو هفته قبل سوار بر موتورسیکلتم در حال عبور از این حوالی بودم که خودروی نیسانی را دیدم. مرد جوانی، راننده ماشین بود که به طور مرموزی در حال تخلیه خاک در محل کشف جسد بود. آن موقع به مرد جوان مشکوک نشدم اما حالا که جسد زنی کشف شده یاد آن روز افتادم.در حالی که با کشف این سرنخ تحقیقات برای یافتن راننده نیسان ادامه داشت، بررسی‌ها نشان داد که حدود دو هفته قبل مرد میانسالی به کلانتری مراجعه کرده و خبر ناپدید شدن دختر 30 ساله‌اش به نام شیما را اعلام کرده است. باتوجه به آنکه مشخصات زن جوان با جسد کشف شده مشابهت داشت، از خانواده شیما خواسته شده برای شناسایی جسد به پزشکی قانونی بروند که بدین ترتیب جسد شناسایی شد.تحقیقات از والدین شیما نشان می‌داد که زن جوان با شوهرش اختلاف شدید داشته است. آنها درعین حال گفتند: دامادشان پرویز، خودروی نیسان آبی رنگی هم دارد.بدین ترتیب کارآگاهان جنایی برای دستگیری همسر قربانی جنایت که متواری شده بود وارد عمل شدندبالاخره خودروی نیسان آبی در یکی از محله‌های طرق شناسایی شد. مأموران پس از حضور در محل حادثه با مرد و زن جوانی روبه‌رو شدند که در حال بار زدن وسایل خانه به داخل نیسان بودند. زن جوان به مأموران گفت: پرویز همسرم است و اینجا زندگی می‌کنیم، امروز هم تصمیم گرفتیم به محل دیگری اسباب کشی کنیم. پرویز هم همین اطراف است و با خودروی پژواش برای خرید رفته و بزودی برمی گردد.دقایقی بعد مرد جوان به محل رسید اما با دیدن مأموران فرار کرد با این حال او چند ساعت بعد به دام افتاد.مرد جوان در بازجویی‌ها گفت: چند وقت قبل زن دوم گرفتم اما شیما از این ماجرا با خبر شد و با من مشاجره کرد. بنابراین روز حادثه او را سوار بر خودروام در جاده نیشابور خفه کردم. بعد جسدش را دفن کردم اما فکر نمی‌کردم پیدا شود. مرد جنایتکار پس از این اعتراف با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.

یکشنبه سوم مرداد نوشتیم که آیفون‌های جدید نام 7 نخواهند داشت و همچنین 26 شهریور 1395 روز عرضه آن خواهد بود.به گزارش خبرآنلاین، امروز @evleaks، لودهنده معروف متذکر شده است که آنچه به آیفون 7 و 7 پلاس یا پرو معروف شده بود تغییر نام داده و ممکن است نام یکی از آنها آیفون 6SE شود.ازآنجایی‌که دو مدل گوشی هوشمند از اپل خواهیم داشت، گوشی 4.7 اینچی باقیمت پایه 650 دلار و گوشی 5.5 اینچی به قیمت پایه 750 دلار فروخته خواهد شد.