توصیه‌های پزشکی

توصیه‌های پزشکی
درمان کبد چرب با طب سنتی 2 شهریور - 95


*روش‌های طب سنتی برای درمان کبد چرب
از آنجایی که طب سنتی این روزها به عنوان یک طب فراگیر مطرح و با اقبال عمومی روبه‌رو شده است ابتدا درمان بیماری کبد چرب را با یکی از متخصصان طب سنتی در میان می‌گذاریم. وی نیز با بیان اینکه کبد چرب بیماری فراگیر و روبه افزایش است، می‌گوید: پیشگیری مهم‌تر از درمان است و به همین دلیل توصیه ما به افراد این است که با داشتن رژیم غذایی مناسب، ورزش و کنترل وزن خود، جلوی این بیماری را بگیرند.
«
احمد عالمی» می‌گوید: افرادی که دارای بیماری‌های قلبی و عروقی هستند تقریباً همگی از بیماری خود مطلعند و برای درمان آن نیز کوشش می‌کنند، حال اینکه شاید حدود 20 درصد افراد جامعه به بیماری‌های قلبی دچار شده‌اند. بد نیست بدانید که بیماری کبد چرب، بیماری است که درصد بالایی از مردم را تهدید می‌کند اما بسیاری از مبتلایان از بیماری خود خبر ندارند و با شیوه‌های درمان آن آشنا نیستند.
این متخصص طب سنتی از عرق کاسنی و شاتره به عنوان مهم‌ترین عامل پاکسازی کبد نام می‌برد و می‌گوید: این دو گیاه خاصیت درمانی فوق‌العاده‌ای دارند و برای مبتلا نشدن به بیماری کبد چرب می‌توان از آب این دو گیاه برای پاکسازی کبد استفاده کرد. ضمن اینکه سرکه سیب، رب انار و... نیز برای پاکسازی کبد توصیه می‌شود.
به گفته وی، وقتی کبد انسان دارای 5 تا 10 درصد چربی باشد فرد مبتلا به کبد چرب شده است بنابر‌این باید حتماً به فکر درمان آن باشد، چرا که عدم توجه به درمان کبد چرب می‌تواند فرد را در آینده با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو کند.
این متخصص طب سنتی در ادامه می‌گوید: انجیر، فندق، مویز، زعفران و کاسنی برای بیماری‌های کبد بسیار مفید است.
وی اضافه می‌کند: کاسنی در بیماری‌های گرم کبدی بسیار مفید است، همچنین در بیماری‌های سرد کبدی بهتر است کاسنی همراه با عسل یا ماءالعسل مصرف شود.
وی در ادامه صحبت‌های خود می‌گوید: باید یادمان باشد که مهم‌ترین نکته پیشگیری است بنابر‌این باید سبک زندگی خود را به گونه‌ای تغییر دهیم تا به بیماری‌هایی مانند کبد چرب دچار نشویم.
وی خاطر نشان می‌کند: البته این اصلاً کار سختی نیست و با اندکی تغییر در سبک زندگی و اصلاح آن می‌توان به این مهم دست یافت. ورزش منظم خصوصاً پیاده‌روی، عدم استفاده از غذاهای چرب و فست‌فودها، ترک سیگار و مواد دخانی، عدم مصرف الکل، پرهیز از تنبلی و داشتن تحرک، استفاده از میوه و سبزی و مواد غذایی فیبردار، داشتن روحیه سالم و... همه و همه می‌تواند به پیشگیری و البته تا حد زیادی به درمان بیماری کبد چرب کمک کند.