فیش‌های نجومی دل مردم ما را به درد آورد

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع):
فیش‌های نجومی دل مردم ما را به درد آورد 2 شهریور - 95
این یارو انگاری از مفت خوری وپرخوری زیاد دل درد گرفته است  که ردانه ربطش به مردم داده است . از سوی دیگر به دلیل اینکه چرا بهره مند از فیش های نجومی  نبوده است موجب مضاعف شدن دل دردش شده است .طوریکه نیاز به تنقیه دارد تادرددلش کاهش یابد.
خبرگزاری فارس: فیش‌های نجومی دل مردم ما را به درد آورد
دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) گفت: فیش‌های نجومی دل عده زیادی از مردم ما را به درد آورده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن اختری عصر امروز در همایش نکوداشت علامه ملاغلامحسین هراتی در فرهنگسرای کومش سمنان اظهار داشت: مرحوم هراتی عالم و روحانی وارسته و پرهیزگاری بودند که در مکتب اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) تعلیم دیدند.
وی گفت: مرحوم هراتی روحانی فداکاری بودند که در شهر سمنان منشأ اثرات فراوانی شدند و هنوز هم آثار وجودی ایشان درک می‌شود.
دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) ادامه داد: نقش روحانیت و عالمان دین قبل از دوران انقلاب اسلامی داشته و امروز دارند، بسیار مهم است و باید بدان توجه شود.
اختری اضافه کرد: وظیفه سنگین عالمان دین در تبلیغ و نشر اسلام ناب محمدی(ص) و دفاع از حریم مقدس شریعت محمدی(ص) در هر دوره و زمانی به‌گونه‌ای متجلی می‌شود.
وی تصریح کرد: اگر تاریخ را بررسی کنیم، در تمام دوره‌ها و پس از امامان معصوم، علما و روحانیان در صف نخست، اسوه و راهنمایان مردم برای دفاع از دین بوده‌اند.
دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) گفت: نقش بزرگ روحانیت در دوران مختلف در تاریخ قابل‌مشاهده است و می‌توان به این اثرگذاری عمیق با اندک مطالعه‌ای پی برد.
اختری افزود: علمای نامدار و بزرگی از لبنان تا داخل کشور روزگاری تلاش کردند تا دین اسلام نشر یابد و امروز خدماتشان ارزنده است.
وی گفت: جمع‌آوری آثار اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) از آثار ماندگار علامه مجلسی است که برای همیشه ماندگار شد و این اثربخشی روحانیت بوده که امروز در دسترس مردم ایران قرار دارد.
دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) اضافه کرد: علمای بزرگ دیگری نیز حرکت‌های بزرگی در تاریخ انجام دادند که امروز در دسترس عموم مردم است.
اختری ادامه داد: پیشگامان مقاومت اسلامی نیز همواره روحانیان بوده‌اند و در داخل و خارج از کشور فعالیت‌های مثمری داشته‌اند.
وی تصریح کرد: ارسال پیام و نامه مستقیم رهبری به جوانان اروپا و آمریکا جریان نوینی را به راه انداخت که این خورشید دگرگونی عظیمی را در دنیا به وجود خواهد آورد و این نقش روحانیت است که شاهد آن هستیم.
دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) گفت: نقش روحانی امروز و امام جماعت کنونی با 50 سال پیش فرق دارد و امروز روحانی و امام جماعت ما باید رسالت بین‌المللی خود را داشته باشد و ندای اسلام و اندیشه امام را گسترش دهد و اندیشه رهبری را تبیین کند.
اختری ادامه داد: امروز جامعه روحانیت شیعه آگاه، هوشیار و دقیق بوده و تلاش کرده است تا وظایف خود را به‌خوبی انجام دهد.
وی تصریح کرد: مرحوم هراتی در دوران خود الگویی بسیار برجسته و درخشنده و با زاد و توشه اخلاص و تقوا بودند و نقش خوبی در جامعه ایفا کردند.
دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) گفت: زندگی علامه هراتی امروز می‌تواند برای علما و دانشمندان و مردم ما درس باشد و زندگی فروتنانه ایشان در جامعه ترویج شود.
اختری بیان کرد: نحوه رفتار علامه هراتی با مردم و کسانی که با آن‌ها در ارتباط بود، درس اخلاق بود و افراد زیادی تربیت کرد و درس زندگی را به مردم می‌آموخت و این ویژگی برجسته‌ای در زندگانی این شخصیت بزرگ است.
وی ساده زیستی را مؤلفه دیگر زندگی مرحوم هراتی دانست و گفت: ایشان حتی در اقامه نماز اخلاص و ساده زیستی بارزی داشتند و نمی‌خواست به کوچک‌ترین اندازه‌ای با دیگران اصطکاک داشته باشد.
وی گفت: اخلاق بسیار متواضعانه علامه هراتی و زندگی ساده ایشان درسی برای همه مدیران و مردم است؛ ارزش انسان به زندگی تجملاتی و اشرافی نیست و رهبری، مسؤولان و همه مردم را به ساده زیستی دعوت می‌فرمایند و از تجمل‌گرایی بر حذر می‌دارند و هشدار می‌دهند تا از این رفتارها دور شویم.

فیش‌های نجومی دل عده زیادی از مردم ما را به درد آورد و این گلایه‌ها به‌جاست و مسؤولان کشورمان در رده‌های مختلف باز هم نسبت به سایر کشورها اصلاً قابل‌مقایسه نیست.