جنتی: اگر نظارت مجلس بر دولت درست اعمال می‌شد شاهد حقوق‌های نجومی نبودیم

 جنتی:
اگر نظارت مجلس بر دولت درست اعمال می‌شد شاهد حقوق‌های نجومی نبودیم 2 شهریور - 95
خبرگزاری فارس: اگر نظارت مجلس بر دولت درست اعمال می‌شد شاهد حقوق‌های نجومی نبودیم
رئیس مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به ابزارهای نظارتی مجلس شورای اسلامی گفت: قانون اساسی قدرت زیادی به نمایندگان داده است تا بتوانند از طریق نطق میان دستور، تذکر، سوال، تحقیق و تفحص و استیضاح بر قوه مجریه نظارت کنند.
به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شورای نگهبان، آیت الله احمد جنتی در دیدار با استاندار گیلان و مجمع نمایندگان این استان، تصریح کرد: اگر نظارت مجلس بر دولت، درست اعمال می‌شد؛ شاهد حقوق‌های نجومی، اعطای وام‌هایی با شرایط ساده و... به برخی مدیران نبودیم.
دبیر شورای نگهبان با اشاره به آمارهایی از وضع نابسامان گمرک، قاچاق کالا، ورشکستگی تولیدکنندگان داخلی و در نتیجه افزایش بیکاری و تحمیل آسیب‌های معیشتی و اجتماعی به خانواده‌های اقشار محروم اظهار داشت: چه کسی جز مجلس می تواند جلوی این مشکلات بایستد. باید مجلس بتواند از حداکثر اختیاراتی که قانون اساسی برای اعمال نظارت بر دولت به قوه مقننه داده است، استفاده کند.
رئیس مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی را به توجه بیشتر به رهنمودهای مقام معظم رهبری دعوت کرد و با اشاره به تأکید معظم له بر «انقلابی بودن» و روشنگری درباره «فتنه‌گران» تصریح کرد: متأسفانه عده‌ای از عناصر فعال فتنه که عزم خود را برای براندازی نظام جزم کرده بودند، در مناصب مختلف قرار گرفتند و باید مجلس با روحیه انقلابی آنها را شناسایی و با آنها برخورد کند.
آیت الله جنتی افزود: مردم کشور ما مخصوصا خانواده‌های مستضعف و شهید داده، نجیب و صبور هستند اما توقع دارند که برای رونق اقتصادی، با بیکاری، قاچاق و... مبارزه شود و این امر نیازمند ظهور روحیه انقلابی در مجلس و فعال شدن ابزارهای نظارتی نمایندگان است.
دبیر شورای نگهبان با ابراز تأسف از تمایل برخی افراد به آمریکا، تصریح کرد: اگر پای آمریکا مجددا به کشورمان، باز شود مانند قبل از انقلاب، دیگر نه دولت از خود اختیاری خواهد داشت و نه مجلس.
وی تصریح کرد: حلال مشکلات اقتصادی کشور، «اقتصاد مقاومتی» است نه رابطه با آمریکا. بنابراین مجلس باید با اعمال نظارت خود، مسئولان را به انجام وظایف خود در رفع موانع تولید، رونق اقتصادی و... سوق دهد. طبیعی است که اگر مردم احساس کنند نمایندگان با آنها هم‌درد هستند و مشکلات آنها را احساس می کنند، با نمایندگان، بیشتر همراهی می کنند.
رئیس مجلس خبرگان رهبری در پایان ضمن اشاره به برخی از وی‍‍ژگی‌های خوب مردم استان گیلان، ابراز امیدواری کرد همدلی استاندار و نمایندگان این استان، بیش از گذشته افزایش یابد.

گفتنی است در این نشست که با حضور آقایان محمد علی نجفی استاندار گیلان و لاهوتی، افتخاری، جمالی، جعفرزاده، شکری، داداشی، کوچکی ن‍ژاد، دلخوش، نیک فر، قربانی، عباسی، خسته بند، نمایندگان این استان، برگزار شد، حاضران ضمن بحث و تبادل نظر درباره راهکارهای افزایش تعامل شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی، به برخی از مسائل و مشکلات استان گیلان نیز اشاره کردند.